A lada automata biztonsági öv javítása

(Szerző: gm (Melegh Gábor), utoljára módosítva: 2006.12.13.)

Akad az automata övem, mit csináljak? Az automata szétszerelése és javítása, öv cseréje.

Az akadás két dolog miatt lehet:

- A borulásérzékelő túl ideges,
- A centrifugális rögzítő lemeze tapad le a kosztól.


Le kell venni a teljes szerkezetet a tartólemezével együtt:

- A 17-es fejû csavart ki kell csavarni
- ki kell húzni az övet majdnem végig, és ebben a helyzetben csomóra kötve vagy valahogy biztosítani.
- Ha van a házon középső burkolat, annak először az alján kell kiszabadítani az akasztó füleket...
- ...aztán az övet átbújtató résznél kicsit keresztbe fordítva a fenti két fület.
-A burkolatot a csomón kívül kell tárolni, hogy ne legyen útban.
-Nem javaslom az övet teljesen kivenni az ékjével együtt, mert esetleg nem találod el a végállás feszességét, és utána nem szívja vissza rendesen (lóg).

A háznak két fele van:
- A lemezrugós és
- Az akasztó mechanikás.

A rugós felet NAGYON nem javaslom kinyitni, bazi nagyot üt, konkrétan képes kiverni a szemedet!

A másik oldalát úgy ismered meg, hogy az alsó fertályán ott kuksol egy (fehér vagy világoskék) kocka alakú mûanyag. Az oldalrészt úgy tudod levenni, hogy egy megfelelően vékony fémdarabbal (facsavar, szög, erős drót) belököd a belső oldalon látszó 4 darab mûanyag láb szétfeszítő pöckeit. A pöckök a túloldalon kiesnek, ne vesszenek el. A ház oldala lejön, s feltárul a bele.



Az alsó kosárban egy nagy golyó van, ez a borulásérzékelő. Ha a rúdjának a hegye túl közel van a racsnis hengerhez, akkor tud akadozással szivatni. A hegy lefele elhajlítható, ezzel oldódik a probléma. Ha próbálgatod húzni az övet, a másik bajt is ellenőrizni lehet (a lemez folyton kicuppan a fogazásba) A középső forgó henger külseje a fémsúllyal együtt lejön. Alatta egy nagyon finom kis rugó van, vigyázni kell rá. Ez húzza be középső helyzetbe a fogazott féket. A rugó középső akasztója szinten simán levehető, mögötte mar szabadon van a lemez.





Ha a lemez hátoldalán és a házon kosz van, vagy valaki bezsírozta őket, akkor ok nélkül is beakad a fék (gyenge neki a rugó). Száraz ruhával le kell mindent törölni, semmilyen kenőcs nem jó neki, még a WD40 sem (csak szívja magába a port). Tök tisztán hepi lesz.



Az összerakás fordított sorrendben megy. A fedél legyen teljesen a helyén, amikor a pöcköket beletolod. A kész ház visszarakásánál az öv csavarodására figyelj.


Övcsere:

Amúgy ha két mechanika között övet vagy csatot akarsz cserélni, akkor nem a csatnál átbújtatva kell erőltetni a leszedését, hanem a csévén lévő belső véget kell kiszabadítani, és átfûzni a teljes sort (mechanika burkolat, felső fordító, csat). Az öv kiszabadítását teljesen kihúzott állapotban lehet megtenni, a belső végen a hurkot egy teljesen sima mûanyagék rögzíti a tengelyen. Ha az öv lógni szokott, akkor ugyanígy teljesen kihúzva gyógyítható: ki kell venni a belső véget, hajtani pár fordulatot a tengelyen feszítő irányban (fogni kell folyamatosan, mert zümm leforog) és az ékkel visszatenni az öv végét.

Hátsó öv:




cikk: gm.
javítás és képek: Miki
copy: eszgyé

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2010.11.22. - Csínó
Üdv!

Lassan két hónapja már,hogy szerencsés tulajdonosa lettem egy 2105-nek.
Nagyon vicces,hogy hány ismerős és ismeretlen akarja rámsózni a régen gyűjtögetett,és akár vacsiúj alkatrészeit! :D
Ezzel persze semmi bajom,múlt héten például kaptam egy teljes automata övszettet,csupán kicsit kimosom (a pincében piszkos és dohos lett a felszerelés) és akár azt is ráfoghatom,hogy teljesen gyári állapotú.
Nos,a kedves ajándékozó állítása szerint a golyót ki szokták venni,hogy ne akadjon haszontalanul az öv,de ennek ellenére a kellő helyzetben gond nélkül feszít a mechanika.
Létezik ez? Valóban okos dolog így tennem?

Köszönettel:
Richárd