Termosztát csere

(Szerző: scs (Sárközy Csaba), utoljára módosítva: 2006.12.13.)

Klasszikus lada termosztát cseréje 7 lépésben.

Az okok:

A hibajelenség az volt, hogy a motor nagyon sokára melegedett csak fel. Ezt az okozta, hogy a termosztát nem zárt be hideg állapotban, ezért rögtön a hütőre ment ki a melegedő víz.

Felhasznált anyagok:
-1 db temosztát
-4 db AWAB (ez azért kell mert az eredeti bilincsek elég szarok és nem lehet őket mégegyszer rendesen meghúzni ezért ahol szétszedtem oda olyan bilincseket tettem amit csavarhúzóval lehet meghúzni.)
-9,85 liter hûtőfolyadék (ez a könyvben szereplő adat, de ennyi nem megy bele mert nem jön ki az összes viz a szétszedéskor)

Az új termosztát:


Itt a régi termosztát.


1. lépés:

Vegyük ki az aksit, hogy könnyebben tudjunk szerelni.

2. lépés:

Eresszük le a vizet, erre a legjobb módszer, ha lekötjük az alsó csövet mert igy az összes víz gyorsan távozik.

Ha már nem jön a víz akkor jó :-)

3. lépés:

Kössük le a többi csövet is, hogy ki tudjuk szedni a termosztátot.

4. lépés:

Tegyünk egy rongyot a generátorra, ha még maradna egy kis viz a termosztátban vagy a csövekben az ne a generátorba csurogjon.

5. lépés:

Itt a régi termosztát már kiszerelve látható.
Vegyük le róla a csövet .........                                                           .....és tegyük rá az új termosztátra.

6. lépés:

Tegyük helyére a termosztátot és huzzuk meg az összes bilincset a csöveken.

 

Ezt a bilincset se felejtsük el !!! :-)



7. lépés:

Töltsük fel a rendszert fagyálló folyadékkal.
Először a hûttőt majd a tágulási tartályt.



Közben "légteleníteni kell" a felső hûtő cső nyomkodásával, így kimegy belőle a levegő. Indítsuk be a motort 2 - 3 percre alapjáraton és közben ellenőrizzük a tágulási tartályban a vízszintet. Ha MIN jelzés alá csökken töltsünk ra.

Figyelem!!!

A bilincseket ne járó motor mellet akarjuk leellenőrizni mert a ventillátor nagyon nagyot tud ütni :-)))
(ez tapasztalaton alapul, tehát érdemes megfogadni)

Köszönöm Bal3-nak, Foximaxi-nak és Prof-nak a sok tanácsot.

cikk: scs
copy: eszgyé

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
Nekem a 2101-esen úgy ment a legkönnyebben, hogy a termosztát felső két csövét a blokkról oldottam le, ezek után a termosztátot kifordítottam az akkutartó mellé és az alsó csövet a termosztátról húztam le. Ha sikerült megfeledkezni az AWAB-bilincsekről, a gyári SKF-szalagok is használhatóak, csak teljesen ki kell őket lazítani, le kell húzni a csőről és kézzel meghúzgálni minden irányba, hogy újra körkörösek legyenek. Ezek után vissza lehet őket tenni és egy popszegecs fejével vagy elkopott végű csillagcsavarhúzóval kell meghúzni (hegyes tárggyal is lehet, de én szóltam, hogy ki fog lyukadni a vízcső :-) Érdemes megjegyezni, merre lazítottuk az SKF-szalagot és az ellenkező irányba húzni, mert bár egyébként is megszorul, de ha nincs szerencsénk, szétugorhat, ami igen kellemetlen tud lenni, főképp az alsó csőnél. A csonkokat nem árt kicsit megzsírozni, mert ha öregek a gumik, sehogy sem akarnak felmenni a helyükre (utána sem lesz bajuk tőle, nem folyik a víz, próbáltam már).
Én nem a termosztátot cseréltem (de tervben van) hanem kiakartam mosni a kiegyenlítő tartályt. Amikor levettem láttam, hogy olyan sötét a víz mintha sáros lenne! A cső (a kiegy. tartályon)elvolt dugulva. Kimostam visszaatettem járattam a motort, semmi. Megnéztem a teljes hűtőt, bele egy benzincsövet, milyen benn a víz. Még rosszabb. Levettem, kiöntöttem, kimostam, lefestettem (kivülről :)) a motorban is átmosattab u.e. a koszos nyavaját, most tiszta.... (Ez, hogy nem vettem észre úgy történt, hogy az én ladám régebben (2hónapja :)) még egy cégnek volta kocsija, 5 éve rohadt nem mentek vele, és össze volt törve. Ezt megvettem (kemény 10.000-ért) műszaki ilyesmi nincs és ezt újítom fel. Ja és a motorja sem ment már)!Na a lényeg: Most rakom majd vissza a hűtőt a csöveket, a kiegy. tartályt, még nemtudom hogyan fogom lelételeníteni...... Van ilyen is:)
2012.08.07. - kezdolada
Sokat segitet köszi! azóta már nem akar nagyon hamar felmelegedni:) de mondjuk a hűtőt is kimostam inkább ha már ott tartottam de a cikk sokat segitett köszönöm mégegyszer:)