Típus ismertet?: 2102

(Szerző: m.krisz (Majosi Krisztián), utoljára módosítva: 2015.02.06.)

VAZ-2102, a "Ladakombi"

Az "Ezerkettes" Lada (VAZ-2101) kombi változata, vagy ahogyan Togliattiban nevezik, a
VAZ-2102 típusváltozatú (Universal) "Combi" személygépkocsi. 

VAZ-2102

 

A legszembetûnőbb különbség a VAZ-2101-hez képest a kombi karosszéria-kialakítás, amely - akár a hátsó ülések lehajtásával is - meglehetősen nagy raktér felhasználására ad lehetőséget. Ezen túlmenően a nagyobb összsúly miatt rövidebb (4,44) a differenciálmû, szélesebbek a felnik (5J) és nagyobb az üzemanyagtartály ûrtartalma (45l).



   


A VAZ-2102 a következő típusváltozatokban készült (zárójelben a motor lökettérfogata literben):

2102 (1.2), 21021-01 (1.3), 21021-02 (1.3), 21022 (1.2), 21023 (1.5), 21024 (1.3), 21026 (1.5)

 

Külső méretek:


Röntgenrajz:

 

by m.krisz

 

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2008.02.23. - abuoubuq (abuoubuq)
A 2102 még abban tért el az alap (2101) Zsigulitól, hogy erősebb volt a hátsó felfüggesztése.

Abban is külömbözik még hogy amint a röntgenrajzon jól látszik, a csomagtartó alatt helyezkedik az üzemanyagtartály melynek a bal oldalon van a beöntőnyilása. A beöntőnyilás is eltér a "sima" 2101-től, mert a kombin trapéz alakú.
A 2102-esnek, és a 21021-esnek egyaránt volt a négyjegyű gyári kódot kiegészítő számvégződése(2102-01, 2102-02, illetve 21021-01, 21021-02)amelyek a 2103-as műszerfal átvételére utaltak.Tehát a 2102-01 és a 21021-01 a VAZ-2103-as típus műszerfalával készült,a 2102-02, és a 21021-02 a 2101-es, illetve 21011-es panelt kapta.Érdekes, hogy a 2102-es rövid ideig párhuzamosan készült utódjával a 2104-essel.
2009.01.04. - LADA2105
A VAZ-2102 COMBI gépkocsi a Togliatti autógyár második modellje volt, amelyet 1971 év elején kezdtek el gyártani és még annak az évnek a végén Magyarországra is exportálták!
Hozzánk kizárólag csak az alap 2102-es gépkocsi jutott el, pedig ennek a tipusnak több karosszéria-motor párosítása is volt:
Pl. gyártották 1294ccm 68 lóerős motorral is. Külsőleg abban tért el, hogy megkapta a 2101/3-as 1.2s lökhárítóit,amin a gumi-babák helyett műanyag diszcsíkot volt. Hátra a lökhárító alá pedig szereltek rá tolatólámpát.
De készült a a kombi a 2103-as 1452ccm 75 lóerős motorral is, amihez már nem a legrövidebb 4,44:1 differenciál művet szerelték be, hanem a 4,3:1-est.
Ezzel a gyári előírt végsebessége 145 Km/h volt.
Az alap 2102 1197ccm 62 lóerős modellé hivatalosan 135 Km/h, de ennél többet tudott,mert 140....145 Km/h legnagyobb sebességet is elérte az autó!
Amelyik 2102-Combi gépkocsiba az 1,5-ös motort tették, abba az autóba a 2103-as műszerfala volt beszerelve.
Nyugati exportra, főleg a BENELUX-ÁLLAMOKBA és az NSZK-ba (Nyugatnémet Szövetségi Köztársaság) szánt gépkocsik csomagtartója kalaptartóval volt felszerelve, így nem lehetett a csomagtaróba az utastér ablakain keresztül belátni.

2009.12.02. - Guppee2104
Apró érdekesség,hogy a 2102-nél(de ugyanígy a 2104-nél is) a hátsó oldalajtók az ablakkeret kivételével megegyeznek a lépcsőshátú változat ajtajaival.
A különbség annyi, hogy míg a lépcsőshátú ajtóban a fix üveg háromszög alakú, addig a kombié trapéz(a teteje szélesebb). A leereszthető ablak viszont megegyezik a lépcsős üvegével.
Egyébként a klasszik (kör vagy kocka)Ladák jobbos és balos ablaküvegei csereszabatosak, nincsenek hajlítva, mint a nyugati típusoknál.