Versenyben a Lada 112 VK S2000 Rally

(Szerző: Pavel (Baranya Pál), utoljára módosítva: 2006.11.19.)

Az összkerékhajtású, 260 lóerős Lada 112 VK S2000 Rally az orosz bajnokság befejező futamán debütált, ahol az abszolút értékelésben a harmadik helyét szerezte meg, megelőzve számos külföldi autóval versenyző ellenfelet.

LADA 112 VR S2000 Rally

 

 

Jelentős változtatásokon esett át a sorozatgyártású Lada 112, mire elkészült belőle a Lada 112 VR S2000 versenyautó. A lökhárítók és a hátsó sárvédők szembetûnő átalakítása nagyban javítja az autó aerodinamikai jellemzőit, a hátsó tetőlégterelő extra leszorítóerővel segíti a pilótát. Természetesen a karosszéria teljes erősítésen esett át, és a szabályoknak megfelelően bekerült a 70 literes, tûzálló üzemanyag-tartály is. A kerékjáratokat úgy alakították ki, hogy a beáramló levegő fokozza a motortér hûtését.

A versenyautóban az Opel jól bevált 2,0 literes, C20XE motorja dolgozik. Az erőforrás már bizonyította képességeit a Lada 110-ből épített versenyautóban is, amely 1999-ben, 2000-ben és 2001-ben is győzelmet szerzett az orosz ralibajnokságban. Az Opel motort a német KMS készítette fel, a Super 2000 kategória előírásainak megfelelően. Teljesítménye 262 lóerő, legnagyobb nyomatéka 250 newtonméter. A sebességváltótól és a végáttételtől függően a végsebesség 180-220 kilométer/óra között változik.

 

A Lada 112 VK S2000 Rally az orosz bajnokság befejező futamán debütált, ahol Alexander Nikonenko pilóta és navigátora, Valery Kolchugin az abszolút értékelésben a harmadik helyét szerezte meg, megelőzve számos külföldi autóval versenyző ellenfelet. A verseny után további módosítások történtek az autón, megváltoztatták a motor beállításait, illetve a hátsó felfüggesztés rögzítését, amely a továbbfejlesztett elemeknek köszönhet?en megbízhatóbb és stabilabb lett.  

 

Mûszaki adatok: 

Hosszúság/szélesség/magasság (mm): 4168/1775/1450

Tengelytávolság (mm): 2535

Nyomtáv elöl/hátul (mm): 1550/1550

Legnagyobb sebesség (km/h): 180-220

Motor: négyhengeres, hengerenként négyszelepes, hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor

Összlökettérfogat (ccm): 1996

Legnagyobb teljesítmény (LE/1/min): 262/8100

Legnagyobb nyomaték (Nm/1/min): 250/6800

Erőátvitel: összkerékhajtás, hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó, három önzáró differenciálmû

 

Forrás: http://rallyrusmedia.com; http://persona.blog.ziza.ru

 

(az oroszról angolra, majd magyarra fordításból eredő esetleges tévedésekért felelősséget nem vállalok)