Elüls? f?tengely szimering csere

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2006.12.05.)


Elülső főtengely szimering csere otthon

Múltkor írtam, ha kicserélem az első szimeringet, írok róla. Nos megtörtént.
Az ott leírtakat nem ismétlem, inkább pár kiegészítés:

1. Ékszíjtárcsa csavar lelazítása: Mivel nem vagyok egy kigyúrt, konditerembe járó valaki, így meggyûlt vele a bajom. Miután a nagy erőlködésbe a derekam is megfájdult, alig bírtam lehajolni a szerszámos ládához, ekkor jött az ötlet. 38-as kulcs alulról felhelyez, stabilizátortól pont elfért a lapos szára. Úgy kell feltenni, hogy szemből nézve kb. 5-óra irányába mutasson a kar. Ezután krokodillal aláemeltem a kulcs szárának, a kis tányérjának a széléhez igazítottam, így a fölfelé úton a stabon is túl tudtam pumpálni, és minden különösebb erőfeszítés nélkül lelazult. Persze közbe kézifék behúzva, váltó 4-be.

2. Sajnos a vezérmû fedelet le kellett vennem, mivel a régi szimeringet korábban beleragasztotta valaki némi szilo izével. Érdekesség, hogy a régi tömítés egyben lejött, akár vissza is tehettem volna, de mivel volt új, így az került fel. A régi szimeringet nagyon nehezen tudtam kipofozni a kint lévő fedélből is.

3. Az új szimeringet felrakott fedélnél - a múltkori levelemben említett - kis mûanyag, lyukas koronggal küldtem be, az ékszíjtárcsa csavarral hajtottam be a mûanyag "célszerszámot" , ami maga előtt tolta a szimeringet. A korong külső ármérője megegyezik a szimering külső átmérőjével, a belső lyuk átmérője a csavar menetes részének külső átmérőjével egyezik.

4. Központosítás: a fedelet először nem szabad lehúzni, be kell tenni helyére az ékszíjtárcsát, az központosítja. Ezután kell lehúzni a fedelet, majd ki lehet venni az ékszíjtárcsát, ha szükséges, vagy összerakni az egészet.

5. Az ékszíjat nem kell külön leugrasztani, az ékszíjtárcsa lehúzásakor jön vele, fölrakni is együtt raktam a tárcsát és a szíjat.

6. Kocka ladán célszerû az akkut is kivenni, hogy a hûtő jobb oldali
csavarjához hozzáférjünk.

7. Szükséges idő : 15:30 - 19 : 30 , de volt sok üresjárat, illetve kínlódás, így valószínû nem világbajnok az idő.

8. Célszerszámok : 38-as kulcs, az említett mûanyag korong, 8-as, 10-es villás, ill. krova (kis méretû).

9. Szükséges anyagok :
- fedél tömítés legalább 2-t, mert könnyen törik.
- szimering
- 10l deszt víz, vagy egyéb hûtőfolyadék.
- hideg zsíroldó a fedél tisztításához.
- FBS, ha valaki a fedelet bolond biztosan akarja felrakni.

Egyéb: Ha ismert a láncfeszítőnk állapota, és úgy ítéljük, annak cseréjét is érdemes összekötni ezzel a projekttel. Én mondjuk nem cseréltem, mert kutya baja. Egyébként 17-es kulcs kell hozzá.

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2010.06.19. - kefete
Helló!

Egy pici kiigazítás: nekem 2105-ös motoron 36-os kulcs fogja a szíjtárcsa anyáját, és nem 38-as.

Üdv.: kefete