FSO kormány Ladába

(Szerző: GorCseW (Ille Balázs), utoljára módosítva: 2006.11.21.)

Azért ajánlom a kispolszki kormányt, mert igaz, hogy szinte megegyező a Zastava kormányával, csak hát az FSO feliratot könnyebb kivágni mint a Zastavát, amíg az utóbbi a kürtgomb teljes szélességét betölti addig a másik csak annak közepén díszeleg.

FSO kormány Ladába.

Hozzávalók:

1db FSO [kispolszki] kormánykerék a vastagabb, újabb fajta.
1db 2105 kerékagy dísz Lada embléma
1db Festék spray matt vagy fényes, ízlés szerint, ajánlott szín a fekete

egyéb felszerelés:
Fúró üregelő szerszám, ragasztó, esetleg finom domború reszelő, lombfûrész, 2x-es kulcs a pontos méretére nem emlékszem 22 vagy 24-es. [a kormány rögzítő anyájának eltávolítására]

A lényeg röviden az, hogy a kormány kürtmûködtető gombjába kell vágni egy akkora lyukat amibe belemegy a kocka Lada kerékagy díszének kerek emblémája. Amit a lyukba bele is kell ragasztani. Majd az egészet egyszínûre festeni, és összerakni.

Egy kicsit bővebben.

Azért ajánlom a kispolszki kormányt, mert igaz, hogy szinte megegyező a Zastava kormányával, csak hát az FSO feliratot könnyebb kivágni mint a Zastavát, amíg az utóbbi a kürtgomb teljes szélességét betölti addig a másik csak annak közepén díszeleg.

Maga a hadmûvelet úgy zajlik, hogy a kormányról [FSO] le kell szedni a kürt mûködtető szerkezetét. A kürtgombot kézbe véve és vigyázva arra, hogy a visszanyomó rugók bütykei ne törjenek le, be kell jelölni a Lada embléma helyét, ez történhet, filccel illetve valami hegyes szerszámmal bekarcolva. A hátoldalon talán könnyebb ezt elvégezni. Ezután ki kell fúrni a lyukat, ha mázlija van az embernek, akkor van éppen ekkora átmérőjû lyukvágója, ha nincs, akkor lehet operálni nagyobb fúróval és reszelővel, avagy kis fúróval és valami lombfûrésszel, avagy modellező vékonyszálú fûrésszel. Ha megvan a lyuk, akkor bele kell próbálni az emblémát. Ha minden passzol, akkor lehet ragasztani, nyugodtan lehet használni pillanatragasztót, csak vigyázni kell, hogy meg ne folyjon, mert akkor esztétikailag ronda lesz. Ha megvan minden és a ragasztó is megkötött, akkor lehet festeni tetszőleges színûre, ha szükség van rá.
Ahhoz, hogy a kormánykapcsoló index karja kanyarodás után visszaugorjon, magára a kormányra kell feltenni egy kis pöcköt, ami visszabillenti a helyére a kart. Ehhez át kell fúrni belül a tengelyhez közel a kormányt és egy kis csavart átdugva azon az ellenkező oldalon anyával megfogatva már mûködőképes is a dolog. Vigyázni kell, hogy a csavar kellő hosszúságú legyen és, hogy sugárirányban is jó helyen legyen. A végét célszerû finomra, gömbölyûre reszelni, vagy egy anyát feltenni, hogy a sorja, avagy a menet ne szedje szét az indexkapcsoló kis mûanyag bütykét.

Ha ezek mind megvannak, akkor az FSO/Lada kormány már mehet is fel a régi helyére. Ez ugye a kürt burkolatának és egy csavarnak az eltávolítását jelenti. Vigyázni kell, hogy a kürt csúszó érintkezője, ne tudjon letestelődni a kormányrúdhoz, mert igen vacak dolog folyamatoson szóló extrém esetben zenélő kürttel furikázni.

Kis hátulütő még [azon kívül, hogy a kormány kisebb átmérőjû ezért nehézkesebb tekerni], hogy maga a kormánykerék közelebb kerül talán egy kicsivel a kapcsolók bajszához. Ezért hevesebb kormánymozdulatnál belegabalyodhat az ember azokba. De szolgáljon némi pozitív tényként az is, hogy nem egy kemény vékony valamit kell tekergetni, aminek akkora az átmérője mint egy kamion kerekének. A vastagság miatt lényegesebben jobb a fogás a puhább borításon. Egyébként én a csapágyas segédirányítóval és a Lemförder gömcsuklókkal könnyedén parkolok fél kézzel, a kisebb átmérőjû kormány ellenére.


Valahogy így kéne kinéznie a felrakott kormánynak: