Kipufogó dob csere

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2006.12.05.)

Amivel készülni kell:

- hátsó és középső dob
- Bilincs középre (46-os), Bilincs hátra (44-es) (vagy fordítva, de azt majd úgyis meglátod)
- Sziloplaszt, vagy valami jó tömtőanyag
- 13-as csillag kulcs nagy erőkarral, lehetőleg az amit gyárilag adnak, az nagyon erős
- WD-40
- kalapács
- kombinált fogó
- esetleg 6-7 es villáskulcs, ha a hátsó dob felfüggesztését felül akarod oldani.
- 1db szeg
- nyugodt 2 óra, amikor senki nem cseszegeti az embert

Kipufogóról rajzok minden típusra itt találhatók!

Először az Y és a középső dob közöti bilincset oldottam. Ezuán befújtam sok WD-40-el, hogy kicsit oldja a két cső összerohadását. Mondjuk nekem annyiból könnyebb dolgom volt, hogy a hátsó dobból a cső tőből ki volt törve. Így a hátsó gumifelfüggesztések kiakasztása után , valamint a leghátsó oldása után (6-7 villáskulcs, mivel a gumit én felül oldottam, mert azt is cseréltem.) a hátsó dob lenn volt. Ezután jött a legnehezebb rész. Hátul kezdtem el gyepálni , hogy középen szétcsússzon ahol előzetesen leszedtem a bilincset és beáztattam. Elég nehezen jött szét. kicsit feszegettem is csavarhúzóval , így nehezen, de szétjött egymástól a 2 cső. A jobb oldali kis konzolt is levettem, ami a kézifék bowdenjét tartja, így könnyebben kiszedtem a kocsi alól a cuccot. Ezután az újat tettem föl. Sajnos a kocsi alatt kell mindent összedugni, mivel egyben akna nélkül asszem nem tudtam volna beküzdeni. Az illeszkedő csöveket (mindig a szûkebbet, ami belülre megy, be kell kenni szilóval, különben mindenképp ki fog fújni, és csak a bilincseket rontja el az ember, ha nagyon megtépi. Ha gyári bilincset kapsz, azt előtte rá kell húzni, mielőtt összedugod a két csövet ,mivel az körbeér. Ha szokásos, autósboltban kapható bilincset kapsz, azt utólag oldalról is rá tudod tenni, mivel az két darabból áll. Ne húzd meg, amíg nincs minden összerakva hátul, mivel még lehet, hogy pár fokot fordítani kell rajta utólag. Sajnos felrakás után a hátsó dob vége rossz úton haladva koccolhatja a hátsó keresztstabot. Ekkor széjjelebb kell húzni valamelyik csatlakozásnál.(célszerû középen, az jobban hozzáférhető). Ha minden jó, meg kell húzni a bilincseket, visszatenni a kézifék bowden kis konzolját, figyelve, hogy ne érjen hozzá a bowden burkolata a kipuffogóhoz.