Fehér els? index kocka ladára

(Szerző: Miki (Szentirmai Miklós), utoljára módosítva: 2010.03.12.)


 

 

A megvalósítás:
-Szóval adott a /nálam cseh/ lada első fényszóró 2db, ebből úgy lehet igen menő, nyugatiasitott :-) verziót csinálni, hogy ki kell szedni a fényszóró üveget. :-(

Az üveg kiszedésére két lehetőség adódik:

1./a Kitosszuk mindkét üveget, oszt veszünk két újat, 2 perc alatt megvan, nincs pöcsölés :-)
1./b Megpróbáljuk sérülésmentesen kivenni. Ehhez mindjárt kelleni fog egy kis fúrógép, én a nyomtatott áramkörök fúrásához használt picikét használtam. Ebbe belefogtam egy kis köszörût /de marófej is jó/ és az üveg szélénél lévő gittszerû /de annál keményebb/ tömitő-ragasztó anyagot ÓVATOSAN!!!! kiszedegettem. Rettentő türelemjáték meló, minden ügyességre szükség lesz, hogy ne törjön el az üveg kiszedéskor. Elárulom, egy pici helyen nekem is megsérült, de ott nem látszik összerakás után szerencsére....

2. Kivesszük a sárga szinszûrőt a fényszóróból, két csavar tartja.

3/a. Igényesebbek hajtanak lemezből egy fém keretet, amely ugyanakkora, mint a sárga szinszûrő, ezáltal az izzó fénye nem világit mindenfelé . /a szinszûrőben is van ilyen, amiatt készitettem, nem kötelező:-)/ 3/b. Nem szarozunk sokat, mindent kipucolunk, teszünk egy két lemezcsavar anyát a szinszûrő csavaroknak, hogy rögzitsük az izzó mögötti tükröt és kész.

4. Visszatesszük az üveget, alkohollal zsirmentessé tesszük a ragasztandó felületeket, szigetelő szalaggal kimaszkoljuk és FBS-el kinyomjuk, ujjunkal egyenesre húzzuk, szig.szallagokat lehúzzuk és örülünk magunknak, milyen király csávók leszünk "hónapadiszkóba" :-) ragasztós ujjal...

5. Sárga izzókat megpróbáljuk belerakni, de nem fog menni :-) Az a rohadt pöcök a foglalaton nem 180 fokra van egymástól a sárgán :-) Vagy foglalat bütykölés, vagy izzó... Nálam izzó... Egyik bütyköt leköszörültem, sokaknál ez "mánjójis". Én forrasztottam 180-ra egy pici pöcköt igy még jobb, de valaki bele is tudja erőltetni csak úgy minden nélkül és kész is, az is megoldás....:-) Ha valaki nem akar szenvedni a pöcök miatt, akkor egy sima fehér indexizzót is bele lehet rakni, csak előtte sárga üvegfestékkel le kell kenni és 160 fokon kiégetni sütőben.(Igy már nem jön le száradás után olyan könnyen+vízálló)

6. Haveri körben sok rizsával tálaljuk :-)

(Az átalakitásból eredő esetleges károkért felelősséget nem vállalunk -a szerk.)

Ladarevolution beszámolója:

Orosz első lámpák:
A lámpák (19 évesek), éles (fához való) vésővel körbevésve, majd vékony csavarhúzóval, alóla is kipiszkálva azokon az oldalakon ahol hozzáférni, mert nálam nem középen volt az üveg, hanem az alsó rész felé el volt csúszva. (ott kb 1-2mm az üveg meg a ház között míg felül és oldalt kb. 4mm) Szóval ahol volt hely körbevakartam, aztán felül és oldalt már elvált akkor elkezdtem feszíteni az üveget (kézzel) és alul lassan nyúlt a ragasztó és egyszer csak lejött.Így a két kiszedés + lámpa letakarítás + üveg eltörölgetés két embernek volt 1,5 óra meló.
Színszûrő kiszedése után bepróbáltuk az égőt és megállapítottam, hogy nem üt át a fény a tompított foncsorja köré, így aztán egyből ragasztottam is vissza az üveget.Ragasztásra FBS-t használtam. Üveg + lámpa lemaszkolva. Az üveg alá csak a 4 sarokba egy nagy borsónyít meg a 4 pöcökhöz is egy borsónyit raktam, üveg bele eligazítottam középre, majd hagytam a napon 1 órát hogy a körbehúzáskor ne mozogjon az üveg.kinyomtam körbe, kézzel elhúztam.
Javaslom annak aki maszkol, hogy a maszkra ne kerüljön sok és azonnal amint körbenyomta szedje le a maszkot, amíg képlékeny a cucc, mert aztán csak nyúlni fog de nem szakad a ragasztó szélén.


Oldalsó fehér index:
Bepattintós gyári sárga volt. Mármint nem csavarok fogják a sárvődőhöz hátulról hanem a csavarok "helyén" 4-4 pöcök. Crovafejet rátéve (asszem 8as) egy jólirányzott ütéssel (kalapács nem nagyon fér el, én kombináltfogóval ütöttem meg) összenyomódnak és egyben ki is ugranak a pöckök.
Ezután úgy döntöttem hogy a gyári gumija jobb ezért azzal tettem vissza, viszont ezen a középső lyuk kisebb volt, azt ollóval nagyobbra vágtam. Így raktam össze. A fehér nekem anyával rögzült. Érdemes kipróbálni mûködik-e mielött a dobbetét (már akinek van) visszakerül...

Hátsó kristálylámpa:
Régi leszed, új felpróbál a saját új gumijával. Óvatosan meghúzva. A réi nyák persze nem ment fel, a középső lyukakat kb 1-1 mm-el ki kellett reszelni, úgy már jó volt. Érdemes berakás elött a lámpa összenyomhatós pöckeinek egymás felé álló merevítését a pöckök felső végénél elvékonyítani vékony reszelővel, mert nálam a merevítések eleve összeértek és össze se lehetett nyomni a pöcköket.
Mivel az új lámpának rövidebbek a csavarjai így a burkolatot tartó mûanyag csavarok éppen nem jók mert azok végében kb 2-3mm-es kúp van és csak utána kezdődik menet, és éppen nem kap rá a csavarok végére. Ekkor a borító elem belsején a 4 furat körül lévő kb. 2mm-es hengeres részt leköszörültem, meg a csavarok végéről a kúpos részt is, így elvileg éppen jó lett volna, de az a pár menet sem nagyon akarta megfogni.
Így aztán egy 5-ös csavarra anyát tekerve gáztûzhelyen felemlegítve bele lett nyomva minden mûanyag "henger" végébe egy 5-ös anya. Ami kihûlés után kihúzva majd beragasztásra is került a hengerek végébe. Így már össze lehetett tenni.Egyelőre szép, nem repedt (kopp-kopp-kopp) remélem így is marad.
 

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2 féle kocka lámpa létezik, a cseh és az orosz.
A cseh lámpából kinszenvedés kiszedni az üveget, mert a tömitőanyag eléggé kemény, szó szerint úgy kell kivésni.
Az orosz lámpa már egy fokkal jobb, a tömitő-ragasztóanyag
lényegesen rugalmasabb, mint a másiknál.
Vigyázni kell a kiszedéssel, mert megtévesztő lehet a ragasztó, ugyanis nem csak ott van, ahol látjuk is. A búrának kis talpa, pereme van, ami alatt is ragasztó van. Igy hiába vágjuk, kaparjuk ki a búra mellől a tömitőt, az üveg még nem fog megmoccani. Egy 90 fokban meghajott éles lemezzel be kell nyúlni a bura talpa és a műanyag közé, és mindaddig vágni, mig a ragasztás el nem enged. Pöcsölős meló, nem spóroltak a tömitővel.
Ha kinn az üveg, érdemes meleg mosószeres vizzel elmosni, nekem eléggé mocskos volt belülről. A foncsort egy puha ronggyal (vizessel ne, rohad az magától is) érdemes lepucolni, szép fényes lesz.
Visszaragasztáshoz én 'Würth K+D Ragasztó és Tömitő'-t használtam, fekete szinű, száradás után sem keménykedik ki. Egy nap száradási idő kell neki. Egy hátránya van, kézről le nem jön, 1 hét alatt lekopik :)
Ragasztásnál először a ragasztandó felületeket picit megcsiszoljuk, majd zsirtalanitjuk. A lámpa helyét először kinyomjuk tömitővel, majd berakjuk a búrát. Eltéveszteni nem lehet, csak egyféleképpen megy be. Utána az üveg és a ház melletti részt is feltöltjük tömitővel, majd a műanyagház szélévél megyegyezően szintbe húzzuk. Én ezt egy aluminium lemezzel csináltam. Utána radiátorra tettem, ahol 1 napig száradt.
Pár képet csináltam, igaz ez egy sérült lámpa javitása volt, de a lényeg ua., csak nem került ki a szinszűrő búra.
Amire vigyázzunk még. Mivel nekem a képen látható lámpám búrája kitörött, kénytelen voltam venni újat. Ez viszont már csak részben az a mintázat, mint a gyári. Igy én kénytelen voltam kiműteni egy rossz lámpából az üveget.
http://img0.tar.hu/seller21074/img/28537201.jpg#3
http://img0.tar.hu/seller21074/img/28537109.jpg#3
http://img0.tar.hu/seller21074/img/28537110.jpg#3
http://img0.tar.hu/seller21074/img/28537111.jpg#3
"A lámpa helyét először kinyomjuk tömitővel, majd berakjuk a búrát. "
Na ezt én direkt kihagytam, a 4 pici fül úgyis masszívan fogja az üveget, szerintem elég a betett üveg után ragasztózni. Ezáltal később is könnyen szét lehet szedni, nem kell hajlított lemezzel kaparászni órákig.
Én egy autószerelő barátom tanácsára hőfűjó pisztollyal melegíttetem körbe a lámpát (csehszlovák fajtát), majd egy csavarhúzoval szépen kikapargattam.
Először fúróval próbálkoztam de az nagyon szar meló, így viszont egész könnyű.
Nekem a 2104 Ladámat vágták meg a müszakin ezért a kis modositásért. Mondván a szinszörö megtöri a fényt és igy jobban látszik az irányjelzö.Lámpa ujbol szétkap,és Kis Polski tolatolámpa burát raktam a helyére. Igaz igy nem olyan menö, de legalább fehér az index, ja meg átment a gép a müszakin.
2014.11.02. - barkoba
Én 2105-ösön szedtem ki a fényszórót,de marha egyszerű,és könnyű volt,és ráadásul hamar is ment.Melegítettem és közbe szedtem kifele a ragasztót.Így könnyen megy tudom ajánlani.