Fényszóró relézése

(Szerző: z. (Houdek Zoltán), utoljára módosítva: 2006.12.15.)

Tompított fényszóró relézése:

Alap esetben (gyári szerelés) a tompított fény teljes árama a kormány bajuszkapcsolóján folyik át. Ettől az áramtól a kapcsoló beég, az egészet cserélni kell.
Ez a csere rendkívül nehézkes: kormány le, mûszerfal ki csatlakozó széthúz (nálam ennek a kábele nagyon rövid, nehezen hozzáférhető), bajuszkapcs le, majd a cseredarab fel, és így tovább visszaszerelni. A mûszerfal illesztő rugós lemezei törnek, a kormány ricnijét egy foggal másként felrakva már nem egyenesben áll a kormánykerék, de a ricnit nehézkes eltalálni, vagy jelölni és aszerint visszarakni. A költségekről és a beszerzésről ne is beszéljünk.
Mindezt elkerülhetjük, ha a kormánykapcsolón csak egy jelfogó kapcsolóáramát vezetjük keresztül. A beszerelt kábel vastagsága és hossza nagyban befolyásolja a feszültséget (fényerőt), ezért a relét a vilátítótesthez közel, de víztől védett helyen helyezzük el, a "+"-t közvetlenül az akkuról vihetjük oda (kábelhossz!), persze csakis biztosítékon keresztül.

Halogén átszerelés: normál világítótestbe beszerelhető a halogén izzó, csak egy közbetétet igényel, mely ~50 Ft/db áron kapható.
A hőtől megéghet a foncsor, ezért érdemes a drágább megoldást választani, komplett lámpakészletet venni/rendelni halogén foglalattal.

Színes helyzetjelző: a tompított/refi izzóját hagyjuk ahogy van, a helyzetjelző kis izzóját fessük e célra szolgáló filccel, vagy húzzunk rá szintén erre a célra készített, többféle színben kapható "gumit" :-)