Ablakmosó tuning

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2006.12.09.)

Ablakmosó tuning Fefétől + a Lada levelezőlistáról összeollózott megoldások

Ablakmosó tuning 


From: Fefe

Beszámolok egy sikeres komfortnövelő átalakításról, hátha valakit érdekel. Mindenféle kocsin meg lehet valszeg csinálni, az ablakmosó tuningjáról van szó. Elégedetlen voltam vele, két vékonyka sugár, hol nem ér fel a szélvédőig, hol fölé spriccel, állandóan eldugul, stb.
A megoldás: lehet kapni olcsón "univerzális" spriccelőfejeket, amik fejenként két irányba spriccelnek. Szép és jó lenne, de egyszerûen nem elég a pumpa nyomása, lassú sugárban, parabolaíven jön a víz, beállíthatatlanabb lett vele, mint volt. A megoldás: két darab "új típusú" (felirat szerint 21093-as) Szamár ablakmosó-pumpa, sorba kötve (mármint a csövezés szempontjából sorba, elektromosan természetesen párhuzamosan). Az egyik pumpa kivezetését egy 15-20 cm hosszú cső köti össze a másik bemenetével. Rögzítés ízlés szerint, az enyém egyelőre eléggé gányolva van :) A pumpák ára 2*1760 Ft volt, nekem ennyit megért, hogy jön a víz, mint az atom, négy nyílegyenes sugárban, jobb, mint apám Astráján :)

 

Ablakmosótuning a Lada levlistán:


From: Benedek János

- Vásároljunk min. 2db Trabant ablakmosó fúvókát (Félbevágott csepp formájú fekete mûanyag izé, két irányba spriccel. Nem baj, ha van tartalék darab, hátha elrontjuk. Nem drága, kb. 150-200 HUF. A rugós biztosító lemezkét nyugodtan otthagyhatjuk a boltban, semmit sem ér, nem is kell használni.)
- Vegyük meg a szükséges mennyiségû csövet (a régi úgyis kőkemény már).
- Szerezzünk be 2db 6-os anyát (ha nem lenne otthon; de hát kinek nincs?)
Menjünk haza, szedjünk elő / kérjünk kölcsön 6-os menetmetszőt. Ügyesen csináljunk menetet vele a Trabi fúvókák szárára. Kicsit furcsa lesz, mert a mûanyag el fog csavarodni egy picit, nyúlós érzés. Nem kell megijedni, ha óvatosak vagyunk, nem törik el.
Dobjuk ki a régi fúvókákat + csöveket a kocsiból (ez csak leírva ilyen egyszerû).
Tegyük be a Trabi fúvókákat és a 6-os anya segítségével rögzítsük. Felcsavarásnál vigyázni kell, ne kapjon félre! (NEM túlhúzni! mûanyag!) Precízebbek tömítőpasztát is használhatnak, nekem nem kellett.
Innen a szokásos: csöveket feldugni, egy varróûvel a spriccelés irányát beállítani és máris négy sugár mossa tisztára(?) a szélvédőt.

Az egész ügy nincs egy ezresben. Bár jobb a szivattyút is kicserélni valami rendesebb (Samara?) típusra, de az eredetivel is jól mûködik. Nekem két éve van így, még csak nem is állítódott el.

Ha most feltaláltam a spanyolviaszt és már 100-an használjátok, akkor bocs. De jön a latyak, szutyok, látni is jó, nem csak menni, gondoltam megosztom veletek.


From: Csepeli Zoltán

Egyszerûbb: gyártanak duplafúvókásat is ladához. Azt hiszem 90 Ft-ot csengettem ki darabjáért. Se menetmetsző, se anya, se tömítőgány, se semmi, csak eszembejutott a boltban megkérdezni.


From: Benedek János

>>Egyszerûbb: gyártanak duplafúvókásat is ladához. Azt hiszem 90 Ft-ot csengettem ki darabjáért. >>Se menetmetsző, se anya, se tömítőgány, se semmi, csak eszembejutott a boltban megkérdezni.

Tessék, most szedhetem szét az enyémet. Pedig olyan büszke voltam rá... :-)
Annak a duplának milyen a rögzítése?


From: Csepeli Zoltán

Mint az eredetié volt, ami most neked a kukában (?) fekszik. Mondom, a különbség kizárólag a fúvókák száma. Sőt, kettő félét ajánlottak a boltban, tehát választék is van! Átszerelés nem meló, de a mûanyag csövet tényleg érdemes cserélni. Ezt én kertészboltban veszem, jó ha van 30Ft/méter az ára. Így: kettő fúvóka a 2 méter csővel van vagy 300 pénz, plusz a fél óra játék otthon vele. 


From: lo_gsm

Igencsak van aktualitása a megfelelő ablakmosó berendezés használatának, vagy indokolt esetben egy müködöképes megoldás beépítésének. Furcsa módon a Nivában is (szerintem) alulméretezett, vékonyka mûanyag csövecskékben szaladgál a mosófolyadék. Úgy gondolom, hogy maga a szivattyú motor sem lehet igazából bajnok, mivel a nem túl nagy tempójú menetszél is csak az ablak aljára
juttatja a vízsugarat.
Én egy bontott Citroenből kölcsönöztem a csövet és a motort, ami tényleg jól üzemel. Az ismertetett megoldás is életképesnek tünik.


From: Benedek János

>>mint az eredetié volt, ami most néked a kukában (?) fekszik.

>>Mondom: a különbség kizárólak a fúvókák száma. Sot, ketto félét ajánlottak a

Nincs kuka, még megvan. Amit én utáltam benne, hogy nehéz beállítani, nem elég az egy sugár, folyton elrázkódott a lüke rögzítése miatt. Pont ezért bíbelődtem a menettel, így most áll, mint a cövek, nem szivárog mellette a víz, és még szebb is. Arról nem beszélve, hogy ennek az áramvonalas kialakítása miatt a fogyasztásban is van előnye.


From: Csepeli Zoltán

ez is áramvonalas (lényeges), és menetes, mûanyag anya tartja fixen. Nem forog el.


From: Benedek János

>>ez is áramvonalas (lényeges), és menetes, muanyag anya tartja fixen. Nem

>>forg el.
>>csz.

Ühüm, az már jobb. A régi csak olyan "bedugós" volt, amit egy rugalmas(?) mûanyag valami tartott a helyén, de az csak arra volt jó, hogy ki ne essen.Így már más. Most már akkor sem cserélem ki főleg, hogy most nem is megy a Rém. Na ilyenkor érezteti a hatását az áramvonalas kiképzés a fogyasztásban!


From: Janó

Ez jó ötlet. Éppen a hétvégén utaztam egy" Pözsó" Partner diesellen (olyan
lusta hogy csak).
A szélvédore 4 sugárban ömlött a viz, arra gondoltam milyen jó volna a Ladán is ,erre itt a megoldás. Köszönjük!


From: Kiss Gábor

A tegnap olvasottak tapasztalatait hasznosítva hazafelé
menet bementem az útba eső ladaboltba két fejes fúvokáért. Két fajtát ajánlottak, az egyik egy dudor alakú bepattintós rendszerû, a másik elnyújtott és menetes anyás, egy árban vannak (125,-/db), de a dudoron mintha feljebb lennének a
fúvokák. Vettem kettöt. Csodálkoztak hogy nekem miért nem ilyen van az autón (2105). Mondtam, hogy krómozott állítható van rajta. Ekkor figyelmeztettek, hogy a csövet cserélnem kell, mert a régi fajtához egy vastag indul és a
T után két vékonyba folytatódik, az új spricninek pedig vastaghoz való a csatlakozása. Komplett cső szettet vettem (378,-). Már csak a beszerelés van hátra azt ma meg is ejtem.


From: Csepeli Zoltán

Tegnap kitisztítottam az ablakmosó szivattyú szûrőjét, mert a valószínûleg Prelixes (?) folyadékból érdekes anyag vált ki rajta. Már azt gondoltam, ismét kifogyott...Nézzétek meg a szûrőt, mert nagyon is befolyásolja a folyadékszállítást!
Hazafelé menet egy BMW-s kollégám mosta ablakát, ezzel össze hasonlítva hasonlóan tökéletesen mos a dupla fúvókás a ladában. Említette, hogy azokban az autókban van egy visszacsapó szelep beépítve,
megakadályozva a cső visszaürülését a tartályba. Neki nincs benne sajnos, de nagyon hasonlót lehet venni akváriumboltban, 600Ft-ért. Ilyennel fogja pótolni. Valaki látott már ilyet? Előnye: azonnal fröcsköli a vizet, nem kell várni egy-két másodpercet sem!


From: Rott Gábor

Ilyen visszacsapó szelepet én is vettem már valamelyik autósboltban, már nem emlékszem, hogy
mennyiért, de nem volt nagy összeg...


From: M. Krisz

Én is kerestem már, de nem kaptam... volt már szó erről is régebben, akkor azt mondta valaki, hogy a Wartburgokban van ilyen, azt keressem


From: Kiss Arnold

Trawalában árulnak ilyen szelepet Trabanthoz, Wartburghoz, visszacsapó jellegû, 100-150 ft, echte NDKbeli még ronda barna mûanyag, csúnya fehérrel, le sem tagadhatná eredetét. Nekem bent van 2 is, mind a 2 mosómotor dolgozik, igazándiból nagyon tutinak tûnt, de szerintem ha vissza nem is ereszti a vizet, de az utána lévő majd méteres csődarabból idővel kipárolog, szóval ha ritkán használja a mosót az ember akkor ugyanúgy várni kell pár másopercet. Ja a szelep egy az egyben rámegy a mûanyag csőre, nem kell barkácsolni semmit, csak vágni és dugni.


From: gm

> Említette, azokban az autókban van egy visszacsapószelep beépítve,
> megakadályozva a cso visszaürülését a tartályba. Neki nincs benne sajnos, de
> nagyon hasonlót lehet venni akváriumboltban, 600Ft-ért. Ilyennel fogja
> pótolni. Valaki látott már ilyet? Elonye: azonnal fröcsköli a vizet, nem
> kell várni egy-ketto mpercet sem!

Nem tudom az akváriumi mit tud, de a Trawalaban akad kb 120 forintért Trabant vagy Wartyogó visszacsapó szelep (az egész egy kis mûanyag kukac), vizhez idealis (probald ki helyben, hogy csak egyfelé ereszt).
Két ilyennel és T csatlakozóval a fényszórómosó szivattyút is rá lehet venni, hogy párhuzamosan nyomjanak az ablakra. A 2es számú visszacsapót úgy kell betenni, hogy a fényszóró nélküli üzemnél az állo szivattyúba ne tolja a vizet. Vagyis mindkét alágon a sorrend:
szivattyú - visszacsapó - T idom -> cső az ablak felé.


From: Rott Gábor

Tegnap hirtelen felindulásból vettem ablakmosó fúvókát,
hogy upgarde. Skodához valót adtak, mondván jó az is. De mégsem :-) A Lada fúvókája téglalap alakú nyílásba illeszkedik, a Skodáé viszont kör alakút szeretne. Szóval köszörûvel csináltam a körből téglalapot, így már befér a helyére, viszont max a szoros illesztés illetve a gumicső tartja a helyén. Szépen locsol a két luk (igaz, még csak a jobb oldalon) de valami jobban rögzíthető megoldást fogok a hétvégén keresni...


From: Csepeli Zoltán

Lada kétfúvókás alulról anyával rögzül, tuti jó! Tegnap Trabantos boltban vettem visszacsapó szelepet a csőbe, kerek 20 (HÚSZ) fronics volt darabja. Átnézve rajta membrános lehet, nem golyós. Ennyibe kerül a T elágazó is!


From: FSOPapa

> Skodához valót adtak, mondván jó az is. De mégsem :-) A
Lada fúvókája téglalap alakú nyílásba illeszkedik, a skodáé viszont kör alakút.........

Szóról szóra ugyanezt én is eljátszottam a régi polákomon, mivel csak ilyet találtam. Le kellett faragnom a fúvókák szárából, hogy átférjenek a lukon. Igen ám, de mikor a szélesebb részüket átnyomtam, kisült hogy a tövénél meg vékonyabb, úgyhogy FBS-böl ad hoc gumialátét készült azonnal a fúvókákra. Most teljesen hibátlan, szépen beállítottam (alig fél óra alatt), spriccel 4 sugárban mint egy jó injektor:-))

JAH! FONTOS! Trawalában kapható Ladába/125p-be teljesen passzentos 2 spricnis fúvóka, téglalap alapú és ha jól emlékszem, 12-es külsö méretû anyával rögzítendő alulról a vályúhoz. 250Ft/db, alátéttel együtt (már azzal az alátéttel, amit felülre kell tenni + a 12-es). Eredetileg ilyet vettem a régi pókhoz is, de hát ugyebár 500Ft-os upgrade egy eladásra váró autón...:-))

Persze, most esett le, hogy a Ladák/Polskik gyári fúvókája 1 sugarat spriccel csak! Igazából nem értettem, miért olyan nagy wasistdas, hogy 4 spricc jön a szélvédöre (nekem régóta ilyen van), de most rájöttem. A trabin meg egy fúvóka volt, 2 lukkal. Úgy látszik, anno a 4 spricc imperialista burzsuj közellenségnek számító nyugati flancnak minösült, ide csak 2 spricc jutott:-))
Bezzeg a kapitálizmusban (ha már az Ötvös Csöpi filmek szóba kerültek :"nem vagyunk a kapitálizmusban, hogy a dolgozónak DOLGOZNI is kelljen...") szóval az ebben készült BMWnek gyárilag 4 spricce van, de az idióta sörmámoros Hansjürgen Wolfgangok ezt okosan a gépháztetöbe tették (ugyanúgy nyílik mint a Lada/125p) úgyhogy a csere csak megyei I.osztály feletti minösítésü tornász- és akrobata fakultáns növendékeknek javallott. Én, miután háromszor estem le a toronyról a szívóöntvényre, magamra rántva az esés hevében lehetséges kapaszkodónak remélt gépháztetöt, felhagytam ezzel a tornamutatvánnyal. Mióta megvan az autó (lassan már 6ezer km van benne, másfél hónap) egyszer sem töltöttem az ablakmosó tartályba, pedig talán félig volt mikor megkaptam, de még a check control sem jelezte hogy kevés lenne benne :-)

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2007.10.28. - Michaelor (Michaelor)
Én úgy oldottam meg, hogy kivezettem az ablaktörlő karjára a pisilést.
Nagyon egyszerű, a gyári spricnik helyén jön ki a csövecske, az ablaktörlő karjára pedig felpantitottam a kockalada lámpatörlőjének a spricni fejét.
Nem nagy dolog, de nekem nagyon tetszik és így az utolsó csepp drága téli szélvédőmosó folyadék is a szélvédőmön köt ki.
Mercedes által használt lapátra szerelt fúvókák

Mercedes kisteherautót vezetek és azon tetszett meg ez a megoldás. Persze ott gyárilag van kitalálva a dolog.
Sok megoldáson gondolkodtam, míg egy ismerős (2107-ese van) mutatta a kulcsot a problémához.
Néhány autósboltban lehet kapni úgynevezett villámspricc nevezetű kiegészítőt. Ez a készlet csőből, "T" elágazóból, két gumigyűrűből(ezeken keresztül lehet kivezetni a gumicsövet) és 2db ablaktörlő karjára pattintható fúvókából áll. Ez a készlet jelentette számomra a megoldást. Feltettem és a gyárihoz képest még az eredeti motorral is jól szuperál, egyedül egy visszacsapó szelepecskét kell betenni, és tökéletes is.
Aki még vagányabbra akarja, hogy meg is közelítse a Merci ablakmosólyát, annak két garnitúrát ajánlok, és a gyári 1500-ös két motoros tartályára kötve szerintem tökéletes mosást tesz lehetővé. Persze a fúvókákat ajánlott értelemszerűen úgy elhelyezni, hogy az egész lapátot elterítse vízzel. Ezt sajnos viszont csak gyakorlati próbákkal lehet megfelelően beállítani. De ha valaki megelékszik az első verzióval, már az is sokkal civilizáltabb mint bármelyik: másik autót mosó, messziről spriccelgető fúvókák. Ráadásul ez hatékonyabb is. :)
Mihelyst hazaérek készítek fényképeket is és mellélekelem.
2011.09.25. - pahyrichard
Én csak annyit alakítottam az enyémen (07) hogy univerzális dupalyukú fúvókákat vettem +egy skoda ablakmosó motort (ami tökéletesen elrejthető ha szeretnéd.
Csövek ki új cső be fúvóka igazít hogy helyreugorjon összeköt a motorral,és most jött a szép rész a gyári ablakmosó szűrője tele volt rakódva új szűrő ill. az sem baj ha nagyobb kicsit és a cső átvezet az egészen.
Kicsit időigényesebb de megéri,az így kapott 4 sugár majdnem beveri a szélvédőt és menetközben még a hátsó ablakot is moshatod vele:).
Nekem annyi a baj a dologgal hogy a lámpamosóm is meg van csinálva ilyenre és az 5literes tartályt hamar kitakarítja, de cserébe még az odaragadt fácánt is lelöki a szélvédőmről.