Indítókulcs repedések

(Szerző: z. (Houdek Zoltán), utoljára módosítva: 2006.12.15.)


Mindenkinek javaslom lemásoltatni a gyújtáskulcsot, akkor is, ha nincs vele semmi baj. Mondanom sem kell, hogy az indítókulcs törését először egy kölcsön kapott Ladán tapasztalhattam meg (Bocs Bal3!)...
Olyan könnyen fordul, mintha rendesen müködne a kapcsoló. Persze be van akadva a kormányzár miatt, Te pedig már rég a kulcsot hajlítod az indítózás helyett...mire rájössz, a kezedben maradt!

Miután sikerült kibányászni a gyujtáskapcsolóból a maradványt, és sikerült rávenni a kulcsmásolót, hogy csináljon róla valamiféle másolatot. Mivel a törésből hátramaradt darab nem túl szabályos alakú, egy tûreszelővel és csiszolópapírral még dolgoznom kellett a kulcson. Szerencsére mûködik.

A történtek után szemrevételeztem a saját autóm kulcsát: az is repedt volt!
Ezután többen közölték, hogy jártak már így, illetve az övék is repedt.

Nem kívánom senkinek, hogy egy ilyen hiba miatt ne tudjon autózni, és ha időre ment, akkor taxiznia kelljen, mondjuk Bp-Fehérvár-Bp, mint az én esetemben...

Szóval gyártsatok pótkulcsot, ha nem lenne!


a repedést itt kell figyelni:


a törést pedig itt:


ez egy teljesen új másolat:




Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2007.10.23. - OdilonSi (OdilonSi)
Ez a fajta törés gyakori minden eröltetés nélkül is. A téli hidegekben az ajtó zár időnként igényel némi terhelést. Nálam az acélból készült gyári kulcs fél évet bírt. Készíttettem én is pótkulcsot, de nem hagyott a kisördög és ezüst forrasszal megforrasztottam az eredetit is. A forrasztott kulcs immár 16 éve bírja a gyűrődést erőltetést, de az utángyártott nem tudom mennyi félévet bírna az éles sarkok miatt.
Sam