Javítási útmutatók szómagyarázata

(Szerző: avtovaz (Jonathan Walsh), utoljára módosítva: 2006.12.15.)

A javítási útmutatók szómagyarázata:

John a Haynes-féle javítási útmutatókkal kapcsolatban írta, dea LADA könyvekre is jórészt igaz :-)

Forgassuk órajárással ellentétes irányban: szorítsunk rá egy patentfogót és kalapáccsal ismételten üssük órajárással ellentétes irányban.

Pontos illesztés: le fogod verni az ujjperceidet!

Szoros illesztés: ne is reménykedj benne, öreg...!

A 7. fejezetben leírtak alapján: ebből majd megtanulod, hogy ne olvass előre. Most egy váltó belsejének az ijesztő fotóit látod.

Illesszünk óvatosan közé...: kalapáljunk bele egy csavarhúzót...

Oldjuk meg (a menetet)...: vásároljunk egy ipari kiszerelésû kanna WD40-et

Visszatartva az apró rugót...: "Mi volt ez, ami majdnem kiverte a szememet?!"

Toljuk be és forgassuk el az izzót...: rendben, ezzel az izzó üvege kint is van. Most kerítsünk egy jó fogót, hogy kiszedjük a bajonettzáras részt is.

Óvatosan...: kezdjük óvatosan, majd fokozzuk az erőt mindaddig, amíg a halántékunk lüktetni kezd. Ekkor újra tanulmányozzuk a szerelési utasítást, mert valószínûleg ez nem az, amit óvatos-nak neveznek.

Heti ellenőrzések...: ha nem robban le, nem kell vele foglalkozni!

Rutin karbantartási mûveletek...: ha nem robbant le - akkor majd most fog!


(Magyarázat a következőkhöz: a Haynes-könyvekben a különböző szerelési feladatok nehézségét 1..5 villáskulccsal jelölik)

Egy villáskulcs: Az anyukád is megcsinálná. Akkor neked hogy nem sikerült összetákolni?!

Két villáskulcs: most azt gondolnánk, hogy ezt azért még meg tudjuk csinálni, hisz a kettő végülis egy kis szám.. ..nade a kapcsolási rajzról is azt hittük, hogy a tokiói metró térképe... (igaz, annak több hasznát is vennénk).

Három villáskulcs: aLadát könnyû karbantartani, nemigaz? Azért még ne higyjük, hogy egy háromvilláskulcsos Lada mûvelet egy 'rendes autón' csak kétvilláskulcsos lenne. (És így bele is kezdenénk...)

Négy villáskulcs: na, ez nem te vagy!

Öt villáskulcs: rendben, de ne várja senki, hogy utána beleülök :-)

...ha mégsem, a következő ábra alapján legyártható a célszerszám: hahahahahahahahahaha!!!!

Nyomjuk össze...: szorítsuk tiszta erővel, ugráljunk rajta, szidjuk mint a bokrot, vágjuk a falhoz, ezután keressük meg a garázs legsötétebb sarkában miközben sûrûn "b@zmeg"-ezzünk a bajszunk alatt.

Vizsgáljuk meg...: keményen szuggeráljuk az alkatrészt és tegyünk úgy, mintha tudnánk hogy mi az. Ezek után hangosan és magabiztosan közöljük az assszonnyal: "Igen, gondoltam. Kell egy új."

Vigyázva...: na most vágod meg magad!

Kontraanya...: az a nagy, gömb alakú rozsdacsomó

Egy segítővel...: készüljünk fel, hogy újabb ismerős előtt fogunk égni mint a rongy.

A motor forgatása könnyebb, ha kiszereljük a gyújtógyertyákat: Igaz, de ezek után annál nehezebb lesz elindítani. Miután leiizzadtunk - hogy nem indul - szégyelljük el magunkat, és szép óvatosan szereljük vissza a gyertyákat.

Az összeszerelés a szétszerelés fordított sorrendjében történik: de más lépéseknél fogunk szitkozódni.

Távolítsuk el a mûanyag rögzítőfüleket...: törjük le...

Egy megfelelő kiütőszerszámmal...: aszerszámosládában található legnagyobb szög nem az!

Hétköznapi szerszámkészlet: legyen nálad az Autóklub-tagságid és egy feltöltött mobiltelefon!

Óvatos hevítés: az alkatrész lehelése nem számít annak.

Szószedet: az összes olyan dolog listája, ami megakadályoz abban amit csinálni akartunk.


Hozzászólások ehhez a cikkhez:
Szemrevételezéssel ellenőrizzük: "Megvan még?"
Szükség szerint cseréljük: ha megvan, akkor nem kell cserélni
Ideiglenes megoldásként: 2-3 évig, amíg össze nem spórolunk a cseredarabra