Karburátor hibák, beállítás - hogyan ne rontsuk el, mire figyeljünk

(Szerző: gm (Melegh Gábor), utoljára módosítva: 2006.12.16.)

Mottó: "Sárkány ellen sárkányfû."

Széria motoron az eredeti porlasztóba eredeti fúvókákat és alkatrészeket tegyetek. Ne gagyi magyar úszót (más a súlya, térfogata, más az erőkar) vagy tûszelepet (hossza, súlya, rugója, anyaga más.), csak az eredeti DAAZ175 feliratú tûszelepet használjátok. Kis dobozban adják.
Ez az eredeti ruszki, nem amire ráfogják. A porlasztó a gyakori szétszerelgetéstől el tud görbülni, ügyetlen kezek el tudnak belőle dolgokat veszíteni. Hülye szerelők azzal kezdenek neki, hogy lekötik a takarékrendszert (min. 0,5 liter +fogyasztás városban). Szerintem mindezen csak ront, ha szerelőhöz viszed, és megszaggatja a csavarokat :-( Az úszoház fedelén a csavaroknál óhatatlanul púp lesz lefele és az úszotérnél be tudja szívni a poros levegőt. Ha itt légrés van, akkor a benzin oldaláról plusz nyomást kap és az eltömődött légszûrő _igazi_ túlfogyasztást okoz. El lehet tüntetni a görbületet vissza a sík felülethez, de elég macerás. Ugyanígy elpúposodik a meghúzogatástól alul a rugós alátéttel szerelt nagy tartócsavaroknál a porlasztóház. Teljesen le tud konyulni 1-2 mm-re és a fojtószelepek háza fölé szerelt szendvicsszerû papiros bakelit izé már nem tudja a lukat kiegyenlíteni. Ott falslevegőt szív, és ha kedve úgy tartja, viccesen buborékolva forr ki a hőségben a lukon át álló autónál a benzin.
Ezek csak az apróságok. El szoktak veszejtődni a visszahúzó rugók a gázrudazaton. Elallítja valaki jóakaró a fojtószelepek lefestett végálláscsavarjat (ott allít üresjáratot). Ha a fekete dzsuva jön fel a karteren keresztül, akkor felejtsd el a tiszta porlasztót.
Van egy leplombált megkerülőlevegő-csavar az üresjárati rendszerben. Ha telement fekete kakával minden, ennek a csatornának a keresztmetszete és ellenallása is megvaltozik. Az üresjárat életfontosságú. Ha a sz@r gyertyak, előgyújtás vagy mexakítóhézag miatt dadog az alapjárat, és el kell állítani, akkor a legjobb úszószint mellett sem fog rendesen fogyasztani a kocsi.

Ha 100-zal mész, és jó minden, elegendő egy centire benyomva tartani a gázpedált és mégis tartja a sebességet.




copy by m.krisz

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
A fojtószelep tengelye idővel megkopik-kilógósodik. Vagy kiég az a kis bakelit alkatrész ami a tengelyen van (UIS összefoglaló alján van róla szó). E miatt is kaphat falsot. Ha egyenletes haladás közben motorfék nélkül elengedjük a gázpedált, megszűnik a motor üzemanyagellátása, csak az alapjárati üzemanyagmennyiséget kapja. De mivel a motor lendületénél fogva még szív így a tengely mellett falslevegőt szívhat. Ezáltal egy pillanatra elszegényedik a keverék és hirtelen leesik a fordulatszám (kb400-500fordulat/percre),rosszabb esetben le is állhat a motor. Majd lassan visszaáll alapjáratra (ha már hozzá lett állítva a keverék).