Típusidegen ülés Ladában

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2006.11.19.)

Típusidegen ülés Ladában

Ülés átszerelés Ladában.
Írta: Tyuiop

Hali!

Mindannyiunk megunja egy idő után azt az asztallapszerû, semmilyen oldaltartást nem adó "spéci" Lada hokedlit, amit a gyárban, mint ülést szereltek be a paripánkba.

Megfogalmazódik az ötlet: "normális ülést a kocsiba!" -- De milyet és hogyan?

A versenyülések nagyon jól néznek ki, de 300 kilométer után még a legfanatikusabb Sparco-rajongó sem vágyik vissza újabb 4 órára a "marhajólnézki" ülésbe :-)

Ekkor jön a következő szuper ötlet. Valami nyugati verdáé kellene bele... bőrös meg hátmasszírozós, ülésfûtős stb. Annyit vegyünk figyelembe, hogy a donor kb. hasonló utastér méretekkel legyen megáldva, mint a mi kis drágánk, mert elég hülyén néz ki, amikor van elöl a bal 1-en egy multifunkciós 7-es BMW ülés, más meg már nem fér be a tragacsba. Tehát a donor kb. megegyező dimenziókkal rendelkezzen, és lehetőleg ne 3 ajtós gép legyen.

Azt még észben kell tartanunk, hogy ez a kocsi fog még muszaki vizsgára is menni, így nem árt az eredeti két üléstartó vas sínt megtartani, mert elvileg maga az ülés nem érdekli a tisztelt vizsgabiztosokat, de a rögzítése nagyonis! A gyári konzolt szinte bármilyen ülésre átmûti egy hegeszteni tudó lakatos, ez nem gond /és a vizsgán sem lesz gond/. Ám mi van, ha mi beleszerettünk álmaink ülésébe de ha a fent leirt módon tesszük be, a fejünknek lyukat kell vágni a tetőn, mert túl magas lesz? Nos erre itt van a megoldás (lásd: fotó). Ezek javarészt BMW-s megoldások.

Itt a fenti intelmeket sutba dobjuk, és a két üléstartó lemezt nemes egyszeruséggel kiflexeljülk az autóból. Nem árt a kardánalagút két oldaláról sem eltávolítani a két kis "dobozt", hogy jobban elférjünk. Miután behegesztettük a küszöb és az alagút közé a zártszelvényeket, állítsuk be az ülést ÚGY, HOGY PONT KÖZÉPEN LEGYEN A KORMÁNYHOZ VISZONYÍTVA! Nem nézek senkit lámának, de ez sok bosszúságtól kíméli meg az embert! (Ha megfigyelitek, a kocka ladának nem középen van a kormánya, hanem kicsit jobbra. Ezért írta Tyui. z.)

Ha ez megvan, egyszerûen bejelöljük a furatok helyét a szelvényen, és 4 átmenő furaton keresztül csavarokkal rögzíthetjük is a mûvünket. Ezután már csak a padlókárpit átszabása van hátra...


40x60 zártszelvényt raktunk be

A második megoldás a versenyülésekhez jó, bár itt az állítási lehetőség a beszerelés után megszûnt. Pontosabban 1-2 pluszban fúrt lyukra korlátozódik. Itt is a 20x40-re kell alapozni. Két darab 10x10-es vagy 20x20-as szelvény jön még rá pluszban:

A végeredmény magért beszél!

Lehet még a hátsó ülést "fuxolni" fejtámlával, a teljesség kedvéért. Itt ki kell vágni a háttámla tetejét, betolni a helyére a fejtámlát, majd a hátsó oldalon egyszerûen a rugókhoz lehet rögzíteni a fejtámlánkat egy-egy hegesztőpálcával!