Karburátor szerelés (ózon) képekkel

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2006.12.16.)

Karburátor felújítás, ahogy Pitecus tette (2003.03.25 – 2003.03.29)

A kocsi: Aleko 2141 1,6 (Lada 2106)
A karbi: 2107 ózon karburátor

Felhasznált anyagok:
- 1 db Lada 2106 tömítéskészlet
- 1 db Lada 2107 tömítéskészlet
- 3 db csiszolóvászon P100, P220, P400 szemcsesûrûséggel
- 1 liter Aceton
- 2 liter folttisztító benzin
- 1 flakon brigéciol emulziós tisztító
- 2 db karburátor talp tömítés
- 1 flakon MOTIP polírozószer

 Pár kép a régi állapotáról, amikor még „bosszantott”.
 
 A motorról való leszerelés után brigéciolt felhasználva a külső szennyek nagyját mostam le.
Ezután következett a szétszerelés, ahol is alaposan eltettem minden fúvókát egy szortimentbe.
Elötte természetesen „megfürdettem” őket egy kis Acetonba.
A mozgató karokat és gondosan sorrendbe helyeztem.
 
 Ezután felmértem, hogy mennyit is kell csiszolni.
 
 
 A csiszolás elvett 4 órát az életemből. Az alábbi finomságú csiszolóvásznakat használtam:
P100, P220, P400 Kellett egy stabi felület is ahol egyenletesen lehet csiszolni. Nekem egy darab bakelit lapra esett a választásom, amire kifeszítettem a vásznat, majd egyenletes nyomással "adtam a testinek". Az első képen látható egy részlete is. Az eredmény itt látható:
 
 Milyen jó, hogy van egy hatalmas derékszögelő is a családban :o)
 
 
 
 Ez után jött a belső tisztítás. Nagyon retkes volt, így az aceton után
kénytelen voltam MOTIP polírpasztát használni.
 
 Néhány kép a tisztítás előtt és után.
 
 
 
 
 Persze a venturi csövek is górcső alá estek.
 
 
 
 A karburátor fedelét se hagytam ki.
 
 
 
 
 Összeszerelés után feldobtam a motorra. Borzalmasan nem akart elindulni, mert "tocsogott" a benzinben. Egy csomó levegőt kellett neki adni, mert ugyebár a projekt előtt igencsak tudott innen-onnan szívni. Miután beállítottam, iszonyatosan harapott. De előtte néhány kép a helyén.
 
 
 


Szóval a beállítás a következő:
CO alapjárati: 0,6%
CO fordulaton: 0,8%
CO szivatózáskor 1700 rpm-nél: 2%
CO szivatózáskor 1300 rpm-nél: 1,5%
Előgyújtás: 4°
Max. úszószint: 6 mm a karburátor fedél tömítéstől mérve
Min. úszószint: 13 mm a karburátor fedél tömítéstől mérve
Első torok benzin/levegő fúvókaméret: 107/150
Második torok benzin/levegő fúvókaméret: 120/150
Gyorsító fúvóka méret 40

No, egy kis mellverés:
Az 1,6-os motor szinte megrészegedett, mert úgy lealáztam egy 1,3 sedan mutyukit, hogy öröm volt nézni. Olyan 80-ig egy sárvédőhosszt rámvert, majd 3.ban 100 körül beértem és 120-nál már a hátsó lökösömet se érte el az orra. Ennyit a hencegésről...:o)

Észrevételek
A motor sokkal egyenletesebb és sokkal csöndesebb.
A szivatásmérőt (econ) is zöldbe tudom tartani kb 100-ig.
A rugalmassága alacsony fordulaton is jótékonyan változott.
Szivatót jóval hamarabb vissza lehet dugni.

Felhasznált anyagok:
- 1 db Lada 2106 tömítéskészlet
- 1 db Lada 2107 tömítéskészlet
- 3 db csiszolóvászon P100, P220, P400 szemcsesûrûséggel
- 1 liter Aceton
- 2 liter folttisztító benzin
- 1 flakon Brigéciol emulziós tisztító
- 2 db karburátor talp tömítés
- 1 flakon MOTIP polítozószer

A kocsi: Aleko 2141 1,6 (Lada 2106)
A karbi: 2107 ózon karburátor
A szerelő: Tele sebekkel az acetontól...:o)

Pestszentlőrinc-Szemeretelep, 2003. március hó 29.
Horváth Attila



copy by m.krisz