Olajpumpa üzembiztosabbá tétele

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2006.12.17.)


Olajpumpa üzembiztossá tétele

GM-nek (mert a múltkor azt írta legyen egy meghajtó fogaskerék tartalekba hátul), és mindenki másnak, aki nem akar problémát az olajpumpájával. Mar rég készülök ezt lerajzolni, de mostanában sok a dolgom, a listát is csak olvasgatom :(

Nekem az "A" verzió van megcsinalva kb 9 éve, es semmi gond nem volt vele. Persze ezt a nehezebb kivitelezni, de egy jó szaki meg tudja csinalni.

Szóval "A" verziónal feltöltjük a pumpa tengelyén levő recés részt heggesztessel, majd marógépen 6szögûre marjuk. A meghajtó fogaskerekbe szinten hatszög kerül, ezt azt hiszem melegen teszik bele(sajtoljak). A lényeg, hogy kapunk két hatszöget ami egymásba passzol, és elnyûhetetlen.

"B" verziónal levágjuk a pumpa tengelyán levő recés részt(a tengely legnagyobb átmérőjéig), majd befúrunk a tengelybe, úgy, hogy 6-os menetet tudjunk bele metszeni.(kb 4.8-as 5-ös furat ) Aztán egy megfelelő meretû 6 szögû anyagból csinalunk egy "csavart" amit a tengelybe csavarunk. A menetes rész kb 15mm hosszú. A 6szögrész hossza pedig annyi, hogy pontosan az eredeti tengelyhoszt kapjuk. A meghajtó fogaskerék mindkét esetben (A-B) egyforma. A 6szög méretét úgy kell megválasztani, hogy pont kiadja a meghajtó fogaskerékben levő lyuk. Kicsit problemasabb a betétel, mint a gyárinál, mert már nincsenek kis barázdák a pumpán és a meghajtó fogaskereken, de megéri :)



Üdv

K

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
Sziasztok.

Az én megoldásomat kicsit bonyolultabb szerelni és egyszerüb kivitelezni, nem kell marós ismerös.

A tengely palástját a bordás részén megköszörültem úgy,hogy a kör keresztmetszetböl "D" keresztmetszet legyen.
A fogaskerékbe meg heggesztettem egy "csíkot", amit aztán addig reszeltem,míg össze nem passzolt.
Fontos,hogy a heggesztés ne érjen át a fogaskerék felsö felébe,mert akkor a gyújtáselosztó tengelye nem megy bele. Én ráhúztam a kereket az elosztótengelyre a heggesztés alatt,így ott nem sérültek a bordák.
Összerakni kicsit macerás lehet,bár én akkor raktam bele,mikor a motor darabokban volt, azóta nem kellett kivenni.
Eddig 40000 Km-t mentem így, ennyit már bizonyított. :)

Üdv!

-Fep-