A LADA Baráti Kör hivatalos honlapja
Szerző: Zotya (Palkó Zoltán) utoljára módosítva: 2007.05.04.

A samara kezdeti sikerein felbuzdulva a 80-as évek végén a Lada nekilátott a következő modell kifejlesztésének. Sajnos az akkori gazdasági - és főleg a politikai - helyzet nem kedvezett tervüknek, így a munka akadozott, igen lassan haladt. Ennek ellenére sikerült 1993 közepére elindítani a 2110-es típuskódú autó ( alias 110 ) gyártását. A kezdetben samara motorral szerelt típust aztán később fokozatosan modernizálták, elkészült a hengerenkénti befecskendezéses verzió, és a 16 szelepes verzió is. A ma kapható típusokba  ennek az utóbbi motornak az 1.6-os  EURO-4-et teljesítő változatát szerelik.
A kocsiszekrény formája mindenkiben más érzetet kelt, az azonban biztos, hogy nem sok autó büszkélkedhet 0.30-as CW értékkel. Ez meglátszik a fogyasztáson és a végsebességen is.



A szedán alaptípus után elkészült a kombi és a hatchback verzió is.


A Lada az autósportból sem vonult vissza, elsőként elkészítették a 110 2.0-ás Opel C20XE motorral szerelt pályaautó és rally verzióját. Majd a z új 112-es típus S1600-as verziójával versenyezhettek az orosz pilóták. Mára pedig itt a 112 S2000-es verziója is.

A 110-es család részletes dokumentációi megtalálhatók itt.



A hazai forgalmazási eredmények nem túl magasak, köszönhető ez a 10% vám tehernek, és az árszintben meglevő széles kínálatnak. Pedig az autó igazi olcsó családi autó lehetne, alacsony fenntartási költséggel. Az azonos árú versenytársak méreteiben és felszereltségében meg sem közelítik a Ladát ( ez alól csak a Logan kivétel talán, de ott az alkatrészköltség nagyon magas - és hát a formaterv még érdekesebb ).
A lada 110-es család belső műszerfalát, kormány burkolatát és kilométer óráját 2007 januárjátol fokozatosan lecserélik egy újab egységre, amely megegyezik a Lada Priora müszer együttesével és műszerfalával.
A Lada Priorát 2007 januárjátol vették sorozatgyártásba, de csak lépcsős- és csapotthátú változatban.
Mondhat akárki akármit...nekem 2112 van 1.5 16 szelep ez az autó JÓ!!! Sok ladás azt mondja selejt, szar, nem kocka nem zsiguli stb...ugyanannyira szerethető mint egy 1200es vagy kocka...

Impresszum

Tartalom: a weboldalon található tartalom sokéves munka gyümölcse, amelyhez rengetegen járultak/járultatok hozzá. Kevés lenne felsorolni a neveket, viszont minden cikkünknél látható az eredeti szerző neve. Nagy köszönet mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a páratlan tartalmi színvonalhoz. A köszönet Benneteket illet!

Eredeti ötlet és a régi weboldal statikus szerkesztése (több, mint 1GByte!) - Bal3

Arculatterv: a gragfikai pályázat nyertese: Debrei Tamás (debaj)

Aktuális weboldal programozás: (HTML, PHP, MySQL) Bálint Tamás

Kapcsolat

Amennyiben cikket küldenél az oldalra, vagy egy hibára hívnád fel a figyelmünket, várjuk leveledet.

E-mail: zsiguli@zsiguli.hu

LADA Baráti Kör . Copyright: 2020. All rights reserved.