Injektoros motorok karbantartása - alapjárati léptet?motor

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2007.01.29.)

Az alapjárati motornál nekem kétféle hibajelenség jött elő: többnyire magasabb fordulatról alapjáratra történő visszaeséskor lefulladt a motor vagy éppen magasabb alapjáratot eredményezett. Az 503,505,506,507 hibakódok nálam ugyan nem fordultak elő, de ezt majd a márkatársak megerősítik vagy megcáfolják. Van egy jól bevált "javítás" emelkedőnek egyesben alapjáraton gurulni, ezután  viszonylag sokáig jól mûködik a léptető motor ( használattól függően ). Hogy ne koszolódjon a léptető motor, a kis kartergáz csövet lekötöttem erre egy kicsi sport szûrőt rögzítettem a gumi levegő szívócsövet ledugaszoltam. Így a léptető motor tengelye és bütyke nem lesz koszos, de olajzást sem fog kapni a kartergázból. Ez utóbbit kell megoldani a szilikon sprayvel. Mivel kb 8 eFt körül van egy ilyen alkatrész ezért megéri egy kicsit összekoszolni a kezünk. Más márkákhoz képest állítólag ez még mindig jó ár.

Csináltam pár fotót az alapjárati léptető motorról hogy ne kelljen szerelőhöz vinni.

 

Ez az alapjárati motor:

Az üregben látható bal felül lévő lyukon szívja be a levegőt és kartergáz olajos kormos gőzét :


A motor kiszedése után láthatóvá válik a lyuk melyen az előzőekben leírt dolgok áramlanak. Ezt kell a bütyöknek elzárnia. Oldalán még látszik a fekete olajsár:


A motor tengelyét a rúgó alatt érdemes zsírtalanítani majd szilikonnal lefújni, a bütyköt fémtisztára meg kell törölgetni (a képen levő koszos):