Hátsó lengéscsillapító alsó szilent csere

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2007.05.03.)

Hátsó lengéscsillapító alsó szilent csere

Nagy gyakorlatom nincs az autószerelésben, de hála istennek ehhez nem is kell.
Szükség lesz 2db 19-es csillag, vagy racsnis kulcsra. A finomhangoláshoz egy kalapács illetve csavarhúzó! :-)

A csavarokat előző nap locsoljuk meg gázolajjal, vagy fékfolyadékkal, illetve fújjuk be csavarlazítóval.
Legelőször lazítsuk meg a csavarokat. Miután a csavarok megindultak, már gyerekjáték a szerelés.
Széthúzzuk a csavart, megjegyezve az alátétek sorrendjét, kiguberáljuk a lengéscsillapítóból a gumiszilenteket, majd miután minden felfekvő felületet megtisztítottunk, összeszereljük a megfelelő sorrendben az egészet.

Én mindent lecsiszoltam egy fúrógépbe fogható drótkoronggal, illetve a lengéscsillapítók fülét belülről csiszolóvászonnal. Így simábban fog felfeküdni a gumi a fémre és kevésbé kezdi el azonnal megenni a szilentet az alátétekre égett gumi és rozsda.
Tanácsos lehet, valamilyen síkosító anyaggal is bekenni a szilenteket, ismét csak meggátolva a túlzott kopást.
Ha már ott jártam, akkor az olajos szutykot is letisztítottam a lengéscsillapítókról, majd lecsiszoltam a rozsdát a fémről és lefestettem.
Hőálló festéket használtam, ilyet fújnak a kipufogókra is, talán jobban véd majd.
Mivel fújtam, ezért a festés előtt visszaraktam a régi szilenteket a lengéscsillapító fülébe, hogy oda ne jusson festék.

Ne felejtsétek megfelelően rögzíteni a felbakolt autót! Aknán természetesen minden könnyebb :-)



















Hozzászólások ehhez a cikkhez:
Sziasztok!

A fenti cikkhez az akábbi hozzászólásom, kiegészítendőm lenne.
A helyzet nem ennyire egyszerű. Ugyanis...
A távtartó persely és a csavar, valamint a gumi szilentben lévő cső és csavar be szokott rozsdásodni egymásal, oly módon, hogy a csavart nem lehet kiütni, hiába vettülk le az anyát, mert a távtartó cső és a gumiszilent csöve megfogja. Ha elkezdjük ütni, a csavar vége szétmegy a felfüggesztés lemeze pedig elgörbül, Javaslom csak akkor álljatok neki, ha van kéznél hőlégfúvó,lánghegesztő (LPG gázos zsigánál ez utóbbi ugrott!!) nagy svédfogó és akna a szétszereléshez.A gázolajozás nem sokat segít, max az anya jön le könnyebben, de sokkal előrébb nem leszünk ezzel sem. Én összeszereléshez új csavart anyát és alátéteket használtam, mivel a korrózió a drótkorongozás után gyorsan elindul. Sokat segít, ha a csöveket belső tisztítás után (esztergapadon fúróval) festékbe mártással kezeljük és zsírozva rakjuk össze.
A másik... nagyon fontos a szilentek behelyezése, ha csavarokkal huzatjuk össze, akkor tutkó mellékap, és csálén fog állni..tanácsolom az egyész lengéscsillapító kiszerelését és a szilentek présben vagy satuban történő összesrelését, vagy ha nem szereljük ki, akkor a franciakulccsal történő összehuzatást aknáról. Ha emelőről szerelünk, akor a kerék nem kerülhet a levegőbe, mert a csillapító teljes holtpontra jut és feszülni fog az egész csavar, még nem is rohadt össze, akkor sem fog szétjönni!!!
Üdv! és jó szerelést!
Milán