Samara 2108-1107010 karbi beállítási adatai

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2008.01.22.)


  

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
Sokan esküsznek rá, hogy a samara karbival "jobban" megy a klasszik lada. Nos ez csak akkor igaz, ha a fő adagolórendszer fúvókáit kissé átméretezzük.
A megfelelő méretezés a következő:
primer torok: benzin 105, levegő 150
szekunder torok: benzin 110, levegő 135
ezek a méretek megegyeznek a 21051-1107010 jelű karbi főfúvóka-méreteivel. Ez a karbi jellegében, és kinézetre megegyezik a samara karbival, csupán a fúvókaméreteiben tér el attól.
Ha a samara karbit eredeti fúvókáival szerelve pakoljuk fel klasszik ladánkra, akkor sajnos dadogós lesz a gyorsítás, gázadás, és élvezhetetlenné válik a vezetés. (ez azért nem törvényszerű)
Mivel a klasszikra szerelhető említett SOLEX-változat meglehetősen ritka, ezért a megfelelő méretű fúvókák beszerzése kissé nehéz ügy.
A megoldás a fúvóka dörzsár készlet, és mérősablon (kaliber)-készlet. Ezeket jobb motorosboltokban be lehet szerezni.
Ha a gyári fő és féklevegő fúvókákat nem akarjuk, vagy nem tudjuk cserélni/módosítani, a takarékrendszer üzemanyagfúvókáját is növelhetjük, így eltűnik a gyorsításkori rángatás. Extrém növelésnél a primer üzemanyagfúvóka mérete csökkenthető is, akkor sem rángat, de ezt egyedileg kell kikísérletezni,motorja válogatja. Így meglepően alacsony fogyasztást lehet elérni országúton, cserébe városban nőhet, de jelentősen csak "lepadlózós" stílusban
A klasszik karbik üzemanyag fúvókái is beépíthetők, csak a "kalap" részt kell csökkenteni (esztergálás vagy alternatívái), mert nem fér be a helyére, a menete amúgy ugyanaz.
2012.07.28. - Santer
Ha nem sikerül találni hozzá való fúvókákat, akkor elég megvenni az 1500-ös samarához való karbi felujító készletet,jól megy vele és nem rángat.