Hátsó tárcsafék röviden

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2009.12.02.)

idézet a Lada levelezőlistáról



Hogy lehet Ladába hátra tárcsaféket rakni?

Sokan azt mondják felesleges hátulra a tárcsa, nos autocrossban nekem hátul 14" 185/70-es + futózás, cross gumi van, ami felnivel együtt alaphelyzetben is elég nehéz, hát még mikor teli lesz az egész sárral. Felemelni sem könnyû, nem hogy lefékezni a forgását. Igy hát igen jo szolgálatot tesz, főleg, hogy nem vizesedik be, nem állítódik el, és könnyû szerelni.

Két első kerékcsonk kell hozzá, ezeket szét kell csavarozni szerkezeti elemeire. Ez nekem nekem egy 15 Kg-os kalapáccsal, lánghegesztővel, és egy 2.5m-es! erőkarral sikerült. Kicsit össze volt már állva.
A hátsó hídról le kell szedni mindent. A féltengelyek maradnak, de körbe kell őket esztergálni úgy, hogy rámenjen az első tárcsa. Más nem is kell. Ekkor kapunk két idomot amire fel lehet csavarozni az első féknyerget. Ennek kiflexeltem a közepét négyzet alakúra úgy, hogy a hátso híd végére rá lehessen
illeszteni, majd odahegesztettem. Persze a hegesztés előtt teljesen összeszereltem, majd központosítottam. így ugyanazt kaptam mint elöl.
A féknyerget érdemes a kasztnihoz közelebb rakni (két oldalról is fel lehet heggeszteni) mert igy kisebb lesz a tömegéből eredő erőkar. De vigyázz, ha dupla stab van akkor nem fér el rendesen. Ekkor a fékpofákat megvezető rudat meg kell fordítani a féknyeregben, így már jobban elfér, de csak, ha megfelelő szögben áll, ehhez egy kicsit meg kell dönteni. Ja és a 13-as felni, csak 3 gyári alátéttel megy fel, mert amúgy beleér a féknyeregbe.
A féknyeregbe egyből be lehet kötni a rézcsövet, nem kell a gumi, bár nem fekszik fel olyan jól, de nekem, még ez soha nem okozott problémát.
A polskin jó, de nekem nem volt jó hozzá a lada főfékhenger. Valószínû, hogy a tengely csavarodása szétfeszíti a pofákat, így ha nyomtam, egy idő után "elfogyott" a fék, ha addig nem állt meg. Igy most nagyobb főfékhenger van benne, ezzel kitûnő, de erősebben kell nyomni a feket.
Vannak akik attól tartanak, hogy túl erősen fog. Nos nekem, ha a fékerőt teljesen ráengedem a hátsó tengelyre, akkor sem csúszik meg a hátulja kanyarban fékezéskor sőt, sokkal jobban irányítható
marad, mivel az első sem csúszik meg olyan könnyen.