A LADA Baráti Kör hivatalos honlapja
Szerző: Miki (Szentirmai Miklós) utoljára módosítva: 2010.02.02. COLORTEST Karburátor ellenőrző és beállító gyertya: egy retro eszköz, mellyel könnyen és gyorsan beállíthatjuk a Lada karbit odahaza...

A beállítás menete:
-az üzemmeleg motor egyik gyújtógyertyáját cseréljük ki Colortest ellenőrző gyertyára


-Indítsuk be a motort és alapjáraton figyeljük a tükörben a láng színét. Ha az égés színe a Bunsen-kék, a motor helyesen van beállítva.
A Bunsen-kék szín nem változhat meg nagyobb fordulatszámon sem, kivéve ha hirtelen gázt adunk. Ilyenkor a sárga szín fokozatosan kékbe megy át.
-Ha a fenti jelenséget tapasztalja, az autó motorja helyesen van beállítva, fogyasztása kedvező.
-ha az égés színe alapjáraton narancssárga, a karburátor benzin-levegő szabályozó csavarjával állítsa be a kék színt a mellékelt diagramok szerint.


Pl: Lada 1200, 1300 gépkocsinál keresse meg azt a pontot, ahol a narancssárga szín átmegy kékbe. Ettől a ponttól kezdve csavarjon be max. 1/4 fordulatot. Ekkor a tükörben Bunsen-kék színt lát.

 

Tipikus hibák felderítése Colortest gyertyával:

1. Ha a szabályozó csavar minden állásában sárga színt lát nagyobb fordulaton is
-A levegőszûrő elhasználódott
-a karburátor benzinszint magas
-a főfúvóka mérete megváltozott
-a karburátor úszó lukas

2. Kihagyásos fény
-gyújtáshiba

3. Kék és sárga villanások
-kopott henger, az olajfogyasztás a vizsgált hengernél nagy.

4. Különböző színû felvillanások
-beégett szelep

 

Cikk a Haditechnikai szemle, A MAGYAR HONVÉDSÉG MÛSZAKI-TUDOMÁNYOS ÉS ISMERETTERJESZTÕ FOLYÓIRATA 1978. márciusi számából, Verév Tivadar okl.közl.mérnök írása:

colortest.pdf

Korabeli újságcikk:

1.oldal,   2.oldal

1970.01.01. - Palkó Zoltán (Zotya)
Igaza van, tényleg nem illik kivenni az üzemmeleg motorból a gyertyát, de az sem igaz, hogy ez mindenképp kihozná a menetet. Ennek ellenére ha nem muszáj, tényleg nem veszünk ki üzemmeleg motorból gyertyát.
Évekig hasznéltam Skodánál. Működött, az alsó átcsapási színre, fehér-kékre szabályoztam be mindig!
Az üzemmeleg motorból a gyújtógyertyát nem szabad kicsavarni, mert az alu hengerfejből kijön a gyertyamenet, aztán ki lehet dobni az egészet, így ez helytelenül került beírásra a cikkbe (menten rosszul lettem, mikor ezt megláttam). Egyébként még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy nem mindig egyenlö a jó menettulajdonságokkal az, ha kék az égés az üveggyertyával, pl. nem indul be a gép, vagy nem lesz alapjárat... úgyhogy kicsit előítéletekkel az üveggyertya felé, persze használható, de tökéletes beállítást nem eredményez!

Üdvözlettel:
Huszár Milán
régi nagy ladás, autószerelő mester.
1970.01.01. - Országh Zoltán (mig)
Huszarm-nak üzenném hogy akkor még nem sok gyertyát vettél ki mert melegen is úgy kijön mint hidegen.
1970.01.01. - Sáth Kevin (sathkivi)
Üdv. Minden kedves LADÁS társamnak!

Nem kell sokat vacakolni a karburátor beállításokkal. Ha a gyújtás jelen van. (vezérműtengely pöcök, 1-es henger-re mutat a rotor) Be kell tekerni a CO, és levegő csavart csutkára, és a levegő csavaron 7 menetet kell kitekerni, míg a CO csavaron 3 és felet. Ha nincs más baja a kocsinak, tökéletesen fog mennni, és nem is fog torpanni. Csak gyári fúvókaértékkel!

Üdv. Gyufa

Impresszum

Tartalom: a weboldalon található tartalom sokéves munka gyümölcse, amelyhez rengetegen járultak/járultatok hozzá. Kevés lenne felsorolni a neveket, viszont minden cikkünknél látható az eredeti szerző neve. Nagy köszönet mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a páratlan tartalmi színvonalhoz. A köszönet Benneteket illet!

Eredeti ötlet és a régi weboldal statikus szerkesztése (több, mint 1GByte!) - Bal3

Arculatterv: a gragfikai pályázat nyertese: Debrei Tamás (debaj)

Aktuális weboldal programozás: (HTML, PHP, MySQL) Bálint Tamás

Kapcsolat

Amennyiben cikket küldenél az oldalra, vagy egy hibára hívnád fel a figyelmünket, várjuk leveledet.

E-mail: zsiguli@zsiguli.hu

LADA Baráti Kör . Copyright: 2020. All rights reserved.