Torlóleveg? bevezetése - különböz? megoldások

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2006.12.31.)

Hideg levegőt a motornak! Plusz egy kis torlónyomás:-) - Bal3 megoldása

A motorban az égés hatásfokát tudjuk javítani azáltal, hogy nem forró levegőt szívatunk be a motortérből, hanem a homlokfal felől (vagy ahogy én csináltam, a sárvédőről) hideget!
(A 07-esnél nem tudtam megoldani a homlokfal felől a levegő bejuttatását, nincs hely, 1200-esnél és más típusoknál az a jobb és szebb megoldás.)
A meleg levegő kitágul, így adott térfogaton kevesebb oxigént tartalmaz.
Eszement változást nem kell várni ettől a megoldástól, de szertintem többet ér mint a BONTEX gyertya+légszûrő+gyu.kábel együttvéve:-)) Ráadásul fele annyiba sem kerül!
A "hullámos cső" bármely építőanyag boltban, vagy jobb autósboltokban kapható, átmérő 75 mm. A mûanyag elemeket egy barátom készítette, a "hajlított" csövet soha többet nem hajlandó megcsinálni :-)))) Ez helyettesíthető gumi csővel, vagy az ezüst színû flexibilis csővel is. A külső "légterelőt" (nem szép de hatékony) ha kell megcsinálja szívesen.
A légszûrőház és a cső összeillesztését GM egy Pannon Pipe cső, gáz feletti hajlítgatásával állította elő (fakír:-)
Természetesen télen még közbeiktatok egy Samara automata levegő hőmérséklet szabályzó termosztátot, így mindig a megfelelő hőmérsékletû levegőt szívja a motor, és erre lehet alapozni a karburátor beállításakor.
Szakadó esőben féltem, hogy túl sok vizet szív a motor, de a kerek beömlő rés mögé furtam egy lukat a sárvédőre, a gyakorlat engem igazolt, tökéletesen mûködik!:-)
100 felett az Econ mûszeren észre lehet venni némi javulást a torlónyomás jótékony hatásából!

 

 

 

 

 

 

 


Ott hátul van (nem látszik) a vízelvezető.

 

 


Ide még kerül egy gumi szigetelés.


Lengyel Lada Klub, Janusz: torlólevegő és FSO Polonez karbi

A Lengyel Lada Klubtól kaptuk:

Ez egy egyszerû hideglevegő-bevezetés. A hûtő bal oldalánál (a motor felől nézve) van egy kis hely, ezt használtam ki a hideglevegő bevezető nyílás számára. Láttam a kluboldalon az átalakításaitokat, de ahhoz a karosszériát (sárvédőt, gépháztetőt) is módosítani majd fényezni kell. Az én tervem szerint minden belül van. Az eredeti szívónyílásra FSO Polonez automatikus hideg/meleg levegő átváltót raktam, az eredeti Lada helyett. A szabályzási hőfok a Polonez esetén 32°C körüli.

Idén felraktam egy mechanikus Polonez Weber karburátort, a kapható legnagyobb venturi csövekkel. Nagyobb gond nélkül behelyezhető. A szívócsonk csavarjait kicsit vágni kellett, és dolgoznom kellett a légszûrőház-csatlakoztatáson is. Sportlégszûrőt használok. Lengyelországban gyártják, és passzol az eredeti Lada (FSO 125, Polonez) légszûrőházba. Ennek a szívási ellenállása 30-40% alacsonyabb a gyári légszûrőnél.


(a belépőnyílást a rács rejti)


Tyuip megoldása

Régen igérgetem a cikket, most már nem kell tovább várnotok .... :-)

Hozzávalók:

- 1 db. Fiat Ritmo levegő beömlő / vagy valamilyen tetszőleges /

- 1 db. Ford injektor ház / ez is tetszőleges /

- 1 db. Skoda fütéscső

- 1 db. 2107-es légszürőház + téli/nyári levegp átváltó

- 2 db. csőbilincs

- 4 db. 8-as csavar + anya

- szerszámok / dekopirfürész, fúró, lemezvágó olló, csavarhuzó, szig. szallag /

Az első lépés, hogy ha nem 2105/7-es légszürőházad van azt cseréld ki! A többi tipusra is simán felmegy a koca légszürőháza! Ez azért fontos, mert a levegő szivó cső vastagabb mint a régebbi Ladáké ill. ez nem előlre hanem a sárvédő felé áll.

Ez nem nagy kaland, gondolom senkinek nem kell külön magyarázni, ki kell venni a ház fedelén a 3 anyát, ill a karbin lévő 4 csavart és kész.

A következő az, hogy az akksit kivesszük és vágunk egy 15-20 centis 2 cm széles lemezcsikot kb, a közepére furunk egy tetszőleges lukat ill. az injektorház középső kiálló részére is. A lemezdarabunkat egy átmenő csavarral + anyával felcsavarozzuk az injektorház aljára. Most addig hajtogatjuk próbálgatjuk a lemezdarabunkat amig el nem fér az akksi és a jobb első lámpa közötti helyen úgy, hogy ha ráhajtjuk a gépháztetőt az injektorház széle nem ér bele a gépháztető merevitő bordáiba, és nem tartja ki számottevően a gépháztetőt. Ez igy bonyolutnak hagzik de 5 perc alatt megcsináljátok!

Ha ez megvan önfurós lemezcsavarral, felfurjuk a helyére az imént elkészült origaminkat. A szélét bekenjük jó vastagon zsirral, és rácsukjuk a gépháztet?t. Na ezzel ki is jelöltük a dekopirral kivágandó likat. Most huzunk bele két átlót, ezzel megvan a kör közepe furunk bele egy 4-es 5-ös lukat. Megmérjük az injektor belső átmérőjét elosztjuk kettővel, levonunk bel?le 0.5 centimétert és egy tolómérővel szép szabályos kört rajzolunk/karcolunk a gépháztetőnk fényezésébe :) jajjjjjj

El? a dekopirfürésszel! Lehetőleg vasvágó lappal vágjuk ki a kört a gépháztetőből. Ez után szépen elhelyezzük a Fiat Trutymó idomunkat a lyuk fölé úgy, hogy a belső oldalról nézve a rögzitő csavarok ne ütközzenek bele a homlokfalba. Ha nem sikerült volna ilyen idomot szerezni, szinte bármilyen hasonló jó, vagy ha elég kreativak vagytok akár lemezből is lehet hajtani. ld. 1200-es

Ha megvan a csavarok helye, szépen furjuk ki és utánna fáradjunk át a satupadhoz. Mivel a Trutyi gépháztetejére ilyen kis sz*r csavrokkal van rögzitve az idom 8-as csavarokra vagy nenetes szárra lessz szükségünk. Ezek közepére lyukat furunk és megfelel? menetet aplikálunk bele, ami a Tyutymó csavar csonkjaira szépen rákap. Elég idegtépő lessz....de átmenő csavarral, hogy néz ki egy kopoltyú? Ha felszereltük a gépháztetőre a kopoltyúnkat huzzuk le az anyákat a belső oldalon mert nagyon fontos, hogy jól feküdjön fel! Ha nem fexik fel megfelelően kábelboritásból csináljunk tömitést ugy, hogy kihuzzuk belőle a vezetéket hosszában kettévágjuk és a kopoltyu szélére ráhuzzuk.

Már csak annyi van hátra, hogy a téli/nyári levegő átváltót és az injektorházat összekössük a Skoda fütéscsővel. A légszürőház felőli végét vágjuk be egy kicsit és ragasztószallaggal szükitsük a megfelelő méretre! A bilincseinkkel rögzitjük az egész hóbelevancot és kész!















És hogy mire jó ez az egész?

Tudja a franc :) - Tyuiop.


Lada légbeömlő a gépháztető saját anyagából + hátsó szárny (küldte: Bóka Imre "Jimbo")

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2011.07.20. - bimbatibi
csak dicsérni tudom az ötletet! a hideg levegő látványos javulást produkált. nem kell visszakapcsolni a sebességet, alacsony fordulaton nem rángat. a fogyasztáson is javított. 100 km-en mínusz 1,5-2 liter. hihetetlen, de igaz!