Izzó csere 2107-es m?szeregységben

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2013.09.10.)

Ha elsötétül előttünk a műszerfal, nézzük mi a teendő... :)

Sajnos kiégett pár izzó a 2107-esem mûszerfalában, a teljesség igénye nélkül világítás-, szivató-, távolsági fény visszajelző, stb.

Az izzók cseréjéhez ki kell venni a mûszeregységet, mely a mûszerfalon belül egy kerethez van rögzítve. A keret takarja a fûtésállító szerkezetet is. A szétszerelés elsőre kb 2 órámba telt, mivel nem tudtam mit-hogyan. Másodjára szumma 5 perc, ezért is készült ez a beszámoló, hogy segítséget nyújtson.

A szétszerelést a mûszerfal közepén a fûtésállító jobb oldalán található takarólemez kivételével kell kezdeni. Ez alatt van két csavar, csak a felsőt kell kicsavarni! Az alsó tartja magát a fûtésállító házát:



Én kiszedtem a két középső szellőzőt és a középső hamutartót a házával együtt, hogy több hely legyen a munkához. Továbbá a napi kilométerszámláló-nullázó tartó anyát is le kell csavarni.

A fûtésventilátor kapcsolót és a karokon lévő mûanyagot is eltávolítottam. Természetesen erősen ajánlott lekötni az akkumulátort a mûvelet idejére.

Most jön a neheze, már ha nem ismeri az ember a trükköt. A mûszeregység keretét egy alap nélküli 90 fokban elforgatott trapéz-szerû  fémprofil szorítja be a mûszerfalba. A keretet kivenni úgy lehet, hogy ennek a trapéznak a két szárát, alul és felül összenyomjuk. A felsőt a szellőző felől lehet kényelmesen elérni, az alsót a hamutartó felől:

Ha kipattantak a rögzítők csak lassan szabad jobbról kiemelni a keretet, mert a bent lévő kábelek elég rövidek. Én ezt a sorrendet javaslom: Jobb szélső csatlakozó, kilométer spirál, középső csatlakozó, bal szélső csatlakozó, econ mûszer gumicsöve. Ebben a sorrendben haladva kifér a keret, a kilométer nullázó vezetékét nem kell leszedni. Így néz ki hátulról:


Nálam a visszajelző izzók közül égett ki néhány. Ezek 12V, 1,2W névértékûek, Obiban kaptam 150Ft/2db-ért cserélni valót. Érdemes betárazni, mert egyébként nem mindenhol kapni.



Izzócsere után már csak vissza kell tenni mindent a helyére.

Visszaszerelésnél pont fordítva kell eljárni, ezt már nem írnám le részletesen.

Sok türelmet kívánok a javításhoz!