Lada Granta típusismertet?

(Szerző: Ladarevolution (Linkai Péter), utoljára módosítva: 2016.02.22.)

A Lada Granta sedán változata (2190) 2011 májusában került sorozatgyártásba. Eleinte párhuzamosan készült a Kalina sedannal, majd 2013-ban a Kalina sedan gyártása megszûnt és helyét teljes egészében a Granta vette át.
A klasszikus hátsó kerék meghajtású Ladák megszûnése után ez a modell volt a legolcsóbb a Lada kínálatában. A gyár nem titkoltan az alacsony árfekvése miatt ezt szánta népautónak az orosz piacon. Az első nem teljes évben 12.000 db, míg a második évben már 145.000 db készült belőle.



A Kalinához képest megújult a külső, és a belső teret is modernebbre, kényelmesebbre cserélték. Belső piacra alapfelszereltségben jár a vezető oldali légzsák, de a külföldre szánt példányokban az utasoldali légzsák és az elektromos övfeszítők is széria tartozékok. Minden autóban megtalálhatóak továbbá különböző biztonsági berendezések, mint például az Isofix rögzítési pontok, blokkolásgátló (ABS), elektronikus menetstabilizáló (ESP) vagy az elektronikus vészfék asszisztens (BAS). Ezek mellett számos extra is elérhető, mint a légkondicionáló, ülésfûtés, érintőképernyős fedélzeti rendszer beépített navigációval, gyári audiorendszer telefonos kihangosítással, esőérzékelős ablaktörlő stb



2013-ban gyártásba került a Granta Sport változat. Erősebb motort, módosított futómûvet kapott. A karosszéria 20mm-el alacsonyabbra került. Elöl nagyobb féktárcsák, hátul pedig tárcsafékek kerültek a dobfékek helyére.



A Sport változatból hazájában márkakupa is indult. Ezekben a versenyautókban az utcaiaknál még komolyabb technika található. Az 1.6 literes motor egy turbófeltöltő segítségével 235 lóerőre képes, legnagyobb nyomatéka pedig 310Nm. A váltó eleinte 5, majd később 6 sebességes szekvenciális kapcsolású. Mely mechanikus sperr differenciálmûvel van ellátva. Az autó végsebessége 220km/h, gyorsulása álló helyzetből 100km/h-ra 5,6 másodperc.



A Granta a nemzetközi sportban is népszerûsítette a Lada hírnevét, hisz gyári csapatként a Túraautó világbajnokságban is részt vett. 2012-ben két futam erejéig, majd 2013-ban és 2014-ben két teljes évadot volt jelen a gyári alakulat. Rob Huff 2013-ban meg is szerezte a márka első győzelmét a bajnokságban.
2015-ben a Lada Vesta versenyváltozata váltotta le a Granta TC1-est, mellyel az idei évben is harcolnak a Világbajnoki címért.



2014-ben megjelent a Lada Granta Liftback (2191) 5 ajtós kialakítással. Ezzel együtt a sedan is új lökhárítót kapott, illetve apró ráncfelvarrást.



Az alábbi táblázatban láthatók az utcai változatok főbb adatai: