Nyitott légsz?r?ház -az alap sufnituning

(Szerző: Pavel (Baranya Pál), utoljára módosítva: 2006.11.19.)

Érdekes módon erről még nem írt senki, talán az egyszerûsége miatt. De mivel alap tuningnak számít, és eleinte nekem is jól jött a segítség, gondoltam lejegyzek pár sort z. és Szivar segítségével.

FONTOS! A nyitott légszûrőház használata utcai használatra nem megengedett!

Légszûrőház megnyitása:

(először szerezz be egy másik légszûrőházat,hiszen a nyitott típust kb.novembertől áprilisig nem ajánlott használni -szerintem)

Szóval:a légszûrőház fedelét akkora átmérőre készítsd,amilyen a légszûrőd. A méretet adó levegőszûrő ne legyen valami ócska kisipari termék.Én megelégedéssel használom az Armafilt légszûrőket. Sajnos ők is alábbadtak, ugyanis eltûnt a légszûrő külső fémhálója, sőt hallottam olyat is hogy belül sincs! Ez nem jó,ugyanis könnyen "összemegy". Nem kell amúgy sem meghúzni a fedél csavarokat. Ha összesik a szûrő=csökken a felület máris nem ér semmit az egész...

A légszûrő külső kontúrja szépen illeszkedjen a fedélhez. A légszûrő ház oldalát,alsó részét ell kell távolítani egészen addig,amig a ház aljában nem találkozol a ponthegesztéssel összerakott dupla lemezzel. Úgy emléxem az igy kapott átmérő egyenlû a fedél átmérőjével.A kartergáz tömlő bevezető csonkját szépen körbe lehet vágni. Tetszés szerint festhető, igényesen elkészítve "feldobja" a motorteret.

Alapjáraton hangosabban sziszeg, teljes karburátor terhelésnél mélyebb torokhangot kapsz. A teljesítményben kb.3500 1/min-től eszrevehetően jobban húz a motor.

Több levegőhöz, több benzin:
2105 karburátor beállítása;
1-es torok: főfúvóka=120-as,féklevegő=170.
2-es torok: ff. =162-es,fl. =150.
Uszószint:6,5mm +/- 0,25mm.

Fogyasztás hogyan alakul???? Ennyi átalakításnál igazándiból csak a "cipő súlya" nyom a latba.
Tapasztalatom szerint igazán a rosszul beállított,elhanyagolt Ladák zabálnak.

Néhány kép:


Saját megoldásom, a fedél vágatlan, festve nincs, ennél lehet szebbet is :)


mondjuk ilyet,


vagy ilyet, itt szintén nincs vágva a fedél.


Profi megoldás a K&N-től.

 

Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2007.03.06. - Benkõ Ádám (kisB)
Sziasztok!
Én is megcsináltam az itt leírtakat és igazán kellemes meglepetésben volt részem.
Eltűnt az a kb fél másodperces torpanás ami eddig volt.
Gázadásra azonnal reagál és nem hallani a gyorsan áramló levegő hangját sem.
Köszi
Sziasztok!
Én úgy oldottam meg a kartelgáz-elvezető csövet, hogy nem dugtam vissza a légszűrőházba, hanem egy külső szűrőhöz csatlakoztattam, ami független a légszűrőtől.
2007.05.01. - Bob2101
Sziasztok!

Én eredeti magasított és nyitott Simota légszűrőházat építettem be a gyári helyett. Az én véleményem, tapasztalataim:
Nyáron roszabb lett a motorom teljesítménye. Az eredmény megdöbbentő volt számomra, de lassan csak rájöttem h mi is a probléma. A meleg levegő sokkal nagyobb térfogatú, mint a hideg levegő. A kisebb térfogatú hideg levegőből sokkal többet tud szívni a motor, így nagyobb a teljesítmény is, jobban pörög.
Én azt javaslom, próbáljátok ki 40 fokban és pl 10 fokban, mennyi a gyorsulása. Nekem 10 fokban -2mp volt.
Sziasztok! 2101-esem van. Én is körbevágtam a légszűrőházat alul-fölül, és még vettem egy tütét is a karbira(innen rendeltem).
Az eredmény kellemes:) Alapjáraton van egy kerékleeresztős hang, de amint mozdítok a gázpedálon, olyan mint egy fél V8 :) Hamarabb kiforgatja magát és a zöldnél kicsit komolyabban vesznek. Mindenkinek ajánlom!
sziasztok!
a wolfmotor.hu-n kínálok műanyag légszűrőfedelet, Lenin apánk dombornyomásos arcképével. Kellöképpen hőálló, bátran használhatjátok.
3000 Ft+posta.