CPI 1280-ról minden

(Szerző: cikkiro (), utoljára módosítva: 2006.12.15.)

CPI 1280 elektronikus gyújtás

 

 


 

A CPI-1280 típusú elektronikus gyújtókészülék

Ferenczi Ödön okl. villamosmérnök / Rádiótechnika 1987/5

(by Suncow)

 

 


 

CPI-1280 gyújtóelektronika autósoknak

Ferenczi Ödön okl. villamosmérnök / Rádiótechnika 1991/12

by Suncow

 

 

 


 

Még egyszer a CPI 1280-ról

Dr. Kassai Árpád okl. villamosmérnök / Rádiótechnika 1992/8

 

 


 

CPI 1280 elektronikus gyújtás tapasztalatok

by WFL ( wfl@freemail.hu )

 

Már régóta szerettem volna azok táborába tartozni, akik élvezhetik az elektronikus gyújtás előnyeit. Hosszas keresgélés után sikerült rábukkannom a CPI 1280-ra. ( jelenleg talán ez az egyetlen)
A CPI egy megszakitó álltal vezérelt gyújtás ami az árával nagy kariert futhat be. Csak 3300 Ft.

Egy-két hivatalos adat:

A CPI 1280 elektronikus gyújtás egyesiti az eddig ismert elektronikus megoldások előnyeit. Az üzemanyagmegtakaritás és a kipufogógázok káros összetev?inek csökkenése a megnövelt és azonos szinten tartott gyújtási energia eredménye.

Előnyei:

- a szikraenergia független a fordulatszámtól
- a megszakitó kalapácson csak az elektromos tisztitáshoz szükséges áram folyik
- teljesen csereszabatos a hagyományos gyújtótrafókkal
- a gyújtókészülékről bármilyen tip. elektronikus fordulatszámmérő üzemeltethető

A gyártó garantálja a gépkocsi motor hatásfokának javulását, amely teljesitménynövekedésben, ill. fogyasztáscsökkenésben mutatkozik meg.

Egy-két saját vélemény:

Bevallom a fenti előnyök olvasása után kialakult bennem a hiszem ha látom vagy tapasztalom elv. Már az első próbaúton éreztem a külömbséget. Az autó dinamikusabban gyorsult. Ez a változás inkább 3000 ford. felett érezhetőbb. Ismerőseim szerint csak bebeszélem magamnak, de minnél többet használom, annál jobban érzem, hogy a reklám első pontja valós.
A tökéletesebb éges miatt a gyertyák maximálisan őzbarnára vannak kiégve, még a porcelánszigetelés körül is. A katalizátoros kipufogórendszer sem kormos fekete. ( a katalizátor miatt állitólag sohasem égne ki a csővég )

Számomra a legfontosabb a fogyasztás! Családi túrán megtömött csomagtartóval mértem már 7,35 literes fogyasztást. Ez a telj. még a hagyományos gyújtással történt. Téli városi forgalomban sem ment 8,49 fölé. Az új gyújtással idén 278 km-re tankoltam 18,8 litert. Ez ha jól számolom már csak 6.76 liter százra. Úgy gondolom ez ismét a gyártót igazolja. ( 90-es tempó mellett! ) Hozzá kell tennem, hogy ha a 175/70-s gumik nem hitelesen adják át a kilómétereket, akkor a méréseim sem hitelesek. Így esetleg a mért értékek többek lehetnek , de a két hosszú út fogyasztási értékei egymáshoz viszonyitva mégis pozitiv arányt mutatnak!

Úgy érzem, mindenképpen megérte a minimális beruházás, a tapasztalatok meggyőztek!


Üdv: WFL - wfl@freemail.hu

 

copy by m.krisz