A LadaCross versenyágról

(Szerző: (), utoljára módosítva: 2006.12.14.)

A Lada Cross, Ferenc tollából:


Tehát mi is az a LadaCross?
KB a 80-as évek elején néhány autószerelő, bontós és egyéb, Ladát olcsón megszerezni tudó megszállott elkezdte kergetni egymást az iszonyat lepusztult, bontásra ítélt autóikkal. Aztán, mint ahogy az várható volt, senki sem akart utolsó lenni, ezért egyre javultak a teljesítmények.
Megjelent a tuning a sportban... zsugor motor, feljáratott dugó, vezérmûtengelyek, halálra könnyítés, sportváltó, speckó difi, gumik, stb.
"Akkoriban" nem volt nagy cucc szerezni egy rakás alkatrészt, sokmindenkinek volt esztergályos ismerőse, és persze a benzin sem volt az egekben...tehát egy kicsit könnyebb volt...

Egy idő után (nem tudom pontosan mikor) az egész LadaCross központja Orosházára
koncentrálódott, a sport bejegyzést nyert (AutoCross C2-es licensz kell hozzá).

Ekkor már rég nem a "bontásra ítélt ladákról" szólt az egész. Profi tuning autók
kergették egymást. Ez nagyon jó, hiszen egy sportágnak fejlodni kell, de ez azt is jelentette, hogy a sufni tuningnak leáldozott. Most már itt is megjelentek a kamionok, a külön erre a célra kialakított buszok, és a kiszolgálógárda. Emberünk kiszáll gépébol és így szól: "Gyerekek lehet mosni!".
Nem egy gép ára meghaladja az 1M Ft-ot...

Előbukkantak a VFTS-ek is, de nics különbség köztük és a többiek között, ami abból
fakad, hogy tuningban mindenki törekszik a maximumra. Na persze szépek...

A szabályok elméletileg(!?) nem engedik a kontaktust elméletileg, de gyakorlatilag hatalmas a
"zúzás", ami igen látványos versenyeket eredményez.

Kb. 15 nagykategóriás, és 30 kiskategóriás atuó van.
Kicsi: 1400 alatt, (ennyit tudsz kihozni a 1300-ból max)
Nagy értelemszeruen: 1400 felett.

A mostani trend elég érdekes, ugyanis a kis kategória gépei sorra elverik a nagyokat...
Ugyanis van egy Szuperdöntő, ahol minenki elindulhat, és ott összemérhetik a tudásukat.
Sok kiskategóriás követeli, hogy "köböljék" meg a kategória győzteseit,
mert gyanúsan jól mennek... (ilyenkor ki szokott derülni, hogy néhány "kicsi" valójában "nagy")

Nem sok lehet a különbség kicsi és nagy tuning motor között.
Maga a verseny egyébként elég jó hangulatú, a nézőszám is növekszik, a depóban hatalmas a hangulat. Egy két alkatrészhez is juthat az ember, és néha egész autókat árulnak.