H?t?víz leereszt? csap

(Szerző: RG (Rott Gábor), utoljára módosítva: 2006.11.21.)

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem kissé elegem lett belőle, hogy mikor a hűtésrendszert kell javítanom leforrázom a kezem, szétpacsálom a fagyállót,stb.
Lehet hogy ilyen csak velem esett meg...

Hûtővíz leeresztő csap a csavar helyére

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem kissé elegem lett belőle, hogy mikor a hûtésrendszert kell javítanom (időnként nincs lehetőségem megvárni, hogy lehûljön a motor) leforrázom a kezem, szétpacsálom a fagyállót, a víz kilöki a kezemből a leeresztőcsvaart, keresgélem, közben folyik a világba a víz, stb...
Lehet hogy ilyen csak velem esett meg...

Szóval láttam Karesznál, hogy nem teljesen standard a blokkban levő leresztőcsavarja. Kifaggattam, az redmény már nálam is megcsodálható :-)

A Brian-U-ban vettem, állítólag Wartburg leresztő csap. Két féle volt, mind2 félét vettem.

 

Én az első verziót választottam. Ennek is 10-es a menete, mint a lada gyári leresztőcsavarjának, csak a kúposságát nem igazán tudtam ellenőrizni.
A csavart behajtva eléggé szoros illesztésûnek tûnt, de a biztonság kedvéért egy 10x2 mm-es O gyûrût tettem a csap és a blokk közé.

Ha nem leresztett motornál cserélem a csapot, célszerû _NEM_ levenni a hûtősapkát. HA nem vesszük le, akkor a leresztőcsavart kitekerve nem fog víz jönni a blokkból, nyugodtan száraz kézzel lehet cserélni.

Bármelyik leeresztő csapot tesszük a kocsiba, kisebb keresztmetszeten fog a víz leeresztéskor távozni a rendszerből, viszont egy gumicsövet a csap csonkjára téve tetszőleges formájú és méretû edénybe tudjuk a hûtőfolyadékot engedni, ezáltal egyszerûbb annak újrahasznosítása :-)

Szerintem megérte a komoly anyagi ráfordítást :-) (a csapok max. 500 Ft-ba kerültek)


R.G. - 2107