Kipufogó sortömítés csere kezd?knek

(Szerző: gm (Melegh Gábor), utoljára módosítva: 2006.11.19.)

> Az a problémám, hogy úgy néz ki, kiégett a kipuf sortömítésem, és
> egyre jobban cirpel. Mivel felületes megszemlélés után is nagy
> munkának látszik, ezért kérném azokat, akik csináltak már ilyet,
> röviden írják le a munka menetét, illetve hogy mire kell figyelni,
> vigyázni.

eloszoris vedd meg a cserelendo tomiteseket elore, ne akkor dobbenj ra,
hogy nincs meg minden.
ertelemszeruen kell a sortomites, es a kipufogo Y-janak ketlyuku
tomitese. mas csak akkor, ha az alabbiakon tul mast is megbontasz.

en a porlasztot a szivocsorol nem vennem le (csak felesleges ujra
meghuzkodasa lenne a lefogato csavaroknak, ami az osszeillesztett reszek
lekonyulasat okozza).
a szivocso megbontasa miatt viszont a hutovizbol le kell engedni.
voltakeppen minimalis szintcsokkentes is elegendo, de ha nem tudod
rogziteni a szivocso vegebe meno csovet, es az lehajlik, akkor a
vizpumpa szintjeig le kell engedni a vizet. ha kedves a szivednek a
benne levo desztviz vagy fagyallo, akkor fel kell a leveket fogatni, es
a munka vegeztevel vissza lehet taplalni a rendszerbe.

egyebkent a vizen tul a porlasztohoz meno minden vezeteket es
mukodtetokart le kell kotni (benzincso, gazrudazat gombfeje, szivato
bowdenje, ha van takarekrendszer akkor annak a csove illetve a
fekrasegito csove) es persze leugrik a legszurohaz is.
ha fent van, akkor el kell bontani a kipufogo gyujtocsorol a
meleglevegot indito csonkot, illetve az inditomotor hovedo lemezet.
keszulni kell arra, hogy a 13-as lapfeju anyak elegge be lesznek
ragadva, csillagkulcsot es dugokulcsot kell elokesziteni.
a hengerfej oldalaban reszben kozos csavarok tartjak a szivocso es a
kipufogo csonkjat. ezeket szepen le kell lazitani, van egy elo ranezesre
nem lathato anya, a szivocso alatt kozepen. ennek a hosszu tocsavarja
nekem eddig mindig teljes hosszaban kihajtodott a hengerfejbol. ha
leszedtel mindent, meglatod a konstrukciot, ennel a csavarnal egymas
moge van fuzve a ket csonk.

a szivocso a porlasztoval egyutt konnyen lejon, a kipufogo gyujtocsot
teljes leszedesehez azonban alul az Y tomitesenek megbontasa is
szukseges. eleg genyan terveztek meg a cuccot, a kipufogo gyujtocsovet
neha csak ugy lehet kivenni, hogy alul az Y amennyire lehet lehuzodik,
de mivel a csavarok eppen nem engedik kiugrani, a motoron taszitani kell
egyet, hogy kiszabaduljon.
ha az Y alabbereszkedett, a gyujtocso lejon.

az uj tomitest eloszor probald a helyere. van olyan, hoyg felregyartjak,
es a ket fel darab kozepen egymasra lapolodik.
ilyenkor vmi furesszel el kellene azon a reszen beloluk venni, mert
egyik sem fog rendesen felfekudni, vagy n elvetemednek az ontvenyek. a
csonkok es a hengerfej felfekvesi feluleten a raragadt tomitest es a tul
dudoros kokszot vakard le.

a sortomitest bezsirozhatod vagy ahogy jol esik.
eloszor a kipufogot tedd majd vissza, a berakashoz lehet ugyanugy felre
kell ugrasztani a motort (felcenti lokes az olajbeontonel megtamaszkodba
rendszerint megteszi)
figyelj oda, hogy az Y tomitese is legyen a helyen, amikor ugyeskedsz,
legyen felhuzva a csavarokra.
addig a kipufogon ne akarj semmit meghuzni, amig alul felul (a hengerfej
es az Y) nem ult bele a sajat lyukaiba.
a szivocso felrakasa konnyebb.
a leszoritocsavarok alatetjeit ne felejtsd ki, a kozos csavarok alatt
mind a ket csonkra fekudjenek ezek fel. (van talan meretkulonbseg is az
alatatek kozott, van ami sima, es van ami egyutt felfekvo helyen van)

a meghuzas a vegen legyen, szepen kozeprol kiindulva, esszel de
hatarozottan.
utoljara az Y-on is huzd meg a csavarokat.
legszuro nelkul szertintem ne akard beinditani, elobb tegyel vissza
mindent.
mas nem jut az eszembe, ha valami kimaradt, majd kijavit a lista.
gm.