It is currently Thu Oct 06, 2022 8:45 am

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 118 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Colortest üveggyertya
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 11:33 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Halihó mindenkinek!

Igazából nem én árulom, de tudom, hogy többen szokták keresni. Tegnap a vaterán találtam is 2 db colortest üveggyertya hirdetést, elfogadható áron. Akit érdekel tekintse meg itt, vagy írja be a vaterán a keresőbe, hogy "colortest".

Még annyit a dologhoz, hogy nekem már van egy, és nagyon hasznos dolog :)

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 1:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
Bezzeg amikor én kerestem nem volt, most meg van dögivel. :twisted:

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 1:32 pm 
Offline
Új fórum tag
User avatar

Joined: Sun Oct 25, 2009 8:12 pm
Posts: 11
Location: Nagykőrös
Szeretném tudásom bővíteni :!: Elárulnád mi az :?:

_________________
Lada mindig volt,van és lesz.

Képtáram:
http://picasaweb.google.com/kojok071


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 1:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
Karburátor beállításához szolgál, ez a gyertya változtatja a színét, attól függően hogy szegény vagy dús-e a keverék.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 1:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon May 22, 2006 12:47 pm
Posts: 2436
Location: Budapest, Kőbánya
Üvegcsében a folyadék mire szolgál, mi van benne?

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 3:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Feb 23, 2006 10:03 pm
Posts: 2421
Location: Veszprém megye, Hárskút
szerintem valami tisztító lötty lehet bent amivel el lehet mosni, mert a sok használattól bekormolódik.
amúgy egy nagyon jó dolog én minden karbibeállításnál használom.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 4:44 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Konkrétan ecet van benne. Hogy hány százalékos azt nem tudom :mrgreen:


kojok:


A következő alapműszerekre szerintem szükség van lada szereléshez: stroboszkópos gyújtásbeállító, kompressziómérő, üveggyertya/lambda monitorozó, 0,15-ös hézagoló lemez.
Na meg az elengedhetetlen 8,10,13,17,19 méretű csillag-villás kulcsok :mrgreen:

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 7:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7361
Location: Budapest
a strobinak sosem láttam előnyét. minek? minden öreg vagy tuning vagy felújított motor meg a gyújtása meg a karbija egyedi, egyedi előgyújtásigénnyel.
ha pénzért állítanék gyújtást akkor kellene a hóluszpókuszhoz, parasztot vakítani:)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 7:37 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Már csak azért is hasznos, mert ha egyszer belövöd jól, akkor utána strobival megnézed, hogy az mennyi. És ha legközelebb, mondjuk gyújtásoszlopot cserélsz hirtelen felindulásból, akkor tudod hova kell állítani. Mellesleg szerintem fülre állítani max az tud, aki 40 éve szerel autót. Én úgy csinálom, hogy mindig 7 fokra állítom, és ahhoz viszonyítva tekergetem, amíg jó nem lesz. Végül a jó előgyújtási szöget felírom a kis szervizes füzetembe :)

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 7:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7361
Location: Budapest
fülre állítod és utána füllel teszteled csörög e.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 7:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7361
Location: Budapest
ha csörög, lejjebb veszem 2 hangyányit. vagy a stroboszkóp megmondja csörögni fog-e?


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 8:05 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Nem, de azt igen, hogy mennyitől csörög :D De látom egyikünk sem győzi meg a másikat, kár is róla tovább vitázni.

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 8:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8918
Location: Mosonmagyaróvár
A stroboszkóp nem mondja meg mennyi az ideális előgyújtás. Csak azt mutatja mennyire van beállítva.

A kettő dolog ég és föld.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 8:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7361
Location: Budapest
oda akarok kilyukadni, hogy az elengedhetetlen dolgok közé jómagam nem raknám be a strobit.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 8:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8918
Location: Mosonmagyaróvár
Quote:
A következő alapműszerekre szerintem szükség van lada szereléshez: stroboszkópos gyújtásbeállító, kompressziómérő, üveggyertya/lambda monitorozó, 0,15-ös hézagoló lemez.
Na meg az elengedhetetlen 8,10,13,17,19 méretű csillag-villás kulcsok :mrgreen:
Én ezekből azt mondom h:
- strobi felesleges, mert fülre jobb.
- kompr. mérő felesleges, ha normális a motor, esetleg felújítás van akkor 1szer megmérik a felújítás után azt kész. Naponta minek méregetni?
- üveggyertya sosem lesz olyan pontos mint egy ZK-helyen mért érték, ahol egy 1e ft-ért belövik. Azt se kell hetente egy utcai autónál akkor meg minek?
- 0,15-ös lemez se kell mert nehéz vele egyforma hézagot állítani, ehelyett egy órás szelephézag állító viszont jól jön :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 8:54 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Nekem fél éve van ladám, és többször is szükségem volt már ezekre. Módosítanám annyival a dolgot, hogy számomra ezek jelentik az alapvető műszereket ;)

Kompressziómérővel derült ki például, hogy az egyes hengeremben nem volt kompresszió, amikor a béka kilazult, kétszer is. Bármi HF vagy henger para gyanúja esetén az első a kompressziómérés, én még így tanultam. Szelephézag állító lapka pedig nem kell mondanom miért jött jól. Ladaboltban egyébként nincs 300 forint, míg egy indikátor óra több ezer.

Amióta üveggyertyát használok, nem kell pénzt költenem karbi beállításra. És azóta ritkább vendég vagyok a Karburátor topicban, Csabi nagy örömére :) Többen használnak viszont Lamda-szondát, az ő életük is egyszerűbb. ZK beállítóhelyen pedig a kipu végébe dugják a szondát, pedig tudtommal minél közelebb van a hengerhez a szonda, annál pontosabb az érték. Ehhez képest a kipu vége...

Nincs mindenkinek 500.000-"csillagos ég" forintja, hogy szalonállapotúra újítsa a zsigáját. Ez esetben pedig ezek az eszközök jól jöhetnek.

Végezetül: Akit érdekel az üveggyertya, az megnézheti az első hozzászólásban írt linken. Akit meg nem érdekel, annak úgyis tárgytalan ;)

szerk:

+1 sztori
Volt egy ismerősöm, aki nagy garázsbuherátor volt. Az volt a hobbija, hogy kijárt a garázsba és ott barkácsolt mindenféle dolgokat. Azt viszont utálta, hogy mindig hideg vízben, kannából mos kezet meló után. Egyszer aztán nekiállt, az aknába elkezdett kutat fúrni, és beszerzett egy boilert. Több cimborája is érdeklődött, hogy mit fog kezdeni ezekkel, és körberöhögték, hogy minek melegvíz egy garázsba. Több havi munkája után végül elkészült a boileres rendszer. Ezt követően mindig mentek a cimborák, hogy had mossanak már meleg vízben kezet nála :D The end

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Last edited by Imibácsi on Mon Jan 11, 2010 9:03 pm, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8918
Location: Mosonmagyaróvár
Imibácsi, az a baj h nagy általánosságokban nem úgy van ahogy te mondod. Neked lehet h jól jött a hibáidnál ez meg az, de attól a hétköznapi Ladás társadalomnak nincs rá égető szüksége.

Nem tudom érthető-e az amire ki akarok lyukadni?

Egy olyan ember aki utcai használatra, közlekedésre használ egy Ladát, annak nem kell attól félnie h elmegy a kompresszió, max szétkopik ha sok km van benne, de azt az olajfogyasztáson észreveszi.
Egy átlag, utcai Ladásnak nem kell karbit állítgatni naponta. ZK-n évente ránéztek ha kellett(!) állítottak rajta és annyi. Ekkor a normálisabb szerelője a gyújtásra is ránézet. Na nem mintha pl. egy Halloson sokat kéne állítgatni.

Na, mindegy, tovább nem ragozom :mrgreen:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:26 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Értelek, hogyne. Nekem ez az első ladám és ezek a hibajelenségek hozzátartoznak a ladázáshoz, eddigi tapasztalataim szerint. A gyors elhárításhoz pedig jól jöttek ezek. Később is jól fognak jönni, vagy ha esetleg másnak kell segíteni. De legyen többnyire hibátlan minden lada, ámen :)

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:36 pm 
Offline
dr. Lada

Joined: Fri May 04, 2007 1:58 pm
Posts: 2093
Location: Kaposvár
Stroboszkóp helyett egy darab próbalámpával be lehet állítani azt a 7 fokot, ahogy a cikk írja (én így csináltam). :wink: Mondjuk írják is, hogy a stroboszkóppal menet közben meg tudod nézni, hogy hova esik a gyújtás, így v.mivel igényesebb. De miután megvan a 7 fok előgyújtás, motortól függően kell még állítani ezen (mert ugye 30 éves technikánál 2 autó széria motorja sem ugyanaz :) ).
Üveggyertyával régebben lett állítgatva az én karburátorom, utána mindig sokkal jobbnak éreztem az autót, mint beállítás előtt. Autószerelő ismerős állította, tehát én pl. azt sem tudom milyen színűnek kell lennie. :) Elvileg az égés/porlasztás optimális arányát állíthatod be vele, szóval nem egy hülyeség dolog szerintem. Az ára kicsit meglep, nem gondoltam, hogy ötezres tétel. Én legutóbb az itteni cikkben leírtak alapján állítottam karbit (mondjuk nem is lett a legjobb :roll: ).
Kompressziómérő és 0,15-ös lapka szintén nem olyan, ami minden nap kéne, ettől függetlenül az sosem árt meg ha van. :mrgreen:


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:37 pm 
Imibácsi! Ha fél éve van Ladád,és már többször is szükséged volt kompr.mérésre(mérőre)az elég gázos!(ha nem nagyüzemben motor generálozással foglalkozol)Én 93-óta kisebb-nagyobb megszakításokkal tartok ladát,de nem hinném,h.2-3alkalomnál többször mérettem kompressziót! :-) Akkor is inkább csak kíváncsiságból.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Feb 23, 2006 10:03 pm
Posts: 2421
Location: Veszprém megye, Hárskút
az a lényeg aki önmagának szereli az autóját teljesen, esetleg másoknak is annak jól jönnek ezek a dolgok meg ezeken kivül sok minden más is.én nekem még 1 saját Co hegesztő 1-2 fontosabb karosszéria javításhoz nélkülözhetetlen célszerszám meg egy kissebb kompresszor hiányzik.nem szeretek én már másoktól kölcsönkéregetni.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 9:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Quote:
Többen használnak viszont Lamda-szondát, az ő életük is egyszerűbb. ZK beállítóhelyen pedig a kipu végébe dugják a szondát, pedig tudtommal minél közelebb van a hengerhez a szonda, annál pontosabb az érték. Ehhez képest a kipu vége...

Itt elemi tévedések vannak, a gázelemző műszer és a lambda szonda nem ugyanaz.

A 0,15-ös hézagmérő meg annyira jó, hogy mindössze egyszer használtam :) Bolondbiztos, de igazán jóra nem lehet vele belőni a motort. Útszéli állítgatásra való.
A mérőórás módszerrel belőve szép halk lett a motor és be sem tudtam dugni a lemezkét. Ha lemezzel állítottam be, csattogott.

A strobit én is szeretem, használom is, de a vonulós készlethez sosem viszem magammal, felesleges. Pláne hallos gyújtáshoz.Ha valami megdöglik benne és kicserélem, üzem meleg motornál fokra pontosan vissza tudtam állítani az előgyújtást az alapjárati fordulatszámot figyelve.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 11, 2010 10:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Wed Jul 01, 2009 9:41 pm
Posts: 1062
Igen, az árakkal kicsit el vannak szállva, pár éve Pásztón rendes autósboltban ezer forint körül vettem. :)

Nem azért mert annyira használni szerettem volna, csak kuriózumként.

Egyszer kipróbáltam és egyszer használtam is azóta. :)


Top
   
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 9:32 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Feb 15, 2009 3:54 am
Posts: 3250
Location: Pápa
Hol kaptál üveggyertyát Imibácsi csak mert már régóta mondod. Sima autósboltba kapni vajon?

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Top
   
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 9:48 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Nem, a 70-es évek óta nem gyártják. De még lehet kapni néha használtan. Vaterázni nem tudom szoktál-e, ott lehet kapni.

http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=colortest&c=0

1-2 havonta felbukkan egy-egy darab a vaterán. Az enyém elég leélt állapotban van és 6000-ért vettem. Örültem hogy lehet kapni. Itt meg most 4500-ért van egy zsír új állapotú, és 4-be odaadja a tulaj. Ha ezt előre tudom, akkor ezt venném az enyém helyett :D

Meg azért hidd el nagyon sokat segít ám. Nem kell sz*pni mindenféle papírokkal hogy most akkor az egyik csavar erre a másik arra és akkor elvileg ha minden más jó akkor 10 litert eszik. Ezt betekered üzemmeleg motornál, ráindítasz, aztán belövöd a keverékcsavart addig, amíg már nem narancssárga a láng és kész. 8 literből eljárkálok így most télen, szívatóval.

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 10:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Feb 15, 2009 3:54 am
Posts: 3250
Location: Pápa
Elhiszem. Jó lenne ha újra gyártanák. Nem kéne gázelemzővel meg mindenféle karbi állítgatással szívni. Ránézel aztán egyből tudod e hogy jó vagy nem a beállítás! Vajon ha kopottabb a motor akkor is kékes a láng? Nem sárgul be az olajtól? Be lehetne vele lőni azt is?
bocs hogy itt offolgatjuk a topikot.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Top
   
PostPosted: Sun Jan 17, 2010 11:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Wed Jul 01, 2009 9:41 pm
Posts: 1062
Imibácsi ha narancssárga akkor már dús a keverék.

Amikor narancssárgáról Bunsenkékre vált akkor vagyunk valahol a legnagyobb teljesítménynél, innen még visszább lehet venni picit hogy teljesen kék legyen, de kékesfehérbe ne menjen mert akkor meg már szegény.

Most hogy a gázelemző műszerek picit háttérbe kerülnek a lambdaszonda nélküli autóknál a karburátor beállítására egy nagyon jó módszer marad az üveggyertya.

Legalábbis a fülre és a gyorsítónyomogatós állítgatásoknál biztos hogy többet ér. :)
Utóbbiak mondjuk véleményem szerint semmit nem érnek. :)

Gyurma, az olajfogyasztást gázelemzővel sem lehet kimutatni, üveggyertyával hirtelen gázadásnál talán látnád az extrém mértékű olajfogyasztást, de ilyenkor a gyorsítószivattyú működése miatt egyébként is besárgul a láng.

=== moderátori szerk.: ===
Imibácsi hozzászólása ehhez egy off topicban (hogy ne vesszen el, csak így tudtam átrakni):


Megmondom őszintén, hogy én még sosem láttam bunsenkéknek a lángot. Vagy narancs volt, vagy világoskék :D Ezért szoktam narancssárga elé tekerni fél-egy körrel a csavart, hogy akkor biztos jó. Lehet hogy ennek az az oka, hogy a férfiak ugye csak 16 színben látnak (nők szerint) :D A gyertya leírása írja, hogy túlzott olajfogyasztásnál vagy koromlerakódásnál is dúsnak jelezheti a gyertya a keveréket. Szerintem ezért nem jó két üteműekhez sem az üveggyertya.

Mellesleg sokan szidják az üveggyertyát, hogy sokféle autót, motort nem lehet vele beállítani, mert akárhogy tekergetik, mindig narancssárga lesz a láng. Az biztos viszont, hogy Ladához nagyon jó. Mielőtt megvettem én is gondolkodtam lambda szonda beépítésen, de ahhoz fúrni meg hegeszteni kellett volna, és még a monitorozót is meg kellett volna venni, ami kerül annyiba mint az ü.gyertya. Így azért egyszerűbb. Havonta egyszer ránézek ü.gyertyával a keverékre és így bőven jó.


Top
   
 Post subject: Re: Gyújtás
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 12:21 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Feb 15, 2009 3:54 am
Posts: 3250
Location: Pápa
Na mivel már nem akartam a Bödön topikot tovább offolni ezért ide írom amit google-ban találtam üveggyertya címszó alatt: http://autos.groups.yahoo.com/group/aud ... sage/44236
Érdemes elgondolkodni rajta, hogy mért nem gyártják már :x

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Top
   
 Post subject: Re: Gyújtás
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 12:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Sok embernek kiütötte a szemét, amikor kilőtt a motor pörgetése közben. :wink:


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 8:30 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Feb 15, 2009 3:54 am
Posts: 3250
Location: Pápa
Nem is tudtam hogy volt üveggyertya topik. Ha nem lesz életképes akkor meg újra le lesz zárva és kész!

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 8:30 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Wed Jul 01, 2009 9:41 pm
Posts: 1062
Nekem nagyon szép kék lángot tud produkálni.

Viszont fordulaton nem mertem szemből nézni, ahogy adom a gázt az üveg rész rendesen jön kifelé, látni hogy távolodik a háztól. :) Mondom mindjárt kilövi a szemembe, aztán még az sincs ami megfogja. :) (Mert porlasztót már lőtt ki egy jó nagy durranás kíséretében de ott megfogja a nyomócső.)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 8:38 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Feb 15, 2009 3:54 am
Posts: 3250
Location: Pápa
Miki poénkodott ezzel a gyújtás topikban. Nem hittem hogy tényleg igaz. Szóval akkor hosszabb távon nem érdemes vele közlekedni. :lol:

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 9:27 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7361
Location: Budapest
akkor én ezt be sem merném csavarni egy nagykompressziós motorba..


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 10:24 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Laci, én nem tudom, hogy csinálod. Én kézzel betekerem, húzom neki a gázkart és akkor sem jön kifelé. De ha kicsit ráhúzol gyertyakulccsal akkor biztos nem jön ki.

Gyuri, az üveggyertyával szigorúan tilos közlekedni, ez rá is van írva. És nem volt eddig ü.gy. topic, most lett :)

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 10:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Nem a menetes résznél jön szét, maga az üvegtest lövődik ki a fémházból!


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 10:32 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
az nincs beleragasztva? :shock: Nem tartom egyébként valószerűtlennek, mert elég öreg darabok már ezek a szerkentyűk. Nekem is kellett már javítani a toldópálcát.

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 10:33 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Feb 15, 2009 3:54 am
Posts: 3250
Location: Pápa
Látom már Imibácsi csak nem figyeltem a dátumot az első hozzászólásnál. Miki én gondoltam hogy ott jön szét. De lehet is látni hogy nagyobb fordulaton pörgetve kijjebb jön az üveg rész? (amit Kicsifiu is írt) Mi az a toldópálca? Amire feltűzöd a gyertyapipát?

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 10:39 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Feb 23, 2006 10:03 pm
Posts: 2421
Location: Veszprém megye, Hárskút
olajfogyasztást ott lehet észrevenni hogy néha néha bevillan a sárga. egyébként én csak alapjáraton szoktam nézni, meg ami nekünk van ahhoz van egy műanyag cső végén hajlítható tükörrel.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Last edited by balachy on Mon Jan 18, 2010 11:18 am, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 10:56 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Gyuri van egy ilyen toldó aminek az egyik végét rátekered a gyertya végén levő menetes szárra, a másikat meg ráhúzod a gy.kábelre. Funkció ugye, hogy lásd az égést. Én meg - balf@szul - egyszer nem fogtam a toldót és úgy akartam lehúzni a gy.kábelt róla a nagy sietségben és kirántottam a kábelt a gyertya felőli oldalán levő menetes kupakból. Volt is agyalás, hogyan tegyem vissza. Gondoltam majd otthon valami ollóval széthajtogatom azt a menetes kis kupakot. Aztán megszívtam, mert ez még anyagból van, és hiába feszültem neki nem jött szét. Így leblankoltam fél centit a toldó végéből, bekentem vastagon epoxigyantával, hogy kitöltse az egész űrt és rátoltam a kupakot. Azóta tart és működik töretlenül, és persze odafigyelek, hogy hogyan húzom le a gy.kábelt...

balachy: Az a cső nagyon hasznos. Az enyémhez sajnos nem volt így nekem kell sötétet csinálni, hogy tudjam használni. Napsütésben semmit nem látni, max ha narancssárga.

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 11:27 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Wed Jul 01, 2009 9:41 pm
Posts: 1062
Quote:
OFF:
Kicsifiú!

Konkrétan melyik autósboltban vetted Pásztón?
A Fő utcán sétáltam felfelé a piactól és ott volt valahol egy autósbolt, a másik oldalon, nem a piac oldalán. Ott feszített a kirakatban ezerpárszáz forintért. Mikor mondtam mit kérnék az eladó nem is tudta hogy van nekik ilyen, mondom ott van a kirakatban. Nem emlékszem teljesen de talán a kirakatból vette ki így nem biztos hogy van már nekik.

"De lehet is látni hogy nagyobb fordulaton pörgetve kijjebb jön az üveg rész? (amit Kicsifiu is írt)"

Gyurma, Te jó fej vagy. Ezzel tulajdonképpen azt mondod hogy hazudok, vagy hülyének nézel, vagy egyszerűen nem hiszel nekem igaz? :)
Nem centiket jön kifelé, de látni hogy határozottan megmozdul. Csak az a visszaperemezés fogja, valami nem túl minőségi acélból készült az egész, így tud alakváltozni. :)


Top
   
PostPosted: Mon Jan 18, 2010 7:39 pm 
Helló.
Nekem is van colortest gyertyám.
szerintem a világ egyik leghasznosabb találmánya :D
Nem olvastam vissza hogy irták e, de arra figyeljetek hogy ne legyen tartósan terhelve mert az üvege nem birja.
fater a moszkvicsba annó repesztett el.


Top
   
PostPosted: Tue Jan 19, 2010 12:45 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Feb 15, 2009 3:54 am
Posts: 3250
Location: Pápa
Quote:
Gyurma, Te jó fej vagy. Ezzel tulajdonképpen azt mondod hogy hazudok, vagy hülyének nézel, vagy egyszerűen nem hiszel nekem igaz? :)
Nem centiket jön kifelé, de látni hogy határozottan megmozdul. Csak az a visszaperemezés fogja, valami nem túl minőségi acélból készült az egész, így tud alakváltozni. :)
Nem arról van szó hogy nem hiszek neked csak még sose láttam üveggyertyát és nem tudtam elképzelni hogy hogyan mozdul meg az üveg rész benne. (azt se tudtam hogy ragasztva van e vagy bele van öntve az üveg) Erre voltam kíváncsi. Bocs ha úgy érezted hogy nem hiszek neked.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Top
   
PostPosted: Tue Jan 19, 2010 1:30 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Volt két cikk anno a gugliban, amiket lementettem. Ezeket bemásolom ide. Ezek a cikkek valószínűleg már több, mint 30 évesek. ennek tükrében tessék őket olvasni.

Porlasztó beállítás ellenőrző üveggyertyával

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Last edited by Imibácsi on Tue Jan 19, 2010 4:39 pm, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: Tue Jan 19, 2010 6:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8918
Location: Mosonmagyaróvár
A másiknál javaslom keress rá google-ban egy szövegrészletre, aztán ha kidobja szerkesztd hozzá a másik link mellé. :wink:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Tue Jan 19, 2010 9:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Wed Jul 01, 2009 9:41 pm
Posts: 1062
Igen, 1973 már több mint 30 éve volt, de jó cikk, viszont hol a másik? :)


Top
   
PostPosted: Tue Jan 19, 2010 10:05 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
A másik cikk:

http://www.haditechnika.hu/Archivum/197803/780314.htm

Megköszönnénk Miki a cikket! Mellesleg örülök, hogy volt értelme foglalkozni ezzel az üveggyertya témával. Hogyan lehet cikkeket írni a Műszaki írásokba? Lehet írnék néhányat.

kicsifiú nicknevét pedig lassan "Főnök"-re kellene keresztelni :D

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Tue Jan 19, 2010 11:31 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Szerintem bele kéne venni ezt a két cikket a haditechnikából. Elég részletesen és jól le van írva. Idézetként a szerző megjelölésével és az évszámmal (Haditechnikai szemle, A MAGYAR HONVÉDSÉG MŰSZAKI-TUDOMÁNYOS ÉS ISMERETTERJESZTŐ FOLYÓIRATA 1978. március) stílusos lenne és Mikinek sem kellene annyit körmölni. Attól hogy nem saját kézírás még hasznos, nemkülönben vannak benne hasznos tanácsok és statisztikai adatok is. Miki eddigi cikkében pedig csak az a leírás szerepel, ami a gyertya dobozán is. A sima belinkelést azért nem javaslom, mert ki tudja meddig él a link.

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 12:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
A fájl:
http://www.zsiguli.hu/files/cikk418_colortest.pdf
A képeket még nem tudtam rámenteni.


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 1:04 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat May 23, 2009 10:30 am
Posts: 1465
Skype: budahazi.imre
Location: Komárom - Esztergom megye
Alapvetően jó 8)

Néhány észrevétel:

- nyomj egy entert minden bekezdés után. Emészthetőbb lesz.
- a hivatkozásokat távolítsd el
- a képletet és a képeket zárd középre

Így totál zsírkirálytutifrankó lesz :D

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Top
   
PostPosted: Sat Jan 23, 2010 10:04 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7361
Location: Budapest
találtam még egy anyagot a témában:

http://sites.google.com/site/pancsimani ... ects=0&d=1


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 118 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited