Pontos idő: pén. dec. 13, 2019 10:40 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1819 hozzászólás ]  Oldal Előző 14 5 6 7 837 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 09, 2008 11:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. jún. 16, 2007 3:11 pm
Hozzászólások: 877
Tartózkodási hely: Csongrád
Egyik ismerős is így akarja megcsinálni a 2106-át, hogy van egy donor autó ami 100% hogy nem volt törve, kasztnizva, stb és arról a kocsiról akar méretet venni. Zártszelvényből sablont csinálni.

_________________
Legények!Van nekünk Tisza sportcipő,
Nyugati márkát hordja csak a nyugati rappelő! By Belgä
Лецце ВАЗ 2103


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 09, 2008 11:18 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Méretek vannak a gyár által megadva, nem kell másik autóról levenni :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 09, 2008 11:40 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. jún. 16, 2007 3:11 pm
Hozzászólások: 877
Tartózkodási hely: Csongrád
De ő teljesen szétdúrja az egész autót csak egy-két régi elem marad rajta.

_________________
Legények!Van nekünk Tisza sportcipő,
Nyugati márkát hordja csak a nyugati rappelő! By Belgä
Лецце ВАЗ 2103


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 09, 2008 4:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Ladarevolution!

Valóban ha ennyire szétszeded a kasznit akkor már nem egy nagy dolog kicserélni a doblemezt, de kellő odafigyelés szükségeltetik. És jól gondolod a doblemez csak a torpedó lemezhez van rögzítve és a hossztartóhoz. A simocar-os képek nagyon precíz megoldás mutatnak, de azért ennél egyszerűbben is meg lehet oldani. A cserénél a bölcső az egy fiksz pont lehet. Aztán kell egy sablont csinálni a két lengéscsillapító pont közé és ennyi elég szerintem. Alátámasztásra pedig jók a sime bakok is. Ha netán a doblemezt mozgatni is szeretnéd akkor csinálni kell egy vagy két sablont a bölcső helyére és így előre hátra lehet mozgatni a doblemezt. Törött autónál pl Suzukinál is így szokták. Azért mondtam Suzukit mert annál elég sűrűn kell.
Én orosz karosszéria elemekkel dolgozom amit Kaposvárról veszek a Ladaboltból ők pedig a pesti Lada boltból hozzák. Sajnos a képeken csak a homlokfal volt orosz. Az elég jól passzólt. A sárvédők lengyelek voltak(mert a gazdi olcsón hozzá jutott) és hát a jobbos sárvédőből hiányzott fél centi az A oszlopnál tehát nem ért oda és hiányzott a tetejéből magyarúl itt túl nagy volt a hézag a mocitető és a sárvédő között. Ezt az eltérést még el lehet dolgozni, de sajáltam a dolgot mert a bal oldalán a hézag pont akkora volt mint a mocitető és a szélvédő keret között. Még amivel vigyázni kell azok a maszek karosszéria elemek pl torony javító mert az ahány gyártó annyi féle. Persze kisebb átalakítással és kis odafigyeléssel azért felrakhatók szépen lősd a képeken. Küszöbből csak fejeset vegyetek. És ha már sárvédőt és javító ívet netán hátsó sárvédőt cseréltek érdemes küszöböt is mert akkor kompletten ki lehet cserélni az egészet.

Amúgy te a padló lemezen és a tetőn kívül mindent kiszeretnél cserélni az autódon? :)

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 09, 2008 7:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Igazából a "ha már nekiállok akkor 20 évig ne kelljen hozzányúlni" vagy az "egyszer dolgozzunk de akkor sokat" elvet követem :mrgreen:

A tető marad :) meg az A, B, C oszlop, meg a padlólemez az első ülések elejétől hátrafelé, a híd feletti rész is tökéletes, meg a hátsó hossztartók is. Az első hossztartóból a jobb első ahol a lökhárító taró konzolja van hosszába ki van rohadva meg amúgy is már a doblemez is volt javítva szóval nem akarok olyan elemet fenthagyni ami javítva volt, vagy rozsda van rajta ha már szét lesz szedve.

A project már beindult a zsír új CO hegesztő már ott van a garázsba (még dobozba) ma vettem drótot, meg megkérdeztem a palackot, jövő héten meg is veszem. Aztán jöhet majd a karosszériaelemek beszerzése.
Az a baj h már most félek attól h ha neki lesz állva, akkor ebből már autó nem lesz soha :)
Mindíg mikor ránézek azt mondom magamba: "hat Te tudnád mi vár rád..." :mrgreen:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 10, 2008 1:50 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Hát szerintem ha megveszed a szerszámokat a munkaelvégzéséhez akkor többe fog kerülni az egész mintha valakivel megcsináltatnád. Gondolok itt arra hogy zsír új CO hegesztő+munka kábel+reduktor+palack az kb 130000Ft ha egy 160A-os 380-as gépet veszel. Azt nem tudom mi van neked ott, de kell még néhány dolog pl.: patentfogó, rücsipisztoly, sziloplasztkinyomó meg ilyen apróságok. Szerintem ezt a munkát neked elvégeznék úgy 200000Ft-ért fényezéssel együtt. Ennél többet sehol nem kérhetnek érte kivéve ha valamilyen szervízbe vinnéd és nem csinálnák meg rendesen nomeg úgy 5000Ft-os rezsi órabérrel dolgoznának.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 10, 2008 1:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Apróságok vannak :) Nem kimondottan csak erre az egy munkára lett véve, kelleni fog az még másra is, szóval simán vissza fogja hozni az árát. Ha csak azt nézem h az autóm kellene megcsinálni akkor tényleg mínuszba lennék, de a távlati tervek miatt nem, meg amúgy is jobban bízok abban amit Én csinálok, mint amit bárki más, mert kevés az olyan rendesen dolgozó emberke mint pl Te. :wink:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 12, 2008 12:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Hát esetleg megbeszélhettük volna ezt a dolgot és én elvállaltam volna igaz nem mostanában, de mivel megvetted a CO-t ezért szerintem ez felesleges lenne. Ha netán valamiben segítségre szorúlsz javítás közben akkor szívesen segítek. Illetve nem csak neked hanem bárkinek.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:12 pm 
Sziasztok! Továbbra sincs senkinek tippje arra hogy hogyan tudnám megállapítani a karosszéria elemről hogy gyári-e vagy utángyártott? Jövőhéten mennék érte de nem szeretnék gyári helyett utángyártottat venni! :cry: Üdv


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Olyan mint gyári Magyarországon nem létezik. Van orosz és lengyel meg magyar kisipari. Nem nagyon lehet megkülönböztetni csak a felrakás közben tűnik fel hogy mennyire szar. Hol veszed?
Én az oroszt ajánlom én azzal dolgozom, de van ki a lengyelre esküszik. Ha kifejezetten Lada boltban vásárolod akkor szerintem meg lehet bízni bennük és ha oroszt kérsz oroszt adnak. Az orosznak általában kicsit több az ára mint a többinek. Ha például a Pesti Lada bolt árlistáján körülnézel ott is drágább és mellévan írva hogy nacsalo.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:20 pm 
Értem! Ezt egy magánembertől veszem! Azt mondja gyári orosz:) Már jó régóta áll neki, néhol van rajta felületi rozsda is de semmi komoly! Azt hallottam hogy a Ladaboltba nem oroszt adnak hanem ukránt ami a legrosszabb.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Nem tudom, hogy ukrán vagy sem én homlokfalat vettem kereklámpáshoz és az nagyon jól passzolt viszont ehhez a lengyel sárvédők nem igazán. Egyébként vannak elvétve orosz dolgok amik még a merkur telepről vagy egyébbhelyekről származnak ilyenekkel én is találkoztam már. Pl. a 2103/2106 gyári orsz hátsó sárvédőt onnan ismered meg, hogy a kerékjárati íven vannak lyukak amibe a kerékjárati ívhez való krómdíszléc patentjai mennek.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:27 pm 
Igen-igen olyan mint a küszöb:) Én 2101-hez venném őket de azon nincsen semmi ilyesmi sajnos :(
Nemtudom mitévő legyek... Felprobálni nemtom ott helyben :mrgreen:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:32 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Igen azokra sajnos nem raktak ilyet. Végülis a származási hely az nem olyan nagy baj mindegyiket fel lehet rakni csak egyikkel többet kell bajlódni mint a másikkal, de akinek van kis rutinja ebben és tudja hogy milyen helyzetben hol és mit kell állítani és tudja hogy lehet elcsalni a hézagokat annak nem lesz gondja. Nem sokára hatöbb időm lesz meg kedvem leírok egy részletes sárvédő cserét trükkökkel együtt. Bár én nem nagyon szeretem a dolgokat elmondani főleg a különböző trükköket, mert mindenki msára esküszik és ilyenkor egyik a másikat fikázza, hogy az úgy nem ezt így kell és én ezt nem szeretem.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:35 pm 
Hát igen. Azért az a leírás jó lenne:) Nem is csinálnék nagy problémát ebből hogy honnan származik csak majd egyszer szeretném veterán vizsgára vinni az autot :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Az nem azon múlik hogy honnan van az alkatrész. A lényeg az hogy ne legyen foltozgatás. Pl nem lehet ilyen hogy hátsósárvédő javító ív csere hanem komplett sárvédő. Ugyan ez a helyzet a padló lemeznél is bár azt hiszem ezt még lehet, de ezt is nagyon szépen kell megcsinálni.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:44 pm 
Én ugy tudom hogy csak gyári lehet! Van egy ismerősöm akinek van egy 72-es zsigulija és tőle tudom ezeket. Azt mondja ilyenek vannak hogy nem lehet oda menni pl. kék gyujtokábellel csak feketével vagy pirossal mint ahogy kiadták gyárilag. Alvázvédőzni is ugy kellett ahogy gyárilag volt. Elég kemény lehet.

Ilyen lett az autó egyébként, sztem szép: http://kepfeltoltes.hu/080527/K_p_019_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Viktor456 hétf. máj. 26, 2008 11:50 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Az az igazság hogy úgy ahogy tesem ők sem tudják megállapítani azt hogy az alkatrész gyári avagy sem. Ilyenekbe be bele lehet kötni, hogy gyújtókábel színe, de abba hogy most az a sárvédő gyári vagy sem abba nem. Még pedig aért nem mert az oroszok sem olyan precízen dolgoztak, hogy minden hézag olyan szépen stimmeljen. Alvázvédelemnél is lehet csalni,mert példáúl, ha feldrótkorongozod az egész alját akkor úgylejön a gyári alapozó. Ezután fújszrá valami nagyon jó alapozót utána normál rücsi réteg kb 5 doboz és aztán jöhet rá az a szar kátrány ami úgy is lepotyog egy év után.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:53 pm 
Hát igen, igazad van! Te értesz hozzá, én kezdő vagyok :) Nagyon köszönöm a segítséged :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 26, 2008 11:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Köszönöm! Kezdőnek a legnehezebb sok minden vissza riasztja az embert ilyenkor, de az a lényeg nem szabad kétségbe esni hanem leülni gondololkodni. De a legfontosabb dolog ebben és a többi szakmában is hogy érdekeljen is amit csinálsz és ne csak muszájból tedd amit teszel.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:03 am 
Igen ez így van! Nem tudom még most se nagyon hogy mit tegyek de szerintem 2 hátsó sárvádő, 1 csomitető és egy motorháztető megér 20e ft-ot! Nem? Főleg ha még gyári orosz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:05 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Mindenképp megér ennyit, mert nagyaon ratyi utángyártottban sem kapod meg ezeket ennyiért.

Amúgy a képen lévő autó nagyon szép. Remélem nagyon sokáig meg lesz neki és megörzi az utókornak. Ebben még meg van a zacsis ablakmosó is?

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:08 am 
Akkor azt hiszem ezeket meg is veszem :) Kár hogy előre 2 nincs neki :( A 4 sárvédő, esetleg a 2 küszöb és a hátfal cseréléséért mennyit kérhetnek?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:14 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Hát az árra nagyon nem tudok mit mondani mindenhol mások az árak. Függ sok mindentől a festék minőségétől stb.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:17 am 
Semmi festés nem kellene csak maga a kicserélés :) Nem tudnál egy árat mondani kb.? Pl. te mennyiért csinálnád?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:19 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
kb 50000Ft kétkomponensű alapozóval, rücsivel és ktömítővel együtt.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:22 am 
Értem! Köszönök mindent :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Nincs mit, de szerintem lesz ahol ennél sokkal többet kérnek majd.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:28 am 
Hát csak nem :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:35 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Csak nézd meg Atosbácsi esetétt olvass kicsit vissza. Nézd meg hogy mit csináltak és hogy mennyiért.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:46 am 
Huh.. hát nem semmi az biztos :( De utálom ha valaki így össze taknyol valamit...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Ráadásul nem is volt olcsó tákolás.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 12:51 am 
Jaja! Én vissza kérném a pénz az tuti... De a méteres pajszer sem rossz ötlet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 10:20 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
20-ért nem drágák ezek a cuccok. Sőt, nagyon megéri. Mégha nem gyári is. Minél régebbi, annál esélyesebb, hogy tényleg gyári.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd máj. 27, 2008 5:27 pm 
Szerintem sem! Ma beszeltem jobban az eladóval, azt mondta 15 éve alkatrész boltja van. Szal gondolom tudja mit ad el :lol:

1-2 kép a cuccokról: http://kepfeltoltes.hu/080527/1002946319K_p_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080527/K_p_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080527/K_p_009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintem jók lesznek ezek. Csak felületi rozsda van rajta semmi sérülés :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szer. máj. 28, 2008 7:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Alaposan alá kell dolgozni, aztán jó lesz ez. Mit adnak ma ennyiért? Egy új lökhárítót...se


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 29, 2008 5:52 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:17 am
Hozzászólások: 115
Tartózkodási hely: London - UK
Sziasztok,

Nos egy kérdésem lenne mégpedig, hogy esetleg nincs valamiféle leírás a (Lada 2101) karosszériázásról (tippek, mérési pontok,
technikák stb.). Elég nagy segítség lenne, habár szerintem elég kicsi az esélye hogy lessz ilyen vhol, legalábbis Magyar nyelven, de ha esetleg tudna valaki hasonló könyvről, leírásról, annak nagyonszépen megköszönném az infót (e-mail és itt is jó)!

_________________
LADA 2101 1.6STI
Pictures


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 29, 2008 8:53 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
A gyári javítási útmutatóban van pár mérési pont is tartalmazó rajz és szöveges leírás is - magyarul. Ez azonban nem helyettesíti a hivatalos karosszéria lakatos szakmai tanulmányokat.

Pár ezer Ft-ért meg lehet venni antikváriumban, esetleg netről letölteni, talán Bodnár István aláírásában megvan még...

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 29, 2008 9:22 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Sajna csak olyan méretek vannak ami az összetört autó kihúzatásához kellenek, de azért hátha hasznát veszed: (mást könyvekbe se találnál)

2101_kép1
2101_kép2
2101_kép3
2101_kép4
2101_kép5
2101_kép6

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 29, 2008 10:19 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
KissLászló2101!

Valami konkrétumot kérdezhetnél és akkor talán tudok segíteni. :wink:

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 29, 2008 8:37 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:17 am
Hozzászólások: 115
Tartózkodási hely: London - UK
Ravens,

Hogy őszínte legyek a karosszériáról az össz tudományom az annyiban merül ki hogy a főbb részeket ismerem, meg kikalapáltam vagy 2x az elejét a verdának :D. A lényeg az lenne hogy lehetőségem adódott egy garázsban minden feltétel mellett dolgozni CO-val (volt karosszériás műhely volt szóval az összes eszköz adott), és szeretném a kicsit már viseletes ladámat kaszni szempontjából rendberakni. Tudom hogy ezzel nem tudtam konkrétumot mondani, és nem is szűkítettem a kört, de valami olyasmit keresnék mint a Lada biblia (szerelési könyv), szóval egy átfogó leírás az elemcserékről hidak, küszöbök javításáról, egyszóval mindenről ami nagyjából egy kasztni újáépítéséhez kellene. Nemtudom hogy létezik e ilyen, de ha igen akkor szerintem a legjobb helyen a legjobb emberektől kérdezem, vagy nem? :P

_________________
LADA 2101 1.6STI
Pictures


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 29, 2008 10:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ravensnél jobbtól nem hiszem h lehetne, hisz ezzel foglalkozik :)

Írd le melyik elemeket akarod cserélni, javítani, aztán szerintem könnyebben tud válaszolni h mit hogyan csinálj.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 29, 2008 10:32 pm 
Offline
Off topic autós

Csatlakozott: kedd okt. 25, 2005 9:05 pm
Hozzászólások: 1284
Arról nem is beszélve, hogy jobb az ilyet szakemberre bízni, aki már évek óta csinálja, ismeri a trükköket, praktikákat, hogy hogy is álljon a már gyártás során elb*szott utángyártott lemez flottul.
Láttam már nulla tapasztalattal biró ember által kikasznizott ladát, összevissza hézagok, nehezen nyiló/csukódó ajtók...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 30, 2008 12:10 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Figyelem! Azt itt leírtak szigorúan az én saját magam által és munkáim során tapasztalt dolgok. Ha ezek közül alakalmozól valamit azt csak saját felelőségre az esetlegesen létrejött károkért felelőséget nem vállalok!

Először is a karosszéria lakatos nem 2kg meg 5kg-s kalapáccsal dolgozik azok a Szerkezet Lakatosok. Egy karosszéria lakatos általában 30dkg-s illetve 50dkg-s kalapáccsal dolgozik van amikor nagyobbal is, de azok a helyzetek adják magukat.

Karosszéria elem eltávolítása:

Ha igényes munkát akarunk, akkor fontos az, hogy az elem levételkor ne barbár módszereket alkalmazzunk. A ponthegesztéseket igenis le kell fúrni és nem le vágózni mint az állat. A karosszériáknál 6-os ponthegesztéseket alkalmaznak. Sokan tévhitben vannak vele, hogy ezt6-os fúróval kell lefúrni. Én ajánlanám inkább a 8-ast. Az elemet nem kell átfúrni csak plusz hegeszteni valót csinálunk magunknak. Addig kell fúrni amíg nem látunk egy vastagabb csíkot a furatban. Ott van az amikor a két elem találkozik. Ha ez meg van akkor harapófogóval letudjuk tépni vagy törni onnan a lemezdarabot. Ha nem megy segítsünk neki vágóval üssük a két lemezközé a vágót. Én azt javaslom elem eltávolításnál, hogy pl sárvédőcserénél úgy szedjük le a sárvédőt, hogy hideg vágóval vagy flexel 1mm-es koronggal vágjuk le a nagyját úgy hogy a minél kisebb cullangok maradjanak a pont hegesztett részek mellett illetve akkorák, hogy még harapófogóval megtudjuk fogni. Ezután köszörüljük meg a ponthegesztéseket majd az esetleg meggörbült peremeket egyengessük vissza eredeti állapotra.

Karosszéria elem előkészítése felrakáshoz:

A pont hegesztéshez lyukakat kell fúrni vagy valamilyen kézi vagy levegős lyukasztóval csinálni. Általában annyit kell mint amennyi gyárilag van. Ezek általában 2cm távolságra vannak. Ha fúróval csináljuk akkor a sorjákat köszörüljük le. Majd ezután a fekete alapozót 80-as papírral csiszoljuk meg minimálisan és töröljük át nitro hígítóval. Majd a belsejét fújjuk ki jó minőségű alapozóval. Én a MINT-et ajánlom, de ha ez nem áll rendelkezésre akkor legyen cink kromátos alapozó. Ha ez megszáradt akkor fújjuk ki rücsivel az elem belsejét. Azokat a részeket ahol az elem találkozik a másik elemmel ott csináljuk meg a fentebb leírtakat a rücsizés kivételével.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Ravens pén. máj. 30, 2008 12:14 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 30, 2008 12:30 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:17 am
Hozzászólások: 115
Tartózkodási hely: London - UK
Fúú,

Na ez az amit nem tanítanak az iskolában, és én pontosan ílyen leírásra gonmdoltam!!
Egyébként nem is hittem volna hogy veszed a fáratságot és gépelgecc egy kicsit a segítségemre(ünkre) sietve.


Nagyon várom a holnapi mesét, és remélem egyszer személyesen is kifejezhetem a hálámat:D!!!!

_________________
LADA 2101 1.6STI
Pictures


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 30, 2008 7:21 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Szerény javaslat: nem lehetne-é ezt a kezdődő cikkfolyamot közkinccsé tenni a főoldalon? Ezek tényleg olyan információk, amik simán elférnének a műszaki írások között.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 30, 2008 9:38 am 
Sziasztok!
Azzal kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy cserélhető-e az elsőfutóműnél található torony?(2105)
Ugyanis lassan műszakiztatni kellene a kicsikét és elég ramaty állapotban van mind a két oldalon.
Így viszont kétlem hogy át megy a vizsgán.
Válaszotokat előre isköszönöm.
Üdv roobertgida


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 30, 2008 9:41 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Pontosan hol rosz? Amúgy Ravens egyik régebbi 2101-es képén látható egy toronyjavítás:
http://kepfeltoltes.hu/view/080508/P100 ... es.hu_.jpg

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 30, 2008 12:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Első sárvédő csere:

Jelen esetben párban cseréljük az úgy is nehezebb mintha egyet cserélnénk. Mivel neked gondolom 1200-ed van ezért konkrétan azt írom. Egyébként másikaknál is nagyjából ugyan ez csak mások a felfogatási pontok.
Sárvédők eltávolítása a fent leírtak szerint. Távolítsuk el a motorháztetőt én kivenném a motortértető zárat is. Fontos a két gumibaknak amin a motorháztető pihen annak a helyén kell lenni. Rakjuk vissza a motorháztetőt majd állítsuk be úgy, hogy a szélvédő keretnél szép legyen a hézag(kb 3mm) és a motorháztető két sarka pont a szélvédő keret két sarkánál legyen és a motorháztető egy szintbe legyen a szélvédő kerettel. Ezután próbáljuk fel az új elemet. Először állítsuk be az ajtó és a sárvédő közötti hézagot. Ügyeljünk arra hogy az ajtó sarka ne érjen bele a sárvédőbe. Ha ezt csak úgy tudjuk elérni, hogy túl nagy hézagot hagyunk akkor a sárvédőnek azt a részét egyenletes kalapács ütésekkel kalapáljuk meg úgy hogy szépen végig haladunk az íven. Inkább kalapáljuk végig 3x mint hogy egyszer nagyot üssünk és ezáltal el csúnyuljon. Ha nem akar hátra menni a sárvédő akkor nézzük meg mi a helyzet a sárvédő orra és a homlokfal lámpakeretének találkozásánál. Ha ott elakad a sárvédő akkor azt az ívest részt kalapáljuk kifelé szépen óvatosan. Ha ezzel készen vagyunk fogassuk oda a sárvédőt patent fogók segítségével. A küszöbnél alul felül. Elég egy-egy fogó. Ezután nézzük meg a motor háztető és a sárvédő közötti hézagot. Közben fogassuk oda egy vagy két fogó segítségével a sárvédőt a homlok fal pereméhez. A homlokfalat nem hajtogatjuk inkább a sárvédőt igazgassuk. Itt úgy tegyük oda, hogy az index lámpa helye szépen passzoljon esetleg próbáljuk is ki hogy áll benne. Ha túl nagy a hézag a motorháztető és a sárvédő között akkor a kalapács élével kalapáljuk meg azt az élet amelyik a sárvédő belső oldala és a vízelvezető közti derékszögben található. Szépen egyenletesen egy irányba haladva. Addig csináljuk amíg a hézag nem jó. Vannak olyan esetek amelyeknél nem tudjuk teljesen beállítani kicsire a sárvédő hézagot. Ilyenkor két megoldás van:
ha a másik sárvédő még nincs fent/felpróbálva, akkor ezt ideiglenesen pihentessük és próbáljuk oda a másikat, ha az jó és szép akkor vigyük kicsit odébb a motorháztetőt. Úgy hogy mindkét hézag egyforma legyen.
Amennyiben az előző megoldás túl nagy hézaggal járna, akkor meg kell néznünk hogy hol akad el a sárvédő miért nem megy beljebb? Általában a torpedo lemez vagy más néven tűzfalnak a pereménél szokott meg akadni. Ez az a perem amiken az a gumicsík van. Esetleg még a nagyon rossz sárvédők akadnak a szélvédőkeret találkozásánál ez az a rész ahova felakasztod a sárvédőt és itt szokták kihúzni tömítővel. Itt segíthet az ív kalapálása
hogyha az akad, ha a perem nem megy bele abba a kis tartóba akkor állítsunk a tartón esetleg a sárvédő peremén.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Ravens pén. máj. 30, 2008 12:26 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. máj. 30, 2008 12:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Sárvédő felhegesztése:

Először a sárvédő tetejét hegesszük fel ügyelve a hézagra. Ha nem illeszkedik pont egymásra a sárvédő pereme és a doblemez pereme akkor nem muszáj a pont hegesztés, akkor élben is össze lehet hegeszteni 1cm varrat 3cm szünet. Minden hegesztés után szépen peremezzük össze e lemezeket, hogy ne maradjon hézag, illetve az éppen hegeszteni kívánt részt is. Ezután a sárvédőt hegesszük az A oszlophoz. Itt is egy pont hegesztés egy kalapálás. Utána hegesszük le a sárvédő sarkát a küszöb elejénél. A függőleges részt nem muszáj lehegeszteni gyárilag sincs. Főleg akkor nem szabad, ha nagyon szépen áll. Ezután hegesszük le a lámpa keretnél a sárvédőt itt ügyeljünk a pontos illeszkedésre. El jött a legrosszabb rész a sárvédő és a homlokfal összehegesztése, amelyet sokan úgy oldanak meg, hozzá görbítik a homlokfalat a sárvédőhöz na ez a gyors és csúnya megoldás. Persze a legalsó résznél kell görbíteni, de itt már nem törik meg a homlokfal alja. Tehát fogjuk meg a sárvédő kerékjárati ív elejét és nyomjuk meg befelé. Ezáltal elöl kijjebb jön és csíptessük össze patent fogóval az első lyuk alatt. Illesszük össze szépen kalapáccsal, majd hegesszük le. Ezután így ismételgetve csináljuk tovább ameddig tudjuk. Ha nem tudunk nyomni a sárvédőn akkor kicsit húzzuk meg befelé a homlokfal alját. Ezután vegyük le a motorháztetőt és ott is hegesszük le a sárvédőt, de nem folyamatos hegesztéssel hanem ott is pont hegesztéssel.

Igen lehet cserélni a rugótornyot este leírom.

KissLászló2101!

Remélem is hogy találkozunk, mert ez nagyon sok sörödbe fog kerülni.

Moderák!

Szétszedtem így, mert kettőbe sem fér bele normálisan. Ja és felőlem fel lehet rakni a honlapra.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1819 hozzászólás ]  Oldal Előző 14 5 6 7 837 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség