Pontos idő: pén. dec. 13, 2019 10:41 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1819 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 537 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 23, 2008 9:01 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Hali.Ezzel csak az a baj hogy az olaj csak a küszöbök aljába van.Felül nem véd semmit.Nekem 5hét mulva lesz szétkapva a kocsi,kap 2 sárvédöt 2 tornyot meg 2 küszöböt.
Én úgy fogom csinálni hogy a küszöböket már lefújtam wash primerrel,majd felhegesztés elött alapozózom,alvázvédözöm,majd ugy lesz feltéve.Utánna karosszériatömítövel kitömítem az alját,és kiüregvédőzöm!

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 23, 2008 9:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Udv.
Folul soha nem rohad, legalabbis nalam csak alul rohadt ki ahol a 2 lemez koze szepen befolyt a viz. Meg ahol a 2 tabla egymasra van hajtva ott eszi meg a nyavaja. Perszeminden plussz vedelem nem art. Nalam ez bevalt modszer es aranylag olcso mivel nem kell 2-3 evente kuszoboket, padlolemezt csereberelni.
Peldaul a sarhanyoknal minden evbe bekentem alvazvedovel (fekete trutyi), na az szepen meg is repedt ala bement a viz sar es el is kezdett szepen puposodni itt-ott. Ezert akarok inkabb kerekdobokat vasarolni. A sarhanot lefestetem, majd folheggesztetem, majd penzli+faradt olaj aztan kerekdob folrak es szerintem nem lessz vele gond. Az olajos felulet taszajtja a vizet, a kerekdob miatt meg ugyis minimalis nedvesseg fog bejutni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 23, 2008 9:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Így igaz, a küszöböknél felül mindíg ép, még a gyári alapozás is tiszta, ép marad.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 23, 2008 10:54 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Tudnék ellenpéldát is mondani.
Karosszérialakatos mellett dolgozok,láttam már pár küszöböt..

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 23, 2008 11:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Alljunk meg 1 asonyomra, az mas lapra tartozik ha valahol a sarhanyo belso resze ki van rohadva es egy lapat sar kerul a kuszobbe, elobb utobb megtelik es az allando nedvesseg folul is kirohasztja. Igy tudom csak elkepzelni, mert ha csak viz kerul be attol csak es kizarolag alul fog kirohadni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: vas. feb. 24, 2008 2:10 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
INFERNO
A sárhányó az a kerék. :)
Amiről beszélsz az sárvédő.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: vas. feb. 24, 2008 2:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Koszonom a kijavitast, de en a kerekdobot nevezem sarvedonek. Megszokas, kerdese aztan mar fol se figyel az ember, hogy annak valojaban mas a neve.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: vas. feb. 24, 2008 2:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Hi!

Most olvastam itt ezt a fáradt olajos dolgot. Nem rossz dolog ilyet a kovácsok használtak régen. Kés élezők is elő szeretettel használják. Ugyanis a fáradt olaj különleges edzést ad a fémnek + bele is "ivódik" egy kicsit. Ezáltal nem korrodál és keményebb is lesz.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 1:28 pm 
Sziasztok!

Régen jelentkeztem, de húúúú..., végre jön a jó idő, hétvégén gittelek, csiszolok. :)

Néhány dolog a kasznival kapcsolatban. Nagyon szép képeim vannak arról, hogyan néz ki egy küszöb ami 86 óta nem látott újabb korrózióvédőt.

Ezt majd a képek szemléltetik, de valóban mindig a két lemez között rohad össze alul, ahol megáll a víz és oxidációra alkalmas felületet talál.

A következőképpen kezeltem le a sárvédőket, belső felületeket: szürke szinű alapozó, trinát fekete
Tapasztalat: a trinát nagyon jól lezárja a felületet a levegő elől, ugyanakkor valamennyi rugalmassága is marad, a futóművemen sem sikerül a kavicsnak levernie, csak nekem szereléskor. :P Alvázvédő helyett ezzel kenjétek. A fekete kátránytrutyi a mechanikai ütéseket állja inkább de nem korrózióvéd. Ezt az alatta lévő festék teszi meg.

Fáradt olaj: Ha valamely motorban volt elötte, akkor van egy olyan gond vele a fémedzésen kívül, hogy összeszedte a karterből az összes savas lerakódást, ként, kormot. Dízelbe ez még erősebb. Ezért a savas hatás miatt kikezdheti a fémet. Ugyanakkor olaj lévén lezárja a levegő útját a fém felületéhez. Így a probléma akkor keletkezik, mikor kimosódik az olaj onnan. Ha azt a felületet víz éri, hamarabb korrodál. Tehát akkor állandó olajozásra szorul utána. És ez nem éves periódus, tapasztalat, hogy egy év múlva semmi sem marad az olajból a küszöbben.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 1:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Én lengéscsillapítóolajjal öntöttem fel Redna jobb küszöbét, pont a fáradtolaj savas mivoltát elkerülendő.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 3:43 pm 
Igen ez pl egy nagyon jó ötlet. Ahol tényleg csak kenő szerepe volt az olajnak az kiváló, csak tényleg jópárszor meg kell ismételni, valahogy kimosódik. Bár nem értem mert a raktárban lévő vasrudak, szálanyagok 10 év után is olajosak, míg egy ilyen helyen mint sárvédő, küszöb, tartóbakok, ajtók alja belülről, hip-hop eltünik.

Közben ebédeltem ez lemaradt: Van egy remek üregvédő viasz, olyan mint a vaniliafagyi kinézetre, s olyan 1kg-os kiszerelésben kapható mint az alvázvédő, csak más van ráírva. Csavaros a teteje, egy hozzá való kompresszoros pisztollyal remekül bejuttatható a zárt helyekre is, egy műanyagcső is csatlakoztatható a pisztolyhoz, így lehet beprüszkölni a küszöbbe is, valamint amit még nagyon ajánlok, a padlólemez keresztirányú merevítőit, amire az ülések is fel vannak ültetve elöl és a hátsó ülés alatt is van egy ilyen vaskos merevítő. Ott is előszeretettel megáll a nedvesség.
Ez a vaniliafagyi azért jó mert nem szublimál, nem folyik el, de meleg hatására nagyon jól befolyik mindnhova. Kifújva ezen részeket a nyári napsütésben szétterül a résekben. Gyárilag is ezzel van kifújva az autó. Mikor a küszöböt szétbontottam még ez volt benne. De a legújabbak is ilyennel vannak kiprüszkölve. Én ezt ajánlom. Zárt részek belülről festve (könnyen beszélek, én raktam össze a küszöbömet) majd kifújva az üregvédővel. Garantál +20év.
Egyébként kiváncsi voltam a múlt hét végén, hogy sikerült a küszöbök felrakása. Hozzá kell tennem én belső, külső, és madárfészket cseréltem. Felraktam az ajtókat, s láttam csodát, minden a helyén maradt. Nem hiába méregettem annyit és jelöltem be hova kell visszakerülnie az alkatrészeknek. :) Ezt csak azért írtam mert büszke vagyok magamra. :P :sajátvállátveregetiszmájli


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 3:55 pm 
Atosbacsi írta:
Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy az ajtókat hogyan tudom beállítani, hogy ismét lehelletfinoman csukódjon? :) Olvastam a szakirodalmat, de az említett csavarokat nemigen tudtam oldani... :twisted: Van rá valami jó trükk hogy csinálhatom meg?


Na erről is lemaradtam. Az a gond hogy ezen csavarok valóban hajlamosak beleégni a helyükre. Az oszlopban csordogáló víz szépen összekorodálja vasat a vassal.
Sajna imbuszt is láttam szépen kiforogni, de való igaz erősbb mint a kereszthornyos kiképzés, jobban meg lehet húzni. Ha már visszarakjátok érdemes bezsírozni elötte. Kilazulni nem fog, azt az alátét biztosítja (szoknya alakú ha még benne van és recés).
Én egyszerűen kifúrtam. Fogtam egy nagyobb (8mm) balos fúrót, azzal eesett a feje. Majd egy kisebbet (3mm) szintén balos fúrót, ezzel lukat fúrtam, majd beleütöttm egy élszerszámot finoman, és simán könnyedén kitekeredett. Az ütögetés és a lazulás megtette hatását. A balos fúró pedig azért célszerű, mert ha fúrás közben megindul, nem befelé hanem kifelé tekeredik. Így nem a köszöbben végzi csörögve.
Szerintem a láng és a villany hegesztő kicsit drasztikus ide. Én félteném a kárpitot és festést.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 5:38 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 7:37 pm
Hozzászólások: 740
Tartózkodási hely: Gy?r
Nekem úgy mozdultak meg az eredeti kereszthornyú csavarok, hogy vettem adaptert + ph4-es bitfejet a crovához, ezt összekombináltam egy "T" hajtószárral, jól nekitehénkedtem, aztán adj neki :) . Ja, meg vettem bele imbuszfejű csavarokat.

_________________
KJ® Borisz 21011


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 6:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Sziasztok!

A csavar leszedés legkönnyebb módja, ha 12-es vagy 10-es anyákat hegesztesz a csavarokra nagy amperral mondjuk 200A-os CO-n 5 vagy 6-os fokozaton. Ha nincs CO akkor venni kell egy Impact Driver-t magyar nevén ütvelazítót és abba raksz bitfejet és két ütésből lejön.

Látom alapozás és korrózió védelemben mindenkinek más a bevált. Nekem a következő vált be:
A köszüböt előszőr beszoktam kenni kívűl belül Würth-ös rozsda átalakítóval, majd ha ez megszáradt, akkor kifújom a belsejét Würth-ös rücsivel. Felrakás előtt az össze illesztésre sziloplaszt kinyomóval Würth-ös karosszéria-tömítőt nyomok. Ezután felmegy a küszöb egy két pöttyel megfogatom majd higítóval letőrlöm a lyukakon kijött tömítőtt a könnyebb hegesztés végett. Ezzel a technikával 6-7 évet kibírnak a küszöbök. Persze használat függő, ha nagyon keveset van használva még többet is.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 6:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nyáron úgy néz ki engem is érinteni fog a karosszéria javítás (majdnem restaurálás szinten :mrgreen: ), úgyhogy érdekelnek amik itt elhangzotak. :)

Csak egy kérdés: van a zsír új küszöbünk, feltételezzük h nem rozsdás :) Kap egy alap kezelést azért valami vegyszerrel (retter is említett régebben valami színtelen akármit :) ) ezután kap egy alapozó réteget(-eket) majd fel van hegesztve a helyére, és kap egy rugalmas festékkel üregvédelmet.
Namármost a felhegsztéskor megégett alapozónál lehet h az üregvédelemnél használt festék védelme nem lesz tökéletes. Vagy ez nem így van?

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 6:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Vannak olyan alapozók, melyek "belemarják" magukat a fémbe. Ezek legtöbbje jól bírják a hegesztést. pl.: Faust márkájú a Praktikerben is lehet kapni és azt hiszem ilyet használt Kastus Józsi is. Mellesleg amit leírtam az előbb az nálam bevált igaz kicsit drága. A rücsi olyan 1500Ft a rozsda átalakító 10-12 ezer/l, de ez nagyon sokáig elég, mondhatni egy egész autóra. Karosszéria tömítő 1500Ft/tubuzs.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 7:57 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Hali!
Wash-primernek hívják.
Nekem is elkezdödött a visszaszámlálás!2hét mulva torony,meg elsö sárvédö csere,mert még mind a 32éves gyári.
Majd referálok! :wink:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 9:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - A Tiszteletes
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 06, 2007 6:54 pm
Hozzászólások: 1551
Tartózkodási hely: Tatabánya, Tótkomlós, és a köztük lévő párszáz Km.:)
Üdv!

Akkor megvárom mit referálsz,mert nekem is nyáron toronycsere meg taposó javítás :)


Üdv!

_________________
-Fep- ®

, a KJ-Atya

Addig nevettünk a főnök viccén,mire megértettük, ez a mai feladat.
"Ez egy szöveg, melyet automatikusan hozzáfűzhetsz a hozzászólásaidhoz. Legfeljebb 255 karakter hosszú lehet."


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 9:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Harangcsere nem lesz? :)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 9:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - A Tiszteletes
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 06, 2007 6:54 pm
Hozzászólások: 1551
Tartózkodási hely: Tatabánya, Tótkomlós, és a köztük lévő párszáz Km.:)
Éld ki magad,mert ha egyszer kész lesz, találnod kell más beszólást :D
Csak a kedvedért húzom több mint 1 éve :)

_________________
-Fep- ®

, a KJ-Atya

Addig nevettünk a főnök viccén,mire megértettük, ez a mai feladat.
"Ez egy szöveg, melyet automatikusan hozzáfűzhetsz a hozzászólásaidhoz. Legfeljebb 255 karakter hosszú lehet."


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: pén. márc. 14, 2008 10:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ravens írta:
Felrakás előtt az össze illesztésre sziloplaszt kinyomóval Würth-ös karosszéria-tömítőt nyomok. Ezután felmegy a küszöb...
Ez így jól is hangzik elsőre. De ha belegondolok lehet h befelé is kinyomódik az anyag mikor fel van rakva a köszüb. És akkor belül kis kiálló "bütykök, recék" maradnak, amibe megint megáll a víz. Ha meg simán van össze rakva akkor meg, ugyan hosszába elfolyik a víz és kifolyik a leeresztő lyukakon, de a két lemez közé is beszivárog.
Nincs tökéletes megoldás, legalábbis eddig nem tudok róla :x
Ravens írta:
Vannak olyan alapozók, melyek "belemarják" magukat a fémbe. Ezek legtöbbje jól bírják a hegesztést. pl.: Faust márkájú
Ez viszont bíztató 8)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 15, 2008 1:35 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 10, 2007 8:00 pm
Hozzászólások: 1009
Tartózkodási hely: Meződ/Pécs/Kaposvár
Az enyém most hétvégén megy lakatoshoz! Két hétig nem lesz Ladám!!!! :cry: De remélem megéri várni... Majd csinálok előtte, utánna képeket.

_________________
http://data.hu/get/651605/Lada_gepkocsi ... 6.zip.html - Narancssárga Lada könyv

Sex & Drugs & Rock & Roll


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 15, 2008 9:32 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
nem akarom kedved szegni, de ne reménykedj..

Elsőre tetszeni fog aztán idővel rájössz, hogy mégiscsak gagyizás a dolog.

ne legyen igazam!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 15, 2008 10:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Sziasztok.

Szerintem a kuszobbe az a 3 db nyilas nem eleg. Ha az auto veletlenul nem vizszintes helyen parkol (es ez altalaban igy van) akkor valahol mindig megall a viz. En emiatt meg legalabb 3 lukkal megtoldom, de ezt me ki kell szamolnom. Ugyanigy van ez az ajtokban is, ott is legalabb 10 cm-enkent ki fogom luggatni , hogy a viznek eselye se legyen bennmaradni.
Ezzel a savas faradtolajjal csak reszben ertek egyet mivel szerintem az sem mind1, hogy mennyit futott az olaj a motorban.

Udv Tomasovsky.
Esetleg ha megkerlek megnezned a nevet is ennek a viaszos akarminek.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: vas. márc. 16, 2008 8:36 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 10, 2007 8:00 pm
Hozzászólások: 1009
Tartózkodási hely: Meződ/Pécs/Kaposvár
Hát ne legyen igazad Arnold! De gondolom sajnos a tapasztalat beszél belőled.....

_________________
http://data.hu/get/651605/Lada_gepkocsi ... 6.zip.html - Narancssárga Lada könyv

Sex & Drugs & Rock & Roll


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: vas. márc. 16, 2008 10:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Atosbácsi, Arnold. Nem mindenki csinál gánymunkát. Igaz sokan igen. Ha egy öregszakihoz viszed az biztos jól kihegeszti csak ő meg nem ismeri az új tömítő anyagokat.

Hozzám is elhozhattad volna én olcsóért megcsináltam volna :wink:

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 17, 2008 11:08 am 
Szép hetet!

INFERNO: Szia! Megnézem szivesen, de erre sajnos egy hetet kell várnod, mert most hétvégén nem használtam, s legközelebb ezen hét végén leszek otthon megint csiszolni, gittelni. Egyébként ha jól emlékszem valami Body XXX. De lehet tisztább ha behozom a fotót róla ami a cikkembe fog majd kerülni. :)

Nagyon jók a gumis tömítők, én is használom. Viszont nem nyomtam mindenhova a fém közé, főként a küszöb aljába nem. Ha mégis betalál a víz, akkor ki tudjon folyni.
De mint sokmás dolgot a vizet is a gravitáció vonzza. Ezért általában felülről lefelé folyik, márpedig a vas lehetőleg ne a tetején legyen. Ezért a gumimicsodát én arra használtam, hogy minél jobban megakadályozzam a víz bejutását.
A sárvédőkről nem beszélek, ott a legjobb védelem a műanyag kerékdob. A küszöbök pedig eléggé jellegzetes helyen szoktak kirozsdulni. Egyik ilyen az A oszlop alatti rész. A tetőről lefolyó vizek az ereszben összegyűlve folydogálnak végig a szélvédő sarkáig. Itt van egy fantasztikus pont ahol befolyhat szépen. A sárvédő és a szélvédő alatti rész között van az a kis árok, ott az évek során lválik a gyári kulimász és becsorog a víz. Valamint az ereszből kilépve a víz szépen végigfolyik az ajtófelöli belső falcon is. Itt szinte bárhol befolyhat. Felül a sárvédő sarkánál, végig a sárvédő gyári összeeresztésénél. Bajutva szépen el szokta enni az oszlop alját, vagy a küszöb szépen lerohad róla. Ilyenkor emeléskor rogyik össze a küszöbrész.
Ez itt nem a negatív reklám helye, így nem mondom ki, de már sok autót csináltak és bukócsöveznek is. Az előző autóm küszöbét, padlólemezét ők csinálták. Mondanom sem kell, hogy nem heggesztették az oszlop lábához a küszöböt, így az emelőpontnál megemelve szépen rogyott össze az új küszöb, ami persze kívülről tip-topnak nézett ki.
Ha küszöböt cseréltek, akkor csak fejes küszöböt vegyetek. Nekem a ladaboltban sikerült nagyon jót vennem, vastag lemezből hajlították és felilleszkedett a helyére. Ha a fejrészt nem is használjátok, le lehet vágni, de nem ajánlom, hogy egy 20 év körüli, fölötti autónál ne bontsátok ki az oszlop aljánál. Később jól meg lehet vele szívni.

Egyébként rengeteg dologgal lehet kisérletezni, ki ezzel, ki azzal. Mindnek a lényege, hogy ha nem sajnáljátok az anyagot és legfőképp időt, akkor jól meg lehet csinálni. Kevesebbet számít az, hogy mivel és hogyan kezeled le a lemezt, a fő lényeg hogy lekezeled valamivel. A mai világban a karosszériások inkább anyagi alapra helyezik a javítást. Kereskedelmi érték egy ilyen kocsinak alig van. Sokkal nagyobb a kultuszértéke. Ezért leginkább el sem vállalják gondolva arra, hogy bejön egy fiat, ami ér 700e-et, lecserélik hamar a sárvédőt 120e-ért. Bejön egy lada ami ránézésre jó állapotban van, de ha felértékelnék akkor sem ér többet 200e-nél, pedig nekünk a szivünk csücske, elvállalja a sárvédőcserét 50e-ért. Öreg autó, többet kellene vele dolgoznia és kevesebbet keres vele. Ezért nem fest, nem kezel, nem üregvéd, felfeszejti a helyére valahogyan, tudvalevőleg nem illesztkednek valami jól a helyükre az utángyártott elemek, valahogy daheggeszti, rajtahagyja a gyári fekete festéket ami szinte porlik, ráfillerez kívülröl, ráfúj. Garantáltan két év múlva rohadás jelei mutatkoznak rajta, a motorháztetőnél oltári rés tátong. Semilyen rohadt egyéb részt nem cserél, nem vág ki, nem kezel, amihez sárvédőcserekor hozzáférne.
Sajnos ez a többség, s nem a régi szakik akik lelkiismeretesen megcsinálják. :shock:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 17, 2008 12:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Lényegében most is vannak lelkiismeretes szakik, akik szeretik is csinálni és nem azon vannak, hogy hogyan tudnék minél kevesebb munkával minél több pénzt keresni.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 17, 2008 4:10 pm 
Offline
Off topic autós

Csatlakozott: kedd okt. 25, 2005 9:05 pm
Hozzászólások: 1284
Tomasovsky írta:
fejes küszöböt


Hello!

Erre gondolsz, ami felfekszik az 'A' oszlopra?
Kép

Én is kasznizás előtt állok, az emlitett cikket szivesem fogadnám :) Ha időd engedi, akkor légyszíves ird le, hogy Te pontosan milyen anyagokkal dolgoztál. Köszönöm. Eddig úgy néz ki, hogy Body anyagokkal fogunk dolgozni.

ÜDv.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 17, 2008 4:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Egy ilyen átfogó cikket Én is szívesen olvasgatnék, úgyhogy hajrá! :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 17, 2008 5:14 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Van , létezik ilyen rozsdásodás gátló anyag amit a festék alá lehet felvinni?

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 17, 2008 6:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Igen létezik. Én a Würth-ét használom. Eddig nagyon bevált. Bátyám simsonján a rezonátoros kipuba bele toldottunk és ahol hegesztve lett ott egy rozsda pötty sincs rajta, pedig festék sem lett rákenve. És úgy néz ki a hőt is bírja.

Tomasovsky írta:
Ezért leginkább el sem vállalják gondolva arra, hogy bejön egy fiat, ami ér 700e-et, lecserélik hamar a sárvédőt 120e-ért. Bejön egy lada ami ránézésre jó állapotban van, de ha felértékelnék akkor sem ér többet 200e-nél, pedig nekünk a szivünk csücske, elvállalja a sárvédőcserét 50e-ért.


Ez az 50ezer Ft azért kemény. Egy Lada sárvédő csere kb 3,5 óra, ha a doblemez peremét foltozni kell akkor is max 5. Ha mind két oldalt csinálod akkor az 10 óra az 10000Ft. Felénk minden maszek aki feketén dolgozik 1000Ft/órában dolgozik. A festés elemenként kb 10000Ft, ha PPG vagy Standox festékkel kéred és ebben benne van az, alapozás, üregvédelem, kitt+edző, füler esetleg spricc kitt, festék, lakk-edző. Tehát 30000Ft-nál járunk és patika a gép.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 17, 2008 6:23 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Egy tipus jól jönne , a weboldalukon van ezerféle vegyipari cucc. :D

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 17, 2008 6:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Én úgy szoktam kérni, hogy "Würth-ös rozdaátalakított szeretnék kapni" és már adják is az ára kb 12ezer/liter. A dobozárara valami Rostumlöser vagy valami hasonló van írva nem tudom pontosan, mert ami a kezemben van doboz azon nem látszik rendesen. A hátulján meg van egy címke arra van írva, hogy rozsda átalakító és valamilyen gátló.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 12:10 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 10, 2007 8:00 pm
Hozzászólások: 1009
Tartózkodási hely: Meződ/Pécs/Kaposvár
Nem is figyeltem Ravens, hogy te is lakatos vagy! Hát vasárnap otthagytam a Ladát! Majd kiderül mi lesz! De az biztos, ha csúnya gánymunkát csinál ki fog kapni. :)

_________________
http://data.hu/get/651605/Lada_gepkocsi ... 6.zip.html - Narancssárga Lada könyv

Sex & Drugs & Rock & Roll


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 12:22 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
ladarevolution írta:
Nincs tökéletes megoldás, legalábbis eddig nem tudok róla :x


De van! Lakatolás előtt le homokfúvóztatod az egész autót, majd lakatolás után elvized és lehorganyoztatod az autót. Az biztos, hogy nem rohad el egy darabig.

Persze a legszebb lenne, ha nem horganyoztatnád, hanem krómoztatnád vagy befutatnád arannyal! :lol:

Atosbácsi. Te melyik boltban szoktál vásárólni Kaposváron Lada cuccokat? A Megastartban az Ady Endre utcában? Egyébként igen én is lákátos vágyok tezsvérem. :lol:

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 12:13 pm 
Sziasztok!

Igen Seller, erre gondoltam. Nekem remekül illett a helyére.

Az 50e-es árra próbáltam fölfelé kerekíteni, hogy megérje. :P
De azt gondolom nem kétled, hogy egy sizuki ignis sárvédőcsere 100e fölött van nem hivatalosan is. Márpedig akkor is ugyanazon munkáért 70e Ft árkülönbözet van. Melyiket vállalod el szivesebben? :roll: Én is az utóbbit vállalnám, de én csak a saját autómat lakatolom, másét nem. 8)

A cikkre pedig idő kell, összecsapni nem akarom. De idő az sosincs. :?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 1:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Jól mondod nem kétlem 100e fölötti sárvédő cserét. Csak az a szomorú, hogy legtöbbször itt sincs üregvédelem, mert mindenki gyorsan akar meggazdagodni.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 8:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Ravens írta:
De van! Lakatolás előtt le homokfúvóztatod az egész autót, majd lakatolás után elvized és lehorganyoztatod az autót. Az biztos, hogy nem rohad el egy darabig.


Ismerek oylat ki ezt csinálta..:) Sőt kataforetikus festés, 1 helyen csinálják az országban. Ketrecben eresztik be a lébe az elmeket, s ketrecet is hegesztett:) Hogyan építsünk zsírúj zsigulit sokmilláért projekt...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 8:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Józsi lassan preferálhatna a doogról. Anno az elemeket láttam mutogatta, de aztán nem tom mára hol tart a dolog. Viszont érdekelne, mert ahol eddig dolgoztam itt helyben, épült egy új csarnok, véletlenül KTL kezeléssel foglalkozik :D

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 9:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Nos ebben az esetben nem Józsival kéne beszélned, hanem a KTL részlegvezetővel :)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 9:14 pm 
Offline
Off topic autós

Csatlakozott: kedd okt. 25, 2005 9:05 pm
Hozzászólások: 1284
Akkor talira viszek Neked egy pár belső és külső küszöböt, a többi már a Te dolgod. :) :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 10:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Én bevállalnám az új kasztni építést csak Robert nem volt hajlandó szóba állni velem 2106-os elemekkel kapcsolatban pedig biztos mindent lehet kint kapni hozzá hisz 2006-ig gyártották őket. Meg van még egy Kaposvári srác is aki szeretne hasonlóba fogni..

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: kedd márc. 18, 2008 10:59 pm 
Ravens,ha sok pénzed van,hát rajta,csak rohadt nehéz átvinnem.És sokat nem is vihetek belőle,mert adóköteles. :evil: De,pszt,nem hallottatok semmit se. :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: szer. márc. 19, 2008 12:10 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 10, 2007 8:00 pm
Hozzászólások: 1009
Tartózkodási hely: Meződ/Pécs/Kaposvár
Ravens a kérdésedre válaszolva, igen az Ady Endre utcában vásárlok alkatrészeket.

_________________
http://data.hu/get/651605/Lada_gepkocsi ... 6.zip.html - Narancssárga Lada könyv

Sex & Drugs & Rock & Roll


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: vas. márc. 23, 2008 10:37 pm 
Sziasztok! Az szerintetek jó megoldás küszöb rohadás ellen , hogy a díszléc patentek lyukain betöltögetem a bitumenes alvázvédőt,amennyi csak mehet bele,(kifolyókat addig bedugaszolom) majd meglökdösöm a kocsit,hogy a küszöb belső oldalaira is a lötyögés következtében felkerüljön?Vagy előtte töltögessek bele valamilyen rugalmas korrózióvédő alapozót?
Zoli


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: vas. márc. 23, 2008 10:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
A küszöböt a kerékjárat felől szokták kifújni, van is ott egy nagy gumidugó emlékeim szerint. (hátul)
Új küszöbnél biztosan jó, de egy használt, többéves, belülről már rozsdásodó esetén a bitumen lehet nem fog megtapadni és többet árt, mint használ. Nem tud szellőzni és ott tartja a vizet az alvázvédő.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: vas. márc. 23, 2008 11:03 pm 
Természetesen még a belülről ép küszöbre értettem.(igaz azt nem látni)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 24, 2008 6:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Helló!

A bitumenes alvázvédőt nem a küszöbbe találták ki, sőt még korrózióvédelmet sem biztosít.
Inkább üregvédő viaszt fújj bele, az direkt erre van...
Pl.:

Gravit 640 üregvégö 1L
Nagyon jó kúszó képességgel rendelkező viasz-lanolin termék, mely küszöbök, ajtók, motorháztetők üreges részeit védi a rozsdásodástól.
Rugalmas filmet képezve védi a karosszériát a víztől, párától és sóktól. Spray kiszerelésben is kapható.

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karosszéria javítás
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 24, 2008 2:24 pm 
Köszi szépen! Ilyet honnan lehet beszerezni?
Z


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1819 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 537 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség