gyújtás

 


tomasovsky

e-mail     Március 18 . 14:32:10    ( 142 )

 

Szépjónapot!
Van-e valakinek dokumentációja a lada kopogásérzékelőről, vagy honnan lehet beszerezni információt erről vagy más kopogásérzékelőkről?

 

z

e-mail     Március 17 . 16:37:08    ( 141 )

 

Szia, már írtam, hogy ha nem haragszol, a matricásat nem tesszük föl. Remélem nem baj... az opto-sat küldheted a lada_barati_kor kukac freemail.hu -ra, vagy a zhoudek-re (szintén freemail). köszi! :-)
z

 

jimbo2

e-mail     Március 17 . 14:34:31    ( 140 )

 

Z! Készen van az optos gyújtásról a cikk! Hová küldjem? A másikat elküldtem már de még nem jelent meg...

 

jimbo2

e-mail     Március 17 . 14:26:28    ( 139 )

 

A ladaparts-on nincsen cpi. Nem igaz, hogy nem lehet szerezni már belőle csak 16-ért. Annyiért agész autót kapni:) Amiben benne van a cpi :D

 

Fibo

e-mail     Március 14 . 11:56:26    ( 138 )

 

A szegedi oldal címe ladaparts.hu

 

még1MbR

e-mail     Március 13 . 01:32:23    ( 137 )

 

Szia Fueles!
Ha tényleg igaz a dolog, megkeresnél az sz1miki@freemail.hu címen?
Üdv: Miki

 

Dr.Tápfesz

e-mail     Március 12 . 15:44:40    ( 136 )

 

A hallos fajta érdekelne engem! de nem 30e ért amennyiért ajánlották nekem ((-:

 

fueles

e-mail     Március 12 . 15:08:56    ( 135 )

 

Üdv,
Fiúk, nem vicceltem,biztosan beszerezhető a CPI a régi gyártásból,még szerintem is sok forog közkézen,de a gyártás újra lett indítva,magasabb minőségi előírásokkal,és tényleg ez az ára.A mi cégünk gyártja,és lesz hallos változat is.

 

KaZo_21011

e-mail     Március 8 . 16:37:11    ( 134 )

 

Hali, én egy szegedi cégtől rendeltem 1 éve postán, 3200-ért. A cím innen származott, már nem emléxem a cég nevére. Talán a ladabolt.hu volt? nem tom.
KaZo

 

jimbo2

e-mail     Március 8 . 12:08:01    ( 133 )

 

Én 2000/db ért vettem. A 16 ezer vicc! Pedíg tényleg kellene még. Valahol pécsen volt ebből 100-200db nem?

 

még1MbR

e-mail     Március 6 . 21:18:02    ( 132 )

 

Szia Z.!
Legtöbben 2-3eFt között jutottak hozzá. Én magam is.
Az index fórumba beirtam viccből, de kimoderálták, ahogy láttam.

 

z

e-mail     Március 6 . 14:21:08    ( 131 )

 

látom az indexes topicon. én a rendes árát se tudom :) 8?

 

még1MbR

e-mail     Március 5 . 23:45:51    ( 130 )

 

Szia z.!
16eFt-ért adná, nevetséges... kamu.

 

z

e-mail     Március 5 . 22:41:17    ( 129 )

 

Füles, van nagy tételben? Csomó embert érdekel! A Lada levlistán is meghirdethetnéd ám! (a felső menüben van rá link)

 

fueles

e-mail     Március 5 . 22:03:15    ( 128 )

 

Üdv,
akinek CPI 1280 as Trafó kell irjon

 

z

e-mail     Március 3 . 09:08:44    ( 127 )

 

ott lentebb a "törlést" nem az emberre, hanem a cikkre értettem... ha nem olvassák, minek van ott? DEL! :)

 

z

e-mail     Március 3 . 09:07:56    ( 126 )

 

Miki: igen, az rendben van, de aki át akarja alakítani, azt se felejtse el, hogy a lágyvas csészét is valahogy fel kell raknia a tengelyre (és szereznie kell)...
z

 

jimbo2

e-mail     Március 3 . 08:51:22    ( 125 )

 

Z: Majd küldöm a cikket, csak meg kell csinálnom a képeket, stb.

 

még1MbR

e-mail     Március 2 . 19:05:23    ( 124 )

 

Sziasztok!
hall jeladó kb. 1500-2eFt, GDM-ben, vagy a ladabolt.hu-n szokott lenni.

 

z

e-mail     Március 2 . 16:42:42    ( 123 )

 

Jimbo: de hogyan oldod meg az optokapu fizikai elhelyezését? üveggyantát öntesz? vagy mit? komolyan érdekel. igértél ezekről a dolgokról cikket! ha visszapattan,azzal ne foglalkozz, mert attól én még az auto-fwd-t megkapom. de kösz egyébként h szóltál (láttam valamelyik topicban). felmentem a freemailre és üritettem a postafiókot.
üdv
z

 

z

e-mail     Március 2 . 16:41:17    ( 122 )

 

Miki> azt kellene csinálni, hogy mikor valaki olyat kérdez, ami le van írva, akkor azt letörölni a zsiguli.hu-ról :-)

KLada: a hallossal az a baj, hogy bár halhatatlan, hallani sem lehet. az ember belehal, komolyan...

 

jimbo2

e-mail     Március 2 . 08:48:44    ( 121 )

 

Az nincsen de van opto rajzom,ha érdekel. Megcsináltam, műxik rendesen. Szerintem ugyanolyan jó mint a hall-os, egy nagy előnye van, hogy olcsóbb. Alkatrészek mindennel együtt: nincs 2000Ft. Ez most cpi-hez van építve de meg lehet oldani széria trafóhoz is.

 

Dr.Tápfesz

e-mail     Március 1 . 22:28:27    ( 120 )

 

Kellene nekem hall jelado :) képet tudok adni. Van valakinek ?:)

 

még1MbR

e-mail     Március 1 . 20:43:23    ( 119 )

 

" Lehet, hogy nagy marhaságokat kérdezek, de én még csak most tanulom, amit ti már tudtok. "

Szia KLala!
Elég 1-et megtanulni:
fent van a zsiguli.hu honlapon minden.
Olvasd el, és utána kérdezz, jó?
pl: a zárásszög témája

Nem irja le senki újra 100000x, ami már fel van téve, direkt Nektek!

 

kapás

e-mail     Március 1 . 18:33:30    ( 118 )

 

Üdv mindenkinek.
Az lenne a kérdésem hogy hol tudok szerezni, cpi 1280 celledam trafót,és mennyiért. köszi elöre is.

 

KLala

e-mail     Március 1 . 18:17:20    ( 117 )

 

Még egy idióta kérdésem lenne:A Hallos az megegyezik a CPI -vel, vagy az másik?

 

KLala

e-mail     Március 1 . 17:48:24    ( 116 )

 

A hallos gyújtás is megszaktós, csak nem megy átt a megszakítón nagy áram? Lehet, hogy nagy marhaságokat kérdezek, de én még csak most tanulom, amit ti már tudtok.

 

KLala

e-mail     Március 1 . 17:40:11    ( 115 )

 

Helló mindenki!
KLala vagyok, még új itt. Szeretnék minél többet megtudni a Ladákról, mert najd valamikor a közeljövőben tervezem egy '07 es vásárlását.
Most tartok a gyújtás tanulmányozásánál. A leírtak alapján akkor a samara hallos gyújtását bele lehet tenni a többibe is? Ez az, ami 12e a Ladaboltban? Még hallottam a zárásszögről is, eltudnátok mondani, hogy ez mit is csinál pontosan?

 

jimbo2

e-mail     Február 28 . 15:10:57    ( 114 )

 

Üdv! Tudja valaki, hogy hol lehet most CPI-rt venni? A srácot akitől a múltkor vettem nem érem el.

 

Tom2101

e-mail     Február 20 . 14:47:19    ( 113 )

 

Szia Gyöky

Szegeden a csuka utcában és a kgst-n az orosznál biztos, hogy van vagy esetleg a marstéren nézd meg a Ladaboltot.
A marstéri boltban nemtudom mien árak vannak szerintem az orosznál lesz a legolcsóbb , de nézd meg több helyen.
Miután megnézted esetleg leirnád itt a fórumba is , hogy mennyibe kerül? mert én is tervezem a vásárlást csak sajna nincs időm elmenni amikor nyitva van.
Vagy esetleg emailba is elküldheted ha az neked jobb.
válaszod előre is köszönöm

Sziasztok

Tom2101

 

Gyöky

e-mail     Február 20 . 10:46:41    ( 112 )

 

Hello
nem tudjátok hogy szegeden pontosan hol lehete el.gyujtast kapni??meg a ladae mennyire birja??
azt hallotam hogy valami vw-jét szoktak beletenni es azt pontosan milyen tipus?
köszi a segitseget

 

még1MbR

e-mail     Február 17 . 16:11:06    ( 111 )

 

Szia!
Zorro elegáns volt, vett 7e-ért egy hallos elosztót.
Én kaptam egy hall harangot és egy jeladót, majd poénból beleépítettem egy megszakítós elosztóba. Sok macerával jár, nem ajánlható senkinek:)
Nekem két db M3-as csavar fogja a harangot. Viszont nem tehető fel a harang akármilyen helyzetben, mert előfordulhat, hogy hülyén fog állni az elosztó jó alapelőgyújtási szöget beállítva. Képek vannak róla a cpi-hall jeladóval cikkben.

 

jimbo2

e-mail     Február 16 . 16:25:21    ( 110 )

 

Köszi, tényleg az 1ms benne van a leírásában is. Már csak azt nem tudom pontosan, hogy hogyan fogom a rotort az elosztótengelyre feltenni, van pár ötletem de talán van jobb. Zorro! Ti a hall-harangot hogyan rögzítettétek?

 

még1MbR

e-mail     Február 15 . 20:22:34    ( 109 )

 

Szia Jimbo!

Igy van, ahogy Zorro irja.
A CPI tranzisztorai csakis a megszakítás pillanatában vannak nyitva, hiába állítasz bármilyen zárásszöget, nem érdekli. Ebből az is következik, hogy a gyújtást álló motornál rajta lehet felejteni, nem fog leégni a trafó, mert nem folyik át rajta áram (minden tranzisztor zárt.)

 

Zorro

e-mail     Február 15 . 09:57:14    ( 108 )

 

Hali jimbo2!

A CPI-nek tök mindegy, ugyanis állandó 1ms a szikraideje. Állitsd a gyári adathoz, ez a legcélszerübb, mert ha netalán késöbb nem CPI-hez kötöd, akkor is jó lesz.

Zorro

 

jimbo2

e-mail     Február 15 . 08:26:38    ( 107 )

 

Sziasztok! Én most állok neki az opto vs. CPI projectnek. Egy kérdésem lenne ezzel kapcsolatban: A zárásszöget mennyire állítsam 21011-en 60 fokra? A gyári érték asszem 55+-5fok.
Láttam a hall-os megoldást ott is 60fokra állították. Esetleg csinált már valaki hasonlót? Milyenek a tapasztalatai?

 

Pavel

e-mail     December 30 . 18:15:17    ( 106 )

 

Hello!

Azért említettem a GDMet mert nekem az van közel :) Ladaboltban mióta elköltöztek nem is voltam.
Egyébként mindegy, ugyanazt az ukrán fost árulja mind.

 

Attis

e-mail     December 29 . 23:06:53    ( 105 )

 

Szia b21053, szia Pavel, és mindki érdeklődő!

Nem csesztetés miatt, de a ladabolt.hu címét írnám, én ott vettem kompletten a cuccot. de azthiszem ez a default a ladások körében boltügyileg... vagy tévedek?:)
Ott is kb 12e kompletten, és ezerháramsba való is van (rövid tengelyű elosztó, nem kel buherálni..:)

 

Attis

e-mail     December 29 . 23:06:30    ( 104 )

 

Szia b21053, szia Pavel, és mindki érdeklődő!

Nem csesztetés miatt, de a ladabolt.hu címét írnám, én ott vettem kompletten a cuccot. de azthiszem ez a default a ladások körében boltügyileg... vagy tévedek?:)
Ott is kb 12e kompletten, és ezerháramsba való is van (rövid tengelyű elosztó, nem kel buherálni..:)

 

b21053

e-mail     December 24 . 22:34:19    ( 103 )

 

Kösz szépen Pavel!Sokat segítettél

 

Pavel

e-mail     December 24 . 16:31:48    ( 102 )

 

duen.hu-n 12ért hirdetnek komplett rendszert, GDMben valamiből többe jön ki de van minden. Címük a zsiguli.hu-n.

 

b21053

e-mail     December 24 . 14:05:19    ( 101 )

 

Attis!
légyszi írj nekem egy ilyen autósboltot mert már régóta kutatom hol lehet venni!

 

peeter

e-mail     December 21 . 07:17:21    ( 100 )

 

1ébként terveztem index-elakadásjelző és intelligens ablaktörölgető cuccot is, tesztelve még most lesz, de jövőre műxik, ha vkit érdekel.

 

peeter

e-mail     December 21 . 07:15:14    ( 99 )

 

No, de ez digitális-mikrokontrolleres, hangolhatós, optós, elosztónélkülis lenne. Szerintem :-)

 

Attis

e-mail     December 19 . 19:14:59    ( 98 )

 

Szasztok! ne vicceljetek má! Háat a ladás boltban kompletten lehet Gyári hallos jeladót meg elszotót meg mindent venni(megjegyzem én egyszer besazívtam vele, de a mostani jól műxik...)
az egész állesz cuzámmen kábé 15 ezer...
Üdv: Attis(2105LPG)

 

peeter

e-mail     December 18 . 12:38:34    ( 97 )

 

Üdv mindenkinek!

1 érdekes kérdés:
Van-e valakinek ideális előgyújtás-jelleggörbéje (ami alapján kitalálták a szabályozót, azaz nem a szabályozó karakterisztikája)?
full elektronikus gyűjtás tervezéséhez kéne...

Péter

 

jimbo2

e-mail     December 15 . 08:30:28    ( 96 )

 

Csáó! Én a CPI-1280 típusú gyújtást ajánlom, nekem nagyon bevált. 2000Ft-ért lehet rendelni a 06209863572-es telefonszámon. Elfelejtettem a srác nevét de pesten lakik és elküldi postán is én is tőle vettem. Amúgy erről a cuccról minden info fentvan a honlapon a gyújtások között.

 

Dr.Tápfesz

e-mail     December 12 . 19:53:25    ( 95 )

 

Nekem az UAZ nak az elektronikus gyujtása van benne. Gyárilag Hall jeladós de ez kalapáccsal is máködik. Valaki nemtudja hogy Hall jeladót hol tudnék vásárolni?

 

henki

e-mail     December 7 . 20:11:20    ( 94 )

 

Szevasz Gyöky!
Lehet, hogy a Ladáét!!! Szeged Cserepessor 12 ezer kompletten.

 

Gyöky

e-mail     December 1 . 10:26:07    ( 93 )

 

Hello
Érdeklödnék hogy zsiguliba milyen fajta autonak az elektromos gyujtását szokták tenni ha tud valaki valamit légyszives ne habozzon.
kitcar@cablenet.hu

 

még1MbR

e-mail     Október 19 . 22:38:53    ( 92 )

 

Szia!
Grano jól mondja.
Szamara trafónál lehet, hogy még egy soros ellenállás sem árt, hogy korlátozza picit az áramot... 1 ohm körüli.

 

grano

e-mail     Október 19 . 19:12:04    ( 91 )

 

Szasz!
Zárás szög bazi nagy.
Az ido~ nagy része a tekercsek fu^tésére fordítodik.
A ladás trafok tudtommal alacsony ido~állandójuak.
Gyárinál vedd kisebbre a zárásszöget.

Grano

 

egy.man

e-mail     Október 19 . 14:41:41    ( 90 )

 

Sziasztok!
Szerintetek mit tegyek?.....
Csináltam az 1200-esemhez trnzisztoros gyujtást.
Mu^ködik is.Akkora szikrát ad mint állat, de az eredeti Lada trafóm melegszik nagyon.Na mondom
akkor teszek bele Szamara trafót, mivelhogy az tudomásom szerint tranzisztoros gyujtásrol megy.
Na ezzel is megy csak a baj továbbra is megmaradt,mert ez is kb.10perc utánn olyan forró,hogy ráolvad a kasznira.
Szerintetek mit tegyek?
Az elektronika 100%-os!
A bekötés 100%-os!
A primer kör ellenállása:2.2 Ohm

Elo~re is köszi

 

még1MbR

e-mail     Május 11 . 16:09:09    ( 89 )

 

Szia!
Igen, ez igy van. Ezért kell 10000km-enként átnézni :-)
A vákuumos rész csapágya is be tud szorulni, vagy rágódni, érdemes ido~nként szépen kitakarítani a komplett elosztót.

 

Pisti-YU

e-mail     Május 10 . 12:40:34    ( 88 )

 

Helló mindenkinek.

Még új vagyok a fórumban, de egy tapasztalat.
2107-em van. Elkezdett csörögni a motor kövérebb gázadásokra. Próbálgattam benzint ill. kutat váltani nem történt semmi. Ezután jött az állítgatása a gyujtásnak és a karbinak, ez sem segített. Végül a megoldás: a röpsulyok alatt rozsdás trutyi jött össze és szinte be voltak ragadva. Ezt kitisztítottam, kicsit lezsíroztam azóta megszünt a motor csörgése.

 

byp05

e-mail     Május 2 . 12:52:08    ( 87 )

 

Bocsi...
Tehát a GEPÁRD gyújtásrendszerem nem müködik,visszakötve az eredeti orosszal pedig megy a gép.

 

byp05

e-mail     Május 2 . 11:45:23    ( 86 )

 

Sziasztok!

2-3 ezer kmenként szét van égve a gyújtáselosztó fedelem és a rotor.
(az érintkezo~k)Ezt onnan veszem észre,hogy 1*csak nem akar reggel beindúlni a gépem.Ilyenkor visszakötöm az eredetit és pöcc-röff.(még szerencse hogy 30mp alatt visszaállítható).Aztán irány a bolt...
Szerintetek miért kell ilyen su^ru^n cserélnem ezeket az alkatrészeket???

Byp05

 

még1MbR

e-mail     Március 20 . 11:24:07    ( 85 )

 

Szia!
Ez sajnos egyre gyakoribb eset, úgy tu^nik :-(
Próbáld ki, hogy a 2107 fordulatszámméro~jét kösd rá az rpm kimenetre, hátha azzal megy. (melléd áll a haver, egy krokócsipeszt teszel az rpm kimenetedre és az o~ gépének a trafóján az 1.-es pontról lekötöd a vezetékeket. Amelyik nem a megszakítóhoz megy, hanem a takarék elektronika és a ford.számméro~ felé (barna talán?) arra kell csíptetni a csipesz másik végét értelemszeru^en.
Te járatod a géped, a haverén meg gyújtás kell, hogy kapjon tápot a méro~je.
Ha ezzel mu^ködik, akkor a cpi kiad valami jelet, csak a te mu^szerednek ez kevés.
(most hirtelen nem tudom, eltér e a 2107--2103 ford.számméro~, de lehetséges, mivel inkább a 03-aséra panaszkodnak)

 

jimbo2

e-mail     Március 20 . 01:02:38    ( 84 )

 

Hali! Segítségre lenne szükségem. Beszereltem a verdába a CPI 1280-at. Megy tökéletesen ahogy illik, csak a fordulatszámméro~ nem az igazi. Ha nincs bekötve akkor is néha kileng a butató, ha a megszakítóra kötöm akkor gázadásra fordulatszá esést mutat aztán össze-vissza leng a mutató. ha az rpm re kötöm akkó semmi ez mondjuk értheto~. Tudnátok segíteni, hogy mit csináljak vele hogy normálisan mérjen a 2103-as fordulatszámméro~ a CPI-vel? köszi:Jimbo

 

Kiss Attila

e-mail     Március 9 . 19:39:21    ( 83 )

 

Helló Byp05 !
A nagyobb oktánszámú benzinhez nem feltétlen kell utánállítani a gyújtást.
Ha ki akarod használni azt,hogy nagyobb su^rítésnél,vagy nagyobb elo~gyújtásnál sem csörög be 98-al,akkor lehet növelni héhány fokot az elo~gyújtáson,ami jó irányba tereli a fogyasztást,és a teljesítményt.
A 98-as és a 95-ös benzin közt szerintem nem kéne (elvileg nincs is ) nagy különbség,sem teljesítményben,sem kisebb fogysztásban..stb.
A lényeg abban van,hogy a kutasok a 98-ast nem pancsolják annyira,mert lényegesen kevesebben viszik,nem lenne nagy üzlet,így a mino~sége is jobb.(Nincs benne annyi víz,gázolaj,szlop..stb.).
Az oktánszám állító (és nem szabályzó !:) csavar jó ötlet volt,ezzel a jó benzinhez lehetett tekerni egy kis elo~gyújtást:)
A 98-astól nem fog jobban menni (legfeljebb azért,amit írtam,nincs benne annyi szemét).
Csak akkor megy jobban a nagyobb oktánszámú benzinnel,ha növeled az elo~gyújtást,vagy a motor su^rítését.
Egyébként tényleg igaz,hogy be kell állítani egy jó gyújtást annak tekintetében,hogy mit tankolsz.

Kisa



 

Arnold

e-mail     Március 9 . 19:24:57    ( 82 )

 

Pedig nem olyan bonyolult ez. A benzin oktánszáma felfelé kompatibilis. Ha csak magasabb oktánszámút tankolsz attól önmagában jobban nem megy, de baja sem lesz. Ha utánaállítasz a gyújtásnak is, nagyobb elo~gyújtást adsz, jobban fog menni, de a régebben használt 95-91-ukrán-stb. benzinto~l már csörögni fog.

a.

 

byp05

e-mail     Március 9 . 19:12:33    ( 81 )

 

Szasztok skacok:)

Valamit már megint nem értek:(
Én úgy tudtam,hogyha 95ös benzinro~l áttérek 98asra
(no és ha még oktánszám növelo~t is használok) akkor a gyújtáselosztot utána kell állítani.
Újjra be kell állítani az elögyújtást .
(az 1200eseken még oktánszám szabályzó csavart is felraktak ugye?)

Ma beszéltem egy szerelo~vel és azt mondta hogy be kell lo~ni 1*a gyújtást,és bármilyen oktánszámú benyát tankolhatok.Csak a 98astól jobban fog menni.

Tényleg így van???Ez nekem furcsának hangzik!
Bocsi ha nagy hülyeséget kérdeztem,legfeljebb kiröhögtök,de érdekelne!

Köszi!
Byp

 

még1MbR

e-mail     Március 6 . 21:40:12    ( 80 )

 

:-)
Nézzünk oda, pont egy LBK-s kóstolgat :-)
Vigyázat, már ittam a hétvégére való tekintettel :-)

 

Pavel

e-mail     Március 6 . 19:54:30    ( 79 )

 

user error? :)

 

még1MbR

e-mail     Március 6 . 10:41:13    ( 78 )

 

Most meg jó...

 

még1MbR

e-mail     Március 6 . 10:40:45    ( 77 )

 

OFF: Mi a fene van a fórummal? 2x, 3x jelenik meg 1 hozzászólás, pedig nem klikkeltem rá többször :-(

 

még1MbR

e-mail     Március 6 . 10:39:32    ( 76 )

 

Szia!
Nekem jók a tapasztalataim vele. Brutális szikrát ad, ez a legfontosabb.
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy nem csodagyújtás!! Ha valaki elhanyagolja a megszakító vagy az egész autó állapotát, tehát olajos, mocskos az érintkezo~ stb, akkor a CPI sem tud már csodát tenni... ezzel csak azt akarom mondani, hogy bár a megszakítót kíméli (nem fog beégni), de ido~nként azért érdemes arra ránézni, megtisztítani. Máskülönben úgy járhat az ember, mint én, hogy az olajos érintkezo~k miatt a CPI duplán adta a szikrát és a fordulatszámméro~ is duplán mutatott :-) DE! volt szikra és nem rángatott az autó, mint a hagyományos gyújtás esetén tette volna.
Még valami: a brutál szikra lecsökkenti az elosztóban lévo~ rotor zavarszu^ro~ ellenállásának élettartamát, jó, ha van a csomagtartóban tartalék...

 

még1MbR

e-mail     Március 6 . 10:39:28    ( 75 )

 

Szia!
Nekem jók a tapasztalataim vele. Brutális szikrát ad, ez a legfontosabb.
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy nem csodagyújtás!! Ha valaki elhanyagolja a megszakító vagy az egész autó állapotát, tehát olajos, mocskos az érintkezo~ stb, akkor a CPI sem tud már csodát tenni... ezzel csak azt akarom mondani, hogy bár a megszakítót kíméli (nem fog beégni), de ido~nként azért érdemes arra ránézni, megtisztítani. Máskülönben úgy járhat az ember, mint én, hogy az olajos érintkezo~k miatt a CPI duplán adta a szikrát és a fordulatszámméro~ is duplán mutatott :-) DE! volt szikra és nem rángatott az autó, mint a hagyományos gyújtás esetén tette volna.
Még valami: a brutál szikra lecsökkenti az elosztóban lévo~ rotor zavarszu^ro~ ellenállásának élettartamát, jó, ha van a csomagtartóban tartalék...

 

még1MbR

e-mail     Március 6 . 10:39:17    ( 74 )

 

Szia!
Nekem jók a tapasztalataim vele. Brutális szikrát ad, ez a legfontosabb.
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy nem csodagyújtás!! Ha valaki elhanyagolja a megszakító vagy az egész autó állapotát, tehát olajos, mocskos az érintkezo~ stb, akkor a CPI sem tud már csodát tenni... ezzel csak azt akarom mondani, hogy bár a megszakítót kíméli (nem fog beégni), de ido~nként azért érdemes arra ránézni, megtisztítani. Máskülönben úgy járhat az ember, mint én, hogy az olajos érintkezo~k miatt a CPI duplán adta a szikrát és a fordulatszámméro~ is duplán mutatott :-) DE! volt szikra és nem rángatott az autó, mint a hagyományos gyújtás esetén tette volna.
Még valami: a brutál szikra lecsökkenti az elosztóban lévo~ rotor zavarszu^ro~ ellenállásának élettartamát, jó, ha van a csomagtartóban tartalék...

 

jimbo2

e-mail     Március 6 . 01:11:10    ( 73 )

 

Hali! Fel tudtam hívni Ákost és megrendeltem a cuccot. Nektek amúgy milyen tapasztalatotok van vele kapcsolatban? Mármint a CPI-vel? Nekem télen soxor beköpi a gyertyákat a gép persze gyári gyújtással. Remélem a CPI-vel nem lesz ilyen.

 

még1MbR

e-mail     Március 5 . 21:16:59    ( 72 )

 

Szia Zorro!
Amikor anno az elso~t szereztem, járt hozzá. A következo~ 4-hez már csak egy volt :-(
Rákéredzkedtem sms-ben, hogy is van ez, azt mondta sorry, fogynak a készletek...
Végülis a lényeg, hogy egyáltalán lehet még kapni.
2000Ft-ot a hülyének is megér, hát még nekem :-)

 

még1MbR

e-mail     Március 5 . 21:16:51    ( 71 )

 

Szia Zorro!
Amikor anno az elso~t szereztem, járt hozzá. A következo~ 4-hez már csak egy volt :-(
Rákéredzkedtem sms-ben, hogy is van ez, azt mondta sorry, fogynak a készletek...
Végülis a lényeg, hogy egyáltalán lehet még kapni.
2000Ft-ot a hülyének is megér, hát még nekem :-)

 

Zorro

e-mail     Március 5 . 10:55:07    ( 70 )

 

Hali!

Milyen bilincs? Én nem kaptaqm semmi bilincset, pedig én is 4-et vettem. Még jó hogy volt benne eredetileg is + van pár rossz trafónk is bilinccsel.

Követelem a bilincseimet, de nem a rendo~rségit :-))

Zorro

Zorro

 

még1MbR

e-mail     Március 5 . 10:12:48    ( 69 )

 

Sziasztok!

Esetleg alternatíva, ha felhívod közvetlenül a pécsi srácot, akito~l Ákos is szerzi:
Bolygó Csaba 06-30-471-0928 Pécs Kölcsey F. u.5
Én to~le vettem utánvéttel 2000Ft +posta (7-800Ft)

Ha tényleg ilyen macerás, ez egyszeru^bb megoldás.
Arra készülj azért, hogy pl. nekem 4 cpi-hez 1 felfogató bilincs volt, mert állitólag már elfogyott :-( elo~tte érdemes erre rákérdezni...

 

Zorro

e-mail     Március 5 . 09:22:16    ( 68 )

 

Hali jimbo2!

Ha már e-mailt írtál, akkor már jó úton haladsz. Nem árt többször is keresni telefonon, illetve e-mailban, persze azért nem ero~szakosan, és elo~bb utóbb be fog jönni. Való igaz, van hogy napokig nem elérheto~ :-((.
Ha van rá módod, javaslom iratkozz fel a yahoo lada levelezo~ listára. Én is azon keresztül értesültem, hogy megjöttek a CPI-k. Utána 6. telefonra tudtam vele beszélni és lerendezni az átvételt.

Zorro

 

jimbo2

e-mail     Március 4 . 16:33:21    ( 67 )

 

Zorro! Én próbáltam hívni a CPI-s csávót, de nem tudom elérni sohasem. Nekem is kellene CPI, de nemtudok mit csinálni, ha nem érem el a srácot. Írtam neki e-mail is de semmi. Ja és több is kellett volna, o~ is jól járt volna vele dehát ez van.

 

Zorro

e-mail     Március 4 . 09:40:31    ( 66 )

 

Hali!

jimbo2: CPI-t még lehet venni, a http://www.zsiguli.hu/cpiakcio.html címen bo~vebben. Igaz kb. 2-4 hét mire feljön Pécsro~l Bp-re, de megéri várni rá.

Zorro

 

jimbo2

e-mail     Március 4 . 09:30:57    ( 65 )

 

Hi byp05! SZerintem nehezen találsz CPI-t + hasonló rendszereket. Egyszeru^bb ha csinálsz 1-et. A cikkekben van egy Nándi féle FET-es megszakító által vezérelt gyújtás. Én is azt csinálom + szerintem mu^ködo~képes. Még raksz mellé 1 szamara trafót akkor tuti biztos. De bo~vebb infót jövo~héten tudok adni róla mert hétvégén csinálom +.

 

byp05

e-mail     Március 3 . 19:47:24    ( 64 )

 

Sziasztok!

Ha esetleg tudtok segíteni:
Elromlott a Gepárd gyújtó rendszerem:(
1.Hol javítható?
Gondolt 1-et és nem akart beindulni szegény atócskám reggel.
Vissza kötöttem az alap (gyári) bekötést (Gepárd nélküli) és pöc-röff.Azóta így száguldozok.

2.Olvastam a cpi1280-ról.Ez közel ugyanaz az egység csak más kivitelben?

Tudja v.ki?
(Remélem az én kérdésem nem kerül bele 8 topicba...kicsit bosszantó lenne!)

Üdv mindenkinek!
Byp05

 

Ronaldo

e-mail     Március 3 . 09:40:04    ( 63 )

 

Sziasztok!

Tudtok nekem segiteni? Van egy calibram c20xe motorral. Ugy nez ki, hogy haldoklik a hall jeladom. Allitolag a lada samarakban ugyanolyan hall jelado van. Mit tudtok errol? Hol lehet olcson beszerezni BP-n?

udv,
Ronaldo

 

még1MbR

e-mail     Március 1 . 23:01:11    ( 62 )

 

Szia!
Biztos valami alapdolog okozza, ahogy Kisa irta. Nekem egyszer ugyanezt csinálta. Ott és akkor a kondi belseje lötyögött, emiatt minden piszkálás után egy darabig jó volt :-(

 

Kiss Attila

e-mail     Március 1 . 22:29:07    ( 61 )

 

Ladis,e miatt azért ne gyújtsd fel.
Azt írtad,hogy a fordulatszámméro~ és leesik nullára.
Valszeg a primer körben van a hiba.
Lehet,hogy egyszeru^en a trafó nem kapja meg a feszültséget.(15-ös kivezetés)
Nézd meg,hogy a megszakító vezetéke (az elosztón belül) nincs-e túl közel a fém házhoz,sokszor a saru majdnem hozzáér a testhez,néha áthúz.
Nem laza a kondi,trafó,megszakító hármas csatlakozása ?
A kondenzátorból nincs kiszakadva a vezeték,nem kontakthibás ?
Nincs elektronikus elem a gyújtásban ? Sima akkumulátoros gyújtás ? Ezekkel nem szokott ilyen gond lenni,ha jól van összerakva.

Kisa

 

jimbo2

e-mail     Március 1 . 08:22:11    ( 60 )

 

Hali Ladislaus! Ha tényleg tiszta a karbi, jó a gyújtás meg a megszakító is akkor próbáld másik trafóval. Ja a megszakítóhézagot nézd + 0,6mm legyen. Ha nincs hézagméro~d akkor szemre.

 

Ladislaus

e-mail     Március 1 . 07:18:37    ( 59 )

 

Üdv Mindenkinek!

Akadályba ütköztem, ezért kérem a segítségeteket!
Olyanokat produkál a gép, hogy nem igazán tudok eligazodni rajta. 2-3 naponta gondol 1-et És le akar állni -"eddig le is állt, de most már nem engedem"-. Megyek X sebességgel s hirtelen semmi elo~jel nélkül leesik a ford.sz.méro~ 0-ra utána azonnal vissza amit gyors kumplung be gázfröccsel korrigálok, mert akkor újra elkapja és jó. Ha véletlen ez lassú sebességnél vagy tolatásnál jött rá s nem indult újra lehetett köszörültetni,...... be se indult miután: gyujtásfedél le, +szakítót +mozgatom, gyujtáskábeleket +mozgatom, fedél vissza s már röffen is a gép. ":-) Nevetséges, éppen ezért elnézést a hozzáérto~kkel szemben, de eddig terjed ki ezen a téren a hozzáértésem mivel szerintem csak ott lehet a baj." s megint jó 2-3 napig.. Nem értem... Pedig most cseréltettem: Gyertyakábelt, megszakítót "doduco", Kondi,gyertyák, szelepek is frissen állíttattam, na + a gyujtást is belövettem ezzel egy ido~ben.
Karbi tiszta, üzemanyagszu^ro~ is frissen cserélve, dugulás nincs. No meg meneget is ha piszkálom. Nem értem..
Mi a farncot cseréltessek még rajta, mert már ero~sen foglalkozom azzal a gondolattal, hogy +gyújtom... :-)) "Ez egy 94-es +kímélt elso~gazdás gép, de a 80-as 1200-es nem gernyózott ennyit"


Segítségeteket elo~re is köszönöm.

Üdv.

Ll.

 

kopi

e-mail     Február 7 . 23:39:47    ( 58 )

 

Szevasztok!
Az enyémnek is (2106-1) is hasonló a problémája, mint Madison esetében.
A különbség csupán annyi, hogy terhelésnél (a legfinomabb gázadásra is) felcsörög bármilyen fordulaton, de csak akkor. Mindezt azóta produkálja, hogy kapott egy új karbit.(Ugyanaz a típus lett felszerelve, ami elo~zo~leg volt rajta, szakmu^helyben rakattam be.)
Az alapelo~gyújtást már állítgattam mindenfelé, de szinte minden értéknél a fentieket produkálja.
Köszi!

 

z

e-mail     Február 4 . 22:16:45    ( 57 )

 

Miki: ez bevett szokás a tök profi ford.sz.méro~knél is
(amilyenre nekem is fáj a fogam, 100 USD az alsó határ...)
de ezekhez más(képp konfigurált) mu^szer kell, mint a direkt jel fogadásához. vagy pedig külsö jelero~síto~.
www.autometer.com
vannak datasheet-ek is!
z

 

még1MbR

e-mail     Február 4 . 17:49:42    ( 56 )

 

A hiányzó ford.számjelet nem lehetne pótolni a trafótól elmenó gyújtókábelre tekert x menetes kis tekerccsel? Indukálódna ott valami hasonló...

 

Pavel

e-mail     Február 4 . 16:14:42    ( 55 )

 

Én már több RPM hibás CPIro~l is hallottam.

 

tomasovsky

e-mail     Február 4 . 08:59:37    ( 54 )

 

Szia Még1Mbr!
Nos az érdekesség, hogy még soha nem kötöttem rá semmit sem. A fordulatszámméro~ pedig biztos jó, mivel a haver CPI-je mindketto~nkét szépen hajtotta.

 

még1MbR

e-mail     Február 3 . 17:06:50    ( 53 )

 

Szia!
Az rpm kimenet nem kapott valami behatást valamikor? Itt a levlistán is elo~fordult olyan, hogy egy rossz bekötés miatt elszállt a kimenete. Van benne egy dióda, gondolom az ment el, lásd kapcs. rajz a cikkek menüben..

 

tomasovsky

e-mail     Február 3 . 13:52:10    ( 52 )

 

Sziasztok!
A múlt hétvégén oszcilloszkóppal megvizsgáltam a CPI gyújtást, hogy ugyan miért nem mu^ködik a fordulatszámméro~m. Sajnos munkám miatt most jutottam az internethez. Nos a méréskor már gyanús volt a dolog. Üresen volt rajta valami jel, ha rákötöttem a ford.méro~t, akkor eltünt a jel. Sajnos a selelyt bosszúja utolért. A CPI, ami a kocsimban van, az rpm kimeneten nem ad ki semmilyen értelmes jelet sem. Magyarán mondva romlott áru. Nagykerben vettünk annakidején két CPI-t. Az egyik hozzám lett beépítve, a másik a haverom kocsijába. Nos neki mu^ködik a CPI rpm kimenete, so~t akár két ford.méro~t is gond nélkül képes meghajtani. Ígyhát nincs mérési adat, mit közölni tudnék, mégkevesebb megoldás. Egy csere bizonyosan segíthet a bajon.

 

z

e-mail     Január 25 . 15:18:02    ( 51 )

 

szia LP, örülök, h müködik. Nem védeni akarom a boltosokat, de azt a csövet még a "szerelo~k" is gyakran rossz helyre kötik, ha egy ezerkettesbe kell utólag betenni. Neki nem kötelessége tudni. Válasza pedig rendkívül frappáns. A Granadámon nem tudtam valamit hova rakni, így egy másik Granadást az utcán megkértem, nyissa már fel a gépházat... Lemásoltam a megoldást és kész. Hibaleheto~ség: ha az o~ "dolgozata" is hibás, akkor azt másoltam le... :-)
z.

 

LP

e-mail     Január 25 . 14:44:05    ( 50 )

 

Hello Mindenki!

Nos, kipróbáltam egy olyat, hogy rátettem az elosztófedelet az elosztóra, és a kezemmel lassan megforgattam a tengelyt. Az elosztótárcsa beleért az elosztófedélbe, pedig úgy forgattam a tengelyt, hogy közben lefelé húztam egy picit.
Amikor már 10000 volt a vérnyomásom, akkor lementem és vettem egy új elosztót. Ehhez van egy sztori:
vákumos elosztót adott a fiatal srác; eléggé a szakma elején vagyok, így megkérdeztem, hogy a vákumcso~ másik végét hova kell kötni, mondván nekem régebbi elosztóm volt. Erre a csávó: azt majd tudja az, aki beteszi. Mondom, nekem kell beszerelni, mert senki sem segít. Mire a gyerek: akkor nézz meg egy másik Ladát!
Na mondom, ez aztán a fasza eladó. Elso~ és utolsó alkalom volt, hogy oda mentem vásárolni.
Egyébként betettem az új elosztót és szépen mu^ködik, még a szelephézagon állítottam és király minden.

Ja, ha pl. a teljesen gyári karburátor lett volna az autón, akkor azon ugye nem lett volna hova kötni a vákumcsövet?
Ott hova kellett volna feltenni?

Végezetül köszönöm mindenkinek, aki segített, és értelmes választ adott a hülye kérdéseimre. :)

Üdv: LP

 

Madison

e-mail     Január 25 . 11:31:32    ( 49 )

 

még1MbR, és Kisa4

Köszönöm a gyors reakciót, megnézem kkor a láncot még1xer...az biztos hogy már cserére érett a feszito~vel együtt, de ilyen hidegben én nem fogok nekiállni, most már ki kell birnia tavaszig:)

 

még1MbR

e-mail     Január 24 . 20:57:02    ( 48 )

 

:-))))))
Kisa nagyon ott vagy mostanában példákban :-)
Dakota indián történetek nincsenek? :-))))

 

Kiss Attila

e-mail     Január 24 . 20:46:21    ( 47 )

 

Helló !

Már itt vagyok :)
Madison,erro~l egy vicc jut eszembe :) Mikor a beteg meséli,hogy ha itt nyomom akkor is fáj,ha ott nyomom akkor is fáj,ha amott nyomom akkor is fáj.El van törve az újja .)

Szinte biztos,hogy vezérmu^láncod csörög,körül kell nézni a környékén,elképzelheto~,hogy már a zajcsökkento~t is megette.:)Ha mindig fellazul,akkor lehet a nyu^lott lánc,vagy a feszíto~patron hibája.

Kisa

 

még1MbR

e-mail     Január 24 . 16:25:26    ( 46 )

 

Ha megvárod Kisát (éjjel 3 felé jár erre általában :-) O~ több okosságot fog tudni mondani. Ezt is to~le tudjuk, amit az elo~bb leírtam.

 

még1MbR

e-mail     Január 24 . 16:21:26    ( 45 )

 

Szia!

A rotorral meg lehet szívni, kapható olyan típus, ami felrakva megszorítja az elosztófejben a röpsúlyrugókat, megszüntetve ezáltal az elo~gyújtás szabályozást.
Meg kellene nézni, mekkora az alapelo~gyújtás (5-7fok-e). Ezt még stroboszkóp nélkül is el lehet intézni, próbalámpával. Fordulaton már strobi kell, vagy pedig egy (minden háznál lévo~) diagnosztikai pad :-)

 

Madison

e-mail     Január 24 . 15:25:50    ( 44 )

 

Az elo~zo~ hozzászólásomból kihagytam, hogy rotor csere is volt, mert az ellenállás elhalálozott benne és küön ellenállást nem lehet kapni...
Cserénél, csak kicsavartam a csavart a tetején, ovatosan levettem és az újat visszaraktam...azóta csörög...

 

Madison

e-mail     Január 24 . 15:23:12    ( 43 )

 

Sziasztok!

Probléma akadt az autómmal (21013), mégpedig az, hogy alapjáraton eszméletlenül csörög, és menet közben is alacsony fordulaton csörög. (Pl: 4.-ben 50-60-as temponál csörög, 70-nél abba hagyja)
Elo~zménynek elmondom azért, hogy kb 10.000km-el ezelo~tt volt szelephézag állitás, de azóta többször volt láncfeszités (a legutolsó láncfeszités óta csinálja ezt a csörgést, de akkor komplett gyujtókábel és osztófedél csere is volt). Menettulajdonságra nem vettem észre különösebb változást.
Egy ismero~s azt mondta, hogy magas az elo~gyújtás, visszavetem belo~le, de a csörgés maradt, viszont reggel imádkoznom kellett neki, hogy beinduljon...
Ha viszont emelek rajta az eredeti helyzetéhez képest, akkor meg magas fordulaton csörög és az alapjárat is magasabb lett...
Mind ezt gázüzemnél csinálja, mert azzal járok (benzinnel ki sem probáltam)...
Elektromos gyujtás van benne...
Mi lehet a baj?
Segitségeteket elo~re is köszönöm, üdv: Madison

 

Madison

e-mail     Január 24 . 15:22:32    ( 42 )

 

Sziasztok!

Probléma akadt az autómmal (21013), mégpedig az, hogy alapjáraton eszméletlenül csörög, és menet közben is alacsony fordulaton csörög. (Pl: 4.-ben 50-60-as temponál csörög, 70-nél abba hagyja)
Elo~zménynek elmondom azért, hogy kb 10.000km-el ezelo~tt volt szelephézag állitás, de azóta többször volt láncfeszités (a legutolsó láncfeszités óta csinálja ezt a csörgést, de akkor komplett gyujtókábel és osztófedél csere is volt). Menettulajdonságra nem vettem észre különösebb változást.
Egy ismero~s azt mondta, hogy magas az elo~gyújtás, visszavetem belo~le, de a csörgés maradt, viszont reggel imádkoznom kellett neki, hogy beinduljon...
Ha viszont emelek rajta az eredeti helyzetéhez képest, akkor meg magas fordulaton csörög és az alapjárat is magasabb lett...
Mind ezt gázüzemnél csinálja, mert azzal járok (benzinnel ki sem probáltam)...
Elektromos gyujtás van benne...
Mi lehet a baj?
Segitségeteket elo~re is köszönöm, üdv: Madison

 

még1MbR

e-mail     Január 23 . 21:15:24    ( 41 )

 

Sziasztok!

Így van:-)
Mit szívtam, míg rájöttem, mito~l ugrál a fordulatszámméro~m és mito~l vadul meg a takarékelektronika... gyújtókábel, rotor, stb
Aztán kiderült, hogy olajos volt a megszakító :-)
Másnál már régen rángatott volna az autó, nade nekem a CPI oda se bagózott rá, ez tévesztett meg.

 

Kiss Attila

e-mail     Január 23 . 03:07:07    ( 40 )

 

LP !
A 3mm is lehet.Nem tudom,mert azt hiszem nem fontos.A 3mm is normális.
Nem hajlott el az elosztó tengelye ?
Vedd le a fedelet,valaki indítózzon,Te pedig nézd felülro~l a tengely közepét.Általában van rajta egy kúpos bemarás.
A nagy talányok megoldása mindig pofon egyszeru^.
Utólag...

Kisa

 

LP

e-mail     Január 22 . 12:43:52    ( 39 )

 

Üdv Mindenkinek!

Köszönöm az ötleteket!
A tengelyirányú 1-1,5 mm-ro~l csak annyit, hogy ez nálam legalább 3 mm.
Így "látatlanban" én is egyetértek a triviális hibával, csak az a poén, hogy az elso~ beindításig (és a furcsa hangokig) szét sem lett szedve az elosztó. Egyébként az elosztótárcsának (ha minden a helyén van) akkor szabad tengelyirányban mozognia (fel-le)?

Hello!

 

z

e-mail     Január 22 . 09:27:46    ( 38 )

 

LP: Kisának van természetesen igaza, ha semmi sem volt cserélve, akkor valami triviális összerakási probléma lehet. Csak érdekességképpen (de ne ezt kövesd, hanem keresd meg a hibát): az én 2mm-es problémámra az volt a megoldás, hogy egy megfelelo~ méretu^ (kb 2mm vastag...) karikát raktunk az elosztó talpa alá. így ugyanolyan magasra ment föl, mint ahol azelo~tt volt.
z

 

tomasovsky

e-mail     Január 22 . 08:59:40    ( 37 )

 

Üdv!
még1MBR: Nos mindenféle mérési eredmény ledokumentálok a hétvégén. Leghamarabb akkor lesz ido~m megvizsgálni a jelalakokat és megkreálni a megoldást. Remélem hétfo~n már épkézláb eredményeket tudok szolgáltatni eme problémával kapcsolatban.
Z: amint korrekt a dolog és jól mu^ködik, elküldöm a kiegészítést.

 

Kiss Attila

e-mail     Január 21 . 23:27:02    ( 36 )

 

Helló LP !
Nem cseréltél,fedelet,rotort,meghajtó fogaskereket ?
nem volt az elosztó alatt a kelleténél több tömítés ? (ami megemelte az elosztót ?)
Z nagyon beletrafált,pár napja majdnem megszivatott ezzel a Kékiker :) Látszólag széria motor,ki gondolná,hogy le van tolva belo~le:)
Szokás szerint megint az éppen cserélt rotorra gondoltam,de némi értetlenkedés után rájöttem :)
Az olajterelo~ izét ne fordítsd meg,az elosztónak nem lehet baja,máshol kell keresni a hibát.Annak jó nagy hézaga van tengelyirányban 1-1.5mm.
Lehetséges,hogy a meghajtó fogaskerék valami miatt nem megy a helyére,de ebben nemigen hiszek,mert beindítás után, terhelés miatt a helyére ugrik.

Kisa

 

még1MbR

e-mail     Január 21 . 21:38:05    ( 35 )

 

"Nos a frissen felkerült 2103-as fordulatszámméro~ro~l szóló cikkben leadott elektromos rajzból rövid úton rájöttem, hogy a CPI-vel nem is tud akkor egyszeru^en mu^ködni a fordulatszámméro~, mivel az 12V-os impulzusokat szolgáltat, amit a fordulatszám elektronikája levág. A probléma megoldása a hétvégén megszületik, ha valakit érdekel majd. "

Hogyne, "méghogymég mennyire"...
A CPI rpm jelalakját is megnézted? Az is izgat..

 

LP

e-mail     Január 21 . 20:59:36    ( 34 )

 

Ja, egyébként az az ominózus 27-es alkatrész nem hagyja nyugodni a fantáziámat, ma feltettem fordítva, akkor eléggé minimálisra csökkent a hézag, de inkább visszaraktam rendesen.
Ha nem lesz jó, akkor megpróbálom a fordított dolgot.
Próba cseresznye (vagy nem).

Köszöntem.

 

LP

e-mail     Január 21 . 20:55:43    ( 33 )

 

Kössz szépen a tippet!
Gondom lesz rá, hogy megnézzem, de szerintem azt fogom tapasztalni, amit leírtál.
Dülöngélés ellen javasolsz valamit (azon kívül, hogy kevesebbet kell inni :)))?
Fura... nekem pedig semmibo~l nem lett leszedve.
Gondolkodtam egy új elosztón is, de lehet, hogy ez hülyeség...

Üdv: LP

 

z

e-mail     Január 21 . 20:45:27    ( 32 )

 

amikor nekem 2mm-t szedtünk a blokkból, 2mm-el lejjebb jött az elosztóház a tengelyen ugyebár. amikor a motort leszedett gyujtáskábellel indítóztuk (tehát lassan forgott), szabad szemmel lehetett látni, hogy körbekörbe dülöngél az osztófedél, mindig ott, ahol nyomja a fedelet a rotor... nálad is így néz ki?

 

LP

e-mail     Január 21 . 16:48:41    ( 31 )

 

Arra gondoltam. A sárga könyv olajterelo~nek nevezi.
Szóval arra gondoltam, hogy nagy ott a hézag (bár állítani nem lehet) és ezért forgás közben megemelkedik a tengely -> hozzáér az elosztótárcsa a fedélhez.
Lehet, hogy bizarr ötlet, de kínomban más nem jut eszembe... az a poén, hogy eddig jó volt...

Üdv: LP

 

LP

e-mail     Január 21 . 16:45:15    ( 30 )

 

Hátha megkönnyítem a keresést:
http://www.zsiguli.hu/bazicuccok/01/28.html
a 27-es számú alkatrészre gondoltam.

várok..

 

z

e-mail     Január 21 . 16:44:27    ( 29 )

 

LP: ezen a képen a 27-es alkatrészre gondolsz? ez nem a tengely vége, de mindegy: http://www.zsiguli.hu/bazicuccok/01/zagig.jpg
én most így hirtelen nem emlékszem, hogy mekkora ott a hézag, de ez nemcsak olajterelö, hanem ez tartja egyáltalán a tengelyt az elosztó öntvény házában. amikor az opto rotort szereltem fel, ezt a csapot kiütve ki kellett venni a tengelyt.
van hézag, bár nem olyan nagy.
z

 

z

e-mail     Január 21 . 16:40:54    ( 28 )

 

tomasovszki, léci ha megvan a kipróbált és korrekt megoldás, küldd el, és hozzáillesztem a ford.sz.mérös cikkhez, persze megemlítve a Becses Szerzo~t!

LP: köszi a felajánlást! általában meg van az embereknek a sárga könyv, örülök hogy most már neked is. azért köszi!

nem tudom mi ez az olajterelö, amiröl szó van.
várj csak egy kicsit...

 

tomasovsky

e-mail     Január 21 . 16:21:47    ( 27 )

 

Sziasztok!
Nos a frissen felkerült 2103-as fordulatszámméro~ro~l szóló cikkben leadott elektromos rajzból rövid úton rájöttem, hogy a CPI-vel nem is tud akkor egyszeru^en mu^ködni a fordulatszámméro~, mivel az 12V-os impulzusokat szolgáltat, amit a fordulatszám elektronikája levág. A probléma megoldása a hétvégén megszületik, ha valakit érdekel majd.

 

LP

e-mail     Január 21 . 14:16:29    ( 26 )

 

Z!

Jut eszembe.... (kicsit off)
hogy ne csak kérjek, hanem adjak is: nemrég kaptam sárga könyvet és most olyan helyen melózok, ahol (korlátozott mennyiségben) tudok scannelni, illetve gépel(get)ni; szóval ha valamelyik sárga könyves írást szívesen látnád az oldalon, akkor állok a Lada Baráti Kör szolgálatára.

Hi!

 

LP

e-mail     Január 21 . 14:11:02    ( 25 )

 

Semmi sem lett cserélve a tömítéseken kívül.
Amúgy azóta van ez a herce-hurca, hogy elvittem lakatolni a kocsit (taposók, emelo~bakok), elo~tte semmi baja nem volt, szóval eléggé pipa vagyok.
Most meg ez az elosztós balhé.....
A hézagról (olajterelo~-elosztó) mi a véleményed?

Köszi.

Üdv!

 

z

e-mail     Január 21 . 14:01:39    ( 24 )

 

új az elosztó? többféle hossz van! (ezerhármas, ezerötös motorhoz)
új a hajtó fogaskerék? van aki szerint ebbo~l is többféle van, más azt mondja, mind egyforma.
szedtetek esetleg a blokkból? mert akkor megintcsak, lejjebb kerül ugyebár az a felület, amihez hozzászorítod az osztófej házának alsó peremét (ééérted...)

 

LP

e-mail     Január 21 . 12:30:28    ( 23 )

 

Sziasztok!

A következo~ dologban szeretnék segítséget kérni:
most lett a hengerfejtömítés cserélve. A gond ott kezdo~dött, hogy nem indult a gép. Szóltam az egyik cimborámnak, hogy segítsen beállítani a gyújtást, mert nem akartam feleslegesen csesztetni szegény autót. Nos, az autó be is indult, DE! A gyújtáselosztóból olyan hangok jöttek, hogy majdnem eldobtam az agyam. Olyan hangja volt, mintha lett volna egy külön dízel motor benne; oda tettem a kezem az elosztófedélhez (amit kétszer le is dobott), és rendesen "ütötte" valami belülro~l.
Kivettem az elosztót, de nem láttam rendellenességet. Az lehet, hogy az elosztótárcsa "feljebb került" és beleér a fedélbe?
Egyébként az elosztó tengelyének a vége fele van egy olajterelo~, ami egy csappal van rögzítve.
Ott direkt van olyan nagy hézag (a terelo~ és az elosztó alja között; 4-5mm), vagy csak nálam vannak ilyen érdekes dolgok, csak mert néztem, hogy amiatt bo~ven lehet tologatni az elosztótárcsát fel-le.
Gondolom megint ökörségeket kérdezek, de szeretnék némi segítséget, mert már kezdek teljesen elkeseredni.

Üdv!

 

tomasovsky

e-mail     Január 20 . 08:52:28    ( 22 )

 

Sziasztok!
Köszönöm az információkat. Megpróbálom ezt a gyertyát is. Jelenleg 3 pólusú Brisk gyártmány van benne, sajna most fejbo~l a típusát nem tudom. A motorban a mért végkompresszió 14bar. A keverék pedig valószinu^leg valóban szegény. Most járt le a bejáratása a motornak, és még most próbálgattam, hogy mit tudogat. Egy másik karburátort fog kapni, ami egy 1600-as Fiat motoron volt. Jelenleg még a régi 1200-ashoz való beállítás van a karbiban.
A fordulatszámméro~ jelén pedig végzek néhány mérést, hogy mi a csuda van.

 

Kiss Attila

e-mail     Január 19 . 22:49:49    ( 21 )

 

Helló tomasovsky !
A dúsabb keverék miatt tuningmotorokba is ugyanazt a ho~értéktartományú gyertyát szokás használni.A zsugormotor önmagában nem árul el semmit a motorod jellemzo~iro~l.
Ha fehérre ég,az leginkább a szegény keverék számlájára írható,esetleg még veszélyes is lehet egy nagyobb teljesítményu^ tuningmotorra.
Ha a konstrukció zsugor motor,de a su^rítése lénygesen nem nagyobb,nincs benne 'sporttengely',akkor próbáld meg az NGK BP7ES gyertyát.Ez nagyobb ho~értéku^.A gyári BP6ES.

Kisa

 

még1MbR

e-mail     Január 19 . 17:22:46    ( 20 )

 

Szia!
A lada levlistán többen is jártak már így, hogy a CPI kimenete nem jött össze a lada fordulatszámméro~vel. Nekem is CPI van a gépben, de a 2107 mu^szerfallal problémamentesen ment.
Ritkán elo~fordul, de a többségnek rendesen mu^ködik tudtommal...

 

tomasovsky

e-mail     Január 19 . 16:16:07    ( 19 )

 

Sziasztok!
Két ki kérdésem lenne, amire nem találtam meg a választ a nagy böngészésben.
Az egyik, hogy milyen ho~értéku^ gyertyát ajánlotok egy zsugormotorba. Sajnos a jelenlegi fehérre ég, magasabb kellene bele, de nem tudom mennyivel.
A másik kérdés a CPI1280-al kapcsolatos lenne. Egy ideje már használom, ám most beraktam egy 2103-as mu^szerfalat a 2101-esbe. Az elo~zo~ tulajnál a fordulatszámméro~ rendesen üzemelt. Ám ha a ford.méro~t rákötöm a CPI rpm kimenetére, meg sem mozdul. Az egyik barátom is berakott egy ilyet a kocsijába, 2103-asba, és neki sem ment, a régi bekötéssel és trafóval pedig megy rendesen. Mi lehet a gond?

 

dope2105

e-mail     Január 18 . 19:14:26    ( 18 )

 

Hello!

Z. még én sem tudom mi van vele, mert reggelto~l estig szinte minden nap dolgom van de ha kicserélem az elso~ dolgom hogy beszámolok.

üdv dope

 

dope2105

e-mail     Január 18 . 19:14:04    ( 17 )

 

Hello!

Z. még én sem tudom mi van vele, mert reggelto~l estig szinte minden nap dolgom van de ha kicserélem az elso~ dolgom hogy beszámolok.

üdv dope

 

z

e-mail     Január 15 . 15:08:46    ( 16 )

 

dope, mi lett? már engem is érdekel

"dopeman a név ami kijön a szádon
amikor, öcsi, a ravaszt meghúzom" :-))))

z

 

z

e-mail     Január 15 . 15:08:46    ( 15 )

 

dope, mi lett? már engem is érdekel

"dopeman a név ami kijön a szádon
amikor, öcsi, a ravaszt meghúzom" :-))))

z

 

dope2105

e-mail     Január 12 . 07:03:37    ( 14 )

 

Sziasztok, jó reggelt

Pepe köszi asszem kicserélem és maj dmeglátjuk mi lesz

 

PEPE

e-mail     Január 11 . 17:33:20    ( 13 )

 

Üdv dope2105.

Nekem is volt ilyen problémám hogy ugrált az egész válto indulásnál.
Nekem a motortarto bakok voltak kettéválva, a váltotarto bak pedig elhajlott, nem szakedt szét.
Ezt csak kiszerelve vettem észre.

Üdv PEPE

 

dope2105

e-mail     Január 11 . 16:59:41    ( 12 )

 

Nektek is elo~fordul olyan hogy rákattintasz a témára és egy pornooldal jön be? nekem folyamatosan :))

 

dope2105

e-mail     Január 11 . 16:58:19    ( 11 )

 

Ja-ja lemásztam az aknába lámpa minden de semmi különöset nem tapasztaltam de holnap azért mégjobban megnézem

 

z

e-mail     Január 11 . 16:47:40    ( 10 )

 

a váltótartó bakot is megnézted, a kocsi alá fekve, lámpával, alaposan?

 

dope2105

e-mail     Január 11 . 16:10:08    ( 9 )

 

Helloka!
Z. köszi a tippeket a leírásodban sajna nem volt benne amit fennt említettél én pedig most raktam össze a karbit :((. Csodálkoztam mert a fúvókákban semmi kosz csak az úszó házában vagy mi a túróban volt egy pici lerakódás de az eltávolítva. Valahogy nincs kedvem most megint szétszedni. Amiket írtál kivéve az alufedelet megtisztogattam. Szerintem a fúvókák nem gyáriak mert még számomra is feltu^no~ nagyságú jukak voltak benne + megpróbáltam GM karbibeállítását és abból is ezt vontam le, túl dús a keverék viszont gyújtás zsír légszu^ro~t kb 11 körül vettem ( tényleg alacsonyabb volt az elo~zo~ körlyukas lemezes sz.) maradt a fúvóka és az úszó. Az úszót is cserélni kellene szerintem mert két helyen is be van horpadva ami valószínu^ nem pozitívum :((. Majd veszek egyet ha találok valami frankó csere leírást. (annélkül még nem igazán vágok bele semmibe :-)) Szerelés közben láttam hogy a szíj is csupa olaj, de erro~l láttam vmi leírást majd átnézem. Amúgy a kocsit nem most vettem már legalább 1.5 éve megvan csak mostanra ért el a "szerelési hullám". A csövek tényleg leesve voltak. Írtad, hogy a rángás miatt nézzem meg a bakokat: semmi elváltozást nem láttam. Van esetleg erre vmi más ötleted?
Ja és Bandi köszi a tippet megnézem mit tudok kihozni belo~le. Esetleg ha tudnátok mondani valami konkrét adatot az új fúvókák és az új úszó ügyébe azt megköszönném (mi merre hány méter). Milyen árban mozognak a karbik? Valami spécibb ha már cserélek :))?

Köszi mindent dope

 

z

e-mail     Január 11 . 12:44:29    ( 8 )

 

most nem emlékszem, megnézni pedig lusta vagyok, hogy a fúvókapucolásos leírásomban az emulziós csövek (kevero~cso~) (furulya) tisztítása is benne van-e.
Amikor a levego~fúvókát (felsö nagy fúvóka) kiszeded, van alatta egy ilyen furulya jellegü cso~.
azt úgy lehet kiszedni, hogy valamit beleakasztasz a tetején levö lyukba. GM egy nagyobb facsavart szokott ENYHÉN(!) belehajtani (fél, esetleg EGY menet maximum!), és annál fogva kihúzni.
Nekem egyszer ebben volt olyan kosz, hogy 8 bar-os süritett levego~ nem vitte ki! varrótu^vel kellett elöször benyúlni, összetörni(!), majd darabokban(!) esett ki...

na, nem akartam elvenni a kedvedet :)

z

ps. valahol az oldalon keress egy VAZ karbi robbantott ábrát :) (2108 biztosan van, de vigyázz, a samara és a "rendes" karbi tök más.)

 

z

e-mail     Január 11 . 12:40:45    ( 7 )

 

dope:
nitrohigítóval, benzinnel, drótkoronggal :), vagy ami viszi, ki kell pucolni a kartercsövet (szuszogó), a legszüröházat, a karbit, a légszüröház és a karbi közötti pici csövet (remélem ott van), és legjobb lenne azt az alu fedelet is leszedned (egyetlen csavar!), amire a kartercso~ (szuszogó) csatlakozik. azt is jól pucold meg.
ha az autót most vetted, nyilván nem lecsúszva hanem leSZEDVE van az a szuszogó. nyilván a motor annyi kartergázt termel, hogy "belefullad" a karburátor.
a szu^ro~ csak a köpködött trutyi ellen véd, maga az olajfüst ellen nem...
z.

 

bandi_

e-mail     Január 11 . 12:18:54    ( 6 )

 

Szia dope,

a légszu^ro~ben lévo~ trutymó a karterbo~l jön, lehet kapni szu^ro~t hozzá vagy csinálhatsz te is (Cikkek menü).

bnd

 

dope2105

e-mail     Január 11 . 08:34:30    ( 5 )

 

Na most tényleg jól jönne pár segító szó. Leszedtem a légszu^ro~ ház fedelét és ÁLL BENNE A TRUTYI ez a trutyi valami benzines olajos por keverék ami még megvan spékelve itt-ott jéggel, ráadásul asszem az oldalon is említett hamis légszu^ro~ van vagyis eddig volt benne :((. Gondolom most, hogy ez a tényállás, így nem lesz elég egy fúvóka pucc!? De azért ér vmit, itthon házilag lehet segíteni még valamit rajta vagy ez a dolog nem olyan vészes, amit én kétlek?! Erre tényleg mondjon nekem valamit egy errejáró Úriember, ha tud. Nagy gáz van most ha ilyen "finomság" van benne, úgy látom a karbiban is van ebbo~l egy szép adag! :((
thx a segítséget elo~re is

 

dope2105

e-mail     Január 11 . 07:55:40    ( 4 )

 

Belenéztem a "nagy kísérletezések" elo~tt, ha látnátok mi van a motortérbe: meleglevego~ cso~ lecsúszva mindkét helyéro~l (még jó hogy meg van egyáltalán), szuszogó lecsúszva -csak az egyik fele- :)) meg még egy tucatnyi ilyen apróság. :)) Át kellene neezni a topicot dpe szerel címre :)), ha a topicban helyet foglaló témákhoz valakinek lenne valami megjegyzése -tippje- azt szivesen venném. Minden info nagyon jól jön még nekem. ja és szóljatok ha floodos lenne a levego~ illata.

 

dope2105

e-mail     Január 11 . 05:59:06    ( 3 )

 

na puff. erre nem is gondoltam. köszi a gyors választ :)) reggel kisérletezek egyet a gyújtással és kipróbálom a fúvóka tisztitás kezdo~knek c. cikkedet :)) meg gm karbi beállítását ha minden megfelelo~ hozzá
du. beszámolok hogy sikerült mert eddig a legnagyobb szerelésem egy alsó munkahenger csere volt :)) és meglesem a bakok állapotát asszem teljesen OFF üzemmódban futok :)

 

z

e-mail     Január 11 . 01:21:41    ( 2 )

 

szia,
rezgés ellen: motortartó bakok és váltótartó bak cseréje! a változás hihetetlen mértékü lesz.
gyorsan cseréld, mert a leírásodból már az elszakadás stádiumában lehetnek a gumik! (szerintem a váltódnál már szét is szakadt, most fém a fémen ül!)

 

dope2105

e-mail     Január 10 . 22:59:06    ( 1 )

 

Sziasztok!
Elo~ször is üdvözlök mindenkit még új vagyok erre-felé. Lehet, hogy kicsit lamer kérdése(i)m van lesz mid1. Szóval azt szeretném megtudni,hogy ha a gyújtást a csörgéshatárra állítom annak van vmi köze esetleg a fogyasztáshoz? Kicsit OFF de ha már írok: fúvóka tisztítás megoldható vmilyen eszközzel mert nem tudom megoldani itthon az átfúlyatást? Még valami ez is OFF de nem akarom topicokkal elárasztani a fórumot: az auto "óvatos" elindulásnál ha már be van melegedve iszonyatosan el kezd rángatni-csörömpölni a váltókar pedig majd szét üti az ember térdét és úgy kell megfogni hogy ne szálljon el :-). Ez a jelenség vmivel csökken amikor indulásnál egy kicsit felfelé nyomod a váltót. Ha esetleg vki tud rá vmit mondani azt megköszönném.

ui.: nem vagyok egy szerelo~ zseni de nagyon igyekszem azzá vállni → nyudodtan teremcsetek le ha hülyeségeket írok és bocsi a regényért

Üdvözlettel dope2105