Lada C koncepcióautó

(Szerző: GorCseW (Ille Balázs), utoljára módosítva: 2007.04.20.)
















Hozzászólások ehhez a cikkhez:
2007.04.23. - Richter Imre (Imre)
Forrás: www.totalcar.hu

"A legsikeresebb orosz autógyár ritkán látogat el a Genfi Autószalonra, de most jó okuk volt rá. Készítettek egy C nevű tanulmányt meglepően korszerű, és igen agresszív formatervvel, sőt, ha minden igaz, a kor színvonalán álló műszaki tartalommal.

A kompakt modell külseje persze legfeljebb orosz mércével nevezhető forradalminak: elöl a tavaly bemutatott VW Iroc tanulmány hatszögeltű hűtőmaszkja köszön vissza, hátul pedig a háromajtós Stilóra emlékeztet a Lada, de a azért számos sokkal unalmasabb külsejű autóval találkozhatunk a nagy nyugati vagy távol-keleti gyártók választékában. A sportos kiegészítők is sokat javítanak az összhatáson: a 18 hüvelykes felniktől, az arasznyi sárvédő-szélesítésektől és az ajtók előtti kopoltyúnyílásoktól az orosz tanulmány épp olyan fenyegetően néz ki, mint bármelyik sportkompakt a piacon.
A formatervnél is érdekesebb azonban, hogy mi van a C lemezei alatt. A 4,208 méter hosszú 1,837 méter széles és 1,548 méter magas háromajtósba egy – egyelőre ismeretlen eredetű – kétliteres motor került, így a gyártó szerint akár a 210 km/h-s sebességet is elérheti. Az autó már arra az új struktúrára épül, amelyet a Magna-Steyr közreműködésével fejlesztenek az Ladánál, és az oroszok szerint biztonsági és kényelmi szempontból is világszínvonalú autók építhetők rá. A tervek szerint később egész típussorozat épülhet ugyanerre a platformra: kompakt csapott hátú, szerdán, kombi és terepjáró korszerű, 1,6-2 literes motorokkal. Ezekkel a típusokkal már nem csak Oroszországban próbál minél több vásárlót meghódítani a vállalat, hanem a Távol-Keleten és Európában is szembe szeretnének szállni az ismertebb konkurenciávalAz egyetlen kérdés az, hogy mennyi időt vesz igénybe az új típussorozat kifejlesztése, és a gyártás megindítása. A Kalinával elkövették azt a hibát, hogy évekig halogatták a bemutatóját, teret engedve a konkurenseknek, és elveszítve a lehetséges vásárlók jelentős részét. Ez a Lada gyenge anyagi helyzetének volt köszönhető, de úgy néz ki, az új vezetés gazdag befektetőket is hozott, akik hajlandók fizetni az új típussorozat fejlesztésével és piacra dobásával járó költségeket, így elvben adott a lehetőség, hogy az orosz autógyártó megalapítása óta először valóban versenyképes típusválasztékkal léphessen a vásárlói elé."

Forrás: www.totalcar.hu
"Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a közeljövőben az Orosz Lada gépkocsik pontosan így, vagy valami nagyon hasonló formát öltenek majd, mint a képeken lévő agresszív és szenvedélyes vonalakat felvonultató vadonatúj koncepció.

Az posztkommunista ország autógyártása nagy utat járt be, a még hazánkban is jelentékeny de egyre fogyó mennyiségben jelen lévő 1200, 1500, vagy a „vasorrú" kocka Ladák a 2107-ek után, melyekről a hajdani Merkúr telepen sokan ácsingóztak. A gyár nehéz anyagi helyzetéből a kiutat egy tömegmodell gyártásában látta megtestesülni, mely a hangzatos Kalina névre hallgatott, azonban a kissé esetlen kinézetű modellel az igazi áttörés elmaradt, egészen talán mostanáig, hiszen a Lada C koncepció tényleg valami új, valami egészen más, szemre rendkívül tetszetős.

A C betű a jármű nevében, melyet fiatal Orosz dizájnerek terveztek, három koncepciót szimbolizál egyben: C, mint class (osztály), Concept (koncepció), és C mint Coupé, azaz sportos kétajtós.

A Lada C koncepció egyedi vonalvezetése egy vadonatúj padlólemezre épül, melyet a gyár a Magna International-el együttműködve közösen fejlesztett ki és nagy valószínűséggel az összes új Lada modell alapjául is szolgál majd. Az új C „osztály" családja magába foglalja még a kupé változaton kívül a sedan, 5 ajtós, kompakt - egyterű és valószínűleg egy könnyebb terepre szánt cross-over verziót is, melyeket minden valószínűség szerint 1,6-tól 2,0 literes erőforrások mozgatnak majd. 2006 szeptemberében a Moszkvai Nemzetközi Autóshow keretein belül a Lada egyszer már előrukkolt egy Concept C névre hallgató lépcsőshátú, sedan tanulmánnyal, melyet most Genfben követett a sportos karakterrel megálmodott 3 ajtós, szintén Lada C Concept névre keresztelt lendületes formájú tanulmány.

A koncepció autó jól példázza a Lada jövőbeli szépreményű terveit és útkeresését, hogy kilábaljon jelenlegi helyzetéből, ez a dizájn rendkívül jól alkalmazkodik a jelenlegi követelményekhez. Az új Lada modelleket már az első lépéstől kezdve, már a tervezőasztalon a reménybeli vásárlók igényeihez alakítják, és előtérbe helyeznek olyan alapvető kritériumokat a tervezésnél, mint biztonság, megbízhatóság, és kényelem.

Különösen nagy hangsúlyt helyeznek a jármű kifejlesztésénél a maximális számú biztonsági pontok kialakítására is, nem csak a gépjárművezető és utasai számára, hanem a gyalogosvédelem területén is.

A tesztek eredményei megmutatták, melyek hasonlóak az EuroNCAP vizsgálataihoz, hogy a prototípus nem csak a jelenleg is hatályos, hanem a jövőben bevezetésre kerülő passzív biztonsági előírásokat is remekül teljesíti.

Ez a Lada nem az a Lada, melyet a szocialista érában megtapasztalhattunk, ez valami teljesen más. A prototípust 2000 cm3-es aggregáttal látták el, mellyel 210 km/h-ás végsebességet érhet el a formabontó kupé. A gyönyörű alufelniken pedig 225/40 ZR 18-as gumiköpenyek feszülnek, melyek valószínűleg nem kerülnek rá a szériaérett változatra."

Forrás: www.toljadneki.hu

2007.04.20. - kovamih
Bemutatkozott a Lada gyár egy új koncepció modellje, a Lada C.

A sport-coupe külső paraméterei a következők: hossza 4208, szélessége 1837 és magassága pedig 1548 milliméter. Külsejét elég agresszívra álmodták meg a fiatal orosz autótervezők. A kidomborodó kerékívek alatt 18 colos könnyűfém felnik bújnak meg. A nagy felnik alatt pedig elöl-hátul tárcsafékek vannak. Az első lámpák között óriási légbeömlő van, közepén az új design-ban pompázó Lada emblémával. A motorháztető alatt 1600 és 2000 köbcentiméter közötti szívó benzines erőforrás lapulna meg. A 2000-es verzióval az autó 210km/h-ás végsebességre képes.
---------------------
---------------------
a szöveg a www.ladarevolution.atw.hu oldalról származik! (modera: bg_)
2007.04.22. - magyar zoltan (den07)
Coming Soon.... ( 2009 )

A genfi autószalonon debütált...
2009-re tervezik a sorozatgyártást, évi 450.000 db-bal!
Az Autópiac 2007/12-es száma szerint az alapárat 1,9-2,3 millió HUF-ra tervezik.
Én várom már nagyon-nagyon! :)