Pontos idő: szomb. aug. 08, 2020 3:18 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 749 hozzászólás ]  Oldal Előző 19 10 11 12 1315 Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. okt. 06, 2010 6:05 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Ez itt a reklám helye.

Csak a vége hibás! karburátorosra? :shock: Hova dugjam a seggembe?


"A befecskendező szelepek és a számítógép közé bekötött BioETUN segédelektronika a gyári komputer jeleit feldolgozva az injektor nyitási idők meghosszabbításával biztosítja az E85-ös üzemhez szükséges üzemanyagot. "

Mi pedig a karburátorhoz megfelelő fúvókát és szűrőt alkalmazunk E85höz ami 1000ft alatt kijön általában.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. okt. 06, 2010 6:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Benézted karbihoz nincs és nem is kell elektronika. Amúgy: "(például a központi befecskendezéses Opel gépkocsik)" !

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 07, 2010 7:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ez az e85power atalakito gyakorlatilag egy diagnosztikai egyseg is. Vegigolvasva nekem szemet szurt ez az injektor kapacitas beallitas. Mondjuk nalunk nincs etanol de benzin uzem mellett is sok hasznos infot tud szolgaltatni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 07, 2010 8:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
slayer08 írta:
Pláne úgy hogy jövőre beruházok egy "olajkályhára(VW vagy Fiat szívódízel)" akkor a Zsiga tényleg csak élvezeti cikk lesz, (nem fogom ideiglenesen kivonni a forgalomból) és akkor nem akarok semmit se megvonni tőle(csak tisztán 95-ös), és csak vigyorogva akarok közlekedni vele, semmi spórolás (persze normál keretek között, semmi "rajolás"):mrgreen: .


Szia.
Szivodizelt? Ne mar :|. Ha mar dizel akkor minimum TD vagy valami amivel lehet is kozlekedni es amit telen nem alagyujtassal lehet inditani.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 07, 2010 8:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8125
Tartózkodási hely: Budapest
Én is szívókkal járok és nem szívok télen. Pöccre indul a Doblo és a Hiace is. Egyik sem erőgép persze :), de kit érdekel...


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 07, 2010 9:30 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Kimondta, hogy télen fogom használni? Nyáron fogom használni 50-50 arányban, télen ideiglenesen ki lesz vonva a forgalomból. 120 km/h utazó tempóval eszik a VW Passat B2 6,0 Liter körül. Nekem több nem kell. Lomha lesz (54LE), de tudom, hogy a pénztárca kímélés miatt lesz. Minnél faékebb típust keresek, cél a nagyon olcsó üzemeltetés és megbízhatóság. Pénzt nem sokat szánok a megvételre, ugyhogy elég korlátozott számomra a típus kínálat, de három márkára lett leszűkítve a keresésem: VW-Opel-Volvo(bár ez TD).

Zsiga megmarad, nem tudnék tőle megválni, nagyon szeretem.

Miki gázolajat majd esetleg tudsz ócsoért? :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 07, 2010 10:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8125
Tartózkodási hely: Budapest
Áh, mind benyeli a kisbusz nyáron, amit télen összegyűjtök:)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 2:27 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Ismerősök között sok golf van, 1-es, 2-es, átlagban ezek 4-5liter között fogyasztanak.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 6:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Azért egy 10-enéves dízel nem az az olcsón fenntartható fajta (jó, tudom, mindenkinek van olyan ismerőse, akinél igen :))
Ami olcsó és gazdaságos az a Swift 1.0 sajna :)

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 9:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Ez így igaz ahogy Pavel mondja.

Kapitány!

Egyszerűbb lenne ha csináltatnál egy karbit ami teljesen E85-re van alakítva és máris olcsóbbra jönnél ki.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 10:22 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Azért szeretnék egy másikat, mert vannak a Zsigulinak olyan konstrukciós dolgai, ami miatt nincs más lehetőségem.

Diesel mindig van olcsón(egy ismerős van is, csak keveset tud egy hónapban, de amennyit tud adni abból én kb. 2-2,5 hónapig bejárok a melóhelyemre), a régi diesel VW-ekhez, Opelekhez, sz.r-é h.gyé vannak alkatrészek, Volvokhoz mérsékeltek áron (neten már utána néztem) és megbízható, faék típusú konstrukciók. 10 éves? 20 éves :mrgreen: Megvételre 2 kilónál többet nem szánok rá...

Kollégám vett B3-as Passat kombit 1,9 szívódízel motorral, kutyabaja, és 5,5nél nem akar sehogy se többet enni. És ahhoz is olcsók az alkatrészek, mert nekem is olyan volt csak benzines.

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 11:56 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Szomszéddal bontottunk egy dízel malacpassatot, ha alkatrész kell, majd szólj :)

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 12:33 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Szia!

Érdekelnék a következő alkatrészek: Magnó tartó középkonzol(teljes egészen a váltó bokszig), jobb első ülés előtt a kesztyűtartó mellett a fűtésrács kompletten. Árat találj ki, aztán majd telefonszámát küldöm a kollégámnak smsben.

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 4:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
még1MbR írta:
Én is szívókkal járok és nem szívok télen. Pöccre indul a Doblo és a Hiace is. Egyik sem erőgép persze :), de kit érdekel...


Azokban van izzogyertya azert pocc-roff.......A 20 eves dizelekben viszont nincs. Szomszedomnak is van egy Ford Sierra sima dizel. Telen lemerult az akku annyit forgatta es max egy koromcsomot kopott ki magabol. En mondom ezeket lehetetlen inditani -10 fok alatt.
Ladara egy gazszett kell amivel dizel arban jarhatsz. A legegyszerubb es a legolcsobb megoldas is egyben. En is gondolkodom rajta csak meg nem tudom, hova tehetnem az akut a csomitartobol. Nalunk egy gazszett atszamitva 70e ft korul van beszerelessel egyutt. Ez az injektoros verzio ami nekem kell. Karbisra 10-15e ft-al olcsobb. A 200e ft-ig marado osszeggel pedig 1-1,5 evig tankolsz.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 4:26 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Inferno! Ezt most te se írtad komolyan? Hogyne lenne bennük izzítógyertya? :shock: Nézd csak meg pl. a Bárdi katalógusát... Ford Sieerához is van, vagy 5000 Ft darabja :wink:

A régi dieseleknél az a baj, ha kevés már benne a kompresszió, akkor nem indul be télen. Kivétel a Mercedesek, mert azokba hosszú löketű motor van, meg is lehet nézni, hogy egy 2,4D W123 merci mennyibe kerül :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 4:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Akkor en tudom rosszul de az biztos, hogy ugy inditotta mint en a benzinest, kulcs egybol rafordit. Inditottam mar nehany dizelt es eloszor raforditom a kulcsot majd megvarom amig elalszik a izzogyertya visszajelzoje aztan inditok. Akkor valszeg ennek mar nem mukodtek a gyertyak szvsz felesleges volt inditas elott varni. Viszont az LPG-s megjegyzes valos mivel szinte felarban van a benzinhez kepest igy dizel arban lehet furikazni.
Nalunk peldaul egy 2,4-es motorra a biztositas meg az ado aranyarban van mivel a 2000ccm feletti motoroknal ugrasszeruen megno a sarc. Szvsz meg ha olcsobban szerzem be a dizelt akkor sem eri meg. Lehet, hogy nalatok egy 2,4D Merci draga nalunk viszont max ocskavasba tolja a gazdaja mert a kutyanak sem kell.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 5:50 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Amatőr volt a csávó, vagy csak már romhalmaz az a Ford. 8) A ladámból nem akarok gázost, hobbi autóként szeretném, ha funkcionálna :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 6:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8125
Tartózkodási hely: Budapest
Céges Doblon sosem várom meg az izzítást :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 7:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Mai TDi-k a szerelő szerint 0 vagy 5 fokott felett (már nem emlékszem) nem is izzítanak.
Ismerősnek a Touranja 3 hengerezve indult, de hibakódot nem dobott. Elvitte szerelőhöz hogy cseréljenek rajta izzítógyertyát. Ekkor mondta a szerelő hogy mi a szitu. Kiderült hogy szoftvert kellett rajta frissíteni és pöc-röff azóta is és nem dadog. :D

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 8:53 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Jobb ha tőlem tudod, hogy az pdtdi :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 9:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Ami annyira gáz, hogy még a vw is hanyagolja :D. A T5 is átesett egy kis ráncfelvarráson, az újat már csak sima tdi-vel vette a posta. Ugyanaz az 1.9es motor. Vezettem mindkettőt, a PDTDI még akkor sem kéne ha ingyen adnák. Mind rugalmasságban, autózhatóságban, és valszeg még fogyasztásban is (újak még a sima tdi-k, be kell még álljon a norma) igen nagy mértékben felülmúlják PD-s elődjüket.
Nem tudom mi a technológiai eltérés, szoftverbeli eltérés, de vezetve teljesen egyértelmű a különbség.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 9:18 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
PDTDI-re panaszkodnak, hogy elektronikásan érzékenyebbek mint a régi TDI-k :wink: Gyuri is leírt egy okot :twisted: Nekünk a cégnél csak TDI-k vannak, de semmi gond nincs velük. csak akkor mennek szervizbe, amikor olajat cserélnek bennük, vagy ha valaki összetöri :twisted:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 9:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
hogy jön ez az E85höz? :)
sicc a chat topicba! :arrow:


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 9:23 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
itt kérdeztek, itt válaszoltam, de nyugodtan lehet átpakolni :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 08, 2010 9:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
a vw is átállt common railre, ez a tdi nem az a tdi csak a neve. persze az érzékeny pdti-től jobb sokkal.

a pdti a pumpen düse turbo diesel injektor, maga az injektor állítja elő a nyomást, elég kifinomult, összetett szerkezet, érzékeny, romlékony, sérülékeny, képességei behatároltak a max nyomást, fecskendezés időtartamát és gyakoriságát illetően.
kacat, drágán.
a common rail meg a szokásos. neander völgyi evolúciós zsákutcának bizonyult a pdtdi, amit némi kárörömmel veszek tudomásul, ugyanis mikor 5-6 éve ezen álláspontomat hangoztattam nagyon rútul el lettem küldve bizonyos körökben.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. okt. 10, 2010 9:21 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Meg volt az első hosszútávú utazásom E85-tel. Jelenleg 55%E85 45%95-benzinnel járok. Városban olyan 1,5 nőtt a fogyim, városon kívül olyan egy literrel. Hideg indítás borzalmas, beindul elsőre, csak a melegítési fázisnál dadog, ha pár napot áll, akkor nehézkesen jön meg az alapjárat. Sokkal többig kell rajta hagynom a szívatót, mint tiszta benzinüzemmel. Lassabban is melegszik be. Még amit megfigyeltem, hogy az alapjáratom sokkal érzékenyebb a hőfokra, van hogy megyek be melózni 1000rpm amikor meg megyek haza éjjel 1-kor épp csak 500-600 :( Amit még megfigyeltem, ezzel a keverékaránnyal ha padlózom és nyit a kettes torok, akkor nagyon elszegényedik a többlet levegő miatt. Viszont az eddigi 6000 max forgathatóság kitolta 6300-6500ig és nem csak hangja van, megy is. Karbi még mindig nem lett fúvókázva, de nem is lesz szerintem. Maradok az 50-50 %-nál, de ezt majd télen-nyáron produkálom. Összességében meg vagyok az E85-tel elégedve, tatás járással lehet vele spórolni, de ha tolod neki, még akkor is (bár akkor nem annyira) megéri. És végre nem szólnak utcában, hogy ne melegítsem már ott, mert büdös :mrgreen:

ui.: ennél a keveréknél (55%-E85) már jobban érezni alul a gyengeséget, viszont olyan 2500 ugyanúgy lehet használni, mint benzinnel

Szerk.: Újabb teszt, a karbi fúvókázása nélkül ezzel a keverékkel a GPS szerint 148km/h végsebességet értem el szemben a benzin üzemben szintén GPS szerint 165km/h-val

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 10:17 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Kipróbáltam tegnap A.v.i.a benzinkúti 50-50 keveréket, még rosszabban viselkedik vele mint a Agip kúti 55-45(E85-95) arányban, úgyhogy csak Agipnál fogok tankolni(más kút tudtommal nincs a közelben, ami E85-öst árul :roll: ) Biztos nem a karbi hibája, mert minden a helyén van és nincs dugulás, úgy belül úgy csillog mint a salamon töke 8)

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 10:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Hidegebb is lett azóta, meg a levegő is páradúsabb, ezt ne feledd, ez tovább szegényíti a keveréket!

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 10:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
naja, reggel itt volt vagy 3 fok :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 10:56 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Én napok óta 0, -1 fokokban indulok reggel (ablakról kaparni kell a lefagyott párát), kicsit döcögősen jár hidegen, meg harmadikra indul el, más probléma nincs vele (50-50 az arány, hozzáfúvókázott 01-es karbival).

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 11:46 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Nem a hőfokkal volt a baj, mert mentem a másik keverékkel is ugyanilyen hőfokon(hajnalban is), egyszerűen nem tetszik a motoromnak. Egy napon történt a "romlás", odafele bevásárolni jó volt, visszafele már nem. Attól még lehet jó, csak az enyém nem szereti :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 2:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 9:37 pm
Hozzászólások: 1584
Tartózkodási hely: Debrecen
Mikor írjátok, hogy 50-50-es keverékkel jártok, azt úgy számoljátok, hogy mondjuk tankoltok 10 liter benzint, meg 10 liter e85-öt, vagy az 50%-os benzinbe beleszámoljátok az e85 15%-os benzintartalmát is?
Mert, ha bele van számolva, akkor kicsit kedvezőbb a dolog, de nincs és a 10 liter benya+10 liter e85 jelenti az 50%-os keverést, akkor:

1 liter benzin: 330 Ft
1 liter E85: 247 Ft

Aki 50%-50% keverékkel jár, annak 1 liter 50-es keverék 288,5 Ft-ra jön ki.

Namost benzinből tegyük fel eszik 100 km-en az autó 7 litert, az 2310 Ft.
A keverékből ne is egyen 1 literrel többet, csak mondjuk 8 decivel, az 100 km-re 2250 Ft.
60 ft a fogás 100 km-en. Ha 1 litert, vagy annál többet eszik, akkor pedig már egyenesen ráfizetés a számoltak alapján.

Szóval az 1000 km-en a kb 600 ft-os spórolás szerintem nem éri meg a hidegben való körülményesebb tünetekkel együttvéve.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 2:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Előbbi, tehát 10-10 liter. Így a benzin aránya valóban több picit. Kedvezőbb hőmérsékletnél elbírja a több etanolt is (mittudomén 12 liter 95-hőz 15 E85), mostanra jobb a fele-fele.

Itt már én is elvégeztem ezt a 'megtérülési' számolgatást, sőt, excel táblát is gyártottam hozzá. Az én átlag 10 literes fogyasztásommal egyértelműen megéri sz@rakodni a biog*civel. 7 liternél már nem annyira, ahogy te is levezetted.

Az megint más tészta, hogy a tengelyes motorok, amik igénylik a magasabb oktánszámot, azoknak jobban esik az etanol, és nem az olcsósága miatt, de egy jó alternatíva lehet a 'super' benzinek helyett (főleg ott, ahol nincs 98-as meg 100-as, viszont van E85).

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára duck kedd okt. 12, 2010 2:53 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 2:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 9:37 pm
Hozzászólások: 1584
Tartózkodási hely: Debrecen
Jaja, ha ki tudod hozni, hogy csak kicsit növekedett a fogyid, akkor egyértelmű, hogy megéri.
Igazából Kapitány írásán akadtam meg, hogy városban +1,5 liter, kint +1.
50-50esben így már nem igazán éri meg.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 12, 2010 5:50 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Azt úgy sacc/kb írtam, nem számolgattam annyira utána. Így tankoltam: 27 litert(12,15L 95/14,85L E85) Elmentem 280km-t amikor kivillant a tankolás jelző, de még nem ért bele a sárgába, eddigi tapasztalataim szerint kb. még 5 liter maradt, csak nem akartam szórakozni, hogy most ez meddig elég. Ezért kicsit elszámoltam magam, nem emelkedett olyan vészesen a fogyim kb. olyan 7,8 liter vegyes használatban, ebben volt nagyvárosi dugó, párszor hidegen használtam a motort, (3 km oda, 3 vissza)illetve Tatabánya oda-vissza. így azért nem olyan rossz utána számolgatva :wink: Városban nem számolgatom sose, hisz mindig változik a fogyi attól függően, mennyit járok melóba kocsival.

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. okt. 13, 2010 1:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
http://totalbike.hu/technika/motordokto ... _suzukiba/
Hsz.-eket érdemes olvasni.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. okt. 20, 2010 8:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Hidegindítási tanács etanolos üzemre (by Csabi Mester): indítózás előtt kettőt-hármat rúgni a gázpedálon, pár másodpercig lenyomva tartani, majd a szokásos hidegindítási procedura: szivató tökig ki, gázpedál nélkül indítózni. Gyakorlatilag egy-két főtengely fordulat alatt indul a motor és nem áll le, mint simán indulva (a mechással amúgy második vagy harmadik indítózásra indul a motor, pontosabban: marad járva). Második öt fokos reggel így indul a gép. Nekem létfontoságú módszer, mert a bendix lassan minden irányban szabadon fut. :)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. okt. 20, 2010 1:12 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Én meg most tankoltam a legdurvábban: 9 Liter etanolhoz 6 liter benzin(60%/40%). És működik :mrgreen:

Nem indul nehezebben, nem megy rosszabbul. Múltkor valószínű valamilyen karbi gondom volt, azért nem működöt rendesen, szét és összeraktam és már jó. Múltkor városban 12 liter Agip 50-50 aránnyal elmentem 150km-t városba (és volt benne munkába járás oda-vissza) :P Télre is max 50/50 állok be, teljesen elégedett vagyok a viselkedésével.

Indítózásnál én úgy oldom meg, hogy adok egy kis gázt neki(benzinnel és kellett), és utána ha beindul, tartom egy kicsit, majd megjön az alapjárat, de egy kicsit kell melegíteni már nekem hajnalban hidegben 8)

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd nov. 30, 2010 10:38 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Tél eleji tapasztalatok, egy hónap tükrében: novemberben elautóztam 1222 km-t (könnyű vegyes használatban, sok aszfalt, kevés földút), ehhez eltankoltam 145,67 litert, így a havi vegyes fogyasztásom (továbbra is tartva a durván 50% 95/50 % E 85 térfogat arányt) 11,92 liter/100 km.
A hűvösebb idő meghozta a fogyasztás növekedést a nyári átlag 10 literhez képest, gondolom, a reggeli hideg indítás és hosszabb melegedési periódus szintén felhozható okként (illetve az állandó dugóban araszolás is hozzájárul a melóhely közelében).
A fogyasztás növekedés ellenére a tisztán benzin üzemhez képest 6563 forinttal került kevesebbe a tankolás, egy hónap alatt.

Szerk.: a vegyes üzem átlag egységára 292,85 ft/liter (tisztán benzinnel 338,14 ft/liter), legjobb: 282,67 (334), legrosszabb: 303,4 (342,9).

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd nov. 30, 2010 9:00 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Szép eredmény grat. Most megérné nekem is visszaállni 350ft os benzin miatt, de kitudja menyire indulna vele könnyen, mert már más a karbim.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. dec. 08, 2010 8:40 pm 
Halló mindenkinek! Én is megírom a véleményemet kár vele kínlódni tisztán volna az igazi ha ugyanannyit enne belőle mint benzinből és még jobban is menne de nem így van nekem 130/150-es benzin fúvókával full dúsítassal nem nagyon ment, hova adjak még neki több kaját?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 09, 2010 12:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Milyen karbid van? Nem lehet, hogy rosszul fúvókáztál?

Már párszor elmondtam. Nem kell fikázni az Etanolt mert nem rossz, csak páran nem tudják beállítani meg igazából nem is akarnak karbit állítani és úgy akarják használni. A teszt ezerkettesnek a fogyasztása jelenleg 9.5 liter. Nyáron illetve jobb időben 8,5 liter volt 100% etanollal és semmivel nem megy rosszabbul, mint benzinnel, persze az etanol is akkor lenne kihasználva, akár csak az LPG, ha lenne alá rendes sűrítés az oktánszáma miatt.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2010 10:12 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 07, 2010 7:42 pm
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Búcsúszentlászló , ZALA Megye
Helló.
Nyáron elkészült a motorom először 100% e85-tel jártam, hosszútávon kijött 8.5-re.
De alapjárat nem igzán volt,alapjárati csavart jól be kellett hajtanom de akkor is ingadozott,hol volt hol nem.
03-as blokk(síkolva 1.8-mm-t (szintbejárós)) 76.6-ra fúrva új dugó gyűrű, 01-es karbi 07-es fuvókákkal polír szívócsonk, megszakítós elektromos gyújtás,gyári veztengely fokolókerékkel befokolva,nyitott légszűrőház, 50-es janó hátsódob.
Áttértem 50-50%-ra van alapjárat, tökéletesen megy fogyasztás 7.5 körül.
Teljesítmény ugyanúgy van mint 100% e85-tel.
Mondjuk nekem mindenképpen kell az e85 ,mert simán 95-tel csörög.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd dec. 14, 2010 10:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
mustanggt5001 írta:
megszakítós elektromos gyújtás


magyarul ahogy kijött a gyárból?:)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. dec. 15, 2010 8:39 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Na itt látszik meg, hogy ha etanol alatt van elég kompresszió akkor nem eszik sokat belőle pedig a fúvóka konfig nem igazán tökéletes etanolhoz. Etanol alá ugyan úgy kell KV, mint az LPG alá. És még azt hozzá tenném, hogy ha valakinek van gáz az autójában, akkor biztos nem benzinhez hanem etanolhoz igazítanám a karbit.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. dec. 15, 2010 3:58 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 07, 2010 7:42 pm
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Búcsúszentlászló , ZALA Megye
Helló.
Bocs hogy rosszul fogalmaztam.
A megszakító nálam csak vezérel, így kis áram megy rajta keresztül és nem tud beégni olyan gyorsan,a trafót egy áramkör vezérli amiben (ellenállások,tranzisztorok,diódák) vannak.
így pontosabb.

A lényeg hogy feles keverékben lényegesen olcsóbb nagy kompressziós motorokban , mintha 98-ast tankolna az ember.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd dec. 28, 2010 8:33 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 177
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy valakinek van-e tapasztalata e85-el való vezérlés állítgatásban.
Arra gondolok hogy benzinnél ha siettetjük a tengelyt akkor nyomatékosabb, de gáznál meg késleltetni kell hogy nyomatékosabb legyen.
E85-nél a benzines verzió igaz? vagy valakinek van vele tapasztalata esetleg?
Előre is köszi a választ!
Üdv: Ottó


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 12:05 pm 
Szeretnék egy érdekes dolgot felvetni vitára ki mitszol hozzá.Mindenki nagyobb fuvokát cserél etanol használatkor,de azt nem olvastam még hogy valaki a levegő fúvokát cserélné kissebre,és ez álltal kényszeritené dusabb fogyasztásra az autoját.Tehát ha kissebb a levegő fúvoka nyilván benzinből kellene többet szivnia mint levegőt,és ez álltal már dusabb is a keverék.Pórszivó elmélet,minden porszivó csövén van egy levegő szabájzó lyuk ,ha sok levegőt adunk a csőnek kevésbé szivja fel a koszt,viszont ha elzárjuk a lyukat akkor képes még a szőnyeget is felemelni.Ez csak egy elmélet de kiváncsi volnék a hozzászolásokhoz.Én efelé a megoldás felé fogom elkezdeni az átalakitást.Most felesbe megyek semmi gondom nincs csak inditáskor,ha nem volna ijen hideg,akkor most csak az alapjárati fúvokát cserélném nagyobbra a könnyebb inditás végett.Várom észrevételeiteket ha valaki ezt kiprobálta már,vagy kifogja probálni.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 12:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Nem csak az a lényeg, hogy dúsabb legyen, a mennyiség is számít. És mivel kisebb az energiaértéke, ugyanahhoz az energia kinyeréséhez több anyagot kell beküldeni. egyrészt
másrészt a benzin és a levegő fúvóka cseréje egyáltalán nem ugyanazt a hatást hozza. lásd itt

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 12:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
A fő benzin fúvóka szabályozza a benzin mennyiségét minden fordulatszám tartományban. A féklevegő fúvóka csak akkor kezd működni, ha a fordulatszám növekszik. Így az utóbbi csak a felsőbb fordulatszám tartományok minőségét(dús-szegény) szabályozza. Az meg a másik probléma, hogy 150nél kisebb levegő fúvókát nem sűrűn látni Ladához.

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 749 hozzászólás ]  Oldal Előző 19 10 11 12 1315 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség