Pontos idő: kedd jan. 28, 2020 3:40 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 749 hozzászólás ]  Oldal Előző 110 11 12 13 14 15 Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 1:46 pm 
A fúvoka csere volna a legkevesebb nekem 2107 esem van abban lehet 150 es de 1200es be pl biztos kissebb van. A másik dolog a levegőfuvoka nem drasztikus kicsinyitésére gondoltam, csak egy 140 vagy 135 ös körüli szükítésére. Az elvett levegő helyett meg kénytelen többlet benzinz szivni, igy nemcsak dusabb hanem több üzemanyagot is kap. Ezt motoron már kiprobáltam, ott is kicseréltem a levegöfúvokát és ojan többlet üzemanyagot kapott, hogy a sok benzintől nem tudott felpörögni a motor. Ezért gondolom azt hogy ez működne kocsinál is, gondolom én, de ha nem lessz ijen hideg megcsinálom, sajnos csillag garázsom van, így nem tudok kisérletezni.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 2:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Megnézted a táblázatot amit linkeltem? :roll:
Az jó, ha annyit kapott, hogy nem tudott felpörögni?
És mint a táblázatban le van írva, és már el is mondtam...a levegő fúvóka csökkentése, nem ugyanaz, mint a benzinfúvóka növelése!
Előbbivel ahogy emelkedik a fordulat úgy egyre jobban eldúsul (ezért lehetett pl az is, hogy nem pörgött fel), utóbbival minden tartományban egyaránt dúsítasz...
És mivel az energiaértéke még mindig kevés, viszont arányaiban minden fordulaton ugyanannyival kevesebb a benzinhez képest, ezért minden fordulaton ugyanakkora mértékű dúsításra van szükség...(nem jó a levegőfúvóka variálása)
Mondom én ezt, mint "laikus" :)

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 3:13 pm 
Yeti megnéztem a táblázatot.Szerinted akkor egy probát se érdemel meg az egész?Ez az egész azért jutott eszembe mert például ha nagyobra cserélnémm a levegő fuvokát akkor több levegőt szivna.igy elszegényedne a keverék,ha kissebre akkor dusulna,de több benzint ezekszerint nem szivna akkor ez forditva nem igaz. Azért elnézést ha hülyeségeket kérdezek,de ezt a verziót még nem probálta ki senki,legalábbis én még nem olvastam.Én azért kifogom probálni,vesziteni nemfogok vele,annyi rásegitéssel hogy az alapjárati fuvókát is nagyobra cserélem hogy hamarabb legyen alapjáratom,ne keljen a szivatot sokáig kihúzva tartanom.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 3:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Megpróbálhatod persze, sose baj, ha vannak kísérletező kedvű emberek :)
De valószínűleg azért nem próbálta még senki (pedig van itt pár "karbimágus"), mert nem jó az elv :) :wink:
Azért ha kipróbálod számolj be, biztos érdekel másokat is a tapasztalat.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 4:45 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. máj. 01, 2009 10:08 am
Hozzászólások: 512
Tartózkodási hely: Győr
Szia!

Én is teljesen laikus vagyok, de azért csak hozzászólok. :mrgreen:
Az úszóházban elhelyezkedő benzin fúvóka a karburátor LÉGTORKÁN keresztül áramló levegő mennyiségének megfelelő benzin mennyiséget adja. Az általad emlegetett levegőfúvóka neve féklevegő fúvóka. Arra hivatott, hogy a karburátor jellegéből adódó, és a terhelés függvényében egyre nagyobb túldúsúlást megakadályozza. 150-nél kisebb méretben gyárilag nem létezett féklevegő fúvóka, de hallottam, hogy valaki valahonnan szerzett 140-est, valamilyen másik típusból. Kisebbre cserélésével nem a beszívott levegő mennyiség lesz kevesebb. Hanem a karburátor "jelleggörbéjét" változtatod meg.
Szerintem :wink:

_________________
Nem mindegy hogy kormányzott kerékkel hajtasz, vagy hajtott kerékkel kormányzol. :)

email: illespetertamas@gmail.com


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 5:37 pm 
Renben Yeti ha kibrobáltam majd akkor leirom mit tapasztaltam csak legyen egykis enyhe idő.Szia.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 31, 2010 5:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Az igaz, levegőből a legkisebb gyárilag 150, nekem van itthon tarcsiba 5-6 140es is, még szerintem Csabi csináltatta őket.
Az lenne a baj ezzel a féklevegős bulival, hogy kis fordulatszámokon szegény lenne a keverék, fordulaton persze lehetne jó. Bár nem gondolom, hogy városi használatban célszerű lenne egy 3-4000ről induló széria motort faragni, ami nem sokkal ezután úgyis elfogy. Etanolra vannak jól bevált ötletek, van nekem is, sokaknak is, ha valaki használni szeretné az autóját, akkor ez kell, ha meg szerelni, kísérletezni, akkor persze bármelyik út megfelel. Nyilván az utóbbi nagyon jó dolog, én is sok hülyeséget kipróbáltam már, csak ekkor nyugszik meg az ember. :)

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 01, 2011 10:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: szer. júl. 01, 2009 9:41 pm
Hozzászólások: 1061
tothjozsef írta:
Szeretnék egy érdekes dolgot felvetni vitára ki mitszol hozzá.Mindenki nagyobb fuvokát cserél etanol használatkor,de azt nem olvastam még hogy valaki a levegő fúvokát cserélné kissebre,és ez álltal kényszeritené dusabb fogyasztásra az autoját.Tehát ha kissebb a levegő fúvoka nyilván benzinből kellene többet szivnia mint levegőt,és ez álltal már dusabb is a keverék.Pórszivó elmélet,minden porszivó csövén van egy levegő szabájzó lyuk ,ha sok levegőt adunk a csőnek kevésbé szivja fel a koszt,viszont ha elzárjuk a lyukat akkor képes még a szőnyeget is felemelni.Ez csak egy elmélet de kiváncsi volnék a hozzászolásokhoz.Én efelé a megoldás felé fogom elkezdeni az átalakitást.Most felesbe megyek semmi gondom nincs csak inditáskor,ha nem volna ijen hideg,akkor most csak az alapjárati fúvokát cserélném nagyobbra a könnyebb inditás végett.Várom észrevételeiteket ha valaki ezt kiprobálta már,vagy kifogja probálni.


Főnök ez jó elmélet, csak ehhez nem féklevegőfúvókát kell cserélni hanem ki kell húzni a szivatót, akkor ez meg is valósul, ezt a fajta dúsítást egyébként alkalmazták is elektronikus vezérlésű karburátorokon (Ecotronic). Szóval ha valamennyire érted a karburátor működését akkor tisztán látható hogy a légtorkot csökkentve (szóval amit a szivató csinál ugye) kapunk dúsabb keveréket. Ezzel csak 1 gond van, ha esetleg teljes terhelésen is szeretnéd használni az autót akkor ez a fojtás teljesítménycsökkenést okoz. :)

Nyilván nem véletlen cseréli mindenki a benzinfúvókát nagyobbra...

Az E85 használatának kezdetét pedig nem árt tavaszra tenni.
Feltéve ha azzal szeretnél autózni, a mindenféle arányú kevergetésekről most nem szólnék, én legalábbis mindig vagy E85-el jártam vagy benzinnel, vagy ehhez fúvókáz az ember vagy ahhoz, meg azt sem tudnám megtenni hogy tankolok, fizetek, megint tankolok, megint be fizetni á... :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 01, 2011 10:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Én már többször leírtam, hogy kényszerűségből járok etanollal. A mostani 60/40 (95/E85) térfogataránnyal a kedd reggeli -16 fokban eléggé nehezen indult a motor. Viszont a sok köszörülés miatt (jól megszívta magát) beindulás után viszonylag hamar melegedett, és üzem melegen már semmi probléma nem volt.
(Én speciel - ilyen rohadék is tudok lenni - néha élvezettel nézem az türelmetlenkedő 10M+ - os autós arcát, mikor azt látja, hogy nem beülök, hanem újra a tanksapkával babrálok :D)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 12:08 am 
Én most télen is felesbe járok nem alakitottam még át semmit,majd ha jo idő lessz akkor kisérletezem majd.Birja a vas csak tovább kell a szivatot használni.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 12:51 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Én is felesbe.Nyáron meg 100% E85 azzal jobban él a motor,olcsóbban ugyan nem jövök ki vagy alig spórolósabb.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 6:33 pm 
Szevasz jolnéz ki a verdád,az enyém is fehér csak tuning mentes.Gyári a belseje és megkimélt állapotú.Sajnos nincs most keretem tuningolni,még az is megfordult a fejemben hogy eladom mert nemhasználom.Mijen beállitásokkal használod etanollal,igaz tuning az autod de érdekelne a gyujtásod meg a fúvoka méreteid,meg a nyári fogyasztásod tiszta etenollal ha megirnád megköszönném.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 8:13 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Üdv. kösz de annyira azért nem néz ki jól, bár vannak sokkal jobb képek is.

Széria motorral is használtam csak e85el, de széria karbival sosem, tehát széria karbihoz nem tudok hozzászólni. Másnak ugyan csináltam de az 1200volt. Mindensetre kiindulásnak mindig úgy kezdem hogy, megbeszélés után(hogy fogyasztás is fontos vagy normálisan vezethető auto legyen) 20-30%-al nagyobb üzemagyag és alapjárati fúvókát teszek bele a benzin üzemhez képest. Innen szépen el lehet indúlni és finomítgatni, mivel minden motor más, és ugye a karbi állapot gyújtás minden befolyásolja ezt az egészet. Jó kihívás én szeretem :)

Fogyasztásom anno széria 1500 és 1.8(kistuning) is nyáron 13liter a vegyes de sokszor padlózó, dinamikus vezetéssel Nysa karbival.Ami ezzel karbival szerintem kiváló fogyi az én nehéz lábamhoz képest. Hosszabb távon nem nagyon méregettem még de biztos hogy 10L alá is lemegy ha benzinből 7L köré is lemegy(5ös váltó 4:3 diffi) Sajátom inkább teljesítményre van fúvókázva. Barátomnak 1200ben amit átalakítottunk viszont széria karbival 8 liter körül fogyaszt és sikerült egyszer 7,2L is mérni(5ös váltóval) etanolal, így már most is fontolgatja hogy visszaáll annyira jól sikerült belőni és nem megy rosszabúl mint benzinnel.

Gyújtásom 1500nél megszakítós volt pár fokot fentebb tekertem csörgés határig az etanolhoz.
1.8hoz már igc-60 van de valószínű itt is csak alapelőgyújtást növelek majd tehát forgatok az elosztón és így az egész gy.görbét fentebb tolom.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 9:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
haveromnak tettünk fel az 1.3asára egy fogasíves karbit, duplagyorsító, 70es átmeneti ill. alapjárati fúvókák, 145/150 mind a két torok(2101es karbi), weber keverőcsövek. Iszonyatosan ment, FRT-n egy kör alatt bevert egy kanna benzint. :lol: (kb. 40-50liter/100km) :)

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 9:38 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Ja elég jól túl lehet etetni Etanolal, és jobban is megy, de a fogyi az drasztikus. Próbáltam én is :) Normál 17 liter volt csapatva 28:) de brutálisan ment.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 11:07 pm 
Eredeti 2107 karbi van rajta,mivel a kocsi is 2107 es nemvolt még bontva egy idős urtol lett véve a nyáron.Nincs még benne 100 000 km se.Láncos 1500 as motor van benne de sajnos 4 es a váltom,még 5 ös váltot is kell bele vennem majd valamikor.Inkább városi használat van zömébe,ugyhogy a karbit 85 re kell beállitani városi fogyira.Hideg van igy nemtudok kisérletezni mijen karbival lenne jobb.Ezért várom az ötleteket.és megszakitos a gyujtás is.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 11:19 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. máj. 23, 2009 10:30 am
Hozzászólások: 1465
Skype: budahazi.imre
Tartózkodási hely: Komárom - Esztergom megye
Semmi baj sincs a vákuumos 2107 karbival, csak be kell fúvókázni. A megszakítós gyújtás meg begyújtja az etanolt is.

_________________
Üdv,
Imi
---

Lada 21011
Volvo 740 2.3GL


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jan. 02, 2011 11:33 pm 
Nyilván megnézem mijen fúvokák vannak benne aztán veszek bele nagyobbakat.UIS-T meg már fél éve keresek de sehol nemtudok szerezni sajnos.Csak lenne egy kis jo idő kisérletezéshez.Kössz a segitségeteket.Azért várom még a további válaszokat etanol beállitáshoz.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 03, 2011 2:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
http://noemisszio.blog.hu/2011/01/03/pl ... benzinarra


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 03, 2011 2:43 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2010 8:47 am
Hozzászólások: 155
Tartózkodási hely: Budapest
Van ebben is igazság,de sztem nem ennyire drasztikus a dolog.

Az biztos,hogy mindennek meg van írva a forgatókönyve,de véleményem szerint az etanol sosem lesz olyan elterjedt mint a benzin...legyen bármennyivel is olcsóbb. Ha drasztikusan megnőne a fogyasztása, úgyis feltornásznák az árát és akkor meg is halt a történet...

Eddig én sem voltam az E85 mellett,de amióta ilyen drága lett a benzin és egyre több etanolt raknak a sima 95ösbe,erőteljesen elgondolkodtam azon,hogy rakok a kocsira egy injektort és tiszta E85-el járkálok addig még nem veszek egy dízeles munkásautót :lol:


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 03, 2011 2:47 pm 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 16, 2005 11:50 pm
Hozzászólások: 1215
Tartózkodási hely: BP
Hát, van benne csúsztatás rendesen. Szerintem.
Ugyanis:
- tudtommal a bioethanol árának is van jövedéki adó vonzata
- a technikai kockázatok többszörösen cáfolva lettek már
- semmilyen értékvesztés nem következik be az autó értékében, mert ethanolt tankol
- egy termőföld nem megy tönkre, ha beültetik ethanol alapanyaggal ( repcével ), sőt, legalább meg van művelve, nem úgy mint a hazai termőterület majd fele
- az alapanyag termesztésenk meg nem a gyár, hanem a termőföld tulajdonosa a döntés hozója. És ha mindenki repcét fog termeszteni, akkor méreg drága lenne a búza, és megérné majd inkább azt. Szóval lesz egyensúly.

Szóval nem tudom mi ez a nagy kirohanás.


A kommentekről meg inkább nem nyilatkozom.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd jan. 04, 2011 8:03 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
heló
én kb3000km lementem E85-tel melegben hidegben eggyaránt és a hideginditáson kivül nem volt rossz tapasztalatom vele kapcsolatban/kivéve kevés helyen kapható még/ nekem a fogyasztás ugyan annyi mint benzinnel kivéve ha egykicsit sportosra veszem a tempot a karbin kivül mást nem alakitottam átt és nem cseréltem semmitt az elögyujtást lehet kicsit növelni kb 12-15 fokra a karbiba elég 125-130-as benzin fuvóka, én a féklevegö fuvokát szükitettem le 150-röl-100-ra meg az átmeneti fuvokát kellett böviteni 60-ról-100-asra az alapjárati fuvokát is felbövitettem 50-röl-100-asra a gond csak az vele hogy megnövekszik az alapjárati fordulat de vissza lehet belölle venni
ha áttvan alakitval az alapjárati fuvoka megnövekszik a fordulata szivatoval is de egy fogo segitségével lehet orvosolni egy kis álligatást szerintem megér a dolog
még egy technikai infó a bioetanol E85 105oktán számmal rendelkezik ezért jobban birja a nyomást ,elönyét inkább a turbos autoknál lehet érezni


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd jan. 04, 2011 11:11 pm 
Szevasz nagyob örülök a hozzászolásodhoz.A levelem elejét nemtudom olvastad e,mert ott kérdeztem pont ezt hogy mindenki csak nagyobra cseréli a fúvokákat de mért nem szükitik le levegő fúvokát,hogy ezálltal dusabb és több benzin szivására kényszeritse a porlasztoban a benzint-Hisz levegő helyett benzin töbletet kell magához vennie.Az elméletem nem rossz akkor mikor ezt felvetettem,és örülök hogy van ojan aki ezt kiprobálta és igy megy vele.Mijen ladád van,mijen karbival én 2107 en akarom ezt kiprobálni.Mennyire jön ki kb a fogyasztásod vegyes használatban?Köszi a tippeket lefogom irni a paramétereket amit irtál.Ha megkérhetlek olvasd már el amiket irtam,hogy azokhoz mit szolsz,jo e az elméletem amit felvetettem várom válaszod előre is köszi.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 05, 2011 8:51 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
tothjozsef írta:
Szevasz nagyob örülök a hozzászolásodhoz.A levelem elejét nemtudom olvastad e,mert ott kérdeztem pont ezt hogy mindenki csak nagyobra cseréli a fúvokákat de mért nem szükitik le levegő fúvokát,hogy ezálltal dusabb és több benzin szivására kényszeritse a porlasztoban a benzint-Hisz levegő helyett benzin töbletet kell magához vennie.Az elméletem nem rossz akkor mikor ezt felvetettem,és örülök hogy van ojan aki ezt kiprobálta és igy megy vele.Mijen ladád van,mijen karbival én 2107 en akarom ezt kiprobálni.Mennyire jön ki kb a fogyasztásod vegyes használatban?Köszi a tippeket lefogom irni a paramétereket amit irtál.Ha megkérhetlek olvasd már el amiket irtam,hogy azokhoz mit szolsz,jo e az elméletem amit felvetettem várom válaszod előre is köszi.

hali
én kiprobálltam teljesen elzárva is a féklevegöfuvokát és ugy is müködik ha nem raksz bele tul nagy benzin fuvokát nem nöl jelentösen a fogyasztás
nekem egy 2105 ladám van 1,5-ös motorral de nemtudom ki hogy van vele de szerintem ez a széria sehol nincs az 2101-2103-as szériákhoz lehet csak én szivok vele
a karbim egy vákumdobozos karbi egy gond van vele miota megvan mindig megtorpan kis gázadásra még benzinnel is bioval is megmaradt eza apro kellemetlenség de már kezd javulni a dolog a féklevegö fuvokát nem kapsz 150-nél kisebbet csinálni kell beöntöd cinnel és kifurod 1mm-es furovlal a benzin fuvokát 112-röl 125-130-asra csréltem a másikat 200-asra 100-as levegöfuvoka mellett brutálisan megidul ha nyit a második torok hidegben érdemes probálgatni az inditást 2 gázfröccs és már megy is lehet,hogy elösször le fog állni a beindulás után de a következö inditásnál már nem ha felbovited az alapjárati és az átmeneti fuvokát nem kell sokáig használni a szivatot én sok mindent ki probáltam már és egyre jobb a gép ha bövited a fuvokákat a szivatonál kicsit hajlitani kell az öszekötö pálcikán,hogy ne pörögje szét magát a gép a fogyasztás nem sokban változik atól függ,hogy milyen távon használod minnél hosszab úton jársz vele annál jobb a fogyasztás
nekem kb10-11l fogyasz de én csak 5km körben mozgok vele hosszu távon ha nem rodeozol vele ugy fogyaszt mint benzinböl nekem kb8l-re jött ki autopályán 4 személyel és tele csomagtartóval
nekem a vákumdoboz rúgolya rövidebbre van vágval igy hamarabb nyit a második torok
én igy nézem a fogyasztást gyári állapotban eltérhet


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 05, 2011 9:36 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Arnold írta:

"Most vegyen földet! Már nem gyártják!"
http://orulunkvincent.blog.hu/2011/01/0 ... m_gyartjak

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 05, 2011 10:16 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Egy kis decemberi statisztika: 1372 futott km alatt eltankoltam 177,54 litert, havi átlagfogyasztás 12,94 liter/100 km (a túra megdobta egy literrel a havi átlagot :)). Összességében 7535 forint maradt a zsebemben, ha úgy tetszik, így összespóroltam a túrára valót (köszönhetően a drasztikus benzin áremelkedésnek).
Hó elején indultam 50/50 % (95/E85) térfogataránnyal, hó közepétől - tekintettel a hidegebb időre - módosítottam 60/40-re a benzin javára. Úgy, hogy kétszer csak benzint tankoltam összesen 13 litert, az átlag térfogatarány kb. 65/35-re adódik.
Az egységárak is érdekesen alakultak (bár ezt sajnos látja mindenki): míg november 30-án 334 volt benzin literje, december 22-én már 356, és az etanolt is disznó módon felhúzták 245-ről 262-re. A havi vegyes átlag egységár nálam 312,94-re jön ki (benzinnel 347 lett volna).

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 05, 2011 2:47 pm 
Elbandi leirtam az adatokat amit irtál,kifogom próbálni mihánt jó idő lessz,kisérletezni.Elmegyek a bontoba és nézek egy pár lada karbit vagy amijenek lesznek és össze gyüjtök egy csomo fúvókát.Akkor a te autódban is láncos 1500 as motor van csak 2105 kasznival ha jol értem.Egyébként én is szivesebben elcserélném ezt a 2107 kockámat egy sima 1200 re vagy 1300 asra,de csak ijen jo állapotura mint az enyém meg egy kis plussz pénzre.Mivel nekem már volt mindkét autóból és azok jobban tetszettek mint ez.Azt tudod e hogy ezekre a kocka ladákra sima zsiguli karbit fel lehete tenni?vagy valamejik másik autoét,mint pl polskira a skodáét fel lehet tenni.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 05, 2011 4:07 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
üdv
a lada elég kompatibilis tipus gyakorlatilag 1970-1996-ig az összes tipus egyforma
szerintem nem éremes más autóét felrakni mert nincs hozzá alkatrész utánpotlás ,alakitgatás szempontjábol jobb a lada sok variáciot lehet csinálni belölle


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 05, 2011 4:35 pm 
Köszi a választ. És sima másik 1200 vagy 1300 s lada karbival nem volna jobb. Kiakarom cserélni a gyujtást is megszakitó nélkülire mert azt mondták etanolhoz jobb volna egy jelados,akkor utánporlasztot uist is szerezni akarok, csak nem_tudom azt még honnan, mert azzal is lehet csökkenteni a fogyasztást és szebben is megy vele a kocsi.Szóval lessz mit csinálgatnom,mert most a motor az nem_jár szépen sokat eszik, van vele baj. Én is olyan vagyok, mint te, ha bántja a fülem nem nyugszom bele mig nem_lessz tökéletes.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 05, 2011 6:13 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 796
elbandi írta:
a lada elég kompatibilis tipus gyakorlatilag 1970-1996-ig az összes tipus egyforma


1970-1984-ig

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 06, 2011 6:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Bizonyos tekintetben 1970-2011 :-)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 06, 2011 9:01 am 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 16, 2005 11:50 pm
Hozzászólások: 1215
Tartózkodási hely: BP
Alátétek szintjén.
Azért ez meghaladja a jóindulattal elfogadható szintet :-)

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 06, 2011 9:22 am 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
szerintem meg kockát a mai napig gyártanak, így igaz :)

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 06, 2011 2:17 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 796
és a kocka az "összes típus" ? :)
alátétek keményen megmaradtak a Samarában és az újabbakban a hátul kaparnyásosokból :D

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 06, 2011 6:19 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
hali
nem akartam szörszálat hasogatni a karburátor témával az én repertoáromban nem létezik lehetetlen ha uazé van azt rakom fel
én a kompatibilitást a hátsokerekes ladákra értem a samara az külön világ
az évjáratok közötti karburátorokban anyira kevés kölömbség van hogy az szinte elhanyagolható a felfogatás stimmel a többi megoldható "szerintem"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 06, 2011 6:32 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 796
különb világ :P :)

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 06, 2011 6:44 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
úgyvan


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 06, 2011 9:40 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Na én meg visszaálltam etanolra teljesen. Kíváncsi vagyok hogy indul holnap hidegen, meg a következő időkben is.

Egyébként kipróbáltam a kisebb féklevegő fúvókát mielőtt vissza fúvókáztam,(nekem egyszerű variálgatni mert megegyezik az üzemanyag fúvókával.) mert egyesek említik hogy jó lehet. 220 a gyári mind két torokban a féklevegő, 160asig lementem addig szinte semmi változás érzésre legalább is. Ha ez alá megyek 140 körül elég kezes nyomatékos még. Ez alatt(konkrétan 120as fúvó) nagyobb gázra nagyobb fordulaton csak darabosodik(mintha ráhúznám a szívatót és csak nyelné a benzint) kettes torok nyitása után eltűnik ez és megy vígan tovább. Nem próbáltam lentebb menni.

Maradok a saját bevált receptemnél.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd jan. 11, 2011 8:36 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Sziasztok!
Szeretném kipróbálni az etanol+benzin keveréket de leginkább a tiszta etanolt :$
Nekem a 2105-ös 1.3-as verdámon egy 2107-es 1.5-s karburátor van és szeretném megkérdezni, hogy ha 50-50% ban keverem etanollal vagy maximum E85:60-Benzin:40% akkor átfúvókázás nélkül megeshet-e hogy működni fog rendesen?De ha esetleg át kellene fúvókáznom akkor melyikből mekkora fúvókát ajánlotok hogy megfelelően működjön az autó?
Sajna a sok információban eltévedtem ezért kérdezek íj merészen :$ :D
Segítségeteket előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd jan. 11, 2011 10:33 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
hali
nekem most lett átfuvokázval /sokadszorra/ 130-as benzin 100-as féklevegő a másik torokban 150-es benzin 150-es féklevegö az alapjárati és a átmeneti fuvoka 100-as ra van bővitvel és az elögyujtás kb15-20 fok környékén van /amig nem fogja meg a mocit inditásnál addig lehet tolni/ki kell tapasztalni a pontos beállitást én tiszta E85-tel megyek már jó ideje de eddig ez formáció egy tesztkör után egész jónak tünik de sajnos fogyasztási értéket nem tudok írni még ,kb 1 hét múlval tudok kb értéket csak 9km-es körben használlom legtöbbször


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd jan. 11, 2011 11:15 pm 
Felesbe nyugodtan keverheted átalakitás nélkül csak ahogy monják egy kicsi előgyujtást kell adni inditás elött meg nyomkodd le egy párszor a gázpedált. Én is igy megyek az 1500 sel.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd jan. 11, 2011 11:25 pm 
Elbandi kérdezném hogy tiszta etanollal hogy megy a géped ijen fuvokázás mellett,mi a tapasztalatod.Azt meg még megvárom hogy mijen fogyasztást érsz el.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 12, 2011 12:57 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Tanuld már meg az ijen=ilyen, mijen=milyen. Én se tudok helyesen írni, de azért van a helyesírás ellenőrző, nem szégyen használni :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 12, 2011 1:07 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2010 8:47 am
Hozzászólások: 155
Tartózkodási hely: Budapest
Elbandi!

Engem is érdekelnének a tapasztalatok,hogy miként viselkedik tisztán E85-el. Fogyasztás,hidegindítás...stb...stb.

Lada karbit használsz? Ha publikusak az adatok akkor lehet én is kipróbálnám az enyémben...egy próbát megérne.

Előre is köszi!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 12, 2011 6:00 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
:) a helyes írás nem lényeg én sem szoktam :)
Valamikor amikor kijön egy elcsámpult bötűű :D
Na akkor rábeszélem a csáládot oszt megyek szeszért :D kipróbálom én is :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. jan. 12, 2011 7:19 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
hogyne lenne publikus a dolog
az a tapasztalat,hogy tiszta E85-tel hidegben kicsit töbett kell melegiteni /legalábbis nekem/ha gyári karbival megy az ember azzal is müködik csak nehezem indul és szaggat menetközben de ha átfuvokázza az ember akkor egész más a helyzet a lényeg az,hogy több üzemanyagot kapjon a motor mindegy,hogy szükited a féklevegöt vagy nagyobb üzemanyagfuvokát rakszbele nekem a mostani szett bejön minuszba is indul 3-4-et pumpállni kell de idáig mindig elindult, szivatón is kell kb fél -egy percet melegiteni szoktam mert elég jól megtorpan /legalább is az enyém/ a gyújtást is érdemes hozzá állitani nagyobb elögyújtást igényel a bio cucc pontos értéket nem tudok mondani én is csak fülre állitottam be de 15fok felett van valahol egy dolog tutti a levegöszüröre igen kényes hamar elszalad a fogyasztás, nekem be van kötvel a téli üzemi pillangó is fogyasztás terén nekem volt 10 és 22l is ha átlagosan van használlval nem jelentkezik tulzott fogyasztás növekedés az én ladáim soha nem ettek 9l alatt ugy-hogy nekem tök jó 10-12l fogyasztás helyben hosszú úton természetesen válltozik a fogyasztás álltalában csökkeni szokott lemegy 10l alá szerintem ez még belefér a türésbe
üzem közben alacsony fordulaton kicsit erötlen de nem vészesen fordulaton ha kap eleget akkor frankon megy persze ha egy kicsit belepiszkáll a mociba az ember válltozhatnak az értékek esetleg jó irányba mivel a bio 105-ös oktánszámu igen jól birja kompressziot de jotékony hatása inkább a feltöltös motoroknál jelentkezik
egy tipp mielött áttfuvokázod a karbit érdemes felböviteni az alapjárati és átmeneti fuvokákat /én 1mm-re bövitettem jobban válltozott a motor mint ha átfuvokáztam/ha valaki elösször ezt csinállná meg szerintem az is elég lenne, kiváncsian várom a tapasztalatokat


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 22, 2011 8:58 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
elfogyott az a bizonyos tankolt üzemanyag /22l/ nekem akármilyen finoman kölekedtem vele 14l fogyasztás jött ki a megtett távolság nem teljesen vehetö alapul mivel én legtöbbször fahordásra használtam az autot és nem mentem 4000 fordulatszám fölé egy hosszabbnek mondható út volt oda vissza 40km aszfalt sik terep kb 10km 140km/h-val ja és mégvalami nekem vákumos karbi van az autón és hamarabb nyit a második torok mint a gyári mindent összevetvel szépen ment az autó csak lehetett volna kisebb a fogyasztás még egy kicsit probálkozok vele aztán ha megunom felrakok egy hengerenkénti befecskendezöt/k-jet elöreláthatóan/ két hét mulval álok neki


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 22, 2011 9:30 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 12:42 pm
Hozzászólások: 15
Én is próbálom ezt a verziót etanollal ha lesz fogyasztás adatom beszámolok,mindenesetre jól megy vele a vas,és másodszorra beindul hidegben is.
Nekem már vagy fél éve itt pihen a komplett injektor szett(k.jetronic),csak nem volt időm ráfabrikálni,de eljön az ideje,addig a karburátorral próbálkozok.

Udo, kérlek olvasd el a fórumszabályzatot (és tartsd is be), mert mint látom vagy nem tetted, vagy nem sikerült megértened bizonyos pontjait!
köszi, Yeti

_________________
A hangomnak egy pontból,a kocsi 200méteres körzetéből kell hallatszania.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 22, 2011 1:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Elbandi!

Azért eszik ennyit mert kicsit el van nagyolva a fúvókázás.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 22, 2011 6:17 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. aug. 09, 2010 8:13 pm
Hozzászólások: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Tartózkodási hely: Nyergesújfalu
az lehet, sok féle formáciot kiprobáltam de egyik sem lett tökélete lehet azért mert a második torok hamarabb nyit a gyárinál jelen pillanatban kistorokban 125-ös a 2. torokban 150-es a féklevegö egyes torok 100-as /150-essel nagyon torpan azt meg nem csipázom/ 2. totokban 150-es van egy kicsit visszaeset kb 4l-el de teszem hozzá nem normál használat melett


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 749 hozzászólás ]  Oldal Előző 110 11 12 13 14 15 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség