It is currently Mon Sep 21, 2020 1:23 am

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 749 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 15 Next
Author Message
PostPosted: Sat Jan 22, 2011 8:29 pm 
Offline
Új fórum tag
User avatar

Joined: Sat Sep 26, 2009 12:42 pm
Posts: 15
Másodjára, és utoljára hívom fel a figyelmedet a fórumszabályzat elolvasására, és betartására!

_________________
A hangomnak egy pontból,a kocsi 200méteres körzetéből kell hallatszania.


Top
   
PostPosted: Sun Jan 23, 2011 11:42 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Jun 29, 2005 4:08 pm
Posts: 1460
Location: Csokonyavisonta
Elbandi!

Ha megmondod milyen motorod van és milyen karbid, akkor szívesen segítek a beállításban. Az nem baj sőt talán egy kicsit jobb is, hogy előbb nyit a második torok.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Top
   
PostPosted: Sun Feb 13, 2011 9:30 pm 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Aug 09, 2010 8:13 pm
Posts: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Location: Nyergesújfalu
hali
1,5 láncos és 2107-es vákumdobozos karbi van rajta egy nagy gondom van vele miota megvan kis fordulatszámon megtorpan ha nem engeded vagy nyomod tovább a gázt leálla moci és ez a probléma benzinnel és bio-val is fenn áll de ha nagyobb bezinfuvokát rakok bele csökken ez a jelenség de nem szünik meg teljesen nekem a fogyasztás szerintem azért olyan negy mert jelen pillanatban rövidtávon és fa szálitásra használom
ha sima közuti használatban van kevesebbet eszik föleg hosszuúton de szerintem a karbi a múlté rakom rá a hengerenkéntit talán azzal jelentösen csökken a fogyasztásom ha nem lessz elektromos
SZERK
egy új észre vétel felénk két kút árulja a bioetanolt elvileg ugyan azt de mégsem az olcsobb/262ft/ nevenincs kúti e85-tel el megy a szekér 11,5l-rel/100km az ötlábú kutyáéval pedi ahol/276ft/ kb 70-80km tudok elmenni vele ugyan azzal a be állitással persze.
Kérdem én ha az országban egy helyröl lehet beszerezni a terméket miért van ekkora minöségi különbség közöttük?


Last edited by Bodnár István on Sun Feb 13, 2011 10:20 pm, edited 1 time in total.
dupla post


Top
   
PostPosted: Sun Feb 20, 2011 11:20 pm 
Offline
Lada kedvelő

Joined: Tue Oct 12, 2010 8:59 pm
Posts: 127
Sziasztok !
Lehet hogy egy nagyon hülye kérdéssel fordulok hozzátok.
Nem tudna nekem valaki segíteni hogyan lehet bioetanolt előállítani otthon? Itt ezzel értem az előállítási folyamatot, adatokat, miből mennyi kell, meddig főzzem ,hány fokon pároljam, hogyan válasszam ki a vizet az alkoholból ? stb
Tudom sokan most biztos nevetnek vagy hülyének néznek ,de mivel szeretek itthon kísérletezni dolgokkal + van egy saját házilag készített pálinkafőző ( elég sokszor be is rúgtam miatta :D )
+ valahol régebben olvasta hogy otthon is meg lehet csinálni ezért meg próbálkoznék vele
ha tud valaki segítsen
1 próbát meg ér a dolog
köszönöm


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 9:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
nem éri meg. 5-6szor le kell párold, hogy tisztát kapj.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 9:52 am 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Tue Nov 10, 2009 8:21 pm
Posts: 223
Location: Budapest
Szerintem még egy próbát sem ér meg. Olyan mennyiségű energiát kell a házilagos előállításba belefektetni, hogy annál már a 400 forintos hyperbenzin is olcsónak tűnik.


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 9:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
én is akartam ilyennel foglalkozni, de csak magamnak, hogy legyen E100-am ami ugye 115-ös oktán, de egyáltalán nem éri meg.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 6:46 pm 
Offline
Lada kedvelő

Joined: Tue Oct 12, 2010 8:59 pm
Posts: 127
Mivel hogy én parasztgyerek vagyok :D :mrgreen: a gabona félék ingeny vannak ( több 100 mázsa kukorica búza ) és mivel hogy erdő is van sajátunk, a fa se volna sokba a főzéshez. Minden meg van hozzá ,még idő is csak ,azt nem tudom hogyan csináljam hogy kezdjek neki


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 6:58 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Dec 17, 2006 9:40 pm
Posts: 4551
Location: Kecskemét / Érd / Bp
akkor építs ki ipart!

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 7:16 pm 
Offline
Lada kedvelő

Joined: Tue Oct 12, 2010 8:59 pm
Posts: 127
Úgy látom kisb-nek nagyon szúrom a szemét valamiért
na de mindegy ha nem tudsz mit írni csak leszúrni fikázni a másikat akkor ne válaszolj arra amit kérdezek
vannak itt normálisabb emberek is


Last edited by zolika87 on Mon Feb 21, 2011 7:21 pm, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 7:21 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Dec 17, 2006 9:40 pm
Posts: 4551
Location: Kecskemét / Érd / Bp
tény, hogy vannak nálam értelmesebbek is :)
de az is tény, hogy kevés értelmeset mondtál/kérdeztél eddig és mivel van aki már megunta, hogy "rendet tartson", most épp én b@szogatok... de lassan inkább tényleg hagynom kéne nekem is... sz@rt sem ér

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 7:26 pm 
Offline
Lada kedvelő

Joined: Tue Oct 12, 2010 8:59 pm
Posts: 127
az a helyzet hogy vannak dolgok amiket nem tudok , vannak olyanok amiket rosszul félre értehtően írtam le ,de vannak olyanok is amire mindenki azt mondta hogy hülyeség biztos nem működik és lássatok csodát van amikor sikerül ( pl váltó ). Szerintem te se úgy voltál az egésszel hogy mindent tudtál egyből valahonnan tapasztelet is kellet és sajnos a saját bőrömön tapasztalok rosszat jót
szerintem ezzel senkit nem zavartam vagy bántottam meg
azt meg végképp nem szeretem mikor valakinek rossza napja van és ---- arra van a p.na


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 8:49 pm 
Offline
Lada kedvelő

Joined: Tue Oct 12, 2010 8:59 pm
Posts: 127
Nah a vitát félretéve ha valaki tud pontos leírást az elkészítéséről legyen szíves leírni nagyon meg köszönném. Vagy elég ha 3x-4 szer lepárlom és közbe fokolom?


Kisb - amit írtam azt meg nem haragból írtam ,vagy valami csak legyünk tisztába a dolgokkal. Én nem szeretek senkivel veszekedni ,főleg ilyen dolgokon és még hogy nem is ismerem. Szerintem tegyük félre a vitánkat és fojtassuk ott ahol az elején abbahagytuk sztem ez így lessz a leg jobb

A fórumszabályzatot még mindig nem sikerült elolvasnod! És fellázadsz mikor helyreraknak, szerinted ez így korrekt?
Bodnár István


Valamint a helyesírásodra is odafigyelhetnél, és mellőzd a szlengeket! Javaslom, hogy használj Firefoxot az kijavítja, vagy javaslatot tesz begépelés közben ha valamit nem a magyar nyelv helyesírási szabályainak megfelelően írsz!
zskondor


Top
   
PostPosted: Mon Feb 21, 2011 9:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Gyártási folyamat

A bioetanol gyártásának alapanyaga általában vagy magas cukortartalmú növény (például cukorrépa, cukornád) vagy olyan anyagot tartalmazó növény, melyet kémiai-biológiai reakciók sorozatával cukorrá lehet alakítani (például keményítőtartalmú növények: kukorica, búza, burgonya stb., vagy cellulóz tartalmú növények: fa, fűfélék, gabonaszárak, szalma).

Többféle gyártási folyamat ismert, de ezek általában az alábbi fő folyamatrészekből állnak:

* alapanyag előkészítés
* hidrolízis / cukrosítás
* erjesztés (fermentálás)
* desztilláció
* töményítés
* maradványanyag kezelése

Az alapanyag előkészítés során a cél általában az alapanyag szemcséinek makroszkopikus méretcsökkentése darálással, majd a rostok, sejtfalak szétroncsolása (például nagy nyomású főzéssel, gőzöléssel), hogy a későbbi kémiai és biológiai reakciók a lehető legnagyobb felületen mehessenek végbe. A hidrolízis során savas hidrolízissel, vagy enzimes hidrolízissel (például alfa-amiláz, béta-amiláz, glüko-amiláz segítségével) történik meg a hosszú szénhidrát-láncok feldarabolása és glükózzá alakítása. Az erjesztés során élesztő bekeverésével, hűtött körülmények között történik meg az alkohol előállítása, az eredmény a nyersanyagtól és annak előkészítésétől függő, de alacsony alkoholtartalmú (10-18%), nagy víztartalmú és szilárd maradványanyagot is tartalmazó cefre. A cefréből az alkohol kivonása több fokozatú desztillációval történik, a desztilláció végterméke általában 95-96%-os alkohol, melyből általában molekulaszűrő segítségével érik el a 99,9%-os tisztaságot. A tiszta alkoholt a végfelhasználásnak megfelelően denaturálják vagy benzinbe keverik.

A maradványanyag (DGS – Distillery Grain with Solubles, vagy DDGS – Dried Distillery Grain with Solubles) a desztilláció utáni cefremaradvány szárazanyag tartalma. A szárazanyagot a vízből centrifugálással vonják ki, és/vagy bepárlással. Az így nyert, magas nedvességtartalmú (60-70%m/m nedvesség) DGS takarmányozásra használható ugyan, de nem tartható el néhány napnál hosszabb időn át. A hosszú idejű tárolás érdekében a DGS-t legalább 16%-os nedvességtartalom alá ki kell szárítani, így kapjuk a DDGS-t, ami alacsony nedvességtartalmú, magas fehérje és rosttartalmú, takarmányként jól hasznosítható anyag.




Lehet kezdeni odahaza :wink:


Top
   
PostPosted: Tue Feb 22, 2011 11:50 am 
Offline
Lada szakértő

Joined: Wed Feb 07, 2007 9:41 pm
Posts: 771
Kössz a "receptet"! Eddig pálinkát főztünk otthon, most átállunk az E85-re! :D


Top
   
PostPosted: Sat Mar 05, 2011 5:52 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Aug 03, 2008 10:12 pm
Posts: 3171
Location: Budapest/XIV.ker
Mivel jönnek be ismét a jobb idők, elkezdtem ismét etanolozni. 50/50% fog menni, ez viszonylag kompromisszum mentes, és elviselhető fogyi.

Az alany egy 288 Szuromi tengelyes 1,6 motor, Samara karbival 1-es torokban Upgs-el. Eddig előgyújtás állítottunk hozzá, ami jelenleg 20 fokos, így szinte ugyanúgy viselkedik az autó mint tisztán 95-össel 17 fokos elő gyújtáson. Fúvókázás teljesítményre volt, egy diesel szűrő az AC előtt, és egy benzinszűrő AC után. A alapjárati csavart 1,5 kellett kijjebb csavarni, és ismét stabilan van alapjárat felkapcsolt lámpával 900 for./perc körül.

Majd később beszámolók a hosszabb távú tapasztalatokkal, de eddig a hideg indításon kívül semmilyen hátrányát nem éreztem, max a sz@rakodást a pénztárnál, mert kétszer kell tankolni és fizetni :mrgreen:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Top
   
PostPosted: Wed Mar 09, 2011 12:08 am 
Offline
Új fórum tag
User avatar

Joined: Wed Dec 02, 2009 12:10 am
Posts: 46
Location: Rábahídvég
Ismét kapott egy jó pontot nálam az etanol.
Az történt, hogy gyertyát akartam cserélni, és a négyes hengerbe beletörött a menet. :(
Mivel semmiféle praktika nem segített, mese nem volt, a hengerfejet le kellett bontani.
A srác, aki javítani szokta a gépet " Most majd meglátod mit csinál a szesz!" felkiáltással esett neki a motornak.
Legnagyobb meglepetésére azonban semmi rendkívülit nem talált. :lol:
A henger nincs megkopva, a hengerfejet sem rágta szét az etanol, ahogy sokan jósolták.
Bő egy éve járok fele -fele arányban ( télen 6:4 ) keverve a naftát, gondolom ennyi idő után
lenne valami jele, ha valami végzetes dolgot tenne a motorral.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 09, 2011 12:14 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
ez a dolog már rég meg lett cáfolva, hogy nem okoz kárt semmibe.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Wed Mar 09, 2011 12:35 am 
Offline
Új fórum tag
User avatar

Joined: Wed Dec 02, 2009 12:10 am
Posts: 46
Location: Rábahídvég
Az igaz, de mindig jön valaki egy " A haverom barátjának van egy nagynénje, aki etanolt tankolt és rögtön defektes lett a jobb hátsó kereke" sztorival, csak hogy tegyék a bogarat a füledbe...


Top
   
PostPosted: Wed Mar 09, 2011 7:15 am 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri May 01, 2009 10:08 am
Posts: 512
Location: Győr
Németországban most kezdik, kezdték, illetve kezdenék bevezetni a 10% etanol tartalmú üzemanyagot a kutakon, ez olcsóbb lenne, mint a kisebb hányad etanolt tartalmazó. Ám sokan nem merték tankolni, illetve több ellenvélemény látott napvilágot, miszerint rövidebb olajcsere intervallumok szükségesek a kenőanyag nagyobb felhígulása miatt. Most kiadtak egy listát, hogy melyik autómárka, melyik típusánál, milyen motornál használható ez az üzemanyag, de a kételyeket továbbra sem sikerült eloszlatni teljesen. Pedig az a tiszta etanolhoz képest, csak egy 10%-os oldat. :shock:

_________________
Nem mindegy hogy kormányzott kerékkel hajtasz, vagy hajtott kerékkel kormányzol. :)

email: illespetertamas@gmail.com


Top
   
PostPosted: Wed Mar 09, 2011 10:36 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Wed Mar 16, 2005 11:50 pm
Posts: 1215
Location: BP
Az ismeretlentől való félelem mindíg démonokat szül.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Top
   
PostPosted: Wed Mar 09, 2011 12:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue May 20, 2008 1:48 pm
Posts: 1302
Location: Velence
A hozzá nem értés mindent el tud rontani, lásd itthon is, sokan beletankolták tisztán az e85-öt a kocsiba, persze minden baja volt, nem indult, szarul ment, stb, és máris elterjedt hogy szar. Pedig nem az, csak nem lehet csak úgy beletölteni. Erre kitalálták ezeket a gagyi(nak sem mondható), szar elektronikákat, amik max papírnehezékként jók (próbáltunk 2-3 mat)... Sajnos ehhez már egy normális ecu kell, vagy egy piggyback-es rendszer, és CSAK azzal lehet normálisan, tökéletesre beállítani. Persze lehet mókolni, berakni potmétert, tekergetni, de tökéletes sose lesz.

Nem beszélve hogy aki tisztán benyomta a kocsijába, ---- szegényen járt a motor, kitudja mennyivel rövidítette meg az életét a motornak...


Top
   
PostPosted: Wed Mar 09, 2011 8:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
át lehet azért verni, csak el kell találni, pl. nagyobb injektor fejekkel és megnövelt benzinnyomással.
dizelhez 7%-ot kevernek, és nem tűnt fel senkinek.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Thu Mar 10, 2011 8:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
Félnek a németek a zöldbenzintől
http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/03 ... benzintol/

"A német fogyasztók nem hajlandóak bioetanollal kevert üzemanyagot tankolni autójukba,
ezért a piacon nem várt keresletnövekedés jött létre a normál üzemanyagok iránt..."

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Thu Mar 10, 2011 10:30 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Wed Mar 16, 2005 11:50 pm
Posts: 1215
Location: BP
Kár, hogy már most is azzal járnak, csak nem tudnak róla :-)
A különbég most az, hogy nevesítve lett a dolog. Ha jól tudom, akkro náluk is van 5% ethanol a benyában mint nálunk.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Top
   
PostPosted: Fri Mar 11, 2011 7:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
Tavaly év vége óta kapható Németországban az E10 jelű üzemanyag,
ami a szuperbenzin mellett legfeljebb 10 százalékban bioetanolt is tartalmaz:
http://belsoseg.blog.hu/2011/03/10/csal ... palinkaval

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Mon Mar 21, 2011 5:38 pm 
Sziasztok!

Tiszta etanolhoz milyen fúvókák kellenének 2105-ős karbiba? Lehet írtátok már csak elkerülte a figyelmemet. Eddig egy 07-es karbi volt fent úgy befúvókázva ahogy írtátok, és nagyon jó is volt vele a gép. Csak a második toroknak a szelepe nem zár le, ezért elég kemény piás, és nehezen indul.

1.6 zsugor 280/280-as tengely.


Top
   
PostPosted: Mon Mar 21, 2011 6:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Miért nem zár? Azt kéne inkább megoldani.

05-ös karbit nem érdemes tenni tengelyes motorra, mert alapból benzinnel is szegény keverékre van kitalálva, nem kezdenék vele etanolozni, főleg nem ilyen motorral.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Mon Mar 21, 2011 10:55 pm 
Nem tudom mi lehet vele ha le van szedve az alja, és kézzel eltekerem a tengelyt akkor is ott a rés. Megvizsgálom majd újra valamelyik nap.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 22, 2011 12:21 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Aug 03, 2008 10:12 pm
Posts: 3171
Location: Budapest/XIV.ker
Quote:
Miért nem zár? Azt kéne inkább megoldani.

05-ös karbit nem érdemes tenni tengelyes motorra, mert alapból benzinnel is szegény keverékre van kitalálva, nem kezdenék vele etanolozni, főleg nem ilyen motorral.
Pedig nekem is az van, csak be kell fúvókázni+gyújtást állítani és jó az. Igaz nekem 50/50 tankolva és 288 tengellyel. Egy tünet van hidegben eddig, alapjárat nagyon leesik megállásnál, de utána összeszedi magát

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Top
   
PostPosted: Tue Mar 22, 2011 8:40 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon May 22, 2006 12:47 pm
Posts: 2436
Location: Budapest, Kőbánya
Árpi! Ne keverd a szezont a fazonnal! :)
Neked Solexed van, ez meg a gyári vákuumos, weber-rendszerű ózon, amiről szó van. ;)

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Top
   
PostPosted: Tue Mar 22, 2011 10:51 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Aug 03, 2008 10:12 pm
Posts: 3171
Location: Budapest/XIV.ker
De nekem is 2105 van ráírva :P

És gyárilag is jöttek ki solex-szel, aminek a típusszáma 2105 kezdődik :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Top
   
PostPosted: Tue Mar 22, 2011 3:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 09, 2007 11:09 am
Posts: 2209
Location: Budafok
Egyből meglátszik, hogy ki csinálja és ki csináltatja a motort Kapitány. :) :wink:

_________________
21013-Desert Storm


Top
   
PostPosted: Tue Mar 22, 2011 7:12 pm 
Megtaláltam a hiba forrását. A lemez volt elcsúszva azért nem záródott, fellazítottam megigazítottam, most úgy néz ki jó. Kíváncsi vagyok menyit fog enni.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 1:26 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Aug 03, 2008 10:12 pm
Posts: 3171
Location: Budapest/XIV.ker
Quote:
Egyből meglátszik, hogy ki csinálja és ki csináltatja a motort Kapitány. :) :wink:
Annyira nem ismerem a karbikat, csak ami az én motorjaimon volt fent(mechás, solex). Anno vákumost nem bontottam meg 8)

Kocka jött ki solex-szel, de azért nem ez volt a jellemző, tudom :)

A motort meg nem csináltattam, közös munka volt, aminek Csabi vitte az oroszlán részét, illetve Bundi és Joco2105 :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Top
   
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 4:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 09, 2007 11:09 am
Posts: 2209
Location: Budafok
Téged azért mégse látlak a listán. :wink: :lol:

_________________
21013-Desert Storm


Top
   
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 5:39 pm 
Ma délután mentem a kocsival egy kisebb karikát, és most hogy meg lett igazítva nincs alapjáratom melegen, csak szívatóval. És hiába tekergetem a csavarokat, nem reagál semmit. Lehet nagyobba alapjárati fúvóka kell? Már így is 60-as.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 5:49 pm 
Offline
Új fórum tag
User avatar

Joined: Sat Sep 26, 2009 12:42 pm
Posts: 15
Nekem 75-ös alapjárati van a 07-es karbiba dörzsárazva,kissebbel nem volt alapjárat,így viszont 1000-esre be lehetett állítani.

_________________
A hangomnak egy pontból,a kocsi 200méteres körzetéből kell hallatszania.


Top
   
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 5:57 pm 
Akkor holnap megreszelem, nem próbálkozok feleslegesen.


Top
   
PostPosted: Tue Mar 29, 2011 4:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 09, 2007 11:09 am
Posts: 2209
Location: Budafok
Ma tankoltam először a desert stormba etanolt, igaz 95tel felesben. Előtte Agip féle 98 volt benne, azzal már csörgött, ha 4.ben hozzáértem a gázhoz. Így még kellett neki adni vagy 4-5 fokot, és az utcában fölfelé meg se nyikkan. Az alapjárati fúvókát 50ről 60ra cseréltem, más változtatás nincs. Szépen szedi a lábát, olyan mintha 4000 felett még talán jobban is menne, plusz, így olyan, mintha 320ért tankoltam volna.
üdv

_________________
21013-Desert Storm


Top
   
PostPosted: Tue Mar 29, 2011 4:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Jun 29, 2005 4:08 pm
Posts: 1460
Location: Csokonyavisonta
Próbáld ki tisztán, szerintem meglepődsz majd. Amúgy megjött a pack köszönöm szépen.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Top
   
PostPosted: Tue Mar 29, 2011 4:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 09, 2007 11:09 am
Posts: 2209
Location: Budafok
Okés, használd egészséggel. :wink:
Megnézem majd tisztán is, csinálok hozzá egy karbit, nem sikk, hogy ezt állítgassam. :)

_________________
21013-Desert Storm


Top
   
PostPosted: Sat Apr 23, 2011 3:04 pm 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Aug 03, 2008 10:12 pm
Posts: 3171
Location: Budapest/XIV.ker
Aki használt télen E85-öt valamilyen formában, az beírná ide?

Arra gondoltam, most annyira jól viselkedik a kocsim 50/50 arányban, még a hidegindítási gond is megszűnt egy AC csere után, lehet idén télen először nem fogok leállni az e85röl, és érdekelnének tapasztalatok tanácsok a téli használattal kapcsolatban.

Válaszokat előre is köszönöm 8)

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Top
   
PostPosted: Sat Apr 23, 2011 8:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Kapitány, én végig etanoloztam a telet, írtam is róla. :wink:

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Mon Apr 25, 2011 4:26 pm 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Aug 09, 2010 8:13 pm
Posts: 54
Skype: ifj.kovács andrás
Location: Nyergesújfalu
hali
félig elkészült a gép rajta van a k-jet és megvolt az elsö hosszabb út is vele meglepöen kedvező fogyasztással szerintem 9-10l között evett tiszta e85-böl peresze szabályosan közlekedvel az autóban 2 felnött és 3 gyerek utazott sajnos pontosat nemtudok írni mert rátankoltam sajnos még nem tökéletes a beállitás de egészen jól viselkedik az autó a k-jettel meg a bioetanollal
slayer08:én a telet is e85-tel autoztam végig a tapasztalat az ,hogy nehezebben indul és egy kicsit melegiteni kell elindulás elött pár percet ,én csak tiszta e85-tel közlekedek szerintem nem érdemes kevergetni karbis ladánál az ecu-s motornál már más a helyzet ott nehezebb átt álitani házilag elektronika nélkül


Top
   
PostPosted: Mon Apr 25, 2011 5:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
cáfolnám hogy nehezebb ecu nélkül átállni etanolra, lehet nagyobb befecsi fejekkel, vagy nyomás emeléssel.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Fri May 27, 2011 7:02 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Az olcsó benzin is nagyon drága

"Egy liter E85 280 forint körül mozog, nagykereskedelmi ára azonban ennél 50-60 forinttal alacsonyabb. (Egy liter hagyományos benzinen egy kút 5-6 forintot keres.) Az E85 jelenlegi ára mellett az autósok lényegében nem tudnak spórolni használatával, mivel az autó etanolból 20-25 százalékkal többet fogyaszt"

A hagyományos kereskedelmi rövidlátás iskolapéldája. Mi a lóbránerért nem adják 30 forintos árréssel... akkor talán volument is tudnának eladni belőle, ötszőrös haszonnal...

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Fri May 27, 2011 9:12 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Aug 03, 2008 10:12 pm
Posts: 3171
Location: Budapest/XIV.ker
Mert még nem terjedt el...

ha meg elterjedt, akkor meg már minek?! :(

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Top
   
PostPosted: Fri May 27, 2011 9:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
És miért nem terjed? Mert kis fogyasztású autónál nem hoz annyit, hogy megérje vele b@szkodni. Ha a magasabb fogyasztás ellenére 30 forinttal olcsóbbra jönne ki az üzemeltetés literenként, rögtön érdekes lenne tömegeknek is.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Fri May 27, 2011 9:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:21 am
Posts: 3584
Location: Hungaroring
Senki nem akar túl sok E85-öt eladni, egyszerűen nincs rá elég termelési kapacitás és bővíteni se nagyon lehet, mert tovább nőne az éhínség.
Az autózás jövője most kb így néz ki:

- A belsőégésű motor domináns marad még legalább 10 évig, jelentősen növelt hatásfokkal (downsizing, feltöltés).
- Közben becsúsznak a hagyományos, majd a plug-in hibridek.
- Végül a teljesen elektromos autók veszik át a dominanciát.

E85, gáz, ilyesmi esélytelen.

_________________
www.BPracing.hu
Image


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 749 posts ]  Go to page Previous 111 12 13 14 15 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited