Pontos idő: szer. jan. 22, 2020 12:10 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 324 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 57 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: OFF topic
HozzászólásElküldve: kedd júl. 29, 2008 10:51 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Audi Q7 vs. Fiat 500 törésteszt
Döbbenetes... a Q7-en még fel is nyílik a motorháztető, mintha tátott szájjal akarná elnyelni a Fiatot.
Tipikus és szélsőséges példája a nem-kompatibilis ütközéseknek :(
Pedig az 500-as 5 csillagos NCAP minősítéssel bír - de csak a maga (kis)kategóriájában...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 9:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Üdv Mindenkinek!

Régóta foglalkoztat, hogy célszerű egy helyre összegyűjteni az akítv és passzív
biztonsággal kapcsolatos információkat, híreket, gondolatokat, teszteket, véleményeket;
leginkább persze a típus-specifikusakat (Ladás), de általában vett autós vonatkozású is.

Ezt az írást olvasva ismét eszembe jutott, hogy jobban figyeljünk oda erre a témára.

"Lenne egy javaslatom a halálozási statisztikák javítására ... Legyen mindenkinek kötelező
egy évben egyszer egy hétig szakadt Ladával, rozsdás Suzukival, lógó belű húsz éves
Fiattal járni. Csak hogy el ne felejtsék (a szerencsésebbek pedig hogy megtapasztalják),
mit is jelent valójában százzal menni. Mert hiába tudod megfizetni a legjobb ügyvédeket,
a fizika törvényei abszolút demokratikusak. Mindenkire egyformán vonatkoznak."
Forrás : http://belsoseg.blog.hu/2008/10/14/demo ... _torvenyek

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 10:19 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
Hali!

- bekapcsolt biztonsági öv
- megfelelő fékberendezések (nem kopott betét és tárcsa)
- beállított futómű (évente kéne?)
- jó futófelületű gumi
- kis hotljátékú kormány
- nem is tudom, hol olvastam, tán egy autós honlapon ( :) 8) ), ahol azt írták: 2 évente fékfolyadék csere! Ezt ki tartja be? Pedig kéne.
- Kresz betartása ( 8) )
- JÓFEJ!

Most hirtelen ennyi jutott eszembe.
Üdv, HeegGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 1:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Köszi a hsz.-t HegeGabi!

Könnyebben áttekinthetőek a biztonsággal kapcsolatos dolgok,
ha elsőször megnézzük, hogy mik alkotják az aktív- és mik a
passzív biztonságot.

Az aktív biztonság körébe azok a biztonsági elemek tartoznak,
amelyek a baleset elkerülését, megelőzését szolgálják.

Ilyenek többek között :
* világító- és jelzőberendezések ( halogén- és xenon lámpák, kürt,
ködlámpa, index, féklámpa, kanyarfényszóró, vészfékezést jelző index, stb. )
* gumiabroncsok ( minőség, állapot, légnyomás, stb. ),
* fékek ( hatásfok, adagolhatóság, terhelhetőség, fékerő elosztás,
ABS - blokkolásgátlás, vészfék asszisztens, stb. ),
* futómű
* kormánymű
* meghajtás ( elsőkerék-, hátsókerék-, négykerék hajtás)
* kormányozottsági tulajdonságok ( alul- illetve túlkormányzott )
* menetstabilizáló berendezések ( ASR - kipörgésgátló, ESP - kitörésgátló, stb. )
* optimális vezetési körülmények ( jól leolvasható műszerek, klimatizált utastér,
kényelmes ülés, stb. )
* stb.

A passzív biztonsági elemek a baleset bekövetkezésekor lépnek működésbe,
a vezető beavatkozása nélkül, és csökkentik vagy lehetőség szerint
megszüntetik az autó utasainak sérülési kockázatát.

Ezen eszközök közé sorolható :
* biztonsági öv ( több pontos öv, automata öv, övfeszítő, överő határoló )
* gyűrődő zónák ( programozott energiaelneyelés, stb )
* biztonsági utascella ( nagyszilárdságú acél, stb. )
* biztonsági kormányoszlop
* ragasztott üvegek
* fejtámla ( akítv fejtámla )
* légzsákok ( vezető-, utasoldali-, több fokozatú-, oldal- , függőny- és térd légzsák )
* stb.

A lista még 'nulladik verziós', csak ami így hirtelen eszembe jutott.
Aki javítani valót talál, vagy kibővítené a listát, kérem tegye meg!

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 1:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Szerintem a lista jól érzékelteti a két fogalom közötti különbséget, de ma már annyi minden tartozik még közéjük, hogy kár mindent felsorolni, nagyon hosszú lenne :)

De persze ha van igény rá, szívesen írok a legmodernebb rendszerekkel szerzett tapasztalataimról.

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 2:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Pavel, részünkről a megtiszteltetés, ha megosztod itt velünk
ezirányú, és extra-friss tapasztalataidat...!

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 5:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Hát nem tudom, mi érdekelne? :)

A leginkább elterjedőben lévő elsősorban kényelmi, ám ugyanakkor biztonsági elem az adaptív tempomat (ACC), amit már jópár gyártó kínál és több típusban is kipróbáltam már (S-Klasse, Mondeo, Accord). Ez ugye egyszerű radar, ami pásztázza az autó előtti területet, és fékez, ha akadályt, például másik autót észlel. Ha az akadály megszünt, például visszasorolt előlünk a kocsi, ismét visszagyorsít a beállított tempóra. Van amelyik állóra is le tudja fékezni a kocsit (S, Passat), van amelyik csak bizonyos sebességig, és persze automata váltóval az igazi mindegyik. Nagyon kényelmes autópályás funkció, de sűrű forgalomban itthon a legrövidebb beállítható követési távolság mellett is besorolnak eléd :) A radar tempomat nélkül is működik, és jelez a rendszer, ha neki akarsz menni valaminek. Ez jól jöhet pl. főútra jobbra kanyarodáskor, amikor balra nézel a forgalmat figyelve, az előtted tökölő mazsola meg valami miatt megtorpan.
Ja, vészfékezni egyik rendszer sem tud még, bár ültem már olyan kísérleti Actrosban, aholpadlóféket is tudott nyomni. Szóval ha az átlagosnál jobban kell fékezni, akkor csak jelez a sofőrnek, hogy ébresztő, lépj a pedálra.

Ezzel kéz a kézben jár a sávtartást segítő rendszer (mindenhol máshol hívják, legyen mondjuk LKAS), ami a szélvédő mögé szerelt kamera segítségével figyeli az útburkolati jeleket, és közbelép, ha index nélkül váltana sávot a vezető. Fő célja az elalvásos balesetek csökkentése. Egyes modellekben sípol, üzenetet ír ki a műszerfalon vagy bizsergeti a vezetőülés ülőlapjának megfelelő oldalát. Az aktív rendszerek már vissza is kormányozzák a kocsit a sávba, ha a sofőr nem tesz ez ellen. Ez is rengeteg autóban van már, Peugeot 308, Citroen C5, C6, meg persze a nagyobb kategóriás típusok. Az ACC-vel együtt így autópályán már gyakorlatilag semmit nem kellene csinálnia a sofőrnek, ezért figyelik a kormánykerék mozgását, és ha nem korrigál eleget az ember, szintén ébresztőt fúj.

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 6:16 pm 
Pavel írta:
Az aktív rendszerek már vissza is kormányozzák a kocsit a sávba, ha a sofőr nem tesz ez ellen.


Hát szép és jó,de mi van,ha nincs az úton semmilyen maszlag?Nálunk még van egy-két út,ahol nincs felrajzolgatva,vagy éppen a javítások miatt ott van hagyva a vonal.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 6:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
jó persze, és földúton se működik :)
ilyen esetben nem csinál semmit, jelzi, hogy magadra vagy utalva. De azért nem ez a jellemző, legalábbis az autópályákon nincs ilyen Magyarországon. Ez meg mind autópályás funkció.

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 6:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nekem a legjobban az tetszik amikor éjszakai vezetés esetén az emberi szem által nem látható frekvenciájú fényeket kamerával rögzítik és ezeket digitálisan átalakítva, az emberi szem számára is láthatóvá téve kivetítik pl a sofőr elé a szélvédőre.

Nem találtam róla most képet a neten de nagyon durva. Olyan dolgokat ki tud vetíteni a szélvédőre amit a technika nélkül még csak nem is láthat a sofőr. Jelentősen több eséjt adva arra h időben felkészüljön a vezető az akadály elkerülésére vagy a megállásra.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 6:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Szintén az S-osztályban próbáltam, igaz ez nem kivetítős, hanem a full folyadékkristályos műszerfal veszi fel az éjszakai üzemmódot, és ott jut hely a képnek is. Igez nem ideális helyen van a látómezőben, de engem jobban zavarna a kivetítés szerintem.

Kép

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 6:35 pm 
Hát igen,jó dolog lenne az,ha az ember túllátna a szembejövő autó fényén,főleg mikor közel van és észrevenné azt a mocsok gyalogost,vagy biciklist,alkalomadtán 1 vagy két lóerős közlekedő eszközt az úton,aki kivilágítatlanul mászkál az úton. :evil:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 6:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
ladarevolution írta:
Nekem a legjobban az tetszik amikor éjszakai vezetés esetén az emberi szem által nem látható frekvenciájú fényeket kamerával rögzítik..... Jelentősen több eséjt adva arra h időben felkészüljön a vezető az akadály elkerülésére vagy a megállásra.


Áhh, a túrót! :)
Ez arra lenne jó, hogy még álladékabb módon tudjon menni éjjel a nép!

Mi történik, ha egy veszélyes kanyart "biztonságosabbá" alakítanak?
A nép egyből növeli a tempót, míg újra el nem éri a saját maga által definiált veszélyességi értéket.
Mi történik, ha felfestik a töksötét út szélét?
növeli egyből a tempót, hiszen "jól látni".

Sajnos ez a valóság.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 7:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ez is igaz.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 7:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Legalább nem kell a tökre belátható kanyart (lakott terülten kívül) ki60azni, tök fölöslegesen, mint az esetek 90% ban és a maradék 10ben nem lepődnénk meg, hogy ... ba.meg, ezt télleg 60al kelet volna :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 8:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 10:46 am
Hozzászólások: 1454
Tartózkodási hely: Pécs
Üdv!

Miki az útszél felfestését Angliában tesztelték és arra jutottak,hogy ebben az esetben is a vastagság a fontos. :mrgreen:
Ha vastagabb volt a felfestés és sűrűn szaggatott,akkor mérhetően csökkent az autósok tempója.

Biztonságérzet,kényelem kontra sebességnövekedés kapcsán saját tapasztalat,
hogy mikor átültem off autómba ,nem éreztem a tempót.
Ladában tapasztalt 50-es tempó érzése,octaviában 60-70-es tempóval párosult.

Ja és Pavel által említett rendszerek ott lehetnek a szlalom versenyeken is előbb utóbb.
De akkor hol az élvezet? Példa videjó

_________________
Dzsí.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 8:49 pm 
Offline
dr. Lada

Csatlakozott: pén. máj. 04, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 2093
Tartózkodási hely: Kaposvár
Na engem ettől fogna el a para.. :evil: ott ülni a saját magától forgó kormány mögött, és bízni a technikában, hogy az majd jól beveszi a kanyart.. :lol: aztán a chip meggajdul és máris kész a baj.. :| vagy csak én nem bízom benne eléggé? Mondjuk jól megy a "robotkocsi" a videón, de én ülni nem bírnék így a kocsiban, nekem ott minden bajom lenne. :oops:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 8:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Én is ültem más mellett, nem volt jó érzés, főleg, hogy nem is látod, hogy mit is fog csinálni, mert egy embernél kb re lehet látni mir készül, de a CPU-nál :D
Ja amugy azért volt szar kollega mellett ülni a mondeoban, mert nagyon szűk a mélygarázs kijáró és megpróbálta kiszélesíteni... betonfal nyert :(
Mikor a mondeoval mentem első gomb amit megnyomtam a beindítás után az a csuszkálós autó piktogrammú gomb volt, többek meglepetésére, főleg a kommenttel, hogy nem bízok benne, meg különben is :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. okt. 15, 2008 10:42 pm 
Tényleg beszarás ahogy ez megy.Dehát akkor meg minek autó?Akkor már legyen az utak helyén sín és akkor már nem is kell vezetni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 12:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Pavel, jó volt nagyon a napjaink és a közeljövő aktív biztonsági
rendszereit felvillantó írásod! Köszönet érte!

Az autók biztonságával kapcsolatban manapság az átlagautósok leginkább
a "Hány csillagos a töréstesztje?" kérdés jut eszébe, jobb esetben.
Mik ezek a 'csillagok', hogyan állapítják meg, hogy melyik autó mennyit érdemel?
A méréseket az EuroNCAP szervezet végzi. A tesztek az alábbi vizsgálatokból állnak :

1. Frontális ütközés
Az autót 64km/h (40 mérföld/óra) sebességgel egy fixen rögzített,
de deformálódó akadálynak ütköztetik, félátfedéssel. Ez utóbbi azt jelenti,
hogy az autó maximális szélességének kiszámolják a 40%-át, és az autó
elejének ekkora része csapódik be az alumínium akadályba ( ami a szemből
érkező másik autót helyettesíti ).
frontális
Azért ezen a módon modellezik a frontális ütközéseket, mert a tapasztalatok
szerint a súlyos vagy végzetes sérüléssel járó országúti balesetek
nagy többsége így történik.
Az ütköztetés sebessége eredetileg 56km/h (35 mérföld/óra) volt, ezt
emelték meg 64km/h-ra, mivel ez a legjellemzőbb becsapódási ( vagyis az
ütközés előtti fékezéssel csökkentett ) sebesség. Külön vizsgálják a vezető
és az elöl ülő utas sérülési kockázatait, testrészenként. Ezek a következők:
fej, nyak, mellkas, comb, lábszár, lábfej.
Attól függően, hogy az autó mennyire csökkenti le a sérülés kockázatát,
a védelemi képességet öt fokozatban és színben adják meg a szemléltető
ábrákon: jó (zöld), megfelelő (citromsárga) , csekély (narancssárga),
gyenge (barna), rossz (piros).
védelem frontális

2. Oldalütközés
A frontális ütközés után a második legfontosabb ütközési szituáció.
Ezt úgy modellezik, hogy egy deformálódó 1,5 méter széles akadályt vezetnek
neki 50km/h-s (30 mérföld/órás) sebességgel a vezető ajtajának.
oldal
A vezető sérülési kockázatát a frontális ütközésnél leírt öt osztályba sorolják,
a fejre, mellkasra, hasra és derékra vonatkozóan.
védelem oldal

3. Oszlop ütközés
Ebben a tesztben egy 25,4cm átmérőjű merev oszloppal ütköztetik az
autó oldalát, a vezető ajtajánál, a sorfő fejének vonalában.
oszlop
Az ütközés sebessége 29km/h (18 mérföld/óra). Mivel az oszlop viszonylag
keskeny, az erőhatás koncentrált, ezért a relatív alacsony sebesség ellenére
jelentő alakváltozást idéz elő a karosszériában. A vezető fejének védelmében
ilyenkor kiemelt fontosságú az oldal- és a függönylégzsák.

(foly.köv.)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 12:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Az NCAP teszt sajnos már nem nagyon állják meg a helyét, mivel minden autógyár pontosan ismeri a mérési metódust, könnyen készítenek olyan autót, amely az adott szituációkban jól megállják a helyüket, de ettől még könnyen lehet, hogy egy éppen nem szimulált helyzetben más sorrend alakul ki.

Kép

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 12:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Ez így van, ez lett volna a következő hsz témája :)
Pavel, a gondolatolvasó :wink:

Mégis, szerintem innen lehet elindulni a téma kapcsán.
Egyrészt, mert a legközismertebb, másrészt mielőtt elkezdünk
valamit kritizálni, jó tudni, hogy mi is az egyáltalán...

A valós körülmények között történt balesetektre szokták
példaként felhozni a Volvó kutatási eredményeit, és a
svéd Folksam biztosító statisztikáit.
A Volvó és a Folksam is visszaigazolt olyat, hogy az NCAP
csillagok nem minden esetben hozzák pontosan azt, amit
azok alapján elvárnánk tőlük.
Mindenesetre, az összes jogos és alaptalan kritika ellenére
az NCAP teszteknek szerintem nagy szerepe van abban,
hogy biztonságosabb a mai átlagautó, mint a 10-15 évvel
ezelőttiek.

Persze, a gyártóknak csak a profit a lényeg, és nem a vevők
élete és egészsége. De vannak olyan genyák, hogy a profitért
cserébe se adnak (adtak) olyan értékeket meg, mint pl. a
biztonság.

OFF
Erre példaként nézzük meg a ma divatos 'zöld' modelleket,
az alacsony fogyasztásukkal! Sehol semmi extra, csak a szokásos
hosszabb váltóáttétel, az átprogramozott motorelektronika, a
burkolt fenéklemez, néhány aerodinamikai módosítás a kasztnin,
alacsony gördülési ellenállású gumi, csökkentett súrlódási ellenállású
motorolaj, stb.
Ennyi. Megtehették volna ezek jó részét már pl. a 90-es évek közepén is,
filléres tételek szinte, mégsem figyeltek rá oda :(
ON

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 12:57 pm 
Na meg gondoljunk bele,hogy ha az autó éppen közlekedik,akkor is szvsz a legtöbbször szembe jövő autónak csapódik.Akkor meg bizony nem 64 km/h van.Mégha én 60-al megyek és a szembe jövő is 60-al,akkor az erő összeadódik.Úh ezek az értékek csak parasztvakításnak vannak már.Ha annyira biztonságosat akarnak csinálni,csináljanak "koporsót",mint az F-1 es és más versenyautókban.Pl,olvastam egy cikket,ahol egy csávó a gyönyörű Enzoját törte össze.A szerpentinen 260-al tépett a sziklafalnak,leszakadt az eleje és ahátulja,de a csávó mégis kiszállt gond nélkül. :roll:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 1:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Az h hány csillagot kap egy autó úgy tudom nem csak a bábuk sérüléseiből adódik.
Pontoznak mindent és a megszerzett pontszám alapján kap az autó annyi csillagot amenyit érdemel.
Pontot meg sokmindenre lehet kapni. Mint pl hang és fényjelzésre ha nincs bekapcsolva a biztiöv.

Ha veszünk egy kisarkított példát:
Attól h csipog az autó ha nem kapcsolod be az övet semmivel sem biztonságosabb mint amelyik nem csipog.
Mindkét autóban bekapcsolt övvel tegyük fel ugyanaz a bennülők sérülése mégis a csipogós több csillagot kaphat az EuroNCAP szerint.

Olle_Gyuri írta:
OFF
[...]
Ennyi. Megtehették volna ezek jó részét már pl. a 90-es évek közepén is,
filléres tételek szinte, mégsem figyeltek rá oda :(
ON
A múlt héten volt nálunk egy előadó egy hazai autógyárból. Az előadás után páran dumálgattunk vele (fiatal jó arc volt :) ) és a lényeg ez: "Jó autót ma nem éri meg gyártani. Éppen csak annyira kell jót gyártani, h a konkurenciánál egy picit jobb legyen"

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 1:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Robert, a Ferrari Enzo-s példád kicsit túlzás.
Az NCAP tesztekben az Enzo-hoz képest átlagautókat viszgálják
( méret szerinti kategóriánként ).
A F1 és az Enzo szintű autók nem vehetők egy kalap alá a
hétköznapi járgányokkal. Se teljesítményben, se árban,
se praktikumban...
Ez a viszonyítás olyan, mintha minden autóba az Enzo motorját
kérnéd, mert az már tényleg eléri az erős szintet :)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 1:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Tuidnának ma is sokkal-sokkal biztonságosabb autókat gyártani, de azt nem venné meg senki, mert ki akarja fél óráig kötögetni az övet, mjad felvenni a nyakmerevítőt meg a bukósisakot :)

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 1:37 pm 
Nem is ép értelmű példaként írtam ezt.Csak idegesít,hogy kis sebességgel mérik a töréstesztet,sztem még egy régi Ladában is el lehet tűrni egy bekötött utasnak,a 64 km/h-s ütközést.

ladarevolution írta:
és a lényeg ez: "Jó autót ma nem éri meg gyártani. Éppen csak annyira kell jót gyártani, h a konkurenciánál egy picit jobb legyen"


És éppen ez az idegesítő,amíg az emberek nem változnak meg és nem csak a pénzt hajszolják,addig erős túlzással a gyárak kezében az életünk,mert ha nem a nagy profitot néznék,hanem az emberek biztonságát,akkor sokan élnének a mai napig is.

OFF

Szintén ilyen tendencia van a környezetvédelemben,hiába van egy ember,aki szeretné a köv generációnak tisztán hagyni a Földet,ha jut rá 100 másik,aki az út mellé szórja a szemetét. :roll:

ON


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 2:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Robert írta:
sztem még egy régi Ladában is el lehet tűrni egy bekötött utasnak,a 64 km/h-s ütközést.

Nos, ez az, ami _sajnos_ nagyon nem igaz.
Se a Zsigulik, se a Kockák, se a Samarák nem hagynak esélyt a tesztkörülmények
között vizsgálva egy 64km/h-s sebességű (frontális)ütközéskor a sorfőrnek túlélésre.
Az első Lada modell, ahol elkezd valami javulgatni, az a 110-es család - de ott is
csak hangyányi az előrelépés. A Priora már értékelhető eredményeket ad.
Biztos tudsz olyan példát, hogy 90-nel ( 80-nal, 100-zal, stb. ) ütközött a haver Ladával,
és kutya baja se lett. De ott az az őranygala volt, aki megvédte, és nem az autója...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 2:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Utasnak talán de söfőrnek már nem biztos.
Sajna.
Azért az életben máshogy működnek a dolgok ezer tényező van egy balesetnél amik vagy jól jönnek ki vagy nem. Ha megtörténik a baj akkor sok múlik a szerencsén is.
Túl lehet élni egy Ladában is egy 70-80km/h-ás ütközést ugyan úgy, mint ahogy 50-nél is meg lehet halni egy 7-es BMW-be.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 2:56 pm 
Ok,ok.De ha jól belegondolsz,akkor a Lada egy 1970 körüli terv alapján készült.És ne mondja nekem senki,hogy ha nagyon akarnak,akkor nem tudnak mára olyan autókat csinálni,amelyik nagyobb sebességnél történő balesetben is életben tartja az utast. 38 év az sok idő.

A biztonsági öv fontosságára is felhívták anno a figyelmet,mégse kezdték el rögtön alkalmazni,míg sok halálos baleset nem történt.

Másik eset pl. a vonatoknál figyelhető meg.Egy egyszerű kis vaslappal meg lehetett volna akadályozni a nemrég örtént InterCity balesetét,amiatt a kis kütyü miatt nem mászott volna egyik vagon a másikra.Egy kis apróság,nem is drága,csak plusz költség a cégnek.Viszont mégse vezették be,pedig asszem már legalább 10 éve szabadalmaztatva lett.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 4:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Robert, láttad már ezt a videót?
http://www.videobomb.hu/video/Lada_toresteszt

Az orosz AutoReview lap végeztetett el egy 2107-es Ladával az EuroNCAP
szabványoknak megfelelő töréstesztet ( szemből, 64km/h sebességgel,
40%-os átfedéssel, deformálódó akadálynak vezetve az autót ).

Az eredmények röviden:
* az erők az utascellában egyáltal nincsennek elosztva
* kasztnin több varrat is egyszerűen szétnyílt
* a szélvédő rögtön kirepül, nem teherviselő elem
* a bábú fejjel és mellel a kormánykeréknek csapódott, ami 175mm-t jött befelé
* a fejre mért ütés 1000HIC feletti, agyhalál garantált
* a padló összegyűrődött, a pedálok és a műszerfal erősen benyomódott, lábak roncsolva
* ülésben lecsúszott a bábú, gerincében törés közeli erőket mértek
* a vezető az ülés és a műszerfal közé préselődött, mivel az ajtóban nem
volt benne az oldalmerevítő hosszgerenda

A részletesebb teszteredményt megtalálod itt :
http://autos.groups.yahoo.com/group/lada/message/42911
képeket pedig hozzá itt :
http://kep.tar.hu/olleg/50510229

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 5:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Egy őszinte ex-ladás véleménye a bekötött biztonsági övről:
http://palyazat.indavideo.hu/video/Marci

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 7:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Azért megnéznék egy biztonsági-ajtómerevítéses 2107-es tesztet is.

Amúgy az AutoReview is kihangsúlyozta többször is h ez egy 40 éves konstrukció.
Csodákat nem kell várni tőle. Ha megnézzük a nyugati tömegmodelleket a 70-es, 80-as évekből azok is darabokra törtek, talán még jobban is mint az akkori minőségű Ladák.

Pl.:
WV Golf II.
Honda Civic

(tény h ott nem deformálódó falnak ütköztettek még)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 16, 2008 10:51 pm 
Offline
dr. Lada

Csatlakozott: pén. máj. 04, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 2093
Tartózkodási hely: Kaposvár
Hűh, ez a kocka 64 km/h-val elég gatya lett. :shock:

Nekem olyan tapasztalatom van csak, hogy milyen kilakatolt 2101-essel gesztenyefának menni. Sebesség kb. 60 lehetett (rendőrök 70-et számoltak), a biztonsági öv az úgy volt, ahogy sokan az ilyen állítható öveket "használni" szokták: leakasztod a helyéről és lelógatod magad mellé (de nem kapcsolod be.. ó, miért is tennéd? :) ). Én kapaszkodtam a kormányba, ami nem kicsit elgörbült, a biztonsági öv ugye semmit nem fogott, mert "lógott", csak arra volt jó, hogy baloldalt a kulcscsontomnál kicsit felsértse a bőrt, amikor én előre felé mozogtam. Ez csak egy horzsolás volt. A lábam kicsit bevertem, talán a jobb térdem, de ez se volt súlyos, másnapra nem is éreztem, hogy fájna. Viszont az üveget kifejeltem, a homlokom közepét a szilánkok jól fel is vágták, vérzett is mint állat. :| Saját magam szálltam ki, én hívtam a szerveket (rendőr & mentő), hogy "ez történt".. :x A homlokom persze nagyon vérzett, papírzsebkendőt szorítottam rá, míg nem értek oda a mentők. Na kórházba be, ott voltam csütörtöktől asszem vasárnapig (megfigyelésre bent kellett tartaniuk, pedig kopp-kopp nem volt semmi gondom egy vágáson kívül a homlokom közepén), közben a homlokomon egy bazinagy tapasszal. De még az is jobb volt, mint mikor azt levették. :oops: Mert utána kb. 1 hónapig nagyon csúnyán nézett ki a homlokom, elég nagy varrat látszott rajta; majd 3-4 hónap múlva már nem látszott.
Na persze nemhogy nem hagytam fel a Ladázással, de egyenesen kihívásnak is tekintem azóta. Viszont azóta nagyon ésszel megyek, lehet hogy van egy jó kanyar és vizes az út, de ha (akármilyen) veszélyt látok, akkor "egyefene, majd legközelebb kiteszem keresztbe, de most nem kockáztatok..". Ha felmértem, hogy na itt lehet, mert csak sekély 10 centis árok van a külső íven, vagy mondjuk a városba van 2 sáv + 1 buszsáv bukótérnek és sehol egy kocsi se, akkor ilyen helyeken szigorúan keresztbe, ha vizes. :P
Írtam már máshol (itt most csak címszavakban említeném meg), hogy azt tartom a legfontosabbnak a vezetésben, hogy Tisztában kell lenni a SAJÁT KORLÁTOKKAL, annó nem voltam tisztában ezzel, meg is lett az eredménye egy rottyra letett 2101 személyében. :cry: Másfelől pedig Ésszel kell közlekedni.. elég veszélyes üzem ahhoz, hogy ne ész nélkül autózzunk.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 7:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
ladarev, jó hogy betetted a Golf II-es törésteszt videóját.

Még a Golf III sem sokkal masszívabb a képsorokat elnézve :
ugyanazok a jellegzetes alakváltozások vannak rajta, 'A'
oszlop felső vége és a tető alkotta sarok előre és felfelé
nyílik, a vezető ajtajának jobb felső sarka tájékán, a 'B'
oszlop felett a tető lemeze behorpad, stb.

A Golf IV-től kezdve szemmel látható, hogy jóval erősebb a
kasztni, elvezetve hatnak az erők, a mozgási energia elnyelés
programozottan zajlik.

Ebben az alsó-középkategóriás szegmensben ez az a kor,
( '98-'99 tájéka ), és ezek azok az autók ( pl. Astra G, Golf IV,
Focus I ), amik a ma minimum elvárható passzív biztonsági
szintet elérik; ez mondjuk 4 csillagos törésteszt az EuroNCAP-nál.

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 10:08 am 
Nekem valami nem tetszik ezzel a teszttel kapcsolatban....szerintem ennyire nem kellett volna összetörnie. Ismerős csattant már 100 körül bele egy régebbi Corollaba, aztán a Zsigára kettőt kellett rúgni, kihuppant a lemez, a Corolla meg ment a bontóba.....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 10:18 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
lacika2107 írta:
Ismerős csattant már 100 körül bele egy régebbi Corollaba, aztán a Zsigára kettőt kellett rúgni, kihuppant a lemez, a Corolla meg ment a bontóba.....


Jajj, az ilyeneket itt ne :)

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 12:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
lacika2107, erről a hírről jut eszembe, hogy : "Megtörténhet, de az ötöslottó esélyesebb..."
Ha azt mondod, hogy így volt, el is hihetem - végülis nem voltam ott, nem láttam...

De az biztos, hogy ellenőrzött, hitelesített mérési körülmények között, reprodukálható
módon (!) egy 2107-es Lada 100km/h-s sebességgel becsapódva NEM KÉPES megóvni a
benne ülők testi épségét, az életüket.

Erre a mutatványra a mai legújabb és legdrágább 'hétköznapi' autók sem képesek ( Robert
kedvéért : az F1-esek és társaik igen :wink: ). Már a 64km/h-nál kicsivel nagyobb tempónál,
pl. 80km/h ütközésnél _drasztikusan_ romlanak a 64-es sebességnél 5 csillagos autók
védelmi képességei is. Az addig védett testrészek, belső szervek sérülésveszélye ott
súlyos, maradandó károsodásokat jelez, ha nem végzeteset.

Pedig a 64km/h-ról 80km/h-ra "csak" +56% mozgási energiát jelent; a 64km/h-ról
100km/h-ra viszont már +144%-ot. Ez őrült nagy különbség! Nem csoda, hogy a ma
legbiztonságosabbnak tartott modellek sem garantálhatnak semmit ennél a sebességnél.

A 2107-es, ahogy arra többször-többen utaltunk, mégiscsak egy bő 40 éves konstrukció...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 12:59 pm 
Igen,csak az egyetlen baj,ami befolyásolja a megítélést a Ladával szemben,hogy a CCCP és sok más egyébb ok miatt,nem fejlesztettek a többi gyártóval szemben.

Mert akkoriban,mikor kijött a szalagról,egy népszerű autó volt,mindenhol,csak a többi gyár időben fejlesztett is.Ha a Lada ugyanúgy fejleszt,akkor meg lehet,hogy éppen valami előlkaparós csodában ülnék,nem pedig a keresztbe állós hátulkaparósban.Bár nem tudom,hogy örülnék neki vagy sem.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 1:13 pm 
Valszeg nem :)

ON

Anno elképedve láttam egy széria 2105-öt 15-20km/h-val fékezés nélkül nekimenni egy betonkerítésnek. A bal oldala kapta el és "iszonyatos" látvány volt a sárvédő+lökös környéke... Nem hittem sokáig a szememnek...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 2:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
törésteszt ide vagy oda kár ezen gondolkodni.sok múlik azon mit kapsz el meg milyen szögböl.haverom csattant a villanyoszlopnak zsigulival autó kuka, ő meguszta annyival hogy felrepedt a szája,de volt olyan is hülyeség miatt aki szegény ott maradt.ez sztem ilyenkor a szerencsén mulik az egész.sztem eggyikünk se azért vett ladát mer hogy milyen a töréstesztje.
amugy a biztonsági öv dolgot én nem tartanám kötelezőnek azzal hogy valaki nem köti be magát másokba kárt nem tesz.azt hogy miért mondom azt is ismeritek.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 2:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Én sem tenném kötelezővé az övet. Ellenben ha nem bekötve szenvedett balesetet, netán rokkant meg, akkor a társadalombiztosítás egy vasat se fizessen.

Nem korrekt a köz pénzén finanszírozni más lustasága miatt, gyógyítását, arcplasztikáját, rokkantnyugdíját élete végéig (és elélhet még egy 18 éves emberke 80 évet) mert nem kötötte be magá! csengesse ki a milliókat ha ekkora arc, hogy nem köti be magát.

Nyugatabbra a biztosítós sem fizet az életbiztosításra, ha nem volt bekötve, ugyanis nem tett meg minden tőle telhetőt a delikvens, a kár mérséklésére.

Továbba, azzal hogy vki nem köti be magát igenis tud másban kárt tenni. A hátul ülő megöli az elől ülőt aki be van kötve. Kirepülése közben szintén tud kárt tenni. Valamint vészhelyzetben nem ugrik ki az ülésből, picivel több esélye van az utolsó utáni pillanatban is menteni a menthetőt.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 2:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
kis szerencsével nem tesz másokban kárt, de ha mellette ülve utaznak pl. akkor már más a helyzet. Monsjuk a sofőr ugyan úgy lefejelheti a hátsóülésen ülőt is akár mint mondjuk a kormányt.

Egy másik nagyon fontos dolog h autózáskor sose legyen rögzítetlen tárgy az utastérben. Most h az egy 1kg-os aktatáska vagy egy 70kg-os emberi test az lényegtelen.
Olle_Gyuri írta:
Még a Golf III sem sokkal masszívabb a képsorokat elnézve :
ugyanazok a jellegzetes alakváltozások vannak rajta, 'A'
oszlop felső vége és a tető alkotta sarok előre és felfelé
nyílik, a vezető ajtajának jobb felső sarka tájékán, a 'B'
oszlop felett a tető lemeze behorpad, stb.
Ugyan ez figyelhető meg a Szamara=>2110=>Priora esetében.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 3:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Egyetértek Arnolddal! Egyetlen egy kivétellel:
* ha más valaki is utazik az autóban! Független attól hogy hányan és hogy hol ülnek! Vagy egy videó egy megosztó portálon, amit múltkor fedeztem fel, de most a világért sem lelem. Arról szólt hogy mekkora kárt képes tenni egy be nem kötött utas egy bekötöttben. Látni hogy a bekötött utas megúszta volna, ha a mellette utazó be nem kötött utas egy kereszteződésben történő oldalirányú balesetkor szét nem fejelte volna a másiknak a fejét.

Tehát ha magadra vagy utalva és _egyedül_ utazol, akkor ne legyen kötelező, de ha bárki más tartózkodik rajtad kívül az autóban, akkor pedig legyen.

És mivel nehéz ezt kontrollálni, illetve jó kifogás alap lehet egyeseknek, így az egyszerűség kedvéért igenis, legyen _mindig_ kötelező az öv használata!

Bár igazság szerint én esküdt híve vagyok az övnek, volt egy időszak mikor pár hónapot egy térműtétem miatt kizárólag autóval közlekedtem és teljesen kimaradt az életemből a BKV. Nos akkor rendkívül furcsa érzés támadt rajtam, mikor a buszra újra utasként beülve keresni kezdtem az övet. Nagyon meglehet szokni! Meg biztonság érzetet is ad. Nem tudom felfogni hogyan lehet bekötetlenül utazni az autóban... Volt már részem olyan fékezésben mikor haver az autóját próbálgatta csak a parkolóban és én meg egy hirtelen fékezésre kiemelkedtem az ülésből. Nem balesettől óvott meg az öv, de akkor is! Szerintem nagyon fontos és használni is kell, még ha csak egy "karikát" is tesz az ember a ház körül, nem lehet tudni, ki fog a következő kanyar után beleszállni az emberbe...

Tanulságul itt egy másik kis videó (Magyarországon úgy is nagy divatja van a szórólap osztogatásnak):
http://auto.indavideo.hu/video/Mindig_kosd_be_magad

MÁS!

Valamint itt egy Totalcar cikk a Pavel által már korábban beszámoltakról, videóval is kiegészítve a 2. oldalon:
http://totalcar.hu/magazin/technika/accordadas/

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 4:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Vér nincs benne de azért durva videó, 16 év alatt nem ajánlom ( :) ) , de nagyon tanulságos:

http://www.youtube.com/watch?v=Ulm_g6xmP3s

Másik Bizti öves teszt:

Lada 2110-essel 3 db teszt. Először a hátulülök nincsenek bekötve. Majd mindenki be van, majd az elölülők nincsenek bekötve.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ladarevolution pén. okt. 17, 2008 4:11 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 4:08 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 07, 2007 1:02 pm
Hozzászólások: 254
Tartózkodási hely: Debrecen
Én csak azt nem értem, hogy miért nem engedélyezik ilyen régi, korszerűtlen autókba az utólagosan beszerelt biztonsági eszközöket, lásd bukócső. Pedig az biztosan életeket menthetne.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 4:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Azért a bukócső nem mutatna jól egy kényelmes családi autóban :)

Meg annyira nem kell szörnyülködni a 07-es tesztjén. A Magyarországi Ladák többsége ha bekerülne egy ilyen tesztre még ehez képest is sokkal-sokkal jobban összetörne.
A sok évnyi korrózió, és a sok lakatolás az utánygyártott elemekkel, ráadásul ki tudja hogyan összehegesztve nem sok esélyt adna egy ilyen törésnél.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 5:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
A bukócső bukósisak és 4pontos öv nélkül nagyon veszélyes, ezért tilos.

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 5:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
balachy írta:
törésteszt ide vagy oda kár ezen gondolkodni ... ez sztem ilyenkor a szerencsén mulik az egész.

Az _egész_ csak szerencsén múlik? Biztos vagy ebben?
Végülis - aki nem akar gondolkodni, annak ugye nem kötelező...

balachy írta:
amugy a biztonsági öv dolgot én nem tartanám kötelezőnek,
azzal hogy valaki nem köti be magát másokba kárt nem tesz.

Hű, Arnold, köszönöm, hogy olyan szépen leírtad erről a véleményedet,
mert én hirtelen felindulásból ugyanezt csak csúnyábban tudtam volna :)

Aki annyira "menő", hogy neki aztán senki ne szóljon be ( pl. hogy csatolja
be az övét ), az akkor is vállalja az összes következményt _saját maga_,
amikor olyan baj történik, ami éppen az ő döntése miatt vált igazán súlyossá.

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 17, 2008 8:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
én ezzel csak azt akartam mondani hogy most legyen egy görcs a gyomrunkba vezetés közbe hogy a lada amibe ülünk az töréstesztileg eléggé lentvan.sztem ez a tudat nem valami megnyugtató,és ezért inkább kár vele foglalkozni.
na mondjuk erre nem gondoltam bele hogy a kocsiba lévő utasokat veszélyeztethetné a be nem kötött ember.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 324 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 57 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség