It is currently Sun Sep 20, 2020 11:53 pm

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 324 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next
Author Message
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 1:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:21 am
Posts: 3584
Location: Hungaroring
Pár hétvégi kép, radaros Setrák:

Image
Image
Image

_________________
www.BPracing.hu
Image


Top
   
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 1:45 pm 
Köszi Pavel a képeket :)


Top
   
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 5:20 pm 
Offline
dr. Lada

Joined: Fri May 04, 2007 1:58 pm
Posts: 2093
Location: Kaposvár
Ez mit radarol (térképez fel)? :)
Ez az, ami a terelő- és záróvonalakat nézi, és nem enged kilépni a sávodból (pl. elszunyókálásnál)?


Top
   
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 5:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:21 am
Posts: 3584
Location: Hungaroring
Nem, a sávot kamera figyeli a szélvédő mögül, és annak a képét elemzi a számítógép, hogy felimerje az útburkolati jeleket.
A radar az elölhaladó járművek távolságát figyeli, követési távolságot tartó automatikához és aktív vészfékasszisztenshez használható.

_________________
www.BPracing.hu
Image


Top
   
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 5:53 pm 
Offline
dr. Lada

Joined: Fri May 04, 2007 1:58 pm
Posts: 2093
Location: Kaposvár
Köszi. :wink:


Top
   
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 8:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
"Ostorcsapás" elleni, vagyis a ráfutásos baleseteknél gyakori nyakcsigolya sérülés
elleni védelem tesztje, 2008 :
Link

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Wed Dec 17, 2008 11:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
Holt-tér figyelő rendszer :)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 11:30 am 
Gyerekülést szeretnék a hátsó ülésre de nincs övem.
Utólag milyent lehet ?
Előre lehet automatát ? kössz


Top
   
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 12:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Autód típusát ismerjük e szerinted? :shock:


Top
   
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 1:57 pm 
bocs !
2103


Top
   
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 3:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Szerintem a kocka automata övei beszerelhetők a 2103-ba is, de megeshet, hogy a hátsó kalaptartó részt ki kell cserélni az övek helye miatt. Gyakorlati tapasztalatom nincs benne.


Top
   
PostPosted: Fri Jan 02, 2009 9:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Mar 02, 2007 6:50 pm
Posts: 3956
De pontosan így van


Top
   
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 2:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
Sok elmarasztaló vélemény érte az EuroNCAP szervezet által végzett teszteket, miszerint a vizsgálataik nem a valóságban előforduló baleseteket szimulálják, ráadásul ezekre az autógyártók mintegy előre fel tudnak készülni.

Több autógyártó végez saját háza táján belül kutatásokat a megtörtént balesetekre alapozva. Legismertebbek talán a Volvo, a Saab, a Mercedes ezirányú törekvései. Az embereket illetve az autókat biztosító társaságok szintén vezetnek sok évre visszamenően nyilvántartásokat az egyes autótípusokkal történt balesetek következményeiről. Ezek közül a svéd Folksam biztosító tudásbázisa a híresebb.

1984 óta tizenegyedik alkalommal adták ki 2007 novemberében a 'How safe your car?' ( 'Milyen biztonságos az autója?' ) című kiadványukat. Ebben az 1995 és 2007 közötti időszakban történt 117.000 közúton bekövetkezett autós baleset eredményeit összegzik, valamint az autók környezetbarát jellemzőit is jegyzik. Az elemzésben 172 autó található.

A töréstesztek előnyeként értékelik, hogy gyors összehasonlítást tesz lehetővé a vásárlók számára az új modellek tekintetében. A valós balesetek elemzése ezzel szemben – mivel több év visszamenőleges adataira épül – csak jóval lassabban ad eredményeket, és a régebbi típusokra, vagy legalábbis a több éve piacon lévőkre ( min. 3 év ) nyújt támpontot a tájékozódásban.

A töréstesztek hátránya ugyanakkor az, hogy a legritkább esetben modellezik a tényleges balestek pontos körülményeit ( ez a tesztek megismételhetősége és az összehasonlíthatóságuk miatt aligha lenne lehetséges ). További hátrányuk, hogy a teszteredmények igazából csak az autók saját kategóriáján belül mérvadóak, csak ott hasonlíthatóak össze, és egymással szemben is csak az adott kategórián belül érvényesek.

Ezek alapján a Folksam azt ajánlja, hogy elsősorban a tényleges balesetek eredményei alapján döntsünk a megvenni kívánt autónk biztonságáról és csak másodsorban a töréstesztek eredményeire támaszkodva. Az valós ütközés eredményét nagyban befolyásolja az autó biztonsági szintje és az autó tömege.

(folyt.köv.)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Tue Jan 06, 2009 2:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
( folyt. )

A törésteszt és a valós baleset eredményeit összevetve kétféle meglepetés érheti az embert :
a.) jobb volt a törésteszten, mint amit a valós élet visszaigazol;
b.) jobban teljesít a tényleges balesetekben, mint amit a teszt eredményei mutatnak.

A Folksam és az EuroNCAP eredményeit átnézve mindkét verzióra akad példa.
Kezdem a kisautókkal : itt több az olyan autó, aminek jobb a töréstesztje, mint
amit később a valóságban produkált.

a.)
Ford Fiesta 1996-2002 : 3 csillag, mégis gyengébb az átlagnál
Peugeot 206 1998-2007 : 4 csillag, mégis gyengébb az átlagnál
Seat Ibiza/Cordoba 2000-2002 : 3 csillag, mégis gyengébb az átlagnál
Skoda Fabia 2000-2007 : 4 csillag, mégis csak átlagos
Toyota Yaris 1999-2005 : 4 csillag, mégis csak átlagos
VW Polo 2002- : 4 csillag, mégis csak átlagos

b.)
Hyundai Accent 1995-1999 : 1,5 csillag, mégis jó ( átlag feletti ) védelem

Kisautók I.
Kisautók II.
Jelmagyarázat

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Thu Jan 08, 2009 12:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
A Folksam vs. EuroNCAP eredményeinek összevetése az alsó-közép kategóriára

a.) jobb volt a törésteszten, mint amit a valós élet visszaigazol;

Ford Focus 1999-2005 : 4 csillag; de csak átlagos minősítés
Mercedes A osztály 1998-2003 : 4 csillag; de csak átlagos minősítés
Nissan Almera 1999-2007 : 4 csillag; de csak átlagos minősítés
Renault Megane 1996-2003 : 4 csillag; de átlagos alatti minősítés

b.) jobban teljesít a tényleges balesetekben, mint amit a teszt eredményei mutatnak;

Fiat Tipo/Tempra 1988-1997 : nincs tesztje, az utódnak ( Bravo ) is csak 2 csillag, mégis átlagos biztonságú
Nissan Almera 1995-1999 : 1,5 csillag, mégis átlagos biztonságú
Opel Kadett 1985-1991 : nincs tesztje ( az utód utódja lett csak 4 csillagos ); mégis átlagos biztonságú

Szerintem egy-két régebbi modell jó szereplése igazán kellemes meglepetés.
Az első generációs Renaut Megane "eredménye" ellenben nagy leégés ebben az összehasonlításban. :shock:
Kíváncsi vagyok a Folsam részletes adataira Megane téren ezek után...

Alsóközép I.
Alsóközép II.
Jelmagyarázat

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 3:20 pm 
Sziasztok!
Pár hete olvastam néhány jótanácsot itt a fórumon: "mit kell tennünk, ha más hibájából totálkárra tört autónkért a biztosító nem akar tisztességgel kárpótolni"
Kerestem, de nem találom, nem emlékszik valaki melyik topikban lett beszélve erről?
Ismerősömet akarják palira venni, neki szeretnék segíteni....
Előre is köszönöm!!!


Top
   
PostPosted: Wed Jan 28, 2009 8:01 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
A sérült kasztnijú autók 'helyreállítása' után messze nem nyújtanak
olyan passzív biztonsági szintet, mint az eredeti állapotukban.
Erről ad szemléletes képet a Fifth Gear című brit tv műsor, ahol
két Ford Focust üzköztettek egymásnak. Az egyik törött volt, majd
kipofozták, a másik eredeti. A tesztben az javított autó összerogyott,
a gyári állapotú átvészelte az ütközést.
Video

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Fri Jan 30, 2009 9:13 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 28, 2006 10:25 am
Posts: 1382
Location: UA, Munkács
Orosz crash tesztek.


Top
   
PostPosted: Fri Jan 30, 2009 9:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
Szia Laci!

Köszi a videokat!
A 'wmv' és 'flv' kiterjesztésű fájlok lejátszás nem okoz gondot.
De milyen program tudja az 'rm' kiterjesztést lejátszani?

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Fri Jan 30, 2009 9:52 am 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Jun 03, 2005 1:35 pm
Posts: 893
Location: Budapest
Hi!

RealMedia Player, pl. Szerintem.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Top
   
PostPosted: Fri Jan 30, 2009 10:03 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 28, 2006 10:25 am
Posts: 1382
Location: UA, Munkács
Én SMPlayer-rel játszottam le.
Egyébként a daewoo nexia ''nagyon ott van'' :x


Top
   
PostPosted: Fri Jan 30, 2009 10:11 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
Köszönöm srácok, már működik is az 'rm' lejátszás!
Első blikkre szörnyű eredmények, de majd alaposabban is átnézem őket...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Fri Jan 30, 2009 11:48 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Öv nélkül városban is veszélyes

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Fri Feb 06, 2009 11:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Egy érdekes cikk (németül):
http://www.stern.de/auto/autowelt/:Wint ... 50649.html

Egy 4es Golf és egy 5-ös BMW fékútja.
4 és 6,5 fok közötti aszfalt és levegőhőmérséklet mellett nyári ill. téli gumikon.:

Image

Jelmagyarázat a képhez:

Sommerreifen/Trocken = Nyárigumi/száraz út
Winterreifen/Trocken = Téligumi/száraz út
Sommerreifen/Nass = Nyárigumi/nedves út
Winterreifen/Nass = Téligumi/nedves út

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 12:07 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Mar 02, 2007 6:50 pm
Posts: 3956
Nem értem a télivel mért annyival hosszabb a fékút


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 12:48 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:21 am
Posts: 3584
Location: Hungaroring
Ez ilyen, a mim éréseinken is botrányos szerepelnek a téligumis autók. Téligumi csak dzsuvás úton jó, száraz úton nem tapad meg, hiába van relatíve hideg.

_________________
www.BPracing.hu
Image


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 7:14 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
nekem is az a tapasztalatom hogy ez a +7 fok alatt jobb a téli az csak duma.
latyakban, hóban persze, de száraz úton nem összehasonlítható még +2 fokban sem.


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 10:50 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
És akkor ha belegondolunk h Magyarországon a 365 napból az éjszakákat leszámítva (akkor ugye alszunk általában és nem autózunk :) ) hány olyan nap marad amikor hó és latyak van. Nem sok. :) De nagyon mínuszba se sok napon van a hőmérő mutatója.

Szóval akkor miről beszélünk h téligumi kell? :)

Jó persze annak aki a mártába vagy a bakonyba lakik biztos többször kell de pl egy nagyvárosi emberkének ahol max 1 napig van hó mer letolják és sózzák akkor tulajdon képpen felesleges az eredmények alapján.

Másrészt itt ugyanolyan gumiméretekkel volt a hasonlítás de mivan ha feltételezünk egy jóval keskenyebb télit? (mondjuk Ladán: 165/70R13 télit meg 195/50R15 nyárit) Akkor a külömbség még nagyobb is lehet.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 11:02 am 
Erre csak annyit tudok felhozni,hogy Magyarországon nemrégiben történt egy baleset,ahol egy idióta sofőr miatt két honfitársam vesztette életét,hátrahagyva két árvát.Nyári gumik voltak az autóján,havas időben.Lehet,hogy ha téli gumi van rajta akkor nem csúszik át a szembesávba.

Ha egy évben csak egyszer van szükség arra a téli gumira,akkor is legyen az fenn.

Ha pedig nem tapad olyan jól a száraz aszfalton,akkor menjen lassabban.Szerintem a téli gumi lényege úgyis az,hogy a havon és jegen tudja megfogni az ember az autót.Sokkal nagyobb a jelentősége.


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 11:09 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
User avatar

Joined: Sat Nov 25, 2006 8:45 am
Posts: 5045
Location: Tatabánya
Jégen?? Nincs az a gumi amit ott bármiféle tapadást mutatna. A szöges legalább vmire használható, de kicsit is lefagyott úton a legdrágább téli gumi sem ér fabatkát sem...

_________________
youtube csatornám


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 11:13 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Jó Robert, de ilyen erővel a másik oldalról is nézhetnénk h ha valaki elüt a zebrán valakit akkor ha nyári lett volna akkor bőven megállt volna a zebra elött ha nincs hó. :roll:

Ez teljesen helyzetfüggő, meg amúgy is kár ráfogni a gumikra az ilyen baleseteket.
Tisztán a sofőrökön múlik a balesetek 90%-ban csak ráfogják a gumira. Szerintem.

Magyarországon meg kár nézni a statisztikákat h a baleseteknek mik voltak az okai. Mert itt nincs olyan kivizsgálás mint pl más nyugati országokban. (dicovery channel-en szoktak nyomni ilyeneket) Itt az van h helyszinelő mond valamit h mi volt azt' jónapot.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 1:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Wed Mar 16, 2005 11:50 pm
Posts: 1215
Location: BP
Még régebben olvastam egy felmérést, ami azt mutatta, hogy a nyári gumi száraz körülmények között még -8 !! fokban is jobb volt, mint a téli, utána kezdett a téli előre törni.
Ennek ellenére nekem is van téli gumim, mert van az úgy, hogy nem csak a városban kocsikázom, hanem hosszabb utakra is elmegyek, ahol nem biztos, hogy takarítva van az út, és még akár az időjárás is meglephet útközben.
Volt már úgy, hogy száraz úton mentünk le anyós látogatni a Bakonyba, hazafele meg már erős hó volt ott.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 1:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
nekem is van téligumim, használom is. nem is ellene beszéltem, csak a +7 fokos reklám manipuláltságára céloztam.


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 1:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Arnold mondta a tutit. Nekem is fent van a téli :)

Ahogy zotya is írja az ilyen esetek miatt kell feltenni.

De ha mondjuk veszünk egy embert aki mondjuk városba 4-5km-re használja az autóját munkábajárásra, és esetleg az évi 4 havas munkanapon busszal is el tud menni dolgozni akkor valljuk be neki nem sok értelme van megvenni.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 1:23 pm 
Offline
dr. Lada

Joined: Fri May 04, 2007 1:58 pm
Posts: 2093
Location: Kaposvár
Nos én tapasztaltam amit írtál itt előttem. Kb. egy hete tettem fel a téligumijaimat, merthogy olyan helyen fogunk kocsizni ahol kell. :twisted: Csuma jég volt nem fogott ott semmit, nem is ez a lényeg. Hanem hogy nyári gumik voltak egész november-december-januárelején fent, és egy erőteljes fékezésnél (értsd: "olyan igazi barom módjára állsz a fékpedálra, s úgy húzod már magadra a kormányt", tehát 60-80 km/h-ról úgy megállni, hogy a legnagyobb fékhatással, de a kerekek még ne csússzanak meg!), szóval ilyen körülmények között a nyári gumival +3 fokban és -7 fokban is nagyjából megállt az autó mint nyáron és úgy fékeződött, ahogy nyáron is. Ezzel szemben tegnap este, amikor + nem tudom mennyi fok volt, meg pár napja is tapasztaltam, amikor úgy + 2-3 fok volt, hogy egy ilyen erőteljes fékezésnél a téli gumik "elnyúlnak", tehát nem csúszik meg a kerék, nem fékeződik állóra, de azon felül hogy gördül, valahogy mintha mégis kicsikét csúszna is, nyúlna is fékezés közben. Olyan érdekes volt ez tegnap este is meg pár napja is. :shock:


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 1:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Mar 02, 2007 6:50 pm
Posts: 3956
Télen télleg célszerű feltenni a téli gumát, mert bármikor meglephet az idő.
Volt vala, hogy hazaértem innen távolból, még a nyári volt fenn szűz hóba kellett mennem, csíkos lett a gatya, mert sokszor volt közel a padka a drága felnivel, du mikor meg mentem hogy kicserélem akkor már csak vizes volt az út meg sem csúsztam (pedig akartam :))
Azt a télivel utána sokkal jobb volt másnap mikor megint esett.
Úgyhogy én továbbra is fel fogom tenni amikor ideje van


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 1:56 pm 
Ladarev,én kifejezetten a havas pillanatokra gondolok.Az egy dolog,hogy a téli rosszabb szárazon,mint a nyári,de ha hirtelen nyakába szakad a hó az embernek a nyári gumival,akkor nagyságrendekkel rosszabb a nyári,mint a téli.

Szóval arra a néhány pillanatra kell feltenni amikor gáz van,mert tényleg sose tudni,hogy mégis mikor kell az a téli gumi.

A csak a városban furikázok dologra,meg megintcsak ezt tudom mondani.Zebránál annyival kell menned,amennyinél tudod,hogy biztonságosan megtudsz állni,ha rálép a gyalogos,ha "elütöd,te hibád"(nem rád vonatkozik).Amúgy meg a hó az városban is hó,nem egyszer,nem véletlenül láttam a híradóban,hogy a Lágymányosi,meg mitomén milyen hidakon áll a forgalom,mert keresztbe állt egy kamion,meg mutatják a felvételeket,ahogy a meglepett sofőrök próbálnak felkotorni a hídra,több-kevesebb sikerrel.


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 2:18 pm 
Offline
dr. Lada

Joined: Fri May 04, 2007 1:58 pm
Posts: 2093
Location: Kaposvár
Én úgy voltam vele, hogy majd ha leesik a hó, akkor felteszem a télieket, addig minek. :P 95%-ban a várost se hagyom el, ha mégis, akkor is pár órán belül visszajövök, nagy útra nem megyek, szal engem ilyen meglepetés hááát csak nehezen érhet. :)


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 5:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Robert, én meg olyan emberkékre gondoltam mint Csabi :)
Akit ha meglep a hó az nagyon ritka. Inkább Ő lepődik meg ha havat lát manapság :twisted:
Azt is 1 héttel előre tudja az időjárásjelentésből.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 7:08 pm 
Offline
Off topic autós

Joined: Tue Oct 25, 2005 9:05 pm
Posts: 1284
Én tuti nem cserélgetném egy szezon (~november - március) alatt a téli-nyári garnitúrát, lusta vagyok én ahhoz :wink: Meg inkább a 40ezres téli kopjon, mint a 100ezres Parada...
Van olyan kuncsaft, akinek szeptember óta (akkor rakatta fel emberünk a téliket...) vagy 4x cseréltem oda vissza a téli-nyári kollekciót. Mikor tartósan hidegebbek jöttek, asszem az első novemberi hó előtt, akkor raktam fel a téliket. Viszont a héten tanfolyamra jártam egy céges astrával, amin nyári gumik voltak. Jó idő is volt, jól fogták az autót, hozzászoktam. Tegnap este egy hét kiesés után visszaültem a sajátomba, és az első komolyabb féktávon majdnem eldobtam a gépet...Visitott a melegebb aszfalton mind a négy gumi, nem úgy lassult amihez hozzászoktam.


Top
   
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 10:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Mar 02, 2007 6:50 pm
Posts: 3956
Mert mindig a ááálatkodás :P


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 8:04 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 14, 2006 12:49 pm
Posts: 1695
Location: Baranya
Holden Commodore ( Opel Rekord E ), 100km/h, betonfal, szemből,
vagyis a régi autók és a nagy sebességű ütközés pusztítása :
csak a csomagtartó marad egészben

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.p ... 306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 9:19 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sun Jun 10, 2007 8:00 pm
Posts: 1009
Location: Meződ/Pécs/Kaposvár
Csúnya, csúnya lehet hogy manapság nem így törnek a kocsik, de 100-al egy betonfalnak teljes fronttal. Tuti gatya.

_________________
http://data.hu/get/651605/Lada_gepkocsi ... 6.zip.html - Narancssárga Lada könyv

Sex & Drugs & Rock & Roll


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 11:12 am 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 3:14 pm
Posts: 501
Location: Óbuda !!!
A téligumis témához visszatérve, Nem azért van a téligumi, hogy hóban, jégen ne csússzon az autó, hanem mert a hidegben (7 fok alatt) a nyárigumi veszít a tapadási képességéből, keményeb és rugalmatlanabb lesz. Tehát ha nincs hó, de hideg van, mint most, én nem rohangálnék nyári gumival.
A másik fele a dolognak, hogy a téligumi ugyanúgy megcsúszhat a jégen, esetleg nedves, vizes úton, mint a nyári. Sokan nem tudják ezt és mennek mint az @llat, mert azt hiszik a téligumi megáll a tükörjégen is, aztán meg néznek, hogy mi a gyík van, meg miért áll ki egy busz a kocsim elejéből.

Szóval csak óvatosan a nyárigumival télen.

Szerintem.

_________________
1997 Hyundai Accent (X3) 1.5i 12V


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 11:32 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Hali!

Nos akkor mégegyszer. Olvastad a teszteket? _Nem_tapad jobban a téli gumi 0 fok felett, mint a nyári gumi, sőt, rosszabb. Hosszabbak a téli gumival a fékutak száraz útviszonyok között. Ha nem hiszed, olvasd el a linkelt teszteket, esetleg próbáld is ki!

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 1:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Mar 02, 2007 6:50 pm
Posts: 3956
Én még egy "keskeny" - "széles" gumi összehasonlítást csinálnék szívesen, meg lepő értékek jöhetnek ki, persze száraz, jég, víz, hó mindennel :)


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 1:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon May 22, 2006 12:47 pm
Posts: 2436
Location: Budapest, Kőbánya
Érdekelnének engem is az eredmények! Meglepő dolgokat lehetne tapasztalni. Széles gumit vállalom, 205/50 R15 a nyárim. Szárazon egész jó, de ha esik egy kis eső... hihíjjj :mrgreen:

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 1:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Mar 02, 2007 6:50 pm
Posts: 3956
Nekem 195/50R15, de hóba nagyon gáz volt, a 175/70R13al (igaz téli, de szerintem nem ez volt a mérvadó, úgy érzem) sokkal biztonságosabban tudtam közlekedni, ha nem akartam nem ment keresztbe :) (igaz olyan nem volt)


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 2:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon May 22, 2006 12:47 pm
Posts: 2436
Location: Budapest, Kőbánya
No igen.
Amúgy szerintem is kamu ez a 7Cfok, de ez már párszor le lett itt tárgyalva. Én is ősszel állok vissza a téligumikra, mert nem szeretek a nagy hidegekben kereket cserélni, mert macera. Csapadék még nem volt, de hideg már ideg mikor átálltam. Nagyon megtudtam lepődni, hogy a nyárikhoz szokott lábam mennyivel hamarabb blokkolásra kényszeríti a szinte vadonat új 8mm-es téli kerekeket.. (185/65 R14) :shock: Ez nekem azt jelenti hogy ott még jobban fogtak volna a nyáriak. Természetesen nem azt akarom ezzel sugallni bárki felé is, hogy a nyári egyértelműen jobb, hanem azt, hogy a téli gumi nekem kvázi olyan mint az ABS. Nem feltételezek vele rövidebb fékutat, viszont tudom hogy adott csúszós felületen jobban fogom tudni irányítani az autót, mint nélküle. A téli gumi sem csodaszer, tegnap előtt is sikerült a parkolóban éppen padkát érinteni vele, mert előző nap este már páran kijaszkarizták a havat ami másnapra lefagyott és friss hó esett rá, amit nem lehetett utána látni. Azon csak a szöges gumi biztosíthat valami tapadást...

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Top
   
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 2:29 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 3:14 pm
Posts: 501
Location: Óbuda !!!
Nos bevallom, a német tudásom az " Ej was ist der stein tyúkmutter" mondatra korlátozódik, így a tesztből nem értettem túl sokat. Amit írtam a saját tapasztalatom volt. Én télen, meg esőben, (meg amúgy is) lassabban megyek, mint a többiek, (60-nál 50-el, pl.) így nem is próbálgattam az összehasonlítást. Csak amikor felraktam a télit, akkor próbáltam ki, hogy erősebb fékezésnél hogyan viselkedik a kocsi.
De földes, sáros terepen szerintem jobban kezelhető a kocsi téligumival, mint nyárival (télen). (ez is saját tapasztalat alapján. Bár ez lehet a nagyobb / szélesebb barázdák miatt is.

És egy kérdés a végére: A minőségi téligumikkal is ez a helyzet?

_________________
1997 Hyundai Accent (X3) 1.5i 12V


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 324 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited