Pontos idő: szomb. aug. 08, 2020 4:33 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 324 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 5 6 7 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 19, 2009 2:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Én úgy vagyok a gyorshajtókkal, hogy nem szeretem őket, mert veszélyesek, ezért mindig leelőzöm őket, mert mögöttem nehezebben tesznek kárt bennem, mint ha előttem tesznek valamit :)
Lényeg az, hogy ismerd az autódat, tud mikor mire képes, tudd kezelni, ha megcsúszik, ne TG alkatrészekkel, gumikkal szereld, és akkor "nem érhet meglepetés", ha ráérsz egy jégfoltra a kanyarban nem beleállsz a fékbe "ahogy a kresz en tanítják", hanem kuplung alárúg kormány másik irányba teker, széles mosoly - dudálás integetés :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 19, 2009 2:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Gomexander írta:
De földes, sáros terepen szerintem jobban kezelhető a kocsi téligumival, mint nyárival (télen)


Azért is írtam hogy adott csúszós felületen. Én is téli párti vagyok, de _nem_ a celsiusok miatt gumizok. Nyálkásabbak az utak, lehullot falevelek a vizes burkolaton, fagyfoltok, jégbordák, latyak, elvétve hóóó, stb.. :) Amúgy ha tudnám hogy télen csak és kizárólag hideg lesz és semmi csapadék és nyálka, akkor vígan járnék én is nyárival...

Viko2101 írta:
ha ráérsz egy jégfoltra a kanyarban nem beleállsz a fékbe "ahogy a kresz en tanítják", hanem kuplung alárúg kormány másik irányba teker, széles mosoly - dudálás integetés :)


:lol: Te hülye vagy! :D Amúgy én is rendesen meglepődtem mikor alkalmam nyílt a Hungaroringen egy vezetéstechnikai tréning keretében megtapasztalni a különböző tapadási együtthatókat. És nem azért lepődtem meg, mert elvesztettem volna az irányítást, szerintem egészen jól teljesítettem.. :oops:
Sokkal inkább azon lepődtem meg hogy hányan vezetnek a "régi iskola" szabályai szerint és állnak bele a fékbe vészhelyzetkor és pörögnek, forognak, kamilláznak. Nekik tanulságos volt a tréning és biztosan más emberként tértek haza. Nekem egy jó ügyességi pályának tűnt és sok kidobott pénznek... (bár meglepetés ajándékként kaptam születésnapomra a szeretteimtől).

Pár videó a tréningről ITT.

Az utolsó 3 videó a rántópad. Egész sokakat a sötétszürke aszfalt fogott meg valami lehetetlen szögben, mások pedig _rossz_ irányban ellenkormányoztak :?: :shock:

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. feb. 20, 2009 8:45 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Mégsem lett szigorúbb az EuroNCAP?

"Az idei első töréstesztcsokrot már az új, egyesített rendszerben értékelték ...
a változtatás lényege abban áll, hogy a továbbiakban minden törésteszten
áteső autó egyetlen, összesített pontszámot kap - a szokásos csillagokat
egytől ötig -, amely egyben tartalmazza az összes vizsgálati kategória
eredményeit. Így ez az érték elvileg egyszerre jellemzi az autóban ülő
felnőttek és gyermekek passzív biztonságát, az elgázolt gyalogosok sérülési
valószínűségét és a biztonsági segédberendezések színvonalát.
...
a gyalogosok védelme az új rendszerben keveset számít ... Pedig a
gyalogosvédelem az a kategória, amelyet az autógyártók egy része még
mindig nem vesz igazán figyelembe a fejlesztés során, és ez a korábbi
rendszerben eléggé hangsúlyosan meg is mutatkozott.
...
Az az érzésünk, hogy az új értékeléssel elsősorban az autógyártók jártak
jól, hiszen korábbi hiányosságaik kevésbé feltűnően jelennek meg, viszont
új kiskapu nyílt a rendszerben. Ha minden, ma elvárható biztonsági
segédberendezést
beszerelnek egy autóba, azzal akár a gyengébb
törésteszteredmények is kompenzálhatók

...
eddig is egyértelmű volt, hogy az Euro NCAP-tesztek az autógyárak számára
elsősorban marketingeszközként hasznosak, de az új értékelési módszer láttán
már abban sem lehetünk teljesen biztosak, hogy a szervezet továbbra is a
vásárlók érdekeit tartja elsődlegesnek, és valóban független az autógyártók
érdekeitől."

:(

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. feb. 20, 2009 5:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
http://autofilia.blog.hu/2009/02/20/ice_ice_baby_mit_video

Durva a pécsi videó :) Nem hittem volna h ennyi vezetni nem tudó ember van, kezdek aggódni nehogy egyszer egy ilyen jöjjön szembe :roll:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. feb. 20, 2009 5:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
:D Erről egyik klasszikus kedvencem jut eszembe:
http://www.youtube.com/watch?v=npTRXr4Sgxg&feature=channel_page

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. feb. 20, 2009 6:59 pm 
Offline
dr. Lada

Csatlakozott: pén. máj. 04, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 2093
Tartózkodási hely: Kaposvár
Ezt a kanyart is sokan alábecsülik ahogy nézem: http://www.youtube.com/watch?v=d39s3FidkNo&NR=1
Néhányan meg tudják fogni, de sokan nem. Busz se semmi, ahogy megindul keresztbe. :shock:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 10:48 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Talán a passzív biztonságba belefér a háztáji síkosságmentesítés.
Ki hogyan oldja meg, hogy ne csússzon a garázsfelhajtó és a járda a ház körül?
Hólapát egyértelmű, só viszont kilőve, sem a növények, sem a beton nem szereti.
Én például a kandallóban keletkező hamut szórom ki újabban, talán nem annyira hatékony, mint a só, és némi kompromisszumot igényel, mert hordom be a koszt, de percek alatt "felmarja" a jég felületét és egyáltalán nem csúszik.
Lángszóró sem játszik, nemrég láttam a Discovery-n, hogy egy sugárhajtóművel próbáltak havat olvasztani, elégettek párszáz kilométerre való naftát, és nem mentek semmire, a hó egész egyszerűen lehűti a lángot.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 11:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Homok? Mintha faforgácsot is hallottam volna ilyen célra.

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 11:35 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Hali!

Sima homok nem a legjobb, a víztartalma miatt megfagy. Faforgács sem jó, csúszik jégen, fűrészpor jobb megoldás.

Én is hamut használok és kipróbáltam már a gyep(mű)trágya granulátumot is, amitől olvad a jég.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 11:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
Hello.
Én a homokszórásra már nem használható kvarchomokkal hintem meg a szükséges helyeket.
Hólapát viszont kilőve, gyártottam a fűnyíró trakira egy tolólapot. :twisted:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 11:45 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Akkor nálunk Pesten mi van a nagy narancs FKF-es tárolókban? Keverik a homokot netán valamivel? :?

Röhögök magamban mikor a Lánchidat pl. agyonsózzák akkora szemű sóval mint a fejem centiméteres vastagságban. Mennyire jót tehet az a híd acélszerkezetének?!

Amúgy hamarosan az EU miatt már nem is lesz szabad sózni... Egyúttal meg is neveztek pár alternatívát, de már nem emlékszem rájuk mit voltak azok.

Amúgy nem tudom miért írtam forgácsot, mikor én is a fűrészporra gondoltam. :oops: :P

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 11:51 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Sóval kevert homok...

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 12:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Valamit azért csak érhet, mert Kecskeméten hajtóművel tisztítják a kifutópályát - hatásosan.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 1:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Akkor a lüke amerikaiak voltak nagyon bénák.

SPI írta:
Hello.
..Hólapát viszont kilőve, gyártottam a fűnyíró trakira egy tolólapot. :twisted:


Nem fényképeznéd le? Én pl. a Nivára tervezek már egy ideje valamilyen házi megoldást.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 3:34 pm 
Offline
dr. Lada

Csatlakozott: pén. máj. 04, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 2093
Tartózkodási hely: Kaposvár
ladarevolution írta:
http://autofilia.blog.hu/2009/02/20/ice_ice_baby_mit_video
Durva a pécsi videó :) Nem hittem volna h ennyi vezetni nem tudó ember van, kezdek aggódni nehogy egyszer egy ilyen jöjjön szembe :roll:

Annó akartam rá válaszolni csak elmaradt.. most megteszem.
Szóval: te mit tennél olyan helyzetben, amikor egyszerűen tök mindegy hogy milyen téligumi van az autódon, nem tapad, csak pörög még harmadikban is. :shock: A videón nekem úgy tűnt, hogy talán kevésbé jeges, és inkább havas az út, de nem így van, csuma jég az egész. Namost egy ilyen helyzetben - amikor az álló autó álló kerekekkel "megindul" a jégen - mit lehet tenni? Tényleg érdekelne szóval írd le nekem. :P Mert pl. meg lehet azt csinálni, hogy felengeded a féket, így gördülnek a kerekek és nem csúsznak, de így csak jobban begyorsulsz, később mégnagyobb csatt lehet belőle, ha később kell fékezned.
Ezek a pécsi emberkék még hagyján szerintem, mit tudnak tenni, hogy tapadjanak? :oops: Ellenben eze (főleg az elején az az autós), még tolja neki és nekimegy jópár dolognak. :?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 3:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Na ezaz, amikor a sok elektronika ABS ESP meg ilyesmi csak hátrány és van ahol nem kikapcsolható, fel tudnám gyújtani az ilyen "autókat"


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 5:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Visszatérve a videóra azért végignézve elég sokan eltűznek a csúszkálók mellett...

Utólag könnyű okosnak lenni, hogy ilyen helyzetben mi lett volna vezetéstechnikailag a legbiztonságosabb, de itt talán alapvető hiányosságok figyelhetőek meg.
Nem merem azt feltételezni, hogy akik elhúztak, azokon téli gumiabroncs volt, hóláncot meg főleg nem feltételezek. Azt sem merem állítani hogy akik csúszkáltak azok mind nyári gumisok voltak. De ha már egyszer autóba kellett ülniük, akkor látván az előttük haladó szenvedését, illetve ismerve az adott útszakaszt, miért nem próbáltak meg kerülőúton célhoz érni?

Bár szerintem kisebb nagyobb téli rutinnal végig lehetett volna haladni az útszakaszon, ha más nem akkor legalább lejutni koccanások nélkül. Ilyenkor a legrosszabb az állóra fékezett kerék. A gördülő kerék kis kormányszögállással a legjobb, mert ha már nagy a kormányzott kerék slipje, megette az egészet a fene, olyan mintha állóra lenne fékezve az is, nincs oldalvezető képessége. Lassítani meg motorfék vagy kézifék is szóba jöhet ha azt akarom hogy azért kormányozható legyen az autó. Ha nem fordul eléggé, akkor még mindig ott a jó öreg mókakar. :)

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 5:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
duck írta:
Ki hogyan oldja meg, hogy ne csússzon a garázsfelhajtó és a járda a ház körül?

Lehet még 'vegyileg' megoldani a dolgot. Van afféle szer, mint kicsiben a
jégoldó spray-k, pl. 20 literes kiszerelésben. Azokkal lepermetezve a jeges
felületet, szépen felolvasztja azt. Jó töményen hat csak, így nagyobb
felületre eszi az anyagot rendesen. A szer nevét nem tudom, árukapcsolás révén
kaptunk egyszer egy kannányit :wink:
Amúgy nem támogatom, ez is egy plusz vegyszer, ami a környezetünket terheli.
Viszont szükség törvényt bont alapon, amikor viszonylag gyors és egyszerű megoldás
kell nagy területre, 'bármi áron', akkor esetleg megengedett :)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 5:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Ha már nem szempont a környezetvédelem, hiszen gyors és egyszerű megoldás kell, akkor már inkább egy kiló útszóró só 245Ft-ért, vagy konyhasó 60Ft-ért és még a lakásból sem kellett kimozdulnom, hiszem mindig van otthon. :) Még permetező berendezés sem kell és talán kevésbé is káros mint a vegyszer. Legfeljebb tavasszal egy ideg nem kell füvet nyírni a felhajtó körül. :P
Csak nehogy összekeverjétek és a cukorral "sózzátok" fel a feljárót! :mrgreen:

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 6:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8125
Tartózkodási hely: Budapest
duck írta:
Ki hogyan oldja meg, hogy ne csússzon a garázsfelhajtó és a járda a ház körül?

Betonba rakott fűtőszállal lehet igazán elegánsnak lenni... :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 7:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
duck írta:
Nem fényképeznéd le? Én pl. a Nivára tervezek már egy ideje valamilyen házi megoldást.


Holnap megpróbálok lőni róla 1-2 képet. Ne gondolj valami ----, extra dologra, méh telepen vettem egy kisebb méretű bojlert, kivágtam egy darabot, megcsináltam a tartóját, meg hozzá egy kézi emelőkart. Az élére nagyapámtól hoztam kiszuperált gumiszalagot (szecskavágót hajtó szíj :lol:). Viszont hálás darab, utáltam lapátolni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 8:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Csabi_2105 írta:
Annó akartam rá válaszolni csak elmaradt.. most megteszem.
Szóval: te mit tennél olyan helyzetben, amikor egyszerűen tök mindegy hogy milyen téligumi van az autódon, nem tapad, csak pörög még harmadikban is. :shock: [...]
Nem nyomnám neki 3-ban. :)
Azért az tisztán látszik h sokan satu féket nyomnak, amivel még nem is lenne baj ha tényleg azért nyomnák h lehetőleg kis sebességgel ütközzenek és ne viszonylag naggyal. Namármost ha már ezt elhatározták akkor meg mi a ráknak tekergeti közbe a kormányt? (rendőrautón látszik a legjobban h mikor felengedi a féket szépen arra megy amerre a kormány áll)

Most vagy kormányoz vagy fékez. Vagy másnképp fogalmazva: Vagy kicsit nagyobb sebességgel megpróbál kikerülni valamit, vagy satuval végighúzva a padkát lassan megy neki az elötte levőnek.
Az első szerintem jobb választás.

Konkrétan h én mit tennék jelen esetben? (feltéve ha nem 60-nál esik le h tükörjég van, de a videót látva ez nekik se 3 méterrel a kamera látótávja elött/után esett le...)

Fék elfelejt, 2. motorfék, 1. motorfék. Esetleg lehellet gáz h ne rángasson a lejtőn lefelé és nehogy attól csússzon meg. Bal kéz kormányon, jobb a kézifékkaron ha valami nagy gáz van a keresztbeállás még jól jöhet egy frontális ütközés elkerülésénél (szemből 50-el érkező esetén :mrgreen: )

De alapvetően tükörjégen nem megyek ki a lakásból se, nem h autóbaülök :mrgreen:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 8:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
1 motorfék = kézifék
nagy csúszós hóba, jégen szigorú 2 es és 3 as, mást nem "szabad" használni


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 10:37 pm 
Offline
dr. Lada

Csatlakozott: pén. máj. 04, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 2093
Tartózkodási hely: Kaposvár
Esetleg egy alternatíva lehet a kézifékre, hogy kis tempónál (20-40) 1-esbe, nagyobbnál (50-70) 2-esbe visszadugni a sebváltót, s ráengedni a kuplungot. Persze amint elállt, vagy kezd csúszni a fara, kuplungot vissza benyomni, egyet felfelé váltani, utána meg nyomni neki. :mrgreen:
A jeges teherpályán így vettem a visszafordítókat, sőt ha csapatni megyünk le melegebb időben esőben, akkor is így rakosgatom keresztbe sokszor. :P Fent Árpádtetőn 2-esbe dugdoztam vissza, azt is csak két helyen, két 3-as kanyarnál. Így 60-70-el érkezve a Jobb3-akba bazijól elcsapta keresztbe az autót. :D
Azért használom ezt a racsni helyett, mert az nem fog (mindig kiszámíthatóan), és sokkal jobban kézre esik a sebváltó, mint lent a kar. Régebben egyszer azt olvastam erről, hogy tuningmotoroknál nem ajánlott. :| Nekem széria van..


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 11:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Óvatosan kell bánni a kuplunggal :) Reggel én is kuplungoltam párat megszokásból gyorsan visszakapcsolásnál is hóba és éreztem is h megmoccant a hátulja, de csak enyhén.

Ha visszakapcsolásnál óvatos az ember akkor jobb a 2-es netán 1-es, persze egyesbe nem árt ha tükörjégen nem remeg az ember lábfeje, mert könnyen csúszkálás lehet belőle :)
De jégen 3-ba is csúszik akkor meg inkább 2-be legyen a kisebb sebesség miatt, szerintem.
Bár azért írtam a lehellet gázt is hogy tul.képpen ne is motorfék legyen hanem a lehető legalacsonyabb sebesség tartása. Bár tény h lejtőn ez egyenlő a lehető leglassabban történő gyorsulással.

Na ezt megaszontam :mrgreen:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 23, 2009 11:30 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
nekem már annyit csúszik a kuplungom, hogy havon sem blokkol visszaváltásra, akármilyen hirtelen ugrok le róla... mindenképp gázt kell adnom ha azt akarom, hogy csússzon...
tanulság: a téli biztonságunkhoz a szarrá kopott kuplungtárcsa jó társ...

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2009 8:07 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
SPI, köszönöm előre is. A bojler marha jó, nem is tudom, miért nem jutott eszembe. :)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2009 1:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
duck-nak szeretettel, inspirációként :)
Kraz hókotró

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2009 3:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Már túl vagyok rajta, sőt, a totalcar-oson is :)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd feb. 24, 2009 8:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
Hello.

Duck: feltettem képtárba a képeket, de valamiért nem jelennek meg, ezért a profilodban lévő e-mail címre.
Ha esetleg nálam van a hiba, akkor itt a link: hótoló.

_________________
SPI


Kerékméret átváltó: http://www.willtheyfit.com


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. feb. 25, 2009 12:41 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
SPI írta:
...feltettem képtárba a képeket, de valamiért nem jelennek meg, ...

Hali!
Belépsz tár.hura, majd a megfelelő galáriában kijelölöd a képeket (ahol az szerepel, hogy: 'Bibi!'), majd alul a műveleteknél újrageneráltatod a kisképeket:
Konvertálás menü, és a "Kisképek újrakonvertálása"-t kell választani.
Aztán klikk 'Ütemezés'.

Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. feb. 25, 2009 8:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
Köszi, sikerült. Eddig sose volt ilyen probléma, magamtól rá nem jöttem volna!
Szóval akkor képek ITT.

_________________
SPI


Kerékméret átváltó: http://www.willtheyfit.com


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. feb. 25, 2009 8:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Még egyszer köszi :wink:

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 26, 2009 8:37 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
SPI írta:
Köszi, sikerült. Eddig sose volt ilyen probléma, magamtól rá nem jöttem volna!

Szivi.
Nekem is úgy mondták (osztotta az áldást :D 8) ), mert régebben küzdöttem ilyen problémával.
Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 26, 2009 2:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
A havas, jeges úton való közlekedés témájához :

Vezetés havas télben

"a tököli reptér betonján a néha természetes, de hibás reakciók helyett
próbáltuk megtanulni a helyes fogásokat.

Probléma: az autó orra kicsúszik a kanyarban
Teendő : ...
Tilos : ...

Probléma: az autó kifarol
Teendő : ...
Tilos : ...

Probléma: minél hamarabb meg kellene állni
Teendő : ...
Tilos : ...

Probléma: nincs elég hely megállni, muszáj kikerülni az akadályt
Teendő : ...
Tilos : ...

Probléma: nem jut fel a kocsi az emelkedőn"
Teendő : ...
Tilos : ...

Aki csak csúszkálni akar a behavazott, tükörsima betonon,
2.500 Ft+áfát fizet két órára"

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 26, 2009 5:58 pm 
Offline
Off topic autós

Csatlakozott: kedd okt. 25, 2005 9:05 pm
Hozzászólások: 1284
Jó ez a leírás, bár szerintem aki még nem tapasztalt ilyesmit, annak aztán olyédesmindegy. Ezt szerintem nem a könyvekből, hanem a gyakorlatban kell megtanulni.
Az autó orra kicsúszik részhez én még hozzáírnám, hogy ilyenkor egy határozott kézifékkel csúszásra kell bírni a hátulját, sokkal jobban korrigálható, mint egy orrtolás.
ABS meg tényleg egy nagyon hasznos dolog. Súlyfeleslegnek, parasztvakításnak mindenképpen. Egy undorító egy dolog szerintem...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 26, 2009 6:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Nekem ha eltolja az orrát kézihúzásra sem szokott csinálni már semmit.

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 26, 2009 7:48 pm 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 16, 2005 11:50 pm
Hozzászólások: 1215
Tartózkodási hely: BP
Ha elengeded a gázt, és húzod a kézit, akkor összejöhet.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 26, 2009 7:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Nekem pl kuplungrúgásra is szokott olyankor reagálni, ha megfelelő helyen időben és sebességi fokozatban teszem :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 26, 2009 8:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Szasza, saját tapasztalat alapján csak amit úgy látok hogy mit csinálnak az emberek (80-90%) ha egyszerűen elakad: nyomja a gázt mint egy idióta, ezt az egyszerű dolgot sem értik meg hogy ne nyomja már csak épp majdnem alapjáraton, vagy kicsit hintáztassa és úgy próbálja. Na most ilyen embereknek Te magyarázhatod hogyha kitolja az elejét segítsen rá a kézifékkel... :lol:

Kipörgésgátló saját tapasztalat: (Mercedes Sprinter, Mercedes 211) katasztrófa, épp egy kis hóban már alig lehet elindulni vele, nyomhatod neki a padlót és nem akar gyorsulni, ha meg kikapcsolod és picit játszol a gázzal, megy mint a golyó.

ABS, ESP stb. ezt mind annak a 80-90%-nak találták ki akinek hiába beszélsz mert nem tudják és talán nem is akarják megérteni, ezekkel pedig csinálhat bármit a gázzal és a fékkel az autó irányítható marad.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. márc. 25, 2009 8:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Életveszélyes 5 csillag...

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. márc. 25, 2009 8:34 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Korrekt kis írás szerintem, szépen összeszedett gondolatokkal pro és kontra.

Egyaránt elismeri az EuroNCAP-nek köszönhető eredményeket

( "főhajtás, kalapemelés, vállveregetés és piedesztálra emelés egyaránt jár a szervezet kitalálóinak
és működtetőinek az elmúlt tizenhárom év eredményeiért. Vitathatatlan, hogy nagyon sok ember életét
mentették meg töréstesztjeikkel. Pontosabban azzal, hogy a töréstesztjeiken rossz eredményt elérő
kocsik gyártói újabb modelljeiket már igyekeztek biztonságosabbá tenni" ),


és megfogalmazza a mára egyértelműen elégtelen működését

( "viszont mostanság az Euro NCAP csupán egy újabb marketingeszköznek tűnik az autógyártók kezében.
Hiába papolnak róla, ilyen puha elvárásokkal, ilyen könnyedén elérhető maximális végeredménnyel nem tudják
biztonságosabbá tenni autóinkat. Pedig volna még mit fejleszteni, mert hiába javulnak a statisztikák,
ahhoz még mindig túl sokan halnak meg az útjainkon, hogy nyugodtan hátradőlhessünk." ).


Marad az eredeti kiinduló pont, ami mentén megítélhető egy autó valós biztonsága :

"Különösen a Volvo próbálta bizonygatni, hogy a megtörtént, valódi balesetek elemzésén alapuló
fejlesztések milyen fontosak. Arra is próbálták felhívni a figyelmet, hogy a gyakori ütközési módoknak csak
egy töredékét vizsgálják az Euro NCAP frontális-, oldalütközési- és oszlop-tesztjei. A hátsó gyűrődési zóna,
ami a gyakori ráfutásos baleseteknél fontos, például teljesen ellenőrizetlen marad. De rejtve marad az
Euro NCAP és a közvélemény elől az is, ha egy típus felboruláskor nem védi utasait megfelelően, pedig ez is
elég gyakori baleseti mód."


Lehet nézegetni (újra) pl. a Folksam nyilvános adatbázisait valós biztonság témában...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 26, 2009 8:54 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Mennyit bír ki az autó teteje?

"Az IIHS saját eljárást dolgozott ki a tetőszerkezetek vizsgálatára: egy fémlappal nyomják össze
a tető egyik oldalát, és azt mérik, hogy az autó súlyának hányszorosát viseli el a szerkezet,
míg 5 hüvelykkel, azaz 127 milliméterrel beljebb nem nyomódik. Ezzel a méréssel a felboruló autó
tetejére nehezedő terhelést próbálják szimulálni, és mint kiderült, az egyes modellek közt
igen jelentős a különbség a tetőkeret szilárdságát tekintve..."

"Az amerikai intézet az első, amely szabványos vizsgálatot vezetett be az autók tetejének
szilárdsági vizsgálatára, annak ellenére, hogy a biztonsági szakértők évek óta szorgalmazzák
egy hasonló mérési módszer bevezetését, és az eredmények nyilvánosságra hozatalát."

"Úgy néz ki, egyelőre elsősorban Észak-Amerikában veszik komolyan ezt a kérdést: az egyetlen,
összehasonlító törésteszteket végző független európai szervezet, az EuroNCAP nemrég újította meg
értékelési módszereit, de mérési sorozatuk továbbra sem tartalmazza a tető szilárdsági vizsgálatát."


Pedig tényleg annyira adja magát a dolog, hogy a passzív biztonságot vizsgáló tesztek közé
felvegyenek egy olyat, ami a felboruláskor várható védelem szintjét mutatja... :(

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 14, 2009 2:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Kötelező szériafelszereltség lesz új autókban az ESP ( menetstabilizáló )
az Unióban 2011 végétől :
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main: ... 14.&376978

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 14, 2009 6:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Mennyire szánalmas.
Ennyi erővel a gereblyét is csak kertésszel lehessen árusítani.
De ha ettől kevesebb lesz a lúzererek által okozott kár... (szerintem nem)
Nekem mind1


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 15, 2009 6:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Valakinek jók a kapcsolatai, egy-két alkatrészgyártó kicsit meg fog gazdagodni.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 15, 2009 12:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Piacvédelem a kínaiak, indiaiak, oroszok ellen, pár év (hónap?) időnyereség. Plusz a Bosch lobbi.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 18, 2009 10:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/bendetrening!1

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jún. 10, 2009 12:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Biztonsági ötlet-arzenál a Mercedes ESF 2009 prototípusban :
* padló alatti fékballon : a padlólemez alatt felfúvódva, a talajon súrlódva segít az autó lassításában
* ajtóba épített felfújható acél energiaelnyelő elem
* automatikusan befelé mozduló ülés
* utasok feje között felfúvódó légzsák
* biztonsági öv alatt felfúvódó légzsák

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jún. 10, 2009 4:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Ez a felfújódó acél biztonsági elem nem teljesen jelenik meg a recehártyáimon, gondolom, idővel azért lehet majd többet tudni.
Mindenesetre, a típus belső kódneve biztos, hogy Zeppelin lesz. :)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 324 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 5 6 7 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség