Pontos idő: szer. jan. 22, 2020 11:58 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 324 hozzászólás ]  Oldal Előző 13 4 5 6 7 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. júl. 01, 2011 10:09 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Rögtön az a mondás jutott eszembe - mindeféle rosszindulat nélkül - hogy aki hülye...
C-s tanfolyamon külön fejezetet szentelnek a rakomány rögzítésének, melynek megfelelőssége a sofőr felelőssége. Ha nem rögzít egy több mázsás gépet, ne csodálkozzon.
Tegnap voltam gumisnál, ahol egy jóember anélkül tett fel a pickup platójára - jó meredek szögben a fülkének támasztva - két ember-nagyságú munkagép-kereket, hogy lerögzítette volna... a súlyáról elmond valamit, hogy ketten emelték fel a platóra. Na most, mit érdemel az ilyen?! Elég egy reflexből kerülő mozdulat a kormánnyal (á la rénszarvasteszt), már gurulnak is lefelé a kerekek, gyakorlatilag a vakszerencsére bízva, kit (nem) tarolnak le.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. júl. 01, 2011 6:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Pont ezek miatt nem is igazán tűrök meg semmit az autó utasterében, még lábnál se nagyon.
Egyrészt nem vagyunk török vendégmunkások, hogy úgy nézzünk ki pakolásilag, másrészt meg veszélyes. Mindent hátra a teherfal mögé. Anno a Ladához is inkább vettem síboxot, de a kalaptartó fölé sosem tettem semmit.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2011 9:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
A teherautó eltapos

Az ADAC egy stau-t (dugóban ácsorgást) szimulál, két álló személyautóba rongyol bele egy nem túl nagy, 5,5 tonnás teherautó hetvennel, fékezés nélkül. Összehajtogatja a személykocsikat, mint a papírkutyát. Esélytelen túlélni az ilyet.

Két embertípusnak mutogatnám (attól függetlenül, hogy jelen esetben a vészfék-asszisztens fontosságát illusztrálják): az egyik az, amelyik úgy gondolja, hogy jó poén teherautót elé vágással-satuzással rendre utasítani, a másik a túlságosan elbizakodott, gyakran 20-30 tonnás szerelvény tetején csücsülő "időzített bomba", aki beleáll az előtte haladó valagába, arra nem gondolván, hogy azt adott esetben nem lehet 30 méteren belül állóra fékezni, mint egy személyautót...

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. júl. 29, 2011 6:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Ez brutális! :shock:

A töréstesztek kapcsán sokan azt hiszik, hogy nagyon messzire jutottak benne a gyárak,
szinte már "kész", minden 5 csillagos, fokozhatatlan a biztonság.
Pedig csak az van, hogy nagyon messziről indult a fejlesztés, és mostanra értek el oda,
hogy az új autók egymás közt, a saját súlycsoportjukban, városi tempónál elég jó eséllyel
megvédenek a súlyos vagy halálos sérülésektől.
Ha országúti, vagy pláne autópályás a sebesség, jelentős méret/tömegbeli hátránya van
az ütköző járműnek - szinte nulla az esély a túlélésre, az "5 csillagosokban" is.

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. júl. 29, 2011 9:40 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 796
teherautó meg se gyűrődött, amíg felzabálta a 2 autót, fura

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. júl. 29, 2011 5:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Nem csoda az ilyen méretű tgk-knak mind a mai napig létra alváza van ami lökhárítótól lökhárítóig terjed minden egyéb erre van felcsavarozva ja és no gyürődőzóna, hozzá képest egy személyautó papírdoboz.
Azért a teszt egy kicsit csal. A két autó után a dugóban relative ritkán van betonfal hogy a két autónak kelljen teljesen feldolgozni az utközés energiáját teljesen.
Egy igazi dugóban sem biztos hogy túleélhető lenne de biztos több maradna az autókból.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. júl. 29, 2011 7:49 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 18, 2011 1:43 pm
Hozzászólások: 114
Tartózkodási hely: Budapest(Újpest és XI.ker)
Azt mondja az ember a videóban, hogy azt szimulálták, hogy egy kamion áll a két szgk előtt. Látszik is, hogy a felső része a szimulált kamionnak deformálódik. Egy Kamion pedig tekinthető betonfalnak.
Sokat jártam Budapest és Nürnberg között, de szerencsére nem láttam ilyet, meg semmi más komolyat!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. júl. 29, 2011 10:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Azért azt elmondhatjuk örök igazságnak, hogy jó dolgok az aktív és passzív biztonsági rendszerek, de lehetőleg te ülj a nagyobb tömegű autóban ha baj van :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 30, 2011 12:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Hiába nagy tömegű a kamion/nyergesvontató, a sofőrjének rendszerint ugyanúgy annyi :-(
Ütközik frontálisan egy Trabanttal, a Trabi kiüti a futóművét, lesodródik az útról/bebicskázik.
A fülke meg megy szanaszét a mögötte lévő óriási tömeg miatt.
Nézzétek meg a lánglovagok.hu-n, sok ilyet találni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 30, 2011 4:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Autókon belül értettem a nagy tömeget. Mondjuk szerencsésebb egy Audi Q7, mint egy Mini Cooper S :D :D

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 30, 2011 6:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Azért nem feltétlen annyi!
Eggyik kollégámat a 3 napos PUG 307 SW-ben tolta be egy figyelmetlen kamionos az előtte állo kamion alá. Épp álltak egy kereszteződésben. Neki semmi baja nem lett de a verda totálkár. Kicsit le kellet húznia a fejét és elfért a kamion alatt. :)

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: vas. júl. 31, 2011 7:41 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
htstibi írta:
3 napos PUG 307 SW-ben tolta be egy figyelmetlen kamionos

Ugye-ugye, egy kombi még ütközéskor is milyen pluszokat tud! 8) :wink:

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: pén. okt. 21, 2011 2:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Törésteszt 192 km/h-val

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 18, 2012 4:22 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szomb. máj. 28, 2005 11:40 am
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Pécs, Tatabánya
Sziasztok!
Gyerekülés vásárlása előtt állunk. Most az apósék csacsiját használjuk, de hamarosan kellene venni egy új kocsit. Kockát tervezek venni (az volt korábban is). De a gyerekülés téma elég sűrgős. A baj az, hogy csak a Samarába tudnám bepróbálni a gyerekülést. Tudja esetleg valaki, hogy miben különböznek a Samara és a kocka biztonsági övei (elöl-hátul)? Azt tudom, hogy mindkettőben csak előre lehetett bekötni a babahordozót, mert a hátsó övek mindkettőben rövidek voltak. Ha az új kocsi övei nem működnek jól, akkor milyen könnyen lehet kicserélni/megjavítani? Van esetleg valaki, aki Ladában szállítja az utódot? Van valami típusspecifikus dolog, amire figyelni kell gyerekülés vásárlásnál? Persze tudom, hogy a figyelmes vezetés a legfontosabb, mert a Ladát nem arra találták ki, hogy életben tartson ha belém rongyol egy Merci, de azért nem szeretnék "szart" venni annyi pénzért.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 18, 2012 4:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Övet cserélni (ha netán rossz lenne) nem nagy dolog. Használtan is szoktak hirdetni pár ezer szokott lenni párban, kompletten.

Öv kérdést szerintem felesleges túlaggódni. Normális ülés kell és előre rakni menetiránynak háttal.
Szerintem ez a legegyszerűbb. Szerintem boltban adnak tanácsot. Ileltve google-ban keress rá, én régebben olvastam összehasonlító cikket is ilyenekről, tuti találsz. Szokás szerint nem a legdrágább volt a legjobb!

Ha nagyon hátra akarod, az öv rövidségét is lehet kis mértékben növelni, esetleg más típusból való hosszabb övvászonnal. Vagy esetleg lehet hogy az első hosszabb, akkor a hátsó mechanikába kell egy első öv vászoncsíkját betenni :)
Ezen még sosem gondolkoztam.
Cserélni nem nagy cucc, főleg ha már csinált ilyet az ember, akkor 10 perc. Ha nem akkor el lehet vele szöszmötölni :)
Én cseréltem már övcsatot és ahhoz is le kellett venni a vászont a tekerőmechanikáról, megoldható :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 18, 2012 6:02 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szomb. máj. 28, 2005 11:40 am
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Pécs, Tatabánya
Köszi szépen, ez megnyugtató. Természetesen utánanézek a neten az üléseknek, csak először itt akartam megkérdezni, nincs-e valami "ladás" probléma. :)
Üdv!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 18, 2012 6:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Kocka kombimból kivett gyerekhordozót nem bírtam betenni jóbarátom S80-as Volvójába, mert kisebb volt az öv hossza, nem érte át :)
Nem cinkeltem vele sokat, ááá:)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 18, 2012 8:11 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 796
Römer Duo simán jó volt Samarába, ameddig ki lehet azt húzni 2 Bud Spencert is be lehetne kötni. :D Amúgy nem tudom melyik típusé lehet még hosszabb öves.

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 12:29 am 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Sziasztok :) !

Végig olvasva a témát azzal kellett szembesülnöm,hogy milyen hanyag,rossz a ladák töréstesztje .
Viszont megbotránkoztam :) mert senki nem írt arról,hogy mit lehetne a karosszériával kezdeni hogy ezt sokkal jobbá tegyük ;) .
Ahogy írtátok ,hogy volt az ajtókban keresztmerevítő cső ami valamelyest javított a dolgokon (sőt ahogy néztem a 2106 vagy 03-as utastere nem tört annyira össze mint a 2107-es típusé, miért ?) elgondolkodott valaki azon,hogy mit lehetne módosítani a karosszériát rögzítő hegesztések átvarrásán kívül azért hogy jobban megvédjen minket? Bár gondolkodtam azon is hogy az egész autót átvarrom mert nekem nagyon nem tetszenek a ponthegesztések és a hanyag illesztések
Lehet hülyén hangzik amit most írtam de el kellene gondolkodni a téma ezen részén is :) .
Kezdésnek én arra gondoltam,hogy szokták azt csinálni miszerint a műszerfal mögött egy 70-80-as üreges acélcsövet vezetnek el keresztben (ezt egy toyotánál láttam mikor szedtük szét a műszerfalat) nem tudni mennyire lenne megfelelő ötlet de a motor már nem jönne be az utastérbe .
Pótolni az ajtókból hiányzó merevítő rudakat , Pur habbal töltött műanyag 07-es lökhárítók ,sőt az utastér c oszlopában lévő lyukakat is ki lehet vele tömni (ezt is úgy láttam). Sőt láttam olyan 05-ös ladát is aminek a motorterében talán 1-2 cm-es átmérőjű csövet vezettek körbe ( ha megtalálom a videót beillesztem ) és az utastér nem volt becsövezve (de szerintem ez kész halál lenne mivel a csövet betolná az utastérbe (javítsatok ha valamit nem jól értelmezek),a hátsó ülés mögötti elválasztó lemezt kicserélni erősebb merevítőkre .B oszlop és B oszlop között erős merevítőket alkalmazni vagy a tető merevítőket kicserélni erősebbre.
Lehetséges,hogy nem a legjobb dolgokra gondolok de valamiből el kell indulni ,ha már szeretnénk megóvni testi épségünket.
Soha nem hajtok gyorsan de nem lehet tudni mi vár ránk az úton...

Ui: Találtam egy 2107-es ladát amiben a 2110-es kormányoszlopa figyelt a globoidcsigás kormányművel ,nem tudom ezt hogy oldották meg de nem rossz ötlet elindulni a légzsák felé és az ütközéskor bekövetkező kormánymű deformálódása felé ,sőt ha úgy vesszük a felső kesztyűtartóba légzsákot lehetne szerelni legalábbis a 05-ben is mivel én szó szerint az alsó polcra pakolok mert ott nagyobb a hely :D és ott is le lehetne ajtóval rekeszteni mintha kesztyűtartó lenne.

Szerk: A ford mondeo ütözésvédelmi rendszere (teherhordó elemek narancssárgával kiemelve,szerintem ladánál is megcsinálható ugyan ez a felállás :$ ,bár észrevételem a ford palettáján,hopgy egyes típusokban különböző szögben van beépítve a hosszmerevítő az ajtókban ,úgy gondolom ez a kaszni hosszán múlik hoogy mennyire erősen kell tartsa az a merevítő az utasteret hogy megvédjen nem?
http://www.ford.hu/szemelyautok/Mondeo/ ... gesvedelem


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 12:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
Ha megcsinálod, ne felejts el közben jó sok képet készíteni, hogy utána egy szép kerek cikké tudjuk formáljuk az egészet, "Hogyan készítsünk Ladából tankot" címmel. :twisted:

_________________
SPI


Kerékméret átváltó: http://www.willtheyfit.com


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 12:50 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Hahha :D ,nem azért írtam mert tankszerűséget szeretnék csinálni :D , de ha már a biztonságról van szó akkor miért ne .
Átgondolva plusz 100 kiló nem vág földhöz ha az ember testi épségéről van szó ,és elég régóta foglalkoztat a kérdés miszerint hogyan lehet növelni az ütközésvédelmet a kis ladában.
Mert az imént néztem olyan videót amiben 50km/h-s sebességgel betonfalnak ütköztetik a 2105-ös típust teljes első felületen és bizony az utastér egyben maradt még csak meg sem roggyant.

És mivel a magyar embereknek jó a képzelőerejük és a fantáziaviláguk ezért lehetne tenni érte hogy biztonságosabban megússzunk egy egy balesetet :P .
Láttam már olyan régebbi mercedest ha az volt ami 50km/h sebességnél teljes felületen úgy omlott össze mint a papír az eleje összetört a hátulja meg tolta előre az elemeket az utastérből 0 lett .
Egy két megoldást biztosan el fogok végezni legalább is az ajtókban lévő oldal merevítőket biztosan kicserélem acél hosszmerevítőkre sőt nem egyet kap hanem ajtónként kettőt illetve a tető merevítőket is megszélesítem illetve a lapot,kockásítom mind a tetőn és mind az ajtókban (számításaim szerint elférnek) de ez mind a gyakorlatban derül ki.
Sajnos donorom nincs amit összetörhetnék de ha lesz akkor azon csinálom meg és ki fogom próbálni :twisted:
Lehet hogy másokat nem gondolkodtat el a kérdés hogy erős autó és több esély az életben maradásra vagy könnyített autó és halál ;) .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 1:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
kalcium írta:
erős autó és több esély az életben maradásra vagy könnyített autó és halál ;) .


Aha, értem. Szóval csak ez a két lehetőség van. Ezt eddig nem tudtam.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 2:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Nem minden a tank kaszni ám. Egy bizonyos lassulás felett már teljesen mindegy mennyire törik össze az utastér. (Egyszerűen leszakadnak a szervek).
Valamennyit segíthet egy két erősítés, de szerintem nem lenne hasznos túlzásokba esni.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 2:35 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Természetesen nem csak ez a két eset van ,hirtelen ez jutott eszembe mert átlagba mindenki csak könnyíteni szeretne az autóján holott a biztonságát veszélyezteti vele.
Persze egy balesetet milliónyi szempont befolyásol :) .
Én csak arra szerettem volna kitérni,hogy hogyan lehet jobbá tenni az ütközésvédelmet egy két ötletet leírva (amiket láttam más autókba vagy éppen gyártóknál) amiből már lehet ötletelni tovább.

Szerintem az ajtómerevítők behelyezése (megfelelő falvastagságú vékony csőből lehetséges lenne bár nem tudom mennyire való az ajtókba az egyenes cső vagy lemez) és a tetőmerevítők erősebb lemezből való készítése u alakra hajtással(peremmel) már valami kis pluszt adna biztonság terén mint a gyári sima hajlítatlan gyenge 2 mm-es lemez .

Szemből ütközéskor az A oszlop alja a motorháznál erősen bebicsaklik az utastér felé ami ellen merevítő csővel vagy a tűzfalhoz való hajlított acél lemezzel lehetne védekezni ami megakadályozná hogy az a oszlop így összeessen .
Észrevételem a B oszlopnál ,hogy semmit nem ér oldalütközéseknél sem erre is lehetne megoldás például egy belső keretet készíteni megfelelő acél lemezből a két oszlop közé és felhegeszteni mind a padlóra mint pedíg a tetőre úgynevezett pót B oszlopként szolgálna csak körbe futna a B oszlopra ,tetőre és alvázra hegesztve .

Lehet kissé naiv vagyok és a fantáziám elszárnyalt de legalább van miből kiindulni :P ha már a passzív védelem is téma itten :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 3:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Vigyázni kell, hogy ne az ellenkezőjére forduljon.
Az ajtómerevítő miatt előfordulhat, hogy amikor frontális ütközésnél rogynak az oszlopok, és torzul az ajtónyílás pont a merevítő miatt fog befeszülni az ajtó és nem tudsz menekülni.
A küszöbök erősítése lehet többet hoz a konyhára.
Azok az autók amik rongyá törnek elől, azok meg gyűrődő zónával bírnak, és az ütközés energiáját nyelik el, így kevesebb jut a picíny testedre.

A légzsákkal is vigyázni kell, nem véletlenül tervezik minden autóba külön.

Szóval át kell ezt gondolni.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 3:53 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Akkor ezek szerint mivel a lada eleje rommá törik egy ütközéskor és tegyük fel meg van csinálva frankón az utastér védelme akkor az eleje ugyan úgy működne mint egy gyűrődő zóna ?

A lada hátulja van egyedül jól megcsinálva ,kibír egy kamiont is ,igaz hogy a csomagtartó 0 lesz de az utastérbe érdekes módon nem mászik bele.
(biztos láttátok már azt az esküvői videót amikor a 07-be hátulról belerongyol egy hatalmas teherautó :D és a kis zsiga megy tovább :D )


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 4:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
szerintem felesleges dolgokon gondolkozol.

ha a biztonság ennyire számít, vegyél másik autót a Lada mellé/helyett.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 6:35 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. nov. 07, 2012 7:42 pm
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Miskolc
Biztonsági öv reklám. Sajnos csak a facebook on találtam meg.
http://www.facebook.com/photo.php?v=143 ... =2&theater

_________________
Tapasztalat teszi a mestert....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 7:18 pm 
Offline
dr. Lada

Csatlakozott: pén. máj. 04, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 2093
Tartózkodási hely: Kaposvár
youtube-on A legszebb biztonsági öv reklám néven található


Nézd meg hogy szerkesztettem bele a linket a szövegbe és legközelebb használd! ;)


Ááá egy elégedett (névtelen) vásárló. :lol: Direkt használtam kék színt és hagytam ki a linket, apró viccnek szántam (plusz youtube-on azonnal megtalálni keresve is). Nyilván tudom, hogy hogyan működik egy alap url tag... :wink:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Csabi_2105 szer. jan. 16, 2013 5:45 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: kedd jan. 15, 2013 10:50 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
ladarevolution írta:
szerintem felesleges dolgokon gondolkozol.

ha a biztonság ennyire számít, vegyél másik autót a Lada mellé/helyett.


Sajnos másik autóra nincs pénz ,de ha lenne sem vennék másikat mert szeretem a kis kockát :D és akkor már inkább kiötlök valamit amivel javíthatok rajta illetve kis luxus benyomást kelthetek vele modernizálom. Stb stb :P


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 16, 2013 3:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Minden autó úgy jó ahogy kijött a gyárból.

Ez egy alap igazság. Törés szempontjából meg főleg.
Felesleges változtatni és azon agyalni, mert sosem tudod kipróbálni hogy az tényleg jobb lett-e. Vagy kétszer rosszabb lett.
Törni csak egszer törik az autó és csak akkor tud kiderülni.

Ez nem egy kompromisszumos motortuning kategória. Hogy változott, aztán vagy jobb vagy nem, csinálhatod újra, vagy elfogadod olyannak amilyen lett.
Olyat változtatsz aminek nem tudod meg a következményeit.

Ettől kezdve felesleges csinálni, meg pénzt ölni bele, meg gondolkozni rajta.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 16, 2013 7:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3244
Tartózkodási hely: Pápa
Van kasztni erősítéses topic, ott lehet mazsolázni, mondjuk csak 5 oldal. :roll:

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 16, 2013 7:24 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. jún. 12, 2010 9:15 pm
Hozzászólások: 374
Skype: adyz91
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
csak azok az erősítések pont nem a biztonságöt növelik :P

_________________
a lustaságom pont olyan, mint egy 8-as. ha lefekszik, akkor végtelenné válik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 16, 2013 8:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 05, 2011 10:24 am
Hozzászólások: 961
Tartózkodási hely: Tab
Én megvagyok elégedve a kocsim töréstesztjével( néhány hete minden irányba megforgattam 25m en belül), körbe összetörtem minden elemét + a tetejét. A jobboldalon a nyúlványok elmentek, a tető is vagy 2 cm-t, épen egészségesen szálltam ki(igaz, be voltam kötve)! Véleményem szerint az adott kor elvárásaihoz terveznek egy autót, a karosszéria nem véletlen olyan, amilyen! Ami a purhabos kifújást illeti: én sose tenném!
Életem 2. Ladáját úgy vettem hogy az előző tulaj kifújta, de hihetetlen alapossággal!
Csak akkor vettem észre az okozott bajt ezzel, mikor belülről rohadt kifelé. Sajnos a hab magába szívta és tartotta a nedvességet!

_________________
A piros autó lóval, az Ferrari?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 16, 2013 8:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. ápr. 23, 2008 9:55 pm
Hozzászólások: 495
Tartózkodási hely: Vértesszölös
Beton villanyoszlop pipa, frontális pipa, és itt vagyok :)

_________________
Vaz4ever! http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53824


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 16, 2013 8:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Sanyikám! Mit műveltél hát?! :shock: És el se "büszkélkedted" csak most mondod?! Jól vagy remélem...

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: szer. jan. 16, 2013 8:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2007 3:05 pm
Hozzászólások: 2095
Skype: bansztiv
Tartózkodási hely: Aldebrő, Feldebrő
Én a nyáron kattintottam le az egyszeműt, Suzuki ellenfél volt. Kb 50-60 közti negyedautós átfedésű futómű-futómű találkozásnál mindkettő sérült szépen, igazából nem volt látványos kívülről, viszont a nyúlványok, futóműelemek annál szebb formákat vettek fel.

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 3:01 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Az gyönyörű amiket írtatok.. még szerencse hogy megúsztátok !

Szerintem az orosz barátaink ott bukták el az egész töréstesztet ,hogy a merevítőket nem varrták hozzá a lemezekhez .
Az én 05-ben is észrevettem hogy ami odafogja a merevítőket az mind ragasztó pötty pl a csomagtartóban is, oldalmerevítőknél mind így oldották meg, persze hogy nem fog semmit az a szegény merevítő lemez amit ha meghúzok magam felé kézzel és elgörbül :D .
A ragasztással kapcsolatban lehet hogy tévedek ,viszont ha hegesztővel lenne odapöttyözve több eséllyel nagyobb erőt felfogna szerintem .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 3:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 05, 2011 10:24 am
Hozzászólások: 961
Tartózkodási hely: Tab
Pont a a lényeg, hogy ne legyen merev, rideg a kasztni! Egyrészt azért, mert előbb lesz anyagfáradás és reped szét előbb a karosszéria mint a rozsda kárt tenne benne!
Másrészt azért,mert az ütközés ereje elnyelődik a karosszéria elemek deformálódása közben, ezáltal kevesebb hatás jut a bennülőre.

_________________
A piros autó lóval, az Ferrari?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 3:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ami te nézel az a fedél gondolom :D Az a merevítő azért van hogy ne kongjon az üres lemez. Meg ne deformálódjon saját súlyától. És ragasztva pedig azért van, mert a borító lemez hullámosodna a hőtől ha hegesztenék.

Azoknak a merevítőknek semmi köze az ütközéshez kb.

Még mindig azt javaslom, hogy egy átlag ember, (te se) ne gondolkozzon olyan dolgokon, amiket számítógépes komoly szoftverekkel szimulálnak sok-sok órán keresztül, majd élőben is összetörnek sok-sok autót, hogy jó lett-e. Sok féle anyagösszetételű acélt párosítanak a megfelelő formában és vastagságban, minden mm-nek és anyagösszetételnek komoly indoka van.

Te akármit csinálnál otthon a Ladádon csak szarabb lenne, hidd el. Sokkal.
Főleg ilyen tudással, hogy olyan szinten értesz hozzá hogy "ragasztópöttyökkel van összerakva az autó, varjuk át és jobb lesz"...

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 4:00 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Minden esetre sajnálom hogy ennyitől összeroskad a kaszni :D

http://auto.indavideo.hu/video/LADA_toresteszt_2

Nyilván ha az ajtók csukva vannak jobban bírta volna ,de az ilyen embereknek le kellene törni a kezeit akik ezt merik cisnálni szegény autóval...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 4:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8900
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
ez szét volt flexelve...

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 5:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Hogyne, ha nem lenne vágva, akkora egy olyan erő amitől még az ablak sem reped végig...az nevetségesen kevés hozzá, hogy félbe roskadjon.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 5:41 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Hohóó mit találtam .
A samara oldalajtajába ez a kis rejtett cső virít ,szerintem a klasszikon is biztosan javítana valamit :
http://users.atw.hu/ladarevolution/inde ... 11_big.jpg

Sőt még a 2110-be is beletették :O
http://users.atw.hu/ladarevolution/inde ... 10_big.jpg


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 6:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 05, 2011 10:24 am
Hozzászólások: 961
Tartózkodási hely: Tab
Látom nem lehet téged meggyőzni!
Miért nem csinálod amit jónak vélsz?

_________________
A piros autó lóval, az Ferrari?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 9:41 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Nem azért írom őket mert egy síkon látok és csak előre ,hanem mert ha már van ez a topik akkor miért ne lehetne azon gondolkodni ,hogy hogyan lehetne javítani a törésteszten mert biztosan van más módszer rá mint a csövezés :) .
És ha már a mai világban nem foglalkoznak a típussal akkor miért csak a motor tuningolására és az autó külső belső cicomázásra gondoljunk (mert lássuk be mindenki csak ezt csinálja de a biztonságra nem gondolnak) ha rejtett megoldásokkal jobbá tehetjük az autó törését :) .
Vannak bizonyos videók a neten méghozzá olyanok hogy régi kocka volvot neki eresztenek a falnak 40-os átfedéssel az ajtó helyére csőből 2-2 hosszmerevítőt tettek az ütközés meglepő volt hiszen az utastér így egyben maradt és csak a motortér zúzódott össze az utasok épek maradnak.
Ezért gondolom azt hogy legyen az bármilyen autó ,javítani mindíg lehet a régi konstrukción is. Még ha befeszülne az ajtó akkor sem érdekelne de legalább egyben vagyok :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 9:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Kezdjük ott: milyen ülés és övek vannak a kocsidban?

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 9:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
kalcium: te menthetetlen vagy.
Elolvasod egyáltalán, amit a többiek írnak? Vagy ha elolvasod, akkor tudod is értelmezni?
Isten mentsen meg, hogy a te általad kitalált "húdef@sza" merevítésekkel ellátott autód bármikor is szembejöjjön velem az utcán!

_________________
SPI


Kerékméret átváltó: http://www.willtheyfit.com


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 10:21 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2007 3:05 pm
Hozzászólások: 2095
Skype: bansztiv
Tartózkodási hely: Aldebrő, Feldebrő
Nem csak veled, önmagával szemben is veszélyes. A gyűrődő zónák lényege nem az hogy megszüntetjük őket. :roll: Lehet tankot építeni amiben az első komolyabb 90-0 lassulásnál a léped a májaddal helyet cserél. De boldogabb leszel attól, hogy az utascella sértetlen maradt, téged meg zsákban visz el a feketeautó? És esetleg az hogy a beszorulás miatt rádég az autó?
Az általad szemben jövőket eszetlenül összerogyasztó hatásról nem is beszélek.

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Biztonság ( aktív, passzív )
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2013 10:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Rábaring Lada baleset:
http://www.youtube.com/watch?v=pZhs-97ERxY

Szarrá volt merevítve mindkettő, jól egybemaradt a cella, mégsem élték túl, pont a nagy lassulás miatt. Az ember a leggyengébb láncszem, azt kellene erősíteni.
-Ja, hogy azt nem lehet?
-Hát akkor a lassulás mértékét csökkenteni.
-Erre van a gyűrődési zóna.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 324 hozzászólás ]  Oldal Előző 13 4 5 6 7 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség