Pontos idő: szomb. aug. 08, 2020 3:40 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Ladaspecifikus számítási feladatok
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 13, 2009 7:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Minden héten egy új számítási feladat, konkrétan Lada adatokkal Ladára kihegyezve, konklúzióval, képletekkel stb.

Na? :)

A feladat él: a betét és a tárcsa közötti hézag mindenhol 0.15. A hátsó pofa hogy érintse a dobot 0.4-et mozdul a hátsó munkahenger. A főfékhengert 50N erővel nyomja a rúd. A fékcsőtágulásokat elhanyagoljuk. A fékpedál csuklópontja és a főfékhenger rúd bekötési pontja közötti távolság 60mm. E bekötési pont és a pedál láb által nyomott része közti távolság 200mm. Kérdések: főfékhenger első kör dugattyújának helyzete, főfékhenger hátsó kör dugattyújának helyzete. Kérdés milyen nyomásokat mérnénk ha mind a 4 légtelenítő csavar helyére nyomásmérőt tennénk. Kérdés milyen erőt fejtenek ki az első illetve a hátsó munkahengerek. Valamint kérdés a pedálerő. Első helyes megfejtő egy új főfékhengert nyer.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 14, 2009 12:09 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
- 3,245mm
- 1,6mm
- 0,149MPa-0,149MPa-0,149MPa-0,149MPa
- 50N-50N
- 15N

?

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 14, 2009 6:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Gyári rendszert számolunk, akkor még pár adat:

főfékhenger átmérő: 19.05
első munkahenger átmérő: 48
hátsó munkahenger átmérő: 20.64

Samara főfékhengerrel az 1.6mm és a 0.149MPa stimmel, az összes többi hibás.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 14, 2009 8:50 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Klasszik ffhengerrel, klasszikon. Javíttott verzió 2.0: :)


Adatok:
A betét és a tárcsa közötti hézag mindenhol 0.15mm
A hátsó pofa hogy érintse a dobot 0.4mm-t mozdul a hátsó munkahenger.
A főfékhengert 50N erővel nyomja a rúd.
A fékcsőtágulásokat elhanyagoljuk.
A fékpedál csuklópontja és a főfékhenger rúd bekötési pontja közötti távolság 60mm.
E bekötési pont és a pedál láb által nyomott része közti távolság 200mm.
Első munkahengerek átmérője: 48mm
Hátsó munkahengerek átmérője: 20,64mm
Főfékhenger átmérője: 19,05mm

Kérdések:
1, A főfékhenger első kör dugattyújának helyzete.
2, A főfékhenger hátsó kör dugattyújának helyzete.
3, Milyen nyomásokat mérnénk ha mind a 4 légtelenítő csavar helyére nyomásmérőt tennénk?
4, Milyen erőt fejtenek ki az első illetve a hátsó munkahengerek?
5, Mekkora a pedálerő?

Levezetés:

1, Négy db munkadugattyúnk van az első körben, melyek átmérőlye 48mm. Ezek mindegyike 0,15mm-t mozdul el fékezéskor mivel ekkora a hézag a tárcsa és a fékbetét között.
A négy dugattyú 0,15mm-es elmozdulásakor "X" köbmiliméternyi olaj áramlik a 4 munkahengerbe összesen.

X = (48/2)*(48/2)*PI*4*0,15 = 1085,734 mm3

A főfékhenger dugattyúja 19,05mm átmérőjű. Természetesen az első kör dugattyújának pontosan "X" mennyiségű olajat kell eljuttatni az első kör munkahengereibe. Tehát ebből megkapjuk a főfékhengerben lévő első kör dugattyújának elmozdulását:

1085,734 / [ (19,05/2)*(19,05/2)*PI ] = 3,809 mm


2, A hátsó körben szintén négy dugattyúnk van melyek egyesével 0,4mm-t mozdulnak el. Így "Y" mennyiségű olaj áramlik a munkahengerekbe:

Y = (20,64/2)*(20,64/2)*PI*4*0,4 = 535,339 mm3

A főfékhenger dugattyúja itt is 19,05mm átmérőjű. A hátsó kör dugattyújának pontosan "Y" mennyiségű olajat kell eljuttatni a hátsó kör munkahengereibe. Tehát ebből megkapjuk a főfékhengerben lévő hátsó kör dugattyújának elmozdulását:

535,339 / [ (19,05/2)*(19,05/2)*PI ] = 1,878 mm


3, A főfékhengerre ható 50N erőből adódik a p=F/A képlet alapján hogy:

p = 50N / [ (19,05/2)*(19,05/2)*PI ] mm2 = 0,175 MPa nyomás alakul ki a főfékhengerben, de ez a nyomás az egész rendszernél azonos lesz. Tehát ennyit mérhetünk a légtelenítő csavaroknál is.


4, Az előző pontban kapott nyomásértékekkel és az adott munkahenger felületekkel ismét a p=F/A képlettel számolva megkapjuk az első illetve a hátsó munkahengerek által kifejtett erőket:

Első munkahengerek által kifejtett erők: p=F/A => F=p*A = 0,175* [(48/2)*(48/2)*PI] = 316,672N
Hátsó munkahengerek által kifejtett erők: F=p*A = 0,175* [(20,64/2)*(20,64/2)*PI] = 58,553N

5, A pedálerő egy egyszerű arányossággal kiszámolható a csuklóponttól való főfékhengert 50N erővel nyomó rúd távolságából és a csuklópontól való lábbal nyomott felület távolságából:

50*60=X*260 => X = (50*60)/260 = 11,538N

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 14, 2009 11:37 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Tökéletes, hibátlan, látom már érted. Mivel nem ment elsőre sajnos a főfékhenger nem jár ajándékba. :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 15, 2009 9:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Átpakoltam ide meg kicsit szerkesztgettem. Beleraktam a levezetést a snassz eredményeim helyett. Az OFFenzívákat kigyomláltam, sajna az időrendiség miatt amik ennek a topicnak a nyitása után íródtak kicsit bután mutattak volna ha meghagyom, ezért azok is repültek, de azt hiszem azt a pár hsz.-t már mindenki elolvasta aki szerette volna.

Úgyhogy jöhetnek az új feladatok :)

UI.: Jaa és Laci: mi is volt az eredeti címe a topicnak? Mert ami most a kezdő hsz. az időben elöbb volt mint amivel nyitottad ezt a topicot és ezért a topicnév eltűnt (mert elfelejtettem felírni) és adtam ezt amit most. De ha emlékszel akkor visszaírom az eredetit.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 15, 2009 9:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Gépjárműtechnikai szakszámítások volt, de nem lényeg a cím... :lol:

Viszont megvezettél, mert egy eredmény nem jó, csak láttam olyan számot is a papíromon aztán hirtelen nem tűnt föl...


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 16, 2009 7:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Akkor egy teljesen gyakorlati villamossági feladat. Emberünk eldönti hogy áthelyezi akkumulátorát a csomagtartóba. :lol: Méretezzük a kábelt indítókábelként is és azt is figyelembe véve hogy ez lesz a generátor töltőkábel is.

Az indítómotor maximális árama: 200A
A generátor által leadott maximális áram: 60A
A vezeték hossza: 4m
Megengedett feszültségesés indítókábelen: 0.5V
Egyéb vezetőn: 0.8V

Megengedett áramsűrűség folyamatosan működő fogyasztók esetén: 5A/mm2
Szakaszosan működő fogyasztóknál: 20A/mm2
A rézkábel anyagának fajlagos ellenállása: 0.0185ohm*mm2/m


Érdeklődés hiányában a megoldás ismertetése is elmarad... :)

A fenti feladat látom 2 hónap alatt senkit nem érdekelt, akkor a most futó téma alapján esetleg menetellenállások teljesítményszükségletének számítása, ebből következtetés az elérhető végsebességre, vagy fordítva: végsebességből következtetés motorunk teljesítményére? :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 09, 2010 9:01 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
a lila kérdésre van excelem, ez volt a házim :mrgreen:
az áram meg sosem érdekelt és utálom is... mechanikus feladatok legyenek :)

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 09, 2010 10:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Aha. Oké.

Akkor van pár adatunk, végsebességek és teljesítmények a különböző Lada motorokhoz.

És vannak a menetellenállások.

Akkor írd be a táblázatba hogy mit dob a gép arra, hogy mekkora teljesítményű motorra lenne szükség a 200 km/h végsebesség eléréséhez! :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 09, 2010 11:49 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
1000kg az autó
3,9-es difi
0,819-es 5. sebességi fokozat
2107-es geometriai méretei
0,4-es cw értékkel (hivatalosan még nem találtam a kockáról adatot, ennél többet saccoltunk Árpinál, de a gyári adat, az 5600-nál 55kW-tal a 150km/h ennyire jön ki)
185/60-14 -es gumikon
0,015 a gördülési ellenállási tényező
0,9 az erőátvitel hatásfoka
7000-res fordulatszám mellett (feltételezve, hogy itt éri el a teljesítmény maximumot)
125 kW (168 LE) teljesítmény kell elvileg a 200km/h végsebességhez SÍK ÚTON... ha nem lenne a gördülési és a légellenállás akkor ugyanez a motor 238 km/h-ra lenne képes...

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 10, 2010 10:17 pm 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 16, 2005 11:50 pm
Hozzászólások: 1215
Tartózkodási hely: BP
Volt itt a fórumon is kocka cw adat. 0.54

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 10, 2010 10:30 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
a számolások szerint 0,4-nek kell lennie... annyira jön ki visszaszámolva... 0,54 az irreálisan rengeteg :roll:

0,54-gyel a széria 1,5-nek 135km/h lenne a végsebessége...
és ahhoz, hogy 200-zal menjen egy kocka, 214 lóerő kellene!

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 12, 2010 7:06 pm 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 16, 2005 11:50 pm
Hozzászólások: 1215
Tartózkodási hely: BP
Szélcsatornás mérések voltak. Oroszok csinálták.
Én is meglepődtem, mert kevesebbet gondoltam. Csacsira hoztak 0.4x-et, én meg 0.34-et tudtam rá.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 12, 2010 8:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
0,45 és 0,54 közötti értékeket olvastam kockára én is, sehol egy egzakt adat.

168 lóerő sztem nem kell a 200-hoz, így inkább a 0,45-öt tartom reálisnak.
Továbbá 1 dolog a fajlagos légellenállás (cw érték), de az abszolut homlokfelület mai autós szemmel kicsi, a lada ma már kis autó. és ennek a kis felületnek baromi rossz a cw értéke, ami ugye "csak" egy arányszám.

azaz egy ladának abszolut értékben lehet jobb a légellenállása érzésem szerint mint pl. egy porsche cayenne-nek ami egy nagy malac autó, hiába áramvonalas, nagy, baromi nagy.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. júl. 14, 2010 4:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Szerintem se kell annyi, kb 140-150 körül lehet.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 16, 2010 10:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: szer. júl. 01, 2009 9:41 pm
Hozzászólások: 1061
Egy biztos, hogy a légellenállás teljesítményigényének képletében a sebesség 3. hatványon szerepel, egy köbfüggvényt talán mindenki maga elé tud képzelni ami azért elég rendesen elindul az ég felé. :)

A többi állandó a képletben egyébként, a sebesség a változó, csak ha a sebességeket 3. hatványra emeljük persze m/s-ban már akkor érezni az óriási különbségeket.

Pl. csak menjünk 50-esével és tegyük fel hogy 50 km/h-nál a légellenállás leküzdéséhez 3 LE-re van szükségünk, akkor így alakul a többi:

50 km/h - 3 LE
100 km/h - 21 LE
150 km/h - 72 LE
200 km/h - 172 LE


Nem tudom érezni-e a számok súlyát hogy 150 és 200 között is 50-et ugrunk sebességben, viszont a légellenállás leküzdéséhez szükséges teljesítmény egyáltalán nem egyenes arányban emelkedik!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 16, 2010 10:54 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
és nem a konkrét számokon van a hangsúly, hogy egy adott körülményhez ennyit számoltunk ki, hanem hogy a 150, 180 és 200 km/h végsebesség között rengeteg erő különbözet van... ezen kellene gondolkodni, mikor a "széria 1,2-essel 180-at mentünk" történetek napvilágra kerülnek...

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 16, 2010 11:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. ápr. 23, 2008 9:55 pm
Hozzászólások: 495
Tartózkodási hely: Vértesszölös
http://kep.psharing.com/392451.jpg
Széria motor. Ennyi. Most akkor mi a f@szom van, hány paci kell ehhez?
És ne gyertek a csal az órád szöveggel. Amikor ez készült Rónai Marci barátomhoz mentem Érdre, és 20 perc alatt értem fel Tatabányáról ami ugye 60 km. Könnyen kiszámolható a 180-as átlagsebesség. Szóval mondtok amit akartok, meg számolgathatok elméleti sz@rságokatt, de nem tudom mi értelme a kész tényekkel vitatkozni(lásd a linkelt kép).
Nem tudom hogy képes erre az autóm, mert nem 1 márkatárstól halottam a nyafogást, hogy 130-140 körül vége az autónak, nem megy többet. Nekem hármasba 7500-as fordulaton megy 150-el(óra szerint :wink: )és a következő két fokozatot is bármikor leforogja 6000-ig. Ámen.

_________________
Vaz4ever! http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53824


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 17, 2010 12:23 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Én GPS-szel mértem a 160km/h, még bírt volna menni(nem bírtam az 50-es Janó rendszer hangját kb 5100 ford/percnél), de nem sokat, olyan 165 körül lehet a vége a 4,1 difi miatt. Persze nekem is leakadt az órám, annak nem lehet hinni :wink: És nekem nem széria a motorom :twisted: 3,9 difivel meg lenne szerintem a 175km/h :roll:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 17, 2010 6:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: szer. júl. 01, 2009 9:41 pm
Hozzászólások: 1061
Biztos nem attól megy hogy Marci a barátod, vagy hogy éppen hozzá mentél; aki F Astrával jár azt meg minek reklámozod? :lol:

180-as átlagsebesség az nagyon merész kijelentés volt, azt még komoly autókkal sem olyan egyszerű elérni.

Ez meg úgy lehet, hogy a 60 km az inkább 50 volt, a 20 perc meg 25 és akkor mindjárt 120 az átlagsebesség, feltéve ha autópályán mentél, akkor talán a 120-as átlagot el tudtad érni.

Ez a 7500 meg 6000 5-ben is arról meg érzed hogy valami nincs rendben a fordulatszámmérőddel.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 17, 2010 7:45 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 18, 2008 7:38 pm
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: IX. ker
Gyakorlati tapasztalat:
21043-as, 2000-es Fiat motor, (nehezebb nint a Lada) szegény keverék (1600-os Ford weber), 5-ös váltó, 2103-as difi, 4 személy (100kg-120kg-55kg-20kg) 295kg, 175/70 R13-as kerekek.
GPS-szel a végsebesség 163km/h. (Üresen nem próbáltam)
Ideális keverékkel is max 175-180km/h-ra saccolnám. Nagy kihívás az a 200km/h.

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=50248

Hali! ...csak a 21043, meg egy kis Fiat.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 17, 2010 8:51 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
a végsebességet nem nagy mértékben befolyásolja 1-200 kg. A gyorsulást annál inkább.

Pl egy gyári 1200-esnél 2km/h különbség van 1390 kg-osan és 1050 kg-osan végsebességben.

Tömeg növekedés kb annyira játszik szerepet a végsebességben h valamival nagyobb a gumi súrlódása. Mondjuk megrakva meg lejjebb ül a kasztni ami kedvezően befolyásolja a légellenállást.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 17, 2010 8:53 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
igen. annyiból azért számít, hogy fel bírja e magát húzni a potenciális végsebességre.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 17, 2010 12:08 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. máj. 18, 2008 7:38 pm
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: IX. ker
Lóerő az nem egetverő, gyárilag 113, de a 90-es löketből jön nyomaték rendesen.
Erölködésnek nyoma sincs, inkább a végáttétel nem való neki.

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=50248

Hali! ...csak a 21043, meg egy kis Fiat.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. júl. 18, 2010 10:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Még régebben néztem én, még akkor a széria kicsit több mint 1.5-ös motor volt, 4.1 Difi, 4-es váltó, hall-os gyújtás, 50es janó, 4. fokozatban 6500 felett nem sokkal érte el a 180at a mutató. A valóságban kb 160 km/h lehetett becslésem szerint. Én nem vagyok annyira híve a 3.9-es difinek még a mostani 1.7 HMS 296 hoz se raktam be bár még azt se tudom hogy önmagába ez a motor mit csinál azon kivül hogy elindul és jár, szüleim 21053asába az van széria 1,5 motorhoz én nagyon gyatrának találom gyorsulni nem akar, a hegyet nagyon megérzi, nyilván fogyasztásban lehet nyerni valamit de ha csak kinlódik akkor megint csak kéri a benzint. Szerintem széria 1.7 től érdemes használni a 2106os difit, Arnoldnak meg már talán ez a legjobb választása egy olyan motorhoz. Meg még azt el ne felejtsük hogy váltó vagy difi cserélgetésnél a hozzávaló km óra kihajtást is kéne cserélni mert akkor aztán valóban lesznek érdekes végsebességek.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 19, 2010 10:15 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 10, 2007 11:31 am
Hozzászólások: 160
Tartózkodási hely: Hatvan
Sziasztok!
"Kedvenc" témakörömnél jártok éppen:)
Én már annyiszor bemértem az órát, hogy már unom.
Nekem a 3.9.es difivel 4-es váltoval a 100Km/h-hoz kell a 4000-es fordulat.(175/70)
Akarmelyik sebességszámito progival számolok, még szinte a 4,44-es difinek kellene ezt tudnia kb.
Két dolog lehet:
1 - átkurtak a difivel (vagyis a szerelő nem azt tette bele amit vittem)
2 - sokat csal a fordulatszámmérőm
Hétvégén csakazert is leszámolom a difi áttételét.Ha atkurtak a szerelő vele akkor ....grr
Még olyat tudok elképzelni, hogy kereklámpás válto van a kockára szerelve.Bár ez nem befolyásol, mert a 4. direkt.
Egy biztos 4.-ben is simán forog 6-ig.(gyári fordszámmérő szerint!)
Üdv!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. júl. 21, 2010 9:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
én anno a 197-et 6300-hoz számoltan, nagykerékkel, 3,9-es difivel.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 11, 2012 9:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
kisB írta:
a számolások szerint 0,4-nek kell lennie... annyira jön ki visszaszámolva... 0,54 az irreálisan rengeteg :roll:

0,54-gyel a széria 1,5-nek 135km/h lenne a végsebessége...
és ahhoz, hogy 200-zal menjen egy kocka, 214 lóerő kellene!
találtam ide való dolgot és emlékeztem hogy volt ez téma itt :)

Kép

2107-es mért, valós értékei:
Cv érték: 0,546 (az Autoreview kutatása szerint az általuk eddig lemért összes autó közül ez a negatív csúcstartó :) )
homlokfelület: 1,885 m2

40m/s (144km/h)-ás légsebesség mellett az autóra ható erők:
vízszintes irányba ható erő: 824N
függőleges irányban (emelést végző) ható erők: első tengely: 444N hátsó tengely: 249N

Kép

21099-esnél:
Cv érték: 0,453
homlokfelület: 1,884 m2
vízszintes irányba ható erő: 682N
függőleges irányban (emelést végző) ható erők: első tengely: 216N hátsó tengely: 197N

Kép

2110-esnél:
Cv érték: 0,347
homlokfelület: 1,931 m2
vízszintes irányba ható erő: 535N
függőleges irányban (emelést végző) ható erők: első tengely: 79N hátsó tengely: 245N

Ebből látszik, hogy nagy sebességnél sokat ront a 2107-es irányíthatóságán, hogy az első tengelynél jelentős a felfelé ható erő.
Ez nem túl jó a kerekek tapadása és a kormányzás/stabilitás szempontjából. A 2110-esnél sokkal-sokkal jobbak az értékek.

További érdekesség még:

2110-es Cv érték gyári állapotban: 0,347
karosszériahézagok leragasztva: 0,344
lökhárító lukjai és a hűtőrács lukjai leragasztva: 0,334
eltávolított ablaktörlő lapátok: 0,333
eltávolított külső tükrök: 0,315
eltávolított sárfogó gumik: 0,313

:)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 11, 2012 9:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
VFTS toldatot minden kocka alá! :twisted:
Kép

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 12, 2012 9:10 am 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 16, 2005 11:50 pm
Hozzászólások: 1215
Tartózkodási hely: BP
Gondolom a hátsó tengelyre eső emelő erőt akarták a szárnnyal kikompenzálni a 110-es családnál.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 12, 2012 1:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
ITT vannak még érdekességek.
A gyári 2110 GTI Cv értékei, és különböző cégek által készített lökösök és szárnyak értékei a 2110-esen.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 12, 2012 8:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
ladarevolution írta:
eltávolított külső tükrök: 0,315

Brutális javulás 0,333-ról 0,315-re 8)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 12, 2012 9:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
igen, az eltávolított sárfogó gumik is érdekesek :)
talán nem is véletlen, hogy a szélcsatornában tesztelt WTCC-s gépeken még a kerékívet is "lehagyták" a kerék mögül...

Kép

Kíváncsi lennék a verseny változaté mennyi volt, de nem találtam meg sehol. A módosított lökösökkel, szélesítésekkel és a teljesen síkra burkolt fenéklemezzel, állítólag az akkori mezőny legjobb értékét produkálta.


lada002 írta:
mit dob a gép arra, hogy mekkora teljesítményű motorra lenne szükség a 200 km/h végsebesség eléréséhez! :)
Erre visszatérve, ezekkel a Cv és homlokfelület értékekkel a 100/150/200km/h-hoz ennyi teljesítményre lenne szüksége egy széria 2107-esnek és egy széria 2110-esnek:

2107:
100 km/h: 24Le
150 km/h: 75Le
200 km/h: 175Le
gyári adat szerinti végsebességéhez, csak sofőrrel: 150 km/h: 75Le

2110:
100 km/h: 18Le
150 km/h: 54Le
200 km/h: 122Le
gyári adat szerinti végsebességéhez, csak sofőrrel: 185 km/h: 96Le

Ezek csak hozzávetőleges adatok, de az arányokon így is látszik, hogy a karosszéria formáján rengeteg múlik.
Vagy erős motor kell, vagy áramvonalas kasztni a gyors autózáshoz :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 13, 2012 7:54 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
ennyit a széria ladával 180-nal legendáról. Én pl sztrádán elöszeretettel vitorlázok vmi nagy gyorskocsi farvizén, 20-30 m-röl is hat, érezhetöen könnyebben megy illetve kevesebbet eszik. Arról nem is szolva, hogy a sávtakaritó képessége a ladának negativ, minden koca beugrik elém aki csak sziluettet néz és nem megy neki a sebességbecslés. Aztán mikor váratlanul a lökösén vagyok vannak meredt nézések a tükörbe meg korompamacsok a kipufogón.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 13, 2012 10:39 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
igen, ezt is tesztelték 2db 2112-essel. (itt a cikk)

Az első 2112-es mögé 10cm-rel állt a másik 2112-es. 144km/h-ás légsebességnél az első légellenállási értéke 0,335 volt míg a mögötte levőé csak 0,274
Emellett jobb értékek adódtak a hátul levő autónak a tengelyenkénti súly mérések alapján is. Nem emeli meg a légáram annyira a kocsit, sőt az első tengelynél inkább lenyomja.

Szélcsatornán kívül, menet közben tesztelve pedig egymás mögött autózva, 5. fokozatban 120-ról 140km/h-ra gyorsulás az első autónak 18.2s, míg a mögötte levőnek 12.8s alatt ment.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 13, 2012 10:43 am 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
na most kérdezek valamit, amit lehet hogy csak reggel van és azért nem értem, de furcsa...
a hátul lévőnek hogy tudták mérni a gyorsulását, ha az elöl haladó kevésbé gyorsul? (vagy olyankor az elöl haladó nem 5, hanem 4-ben gyorsít? akkor viszont kellett jó pár próbálkozás, hogy a 10cm is megmaradjon...)

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 13, 2012 10:45 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
közben javítottam, mert a cikk ott már nem írja h 10cm volt köztük a hely és nem tér ki rá hogy annál a mérésnél konkrétan mennyi volt.

amúgy ez a kérdés bennem is felmerült :D

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 16, 2012 9:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
http://www.youtube.com/watch?v=hTk3PzN3 ... re=related
240HP - 200,22km/h

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd okt. 16, 2012 9:37 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
ez gondolom rövidre van áttételezve, meg eleve 1 mérföldnél épp 200-al ment, az nem jelenti hogy ha még ment volna tovább nem ment volna többel :D

240lóval azért végsebeségre áttételezve, menne ez bőven többet is 200nál. Bár lehet hogy kellene neki 5km mire eléri a végét :D

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2012 2:13 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. okt. 10, 2007 11:31 am
Hozzászólások: 160
Tartózkodási hely: Hatvan
Hogy az nincs 240LE az is biztos, csak egy erős túlzás.(bár sose lehet tudni)
Élőben láttam olyan ladát ami 15s (14,3s) alatti idővel mente a 1/4 mérföldet, és az nagyon penge gép volt.
A gazdája mérette rendesen padon, és keréken mérve "csak" 155Le volt. (szíjas 1.7)
Bar lehet ilyen sokat számít az áttétel is, de amúgy kb. ugyanennyi volt a sebessége a negyed mérföld végére.
(olyan 157 körül ha jól emlékszem )


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2012 4:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
én nem tudom hány ló volt enyém, de az szivóként 16.00 volt, turbóval, 4-5-ben csuszó kuplungal, 14,4s 400m és amúgy lazán kivitte a 200-at, nem óra szerint mérve. tuti nem volt 200 ló amúgy.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2012 6:41 pm 
Offline
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 16, 2005 11:50 pm
Hozzászólások: 1215
Tartózkodási hely: BP
A csacsi légellenállásban - és így lóerő szükségletben is - a kocka és a 110 között van, a 110-hez közelebb. Szóval egy 150 lovas csacsi simán viszi a 200-at.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 19, 2012 7:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
ladarevolution írta:

lada002 írta:
mit dob a gép arra, hogy mekkora teljesítményű motorra lenne szükség a 200 km/h végsebesség eléréséhez! :)
Erre visszatérve, ezekkel a Cv és homlokfelület értékekkel a 100/150/200km/h-hoz ennyi teljesítményre lenne szüksége egy széria 2107-esnek és egy széria 2110-esnek:

2107:
100 km/h: 24Le
150 km/h: 75Le
200 km/h: 175Le
gyári adat szerinti végsebességéhez, csak sofőrrel: 150 km/h: 75Le



Hogy jöttek ki ezek főnök? (mert én más eredményeket kapok)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. okt. 19, 2012 9:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: szer. júl. 01, 2009 9:41 pm
Hozzászólások: 1061
Nekem ez jött ki:

Kép


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 20, 2012 8:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8913
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
nem mentettem el az exelt :)

0,546-os Cv-vel és 1,885 m2-es felülettel, tömegnek a gyári adat+80kg sofőr. (1 ember, üres autó, minden gyári felszereléssel és teli tankkal)
Hajtási veszteségnek meg nem tudom mennyit írtam, amennyi a gyárilag megadott legnagyobb össztömegből és hozzá tartozó végsebességből adódott.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 02, 2013 7:43 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. nov. 07, 2012 7:42 pm
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Miskolc
A régi 2101-esnél szerintetek lehet számolni a kocka 2105 2107 légellenállásával? Számottevően nem lehet különböző, jól gondolom? ( Bár igaz, a régi elölről legömbölyítettebb )

_________________
Tapasztalat teszi a mestert....


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 02, 2013 8:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
szerintem lehet, minimális difi lehet a 2 típus között.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ] 

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség