It is currently Mon Sep 21, 2020 12:06 am

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 288 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 7:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Néha megesik, hogy mielőtt teljesen elhasználódna az izzószál, úgy szakad el, hogy időnként összeér. De mivel itt állítólag kettő van párhuzamosan kötve és egyszerre alszanak el, trafó gyanús inkább.
Nekem a kerti lámpáimat 105W-os elektronikus trafó hajtja, 5x20W-os halogéneket, de eddig bírta :)

Köss rá 3x35W-ot próbaképp, lássuk hamarabb kiold e a hővédelem :)
Legfeljebb végleg elalél :)


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 7:54 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed Jul 06, 2005 8:52 am
Posts: 787
Skype: lehella
Location: Budapest, Máriaremete
Én is ezen vagyok hogy így ég ki az izzószál, de csak azért zárom ki az izzószálat, mert mindkét trafó lekapcsol x és x+2 idő után. Emlékeim szerint viszont amikor a 60 wattos szénszálas? égő ment ki leverte a 16 amperes biztosítékot. Lehet hogy mindkettő rossz szériás trafó? Első lépésként akkor kicseréljük azt a kettőt ami először kapcsol le, ez még ingyen van, aztán szerintem marad egy másféle trafóra csere :(

_________________
LADA 21043 - 1600 - HMS296 Image
carstyling


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 9:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Ismerősök körében elég gyakran hallom a trafóhibákat, szokvány dolognak tűnik...
Kukába azért ne dobd, azt majd én megteszem, csak előtte szétszedem kiváncsiságból :)

Múltkor Szonda Gyuri rossz olajnyomás gombáját is elkértem, kiderült, hogy az ellenálláscsúszkát tartó két csavar egyike esett ki, ezért nem működött rendesen.

Az izzószál kiégéskor némely esetben hatalmas ívet hoz létre, megnő az áram, emiatt megy le a kismegszakító.


Top
   
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 10:24 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sun Dec 17, 2006 9:40 pm
Posts: 4551
Location: Kecskemét / Érd / Bp
nekem is trafó hibám volt... csak a zsigulinál :)

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Top
   
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 8:23 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon May 22, 2006 12:47 pm
Posts: 2436
Location: Budapest, Kőbánya
Quote:
...kiderült, hogy az ellenálláscsúszkát tartó két csavar egyike esett ki, ezért nem működött rendesen.
Nofenébe! :( Volt a házon található horpadásnak köze hozzá? (Vagy én emlékszem rosszul és nem is volt horpadt?)

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Top
   
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 7:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Sima szétrázkódásos kicsavarodásnak tűnt... elvileg visszacsavarva működőképes volt, csak hát ugye a elfűrészelt peremezetlen házzal nem lehet nagyon mit kezdeni vele...


Top
   
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 7:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
tedd be egy májkrémes dobozba:)


Top
   
PostPosted: Thu Sep 10, 2009 12:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon May 22, 2006 12:47 pm
Posts: 2436
Location: Budapest, Kőbánya
Úgy értem a horpadás alatt volt még hely? Nem nyomott ott semmit a ház fala? Nemtudom mennyire van belezsúfolva a cucc.
Nem is azért adtam hogy megjavítva kérem vissza. :)

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Top
   
PostPosted: Thu Sep 10, 2009 2:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Lefotózom már valamikor és beteszem az olajnyomásmérős cikkbe... nem volt ott semmi durva horpadás, ami hibát okozott volna.


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 9:25 am 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Jun 03, 2005 1:35 pm
Posts: 893
Location: Budapest
Újból Üdv!

PC villamosság ügyben kérnék infót attól, aki jártas benne.
Édesanyámék tervezik WiFi router beszerzését az előző helyett, mivel az kezdi beadni a kulcsot.
Jelenlegi Edimax. Valami más jobb lenne? A D-Linkről kimittud, jó bír lenni, vagy gagyibb, mint az ami van? Linksys? Vagy más?
Miki, tudsz hozzászólni?

Köszi, Üdv, HegeGabi

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 11:20 am 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Thu Jun 07, 2007 1:02 pm
Posts: 254
Location: Debrecen
D-Link, SMC, de még a TP-LINK is hibátlanul megy nálam. Ha nem kell nagyon messzire szórnia, akkor a régebbi szabványok (b,g) is jók. Szerintem. Ja, és olcsóbbak is. Mondjuk max 54MBit/s, de ez többnyire elég.


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 12:57 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Tue Aug 08, 2006 11:32 am
Posts: 376
Location: Törökszentmiklós
Szerintem MSI vagy ha a modemet is ki akarod váltani akkor FritzBox.


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 6:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Linksyst dicsérni szokták. Nekem most épp Cisco876W van itthon, meg egy Access Point a kertet szórja be :)


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 7:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
SMC szar, senkinek sem ajánlom.
Nálam egy D-Link DI-524 és egy TP-Link TL-WR543G működik, bridge-be kapcsolva.
Linksys is gyárt szarokat, továbbá ha már Linksys, akkor WRT54GL. Ez Linuxos és van rá pár ötletes alternatív szoftver :)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 7:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
a netgear milyen? nekem az van, kollégák folyton panaszkodnak a routerekre (kinek milyen) én meg már lassan azt sem tudom hol van a lakásban.


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 8:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Jókat hallani róla.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 9:05 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed Oct 21, 2009 11:53 am
Posts: 771
Location: Keszthely
Tök mindegy, hogy mi van a routerre írva. Van ügyfelek közt több éve működő smc, vagy épp edimax is, de küldtünk vissza gariban tp-linket, és mindenfélét. Vedd meg azt, amelyiknek tetszik az ára, és rá van írva bármelyik alább említett márkanév. linksys-t ajánlanám talán a legjobban az összes közül. A vasipariban van olyan lent a műhelyben, ami gyakorlatilag alig látszik ki a vasporból, de még működik.

_________________
Ex ladagazda.
www.hospinfo.lapunk.hu


Top
   
PostPosted: Fri Jan 22, 2010 9:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Szia,

Szerintem nem tök mindegy, de nyugodtan hallgathatnak rád, nem nekem fog fájni a kellemetlen csalódás...

Most éppen ADSL rútereket tesztelek, és már 5M-nál sem mindegy, hogy mit veszel. Nem véletlenül írtam, hogy fontos a választott matricázó által kitalált típusszám is, mert D-Link modem esetében is van ami szar és van ami jó. SMC-ben még egyáltalán nem találkoztam jóval, míg D-Linkben, TP-Linkben és Linksysben már vannak jó készülékek is.

Tehát javaslom ne csak nevekről beszéljünk, hanem típusszámokról is, mert így kerek a történet.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
PostPosted: Sat Jan 23, 2010 8:09 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:21 am
Posts: 3584
Location: Hungaroring
Nekem a legolcsóbb és legkisebb Belkin van, 3-4 éve működik, erős, kisméretű.
A vevőim Netgear és Edimax, azokkal sincs gond :)
Inkább a kábel/ADSL modemekkel szoktam szívni (korábban Motorola, most Sagem, de egy ideje ez is megemberelte magát).

_________________
www.BPracing.hu
Image


Top
   
PostPosted: Sat Jan 23, 2010 5:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Wed Mar 16, 2005 11:50 pm
Posts: 1215
Location: BP
WL-500 GP nálam, és teljesen elégedett vagyok.

_________________
2112 EVO, 21083 GrA ( lesz )


Top
   
PostPosted: Sun Jan 24, 2010 11:38 am 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Sat Nov 25, 2006 11:00 pm
Posts: 433
Location: Szomód/Győr
Nálam, és pár ismerősnél egy Corega WLBAR nevű ADSL-WLAN combo jött be, nagyon megbízható eszköz, ha felleled idehaza, akkor ezt vedd. :)
TP-LINK TL-WR543G 54 ebből van pár ismerősnek, eddig jó tapasztalatokkal. Linksysről is eddig jókat hallottam.
SMC, D-link, Asus, ezekről sajnos nem túl jó tapasztalataim vannak. :wink:

_________________
Üdv!
trap7
peter.emdee[kukac]gmail[pont]com


Top
   
PostPosted: Sun Jan 24, 2010 9:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Kedves amper-guruk, tanácsra lenne szükségem: van egy akkus fúró-csavarozóm, immár a második akku is bedöglött, viszont a töltője, motorja jó. Lehet ebből valami hálózatit barkácsolni? Tudomisén, kiműtöm a töltőből az aljzatot, rákötöm a készülék akku csatijaira, töltő beledug, működ?

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Sun Jan 24, 2010 9:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Hááát, kétlem. Az akkunak ugyanis sokkal-sokkal kisebb a belső ellenállása, mint egy mezei töltőnek.
A kis belső ellenállás a nyomaték miatt fontos. Töltőről működtetve is forogni fog, de amint terheled, gyenge lesz, mert feszültségosztóként a nagy belső ellenálláson jelentős feszültség esik-->kevesebb jut a motorra.


Top
   
PostPosted: Sun Jan 24, 2010 10:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Ez minden hálózati adapterre igaz? Van értelme a turkálni más fajtát, mint a töltő, vagy inkább az akksit próbáljam pótolni?

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Sun Jan 24, 2010 10:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
A töltő szép lassan csurgatja bele az energiát az akkuba, onnan pedig nagy erővel szedjük ki és gyorsan.

Ha valakit pofán akarsz önteni egy teli kád vízzel hirtelen, csurgó slaggal nem tudod megtenni :)
Viszont azzal töltöd fel a kádat előtte :)

Én az akkut pótolnám első körben. Ha találsz is valami komoly tápot, oda a mobilitás, drótokat kell hurcolni folyton.


Top
   
PostPosted: Mon Jan 25, 2010 7:37 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Köszönöm, ezt elsőre felfogtam. :D
Akkor kajtatok akksit inkább.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Mon Jan 25, 2010 8:59 am 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed Oct 21, 2009 11:53 am
Posts: 771
Location: Keszthely
Egy makita fúróhoz csináltattam felújított akksit. 3 éve. Azóta is jól bírja. Talán 7-8e Ft volt.

_________________
Ex ladagazda.
www.hospinfo.lapunk.hu


Top
   
PostPosted: Tue Feb 02, 2010 4:48 pm 
csak azért irtam ide mert ez villamoság nem de?de ha gond akk törlöm (bizti nem vagyok kivánatos személy) :oops:


Top
   
PostPosted: Tue Feb 02, 2010 5:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
villamosságnak villamosság, de azért kezdődik "off topic"-al mert nem autóvillamosságról van szó benne :)

itt viszont lett volna autóvillamosság topic a szerelési tanácsokban: http://www.zsiguli.hu/forum/viewtopic.php?f=4&t=65 :wink:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
PostPosted: Tue Feb 02, 2010 6:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Quote:
csak azért irtam ide mert ez villamoság nem de?de ha gond akk törlöm (bizti nem vagyok kivánatos személy) :oops:
Igen, de off topik villamosság, azaz hűtőgép, TV, mosógép, stb. jöhet ide. Nem vagy nemkívánatos személy, csak annyit kérnénk, hogy előbb néz körül, hova illik legjobban az írásod.

Szép napot!

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 9:29 am 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Jun 03, 2005 1:35 pm
Posts: 893
Location: Budapest
Üdv!

Villamosságis szakik tanácsát szeretném kérni.
Van egy asztali köszörűm, aminek egyik oldala köszörűkorong, a másik drótkorong. Nem egy mai darab, talán még a régi KGST-ből van valahonnan. Egy ideje már nem használtam, de most a hétvégén megint sikerült drótkorongozni vele. De mintha keletkezett volna valami baja.
Eddig úgy volt, hogy bekapcsol, a kapcsoló kis idejű nyomvatartásával segítettem neki felpörögni az alap rpm-re. Ezután működött rendesen. Ha erősebben hozzányomtam valamit a drótkoronghoz, akkor ugye belassult, de elengedve simán visszaállt az alap rpm-re.
Mostani használatkor annyi változott, hogy már kis nyomás hatására is lelassult - sokkal kisebb nyomás hatására, mint előtte -, és az utána való felpörgés is sokkal lassabb, nehezebb lett. Olybá tűnik, mintha elvesztette volna az erejét az elektromotor. Ez lehetséges? Ha igen, hogy lehet orvosolni a hibát?

Köszi a segítséget előre is, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Top
   
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 10:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Szia!

Szerintem ugyanúgy érdemes eljárni, mint egy indítómotornál: szén vagy bronzkefék, kommutátor ellenőrzése, tisztítása, esetleges cserék, stb. A szétszedést úgy sem fogod megúszni és utána többet is látni.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 10:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Áhh, más lesz!
Ez egy rövidre zárt forgórészű aszinkron motor valószínűleg és kiszáradt a segédfázis kondija. Egyszerű kondicsere megoldja.


Top
   
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 10:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Áááá, konisoááá! :) Van egy nem működő porszívóm, abból már kiműtöttem a kondit, akkor annak is ez a baja. :)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 10:32 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Porszívóban még nem láttam aszinkron motort, ott mindig kefés forgórésszel találkoztam :)


Top
   
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 11:39 am 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Jun 03, 2005 1:35 pm
Posts: 893
Location: Budapest
Óóó, nagyon szépen köszi az infót, ennek majd utánanézek, ha odajutok a köszörűhöz, hogy szét tudom szedni.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Top
   
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 2:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Arra vigyázz, hogy a kikapcsolt köszörűnél is jól meg tud toszni a kondi! :)
Az itthonival már megszívtam egyszer, olyant rúgott rajtam, majd bevizeltem! :)


Top
   
PostPosted: Tue Feb 09, 2010 2:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon May 22, 2006 12:47 pm
Posts: 2436
Location: Budapest, Kőbánya
:) Gy.k. egy szigetelt nyelű csavarhúzóval zárd rövidre a kondi kapcsait és ne ijedj meg a szikrától és csattanástól, ami Mikit a földre vitte.. :mrgreen:

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Top
   
PostPosted: Wed Feb 10, 2010 12:02 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
Vagy kondi elöregedett, vagy leégett a segédfázis. Porszívóból véletlen nem a zavarszűrőt műtötted ki? (az egy kis kondi alakú izé :) )

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Wed Feb 10, 2010 7:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Lehet :lol:

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Thu Feb 25, 2010 9:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
Miki, egy 110 voltos, 3 mikrofarados kondenzátor mire jó? macskahajigáláson kívül...
úgy válaszolj, hogy neked szántam ha ér bármit is, új és 2 van:)


Top
   
PostPosted: Thu Feb 25, 2010 9:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Kb. a macskahajító kategória :)


Top
   
PostPosted: Mon Mar 22, 2010 12:15 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Jun 03, 2005 1:35 pm
Posts: 893
Location: Budapest
Üdv Néktek!

Hozzájutottam a köszörű szétszedéshez, és nem tudom, hogy rossz hír-e, de én semmiféle kondit nem látok sehol - de az is lehet, én vagyok vak. Íme a képek.
Ilyen esetben tekercselés a következő lépés, vagy van más lehetőség?

Köszi a segítséget, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Top
   
PostPosted: Mon Mar 22, 2010 4:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
A talpában szokott lenni a kondi. Nem 380V-os véletlenül? Mert abban nincs kondi, leégést nem látok, de attól még lehet valami zárlat valahol, a forgó besúrolt kicsit. Ha más nem, hozd el hozzánk és ránézünk.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Mon Mar 22, 2010 5:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Aszinkron motor pedig. De nem csak kondi indíthatja, hanem segédfázis tekercs is...


Top
   
PostPosted: Mon Mar 22, 2010 10:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
Igazad van Miki, lehet hogy az égett le. Csapágyak jók?

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Tue Mar 23, 2010 8:56 am 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Jun 03, 2005 1:35 pm
Posts: 893
Location: Budapest
Hi!

Köszi az infókat.
Nincs a talpában semmi a kapcsolón kívül.
A csapágyakat megnézegettem tegnap, igencsak kotyogó állapotban vannak, eléggé kikopottaknak tűnnek. Egyébként a forgórészen láttam karcolásnyomokat is, lehet, hogy a csapágyak rossz mivolta miatt hozzáért az állórészhez, és ez is lassíthatta a forgást?
Lehet, megfogadom a lehetőséget és átviszem, legalább a csapágylehúzóról is értekezhetünk :) .

Köszi, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Top
   
PostPosted: Tue Mar 23, 2010 5:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Oct 06, 2009 7:41 pm
Posts: 2706
Location: Dunakeszi
Nyugodtan hozd át, értekezhetünk. :) Amugy ha maga a csapágyház van kikopva attól besúrolhat, ha a csapágy még egyben van.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Top
   
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 9:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Újabb háztáji problémával szembesültem ma: fogta magát a fűnyíróm és megállt. Végleg. Az első megállás után még tudtam életet lehelni bele a markolatkapcsoló kiiktatásával (elvágtam a vezetéket, és egy villásdugóval kap most áramot, közvetlen), boldog révületben nyírtam le pár négyzetmétert, aztán egyszer csak nyekk, nincs tovább. Simán leállt, és nem hajlandó hallgatni a szép szóra. Sem a csúnyára. Semmi búgás, szikrázás, csönd és nem forog. Pedig minőségi, made in Malaysia darab.
A motor környékén nem látok semmi égést, olvadást. Úgy néz ki a felépítése, hogy a derót a burkolat alatt behalad egy alu színű hengerbe és onnan tovább a motor felé. Mi a nokedli lehet a baj?

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 9:14 pm 
Offline
Lada szakértő

Joined: Wed Oct 24, 2007 10:37 pm
Posts: 885
Kábel nincs megtörve, szakadva? Csatlakozások épek?
Végső esetben lehet tekercs szakadás a motoron belül.

Ha búgna, de nem pörögne fel, lehetne az indítókondi a baj.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 288 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited