Pontos idő: hétf. dec. 18, 2017 4:17 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegretörően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Eladó: 2107
HozzászólásElküldve: kedd dec. 05, 2017 6:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3108
Tartózkodási hely: Pécs
Eladó a világ!
Mielőtt felraknám a hivatalos hirdetőoldalakra, érdekelne innen valakit?

röviden:
1.6-os Lukács Csabi által épített motor: 2103 papíros blokk, könnyű acél lendkerék, 272-es Szuromi tengely, könnyített hajtókarok, nagycsatornás hengerfej, mechanikus karbival (Balintzo által felújítva) erről bővebben később, ha van érdeklődés.
Futómű mindenhol erősítve, zöldszilentes, elöl B6, hátul B4 bilstein, ZUK/Niva rugó kombó, állítható panhard, 4x100 osztókörmódosítók stb.
Újszerű ferrodo fékek elöl hátul
50-es 1dobos Török rendszer Janó ovál véggel
Bál!nt féle lamellás sperr, új féltengely.
5ös váltó
ProWRC kagylók, Schroth 3 pontos E-jeles övek
CNC-zett profi kartervédő
gratis: érvényes, működőképes Landi Renzo gázrendszer. :mrgreen:
és még millió dolog.

Képek:
https://youtu.be/9YwbgMyCJLY

Ha valakit komolyabban érdekelne, dobjon egy mailt :wink:

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Eladó: 2107
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 07, 2017 8:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3108
Tartózkodási hely: Pécs
Angolul tudók előnyben :oops: :mrgreen:

The car has been rebuilt in 2013, new built suspension, brakes, engine, drive, underbody protection painting etc. Since then, it runned about 10000km, as second cars as a hobby.
The body has been renovated in 2011 (framework strenghtening, patches, paintwork etc)

Complete built engine:
Engine block: VAZ 2103 block, 79mm bore (~ 1600ccm)
Piston sets - new PAL Sports piston 79.0, floating pin design
Goetze piston-ring set
Complete cylinder machined, expanded intake and exhaust channels, + expanded, port matched intake manifold
Valves machined, "T" shape (greater cross-flow)
Polished, machined leightweight rods (about 500gr)
Crankshaft - 80mm, grounded and balanced
Camshaft - New sport camshaft, symethric 272/272 Szuromi shaft, which gives good torque at low and high rpm-s also (ideal for slalom), and consume less than big sport camshafts http://www.szuromituning.hu/
Adjustable timing wheel
Professional CNC machined roller / bearing chain tensioner
~ 4kg flywheel machined from steel (safe for high rpm-s, not as the factory one!)
Sachs clutch
New, bigger engine mount brackets
New knock-starter (better for engines with big compression rate)
New crankshaft bearings, connecting rod bearing, thrust bearing set + seals, gaskets, etc.
Timing Chain - factory new Lada
AC pump gap trimmed
Battery: 72Ah
HALL sensor ignition with silicone cable set, high voltage transformator
Carburetor - 2101 mechanical, lpg-gas pipes drilled in (by Szabo Technik carburetor fully renovated) https://www.facebook.com/Szab%C3%B3-Kar ... 387340305/
+1 spare engine (factory)

Drivetrain
New Limited Slip Differential, 8disc, symmetric, 4.3: 1 ratio, with Castrol Syntrax LSD oil. https://www.facebook.com/koszibalintcom/?fref=ts
5 speed factory gearbox, in good shape, oil changed
Quality CNC roller carrier hardy
+1 spare diff 4.1:1
+1 spare gearbox 4speed

Car body
Renovated and painted in 2011, underbody painted in 2013

Strengthened body parts:
Suspension towers, schock absorber cups overlapped
Body- overlapped mounting points for engine cradle
Panhard rod reinforced connection points
Body framework welded, overlapped, strengthened
Minimal corrosion on the doors at the lower edges, thresholds patched > needs to be painted or replaced.

Suspension
Front: ZUK springs, Rear VAZ combi (good for slalom, or racing)
Front: Bilstein Racing absorbers, Rear: Bilstein B4 absorbers
Professional steel wheel spacers modifying the pitch circle from 4x98 to 4x100 (20-30mm offset)
Reinforced wishbones made properly, poliurethane bushings, changed to stronger 10mm steel screws/bolts
Reinforced strenghtened connecting rods, with poliurethane bushings
Adjustable, reinforced Panhard rod, poliurethane bushings
Fresh shaft bearings assembled
Everything has been galvanized and / or base + color painted

Brake
New front caliper (Fenox)
New master cylinder (factory Vaz)
New brake line at the full bottom of the car
New rubber brake lines
New rear brake force distribution
New rear brake pads
New Ferodo brake pads
New Ferodo brake discs

Exterior
50mm sport exhaust system, aluminised pipeline and drum (it will less rust), + perforated oval end
CNC-milled Lightweight AlMgSi crankcase and gearbox protector

Interior
Factory seats and steering wheel
Racing seats, and 4pont seatbelts, sport steering wheel

LPG sytem
Fully functioning
Can be removed if not needed
Landi Renzo Renzomatic regulator (corresponding to the increased performance)
53L multi valve LPG gas tank

Wheel sets and other racing/spare parts are subject of discussion.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 2 hozzászólás ] 

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség