Pontos idő: szomb. okt. 20, 2018 10:21 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4781 hozzászólás ]  Oldal Előző 192 93 94 95 96 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 15, 2017 1:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Jól írja a könyv. A bal oldali a jobb menetes. Pontosan azért van így hogy ne szorulhasson meg, mert az sokkal balesetveszélyesebb, mint ha meglazul. A biztosítás lazulás ellen véd.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 15, 2017 7:13 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 71
Köszi az útbaigazítást! Majdnem hülyeséget csináltam.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 15, 2017 7:40 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 46
Ukrajnában vásárolom az alkatrészek nagy részét, 10 percre lakom a határtól.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 15, 2017 10:59 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 71
Ahh akkor nekem esélytelen a dolog.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára duck pén. jún. 16, 2017 7:41 am-kor.
Ne idézd az előtted lévő hozzászólást. Köszi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 22, 2017 8:30 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 71
Felső lengőkarok szilentezésekor, a peremig be kell húzatni a szilentet? Csak mert ugy csináltam és mostnem megy a helyére a lengőkar. Túlságosan belógnak a szilentek.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 22, 2017 9:04 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Nem. A szilentház visszaperemezése alatt van kb. 6 borda és azoknak a végéig kell csak benyomatni a szilentházakat, nem teljesen a visszaperemezésig. Nagyjából a háznak a felét kell csak bepréselni a lengőkar furataiba.

Sárga könyvbe 320. oldalon ott van, hogy is kell megközelítőleg kinéznie bepréselt állapotában. Mondjuk nem tudom, hogy ha te is szedted ki a szilenteket, akkor miért nem ugyanannyira préseltetted vissza? Vagy akkor ha valami nem világos, akkor előtte könyv elővesz. Ha meg nincs meg a könyv, akkor interneten fent van befénymásolt verzióban.

Így szerintem azok a felső szilentek kukák lettek, mert belelett erőszakolva a bordás része, aztán valaminek engednie kellett. Vagy CO-val oda kell pontozni, ha már be van szerelve a lengőkar a helyére, de max akkor is csak akkor, hogyha a szilentház befeszül a furatba nem lóg, passzos valamennyire.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. jún. 23, 2017 9:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3109
Tartózkodási hely: Pécs
Kb így kell állnia:
https://goo.gl/photos/9nAPV9xDpED9G9ct6


Czimby írta:
Felső lengőkarok szilentezésekor, a peremig be kell húzatni a szilentet? Csak mert ugy csináltam és mostnem megy a helyére a lengőkar. Túlságosan belógnak a szilentek.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. jún. 23, 2017 10:08 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 71
ricsi2101 írta:
Nem. A szilentház visszaperemezése alatt van kb. 6 borda és azoknak a végéig kell csak benyomatni a szilentházakat, nem teljesen a visszaperemezésig. Nagyjából a háznak a felét kell csak bepréselni a lengőkar furataiba.

Sárga könyvbe 320. oldalon ott van, hogy is kell megközelítőleg kinéznie bepréselt állapotában. Mondjuk nem tudom, hogy ha te is szedted ki a szilenteket, akkor miért nem ugyanannyira préseltetted vissza? Vagy akkor ha valami nem világos, akkor előtte könyv elővesz. Ha meg nincs meg a könyv, akkor interneten fent van befénymásolt verzióban.

Így szerintem azok a felső szilentek kukák lettek, mert belelett erőszakolva a bordás része, aztán valaminek engednie kellett. Vagy CO-val oda kell pontozni, ha már be van szerelve a lengőkar a helyére, de max akkor is csak akkor, hogyha a szilentház befeszül a furatba nem lóg, passzos valamennyire.


Köszi a választ!

Én szedtem szét kb fél éve, a szilentek ki voltak esve a lengőkarokból 2db, a másik kettőt pedig kézzel ki tudtam húzni. A lengőkarok éle beledörzsölt a kaszniba...
Vettem új karokat + szilenteket.
Ezeket kézzel be tudtam nyomni a bordázott részig simán, szerszám nélkül.

Kiszedem a szilenteket és veszek másik garnitúrát.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. jún. 23, 2017 10:32 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Már akkor betudtad nyomni kézzel mikor még legelsőször szerelted be? Mert az úgy elég érdekes. Viszont ha rosszul értelmeztem, akkor még spórolás céljából meglehet nézni ha újra benyomod rendesen, hogy mennyire passzos és akkor max két pontom megkell hegesztővel pontozni.
Még annyit, hogy lengőkarja válogatja, hogy mennyire nyomod be, mert van amelyiknél pár milimétert bentebb kell nyomni a bordákon túl mert amúgymeg kis hézag van a torony és a szilent közt. Először benyomod mindkettőt bordáig aztán odapróbálod a helyére és ha még nagyon eláll, akkor látod hogy még tudsz rajta bentebb nyomni pár milimétert. Ezután lehet esetleg lebiztosítani hegesztővel.
De általában ha a bordákig benyomod akkor jó szokott lenni. Fixre húzni meg majd akkor kell ,amikor levan engedve kerékre.
Ha nemis hegeszted le, attól függetlenül legalább valami festékkel, vagy filccel, ami nem kopik le, jelöld össze a szilent perselyét a lengőkarral, hogy ha netalán elforogna, akkor az látszik. Ebben az esetben is csak a két ponton hegesztéssel való lebiztosítás a tuti.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. jún. 23, 2017 2:43 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 71
Szia!

Igen kézzel simán rányomtam az egyiket a bordázott részre.
Direkt azért vettem kettő lengőkart, hogy geometriailag egyformák legyenek, persze különböző gyártmányokat kaptam...

Szétszedem, és meglátom mi és mennyire engedett, ha menthető berakom a helyére, lehúzom, utána ki és megheggesztetem.




Köszi a képet Hondás cimbi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 17, 2017 9:10 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 71
Czimby írta:
Szia!

Igen kézzel simán rányomtam az egyiket a bordázott részre.
Direkt azért vettem kettő lengőkart, hogy geometriailag egyformák legyenek, persze különböző gyártmányokat kaptam...

Szétszedem, és meglátom mi és mennyire engedett, ha menthető berakom a helyére, lehúzom, utána ki és megheggesztetem.

Köszi a képet Hondás cimbi!



Update:

Megpróbáltuk co val bepöttyinteni, de a gumi azonnal megolvad pedig csak 1-2s ig tartott egy varrat. Szóval kukáztuk a lengőkart meg a szilenteket.

Vettem szilenteket és rendeltem lengőkart is, direkt kértem, hogy próbálják majd bele az üzletben, 2hetet vártam rá!
Természetesen ugyanolyat hoztak mint legutóbb, kézzel belenyomható a szilent :evil:

Honnan vegyek lengőkart? Az ideg kezd szétcseszni teljesen. Már körbejártam a környék szerelőit ladásait, de csak hulladékok voltak már mindnél. (Szétrohadva vagy behajolva)

[img][img]http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2017/07/17/909IMG_20170715_101531.jpg[/img][/img]


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 17, 2017 11:33 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3109
Tartózkodási hely: Pécs
Braun Csaba, pécsi ladabolt, Lovarda utca. +36209426177
Szerintem, ha megkéred, elpostázza, és nem fog hulladékot küldeni.
Kérd meg rá, hogy próbálja bele a szilenteket előtte, ne legyen meglepi. De van nála zöld poliuretán is a polcon házastól, ahogy láttam.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 17, 2017 2:18 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 71
Köszi szépen! :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2017 8:14 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. nov. 16, 2011 5:37 pm
Hozzászólások: 29
Hali lenne egy olyan kérdésem hogy első futómű alkatrészeit cseréltem és a kormányt be állítottam egyenesbe, bal illetve jobb oldalra mennyit kel hogy forduljon? (2107)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 02, 2017 5:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ugyanannyit jobbra mint balra. De ennek a kerdesnek kormanymu csere alaklmaval van ertelme.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 04, 2017 8:51 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szomb. dec. 20, 2008 8:44 pm
Hozzászólások: 524
Tartózkodási hely: Győr
Ha a régi ki, az új a helyére, akkor sincs...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 07, 2017 1:50 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 27, 2016 10:23 am
Hozzászólások: 8
Sziasztok,

tervezek gátlókat venni a 07-es ladámba a (szerintem még gyári) régi, eléggé szarrámentek helyett.

Pécsett Csabi a gázos Monroet ajánlotta, 30ért egy szettet.

Kayaba SR is vennék, de melóbajárós a kocsi és a veseköveim nem örülnének neki túlzottan.

Van valakinek tapasztalata a Monroeval, érdemes használni? Vagy ebben az árkategóriában milyen utcai gátlót érdemes rárakni?

Köszi

_________________
Üdv: Máté
Lada 2107 '89 1500 L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. dec. 08, 2017 8:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2581
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Nekem vagy 13 éve van meg a monroe, nekem tetszik. Nem kemény de jó vele menni.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. dec. 08, 2017 9:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nekem meg 100 eve Master Sport. Az az igazsag, hogy Ladanal kb mindegy. Az auto sulya nem a teleszkopon all mint az osszes nyugatinal, ugyhogy a gyarin kivul 1 cserevel kb a mehtelepre vitelig elmegy az auto. Az enyemek ma is olyan allapotuak mint amikor beraktam oket.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 09, 2017 5:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
A súly minden autónál a rugón áll. A lengéscsillapító szempontjából teljesen mindegy hogy egybe van-e építve a rugóval vagy külön.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szer. dec. 13, 2017 2:45 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 27, 2016 10:23 am
Hozzászólások: 8
htstibi, INFERNO, ladarevolution!

Köszönöm a válaszokat, asszem akkor jó lesz a monroe.

Rugócserét még későbbre terveztem. Abból ha újan gyárit veszek, nem lesz olyan puha, mint amilyen most a gyári?

Túl keményet ebből sem akarok, meg vágni, vagy hasonlók, mit lehet a kettő között?

_________________
Üdv: Máté
Lada 2107 '89 1500 L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szer. dec. 13, 2017 5:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2581
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Az új gyári rugó biztos jobban tart mint a mostani több mint 20 éves. Minden attól függ mit akarsz.
Sokat segít ha kiegészíted a hátsó rugókba rakható légrugóval. A komfortot nem rontja de sokkal jobban tart. Nem lesz tőle sinautó, de nem is fog hanyatt esni ha 2 beülnek hátra.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. dec. 15, 2017 10:37 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 27, 2016 10:23 am
Hozzászólások: 8
A gyári marad akkor.
Nem is hallottam erről a hátsó rugókba rakható légrugóról. Lehet ez az én megoldásom.
Jelenleg necces, ha hátul ketten-hárman ülnek, megül, meg leng a hátulja döciknél.

Köszi a helpet!

_________________
Üdv: Máté
Lada 2107 '89 1500 L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. dec. 15, 2017 8:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ugy gondoltuk, hogy ha veszel gyari uj rugot akkor nem fogja a s&gget a foldon huzni ha beulnek hatra. En azt javallanam, hogy hatra vagyel Nivat, akar hasznaltat is, levagsz belole egy kort es maris gyari magassagu lesz. Azzal mar garantaltan nem rogyik meg ha bepakolsz hatra. Elol maradhat akar a mostani is. En sose csereltem elol, meg az van benne amit Togliattiba beszereltek.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. dec. 15, 2017 11:03 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 27, 2016 10:23 am
Hozzászólások: 8
Na ez egy még élhetőbb megoldás. Asszem tavasszal ez még újra lesz gondolva. :) Addig meg hóautózni így is tökéletes lesz.

_________________
Üdv: Máté
Lada 2107 '89 1500 L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 16, 2017 8:03 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 909
Tartózkodási hely: Mohács
Ne sajnáld a pénzt új rugóra!

Kockám hátulja is kaparta az utat a sárfogó gumival ha hátra beültek...
Vettem bele használt Niva rugót méretre vágva, jó is állt, de a két személlyel ha hátulja még mindig dinnyés volt.

Végül vettem egy új rugót, ez most tökéletes.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. dec. 17, 2017 7:54 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 27, 2016 10:23 am
Hozzászólások: 8
arato, mindenképp újat fogok bele venni, dinnyésedés nem megengedett. :lol:

_________________
Üdv: Máté
Lada 2107 '89 1500 L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 21, 2017 6:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nekem hatul hasznalt Niva lett vagva. 300 kg vassal mentem a mehbe azt vagy 2cm-t ereszkedett meg a hatulja.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. dec. 22, 2017 8:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2585
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Akkor az nem Niváé volt. Két mázsa fától földig lóg a segge az autónak. Jó párszor hoztam ki fát Nivával az erdőből, sajnáltam szegényt, úgy leült a hátulja.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus

Biztonságosabban, takarékosabban LADÁVAL


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. dec. 22, 2017 12:18 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 909
Tartózkodási hely: Mohács
Többféle keménységű rugó létezik és az se mindegy mennyire van elhasználva...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. dec. 24, 2017 9:53 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Azert a sulyelosztasra is figyelni kell. Hatsoules ki azt lehet pakolni, nemcsak a csomagtartot kell rogyasig pakolni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. jan. 14, 2018 10:32 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 909
Tartózkodási hely: Mohács
Azt hogy rendbe van e a híd hogy lehet kideríteni?

Futómű állításnál kijön a hiba?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 10, 2018 9:51 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 02, 2009 9:07 pm
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Pécs
Sziasztok! Már egy ideje a hátsó hídtól hangos az autóm. Olyan hangja van, mint a kézi diódarálónak. Periodikus morgása van. Hogy honnan jön, azt nem lehet behatárolni, az egész autót betölti. Nagyjából 40 km/h sebességtől jelentkezik. Lejtmenetben vagy motorféknél erősebben csinálja. Terhelésre mérséklődik, de van hogy nem is hallani. Egyenletes tempónál egyenes úton jobban előjön. Kanyarban kevésbé. Nagyobb sebességnél sem változik, csak gyorsabban morog. Ebből gondolom, hogy a differenciálművel van valami gond. Jobb hátsó féltengely új, egy éves. A bal nem tudom lett-e bolygatva valaha. Kardánkereszt okozhat ilyen hibát? Levettem, de ugyanolyan, mint amikor fel lett újítva, nem érzek különbséget. Zsírt 1-2 évente nyomok bele attól függően, mennyit megyek. Hátsó híd tele új olajjal. Az előre-hátra holtjáték minimális a kerék és a kardán közt.
Soha nem szereltem differenciálművet. A tervem, hogy veszek egy bontottat és bepróbálom. Ha csendes lesz, akkor majd nyugodtabb időben rákészülve felújítom a gyárit. A kérdés, hogy kb. hány kg egy diffi (számolhatok a postával vagy csak személyesen átvehető)? Plug and play annyira, hogy féltengelyek ki, kardán le és máris átszerelhető? Fontos, hogy tudjam használni az autót. Nem szeretném és nem is tudom hetekre letámasztani. Illetve tudtok olyan szervizt vagy szakembert, aki foglalkozik a felújításával és minőségi munkát is végez? A válaszokat előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 10, 2018 10:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2581
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Igen plug&play. Csak le a kardán, ki a féltengelyek. Postán nekem már jött, a postásbácsi megizzadt rendesen mire felhozta a harmadikra. :lol:

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. feb. 11, 2018 6:15 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En nem foglalkozbek a felujitasaval. Ezt meropadon csinaljak. Ha a kup es tanyer kerek nem pontosan ugy kerul vissza ahogy a szetszedes elott volt meg rosszabb lesz. Hazilag ezt nem fogod tudni megoldani.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. feb. 11, 2018 8:19 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 02, 2009 9:07 pm
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Pécs
Értem. Igen, benne van a dologban, hogy ez már meghaladja a házi javítás lehetőségeit. Próbáltam, hogy kinyomom a kuplungot, vagy a kéziféket bekattogtatva sebességet tartva figyelem a változást, de semmi hatása se volt. Esetleg üt a felni (új porfestés, új keréksúly, új téli szett ősz óta), vagy az új féltengely nem egyenes és egy év alatt szép lassan szétrázta a differenciálművet. De legalább kapni teljesen újat, még ha csak országos szinten is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 12, 2018 7:32 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Egyszeruen a csapagyak tonkremennek benne. Es azert horog. De lehet nagyobb merteku kopasa a kup es/vagy a tanyer kereknek is. Vagy szakemberre kell bizni vagy probalkozni a bontottakkal.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 10, 2018 10:11 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 02, 2009 9:07 pm
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Pécs
Ma nekiláttam a differenciálmű cseréjének. Biztos ami biztos alapon a szétszedést a bal féltengellyel kezdtem. Itt meg is oldódott a probléma. A féltengely csapágya romokban hevert. A kosár fém gombolyagokban, a golyók pedig össze-vissza voltak rendeződve. Szimering cserélve, jó féltengely be, próbakör és végre már csak a motort hallani menet közben!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. márc. 11, 2018 10:13 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1387
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ez egy ilyen bolygó! Az anyagminőség ezt produkálja! Nem árt szétborogatni és ellenőrizni időnként dolgokat ,hogy ne az útszélén jöjjön a meglepi.Tudom ,ha valakinek nem diliből van nincs nagy kedve alatta kúszni, mászni ,de több karbantartást igényel mint az újak! Az első futómű is dettó, a gyári szilentek tudtak 30000kilcsit most ugye tudjuk ,hogy mennyit megy el. A másik régen úgy vigyáztunk rá mint a hímes tojásra és ha megcsúsztattuk akkor is a Román koromtól rogyadozó gumikon amik aszfalton is jobban csúsztak mint a mostaniak jégen! Ezért kisebb terhelést kapott a futómű. A lényeg ,hogy jó lett az autód!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. márc. 11, 2018 12:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
apajevics írta:
... a gyári szilentek tudtak 30000kilcsit ...

Nálam most van benne 100.550 km és nem volt semmi gond műszakin :wink: Mondjuk biztos sok múlik rajta hogy jó úton, vagy dűlőutakon nyomta le ezt a km-t.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 12, 2018 2:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Na, hat ez a masik. Csereltem elso kerekcsapagyakat regi gyartasu magyarra. 2 ev utan a gorgok szogletesek lettek. Akkor megmergeltem magam es a legokcsobb kinai agy milyen GSP markaju csaoagyakat raktam be. Ennek mar vagy 6-7 eve. Most is hibatlanok. Vannak alkatreszek amiknel a regi gyartas csak hatrany. Elektronikus dolgoknal meg eleg jok a regiek, Bakony, Remix es tarsaik. De masy en mar nem raknek be az aitoba a KGST korszakbol. Persze vannak ukran noname cuccok amik semmire se jok, de a nagyobb nevu utangyartok alkatreszeire nincs panasz.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd márc. 13, 2018 5:39 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 912
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Üdv!
Használ valaki ilyen stabilizátort hátul ?
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 171951.jpg

Kérdezném hogy mennyire biztonságos a hozzá kapott 5.8-as csavar illetve ez a szilent tartó mindenkinél ilyen halovány heggesztésű meg ilyen össze vissza ? Csináljam meg újra vagy bírni fogja ?
Illetve azok a hosszabb csavarok aggasztanak engem...

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 170900.jpg


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd márc. 13, 2018 9:30 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Nem a legtutibban van így megtervezve. 1-2 ismerőstől hallottam, hogy elég hamar sikerült eltörniük a csavaroknak vagy a bilincseknek. Igaz komolyabb kocsikról van szó, de attól függetlenül egy kis átalakítással meglehet csinálni üzembiztosabbra. Én is tervezem majd a beszerelését és a kasznismunkát is úgy fogjuk csinálni, hogy már majd ki lesz neki alakítva minden hely.
Sokkal jobb az a megoldás, hogy a hídra van ráhegesztve egy-egy kis konzol, mint pl. egy kistehernek a hátsó hídján és a hossznyúlványokon egy külön erre a pontra készített helyen rögzül a kasznihoz.
Mint az alábbi képen:
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szer. márc. 14, 2018 4:14 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 912
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Pont ettöl tartok.
Bár én már se a kasznin se a hídon nem tudok hegeszteni mert már minden új minden le van festve ,védve már nem nyúlok hozzá viszont a szilent tartókat vastagabb falu csővel újra készítem ahogy itt valaki csinálta meg esetleg erősebb csavarokat veszek nem az 5.8-os marad benne illetve esztergáltatok értelmes minőségű hosszú csavart. A bilincseket meg valahogyan meg variálom nehogy eltörjenek,sőt inkább újra elkészítem illetve rövidebbre veszem azt az U alakot az alsó bilincs hídra felfekvő része alatt ,felesleges akkora távtartó oda.
Jó ez a feleső elvezetéses megoldás. Bilinccsel is meg lehet fent oldani ? Vagy az csak alulra lesz jó?
Valahogy sugallik belőle hogy hanyag munka ,gyorsan összedobott ide pötty oda pötty jó ez... A szilent tartót meg kézzel eltöröm . Viszont az e36 e46 bmw hátsó szilenttartója ugyan ilyen csak egybe öntött vaskosabb cucc lehet az pont jó is lenne


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 15, 2018 2:37 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 254
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Helosztok.
Kicserélném a kormányművet, de a két gömbfejet nem akarom ütős gyimakolós módszerrel kivenni. A régiből így szedtem ki, elég nehéz is volt, de abba nincs motor, bele tudtam állni, volt hely. Van ehhez valami kinyomó szerszám ami tuti jó hozzá, és ha igen hol lehet kapni?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 17, 2018 12:57 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3230
Tartózkodási hely: Pápa
Igen van hozzá kinyomó és lehet is kapni. Én lomis piacon vettem egy kinyomót újonnan annó.
Műszaki írások közt van egy rész a célszerszámokról: http://zsiguli.hu/cikk/364
Nekem a nyomtáv rúd kinyomóhoz hasonló van de csak egy tengelyen billen és nincs hosszú szára amit megfogok, csak a csavarig tart amivel feszítem.
Valami ilyesmi: https://goo.gl/images/Sc18o5
meg van egy ilyenem is: https://goo.gl/images/ow2r2e
Ez utóbbit boltba vettem.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 17, 2018 8:04 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 158
Kalcium:
A hátsó stabilizátoros topikban irtam erről hosszan, a bilincses megoldást el kell felejteni. Az egész szettben a stabrud az egyetlen amivel nemkell foglalkozni. Venni kell laposvasat, abbol tartot hegeszteni a hídra, venni kell samara belső stab szilent pàntot, felső lengőkar csavarbòl esztergàltatni hosszabb csavart a külső szilenthez, nameg persze az utóbbit àterősíteni. Nàlam ez a konfig most, problèmamentes, teszi a dolgàt. Ha nem állsz neki rendesen csak szívni fogsz, üdv


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd márc. 27, 2018 9:12 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 909
Tartózkodási hely: Mohács
Sziasztok!

Az Avtovazos kék dobozos trapéz gömbfejekkel kapcsolatba mik a tapasztalatok?
Eddig a Lemföldereket használtam de már a pécsi Lada boltba se tartják mert állítólag hamisítják és sok a silány.
Esetleg TRW még talán vagy a Moog amiről jókat hallottam...

De a gyári volt az igazi, ezért is lennék kíváncsi ezek a manapság kaphatóak érnek e valamit.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára arato pén. jún. 01, 2018 3:51 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. márc. 30, 2018 9:27 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1387
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Egy kicsit az árva gyerekről (2108) :lol:. Újra vizsga (kész meg van)! Amiért írom, cserélni kellett hátul betétek, kézifékkötél, fékcsövek és gátlók , a gátló (japán gázos)kivételével minden Orosz!Betét illesztgetve (jó sokáig!),kötél eleje újra zsugorfóliázva mert szétesik a hüvely rajta (no comment). Eleje maradt minden kivéve a hossztartó szilenteket, de.... futómű állítás. Három helyen fogalmuk sincs hogy lehet az után futást állítani!!! Elmagyarázom szájbarágva ,áááá nem vállaljuk. Ezeréves műhely régi készülék (régi kapcsolat, még alátét is van a szekrényben)egy óra sem volt és kész. Viszont ami nem látszik és nem is értem a csonk el van deformálodva , mert a kanyarodási szögeltérés sehogy sem akar összhangban lenni egymással! Dőlés ,összetartás, utánfutás OK, kanyarodási szögeltérés nem jó így marad. Vannak gólyalábak komplett itthon ,de nem értem mi mehetett el ehhez azért durván odakellett volna vágni az elejét! Szóval a Samara futómű egy faék a klasszikhoz képest, de a minőség ugyan az!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. márc. 30, 2018 11:50 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
arato írta:
Az Avtovazos kék dobozos trapéz gömbfejekkel kapcsolatba mik a tapasztalatok?
Gyári beszállító, tök ugyan az mint régen. Mind a trapézgömbfej, mind a kormányösszekötők.
Nem fényezni akarom, de nem vennék mást. Hoztam már elég sokat, meg volt mindenki elégedve vele.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4781 hozzászólás ]  Oldal Előző 192 93 94 95 96 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség