Pontos idő: vas. feb. 18, 2018 9:17 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 7472 hozzászólás ]  Oldal Előző 1146 147 148 149 150
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 30, 2017 5:57 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 421
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
az már régóta nincs :)

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 30, 2017 9:40 pm 
Online
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. nov. 16, 2011 5:37 pm
Hozzászólások: 28
Na jah azt már nem árulják


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: pén. dec. 01, 2017 1:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3215
Tartózkodási hely: Pápa
Akkor szerencsém van hogy maradt itthon pár liter :D

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: pén. dec. 01, 2017 10:01 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3143
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Autofestek uzletbe vehetsz literszamra. Ezzel szoktak festes elott attorolni az autot.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: pén. dec. 01, 2017 6:46 pm 
Online
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. nov. 16, 2011 5:37 pm
Hozzászólások: 28
OKé Köszönöm sikerült szereznem


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: pén. dec. 08, 2017 9:11 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd nov. 18, 2014 7:59 pm
Hozzászólások: 17
Üdv.
Szereztem egy jó állapotú 2105 karbit. 1500-as motoron rendesen működni ha szépen felujítom és átfúvókázom a megfelelő darabokkal? Nem baj ha esetleg gyenge lesz csak az érdekel hogy rendesen tenni fogja-e a dolgát?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: pén. dec. 08, 2017 2:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8793
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Elvileg jó lesz, gyakorlatban el lehet vele autózni, de előzgetni meg hegyet mászni nem fogsz vele.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 27, 2018 11:19 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 867
Tartózkodási hely: Mohács
Ha Szamara bakelit talpat rakok hosszabb tőcsavarokkal egy vákumos karbi alá hogy ne melegedjen annyira, és szívja meg magát(így talán jobb lenne a melegen indítás), akkor változik valami, kihatással van a benzin üzemre, hogy a torok meg van toldva?

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 27, 2018 11:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem érzékelhető,de papírforma szerint a hosszabb szívósor egyenletesebbé teszi az alacsony fordulatszámon üzemelő moci működését .Viszont kb fél óra mire üveglapon becsiszolod azt a szart, és a furatokat is át kell fúrni vagy kisorjázni mert katasztrofális a minősége (tapasztalat). és vigyázz mert könnyen lepattanhat belőle (rideg is)!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: vas. jan. 28, 2018 12:54 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 867
Tartózkodási hely: Mohács
Köszi, akkor kipróbálom :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 01, 2018 10:56 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 867
Tartózkodási hely: Mohács
Ezt valaki magyarázza már el mire jó a visszafolyó ág?

Gyorsító működése odáig oké, hogy gázadásra a megnyomja a primer tengely a kart ami a membránnál benzint kezd el nyomni a gyorsító spricnin keresztül a torokba.
Közbe a szívószelepbe a golyó megakadályozza hogy az úszóház felé visszafolyjon a benzin, majd a membránt a rugó visszanyomja és a golyó felemelkedik, gyorsító szívja az üzemanyagot.

Na de ott az a visszafolyófúvóka amit a felette lévő csavarral lehet szabályozni, amit mindig tökig becsavarok :)

Ahogy kivettem ez az apróbb ingadozásokat ellensúlyozza, hogy kis elmozdulásnál ne a gyorsítón nyomja feleslegesen a benzint, hanem az úszóházba kerüljön vissza?
Illetve melegen leállítva a gyorsító is tud csöpögni megnehezítve az indítást, ha teljesen be van tekerve a visszafolyó csavarja?

Johnny Cash írta le elég jól a működést de hogy mi a megfelelő beszabályzás azt nem találtam sehol...

Tuning része se tiszta

"Tuningolásra, mégpedig a golyó feletti dugó kivételével és annak x mm-es rövidítésével, majd a megrövidített dugó visszahelyezésével több üzemanyagot kapunk a gyorsító szivattyú működésével és ezzel nagyobb gyorsító fúvóka méretet lehet használni (pl.: 0,50 mm), ezt a 70-es évek óta alkalmazzák a versenyre felkészített Zsigulikon, Ladákon, amelyeken gyári karburátor("mechanikus" és "ózon-vákuumos") volt felszerelve."

Eddig úgy tudtam a gyorsító nyom egyet és így is, úgy is ugyanannyi benzint küld, csak az a nem mindegy milyen gyorsan, ha nagyobb a gyorsító előbb kapja meg az adagot rövidebb idő alatt, ha kisebb akkor pedig hosszabb ideig nyomja a benzint a torokba.
Talán még a membránoknál is volt valami eltérés hogy a vastagabb szintén gyorsabb, a vékonyabb anyagú inkább elnyújtja a gyorsítást.

De mi köze ennek a dugó hosszúságához?
Így is úgy is ugyanannyi benzin kerül a gyorsító térbe, max ha kisebb lenne az ármérő amin be tudna jutni, kicsit tovább szívja, hisz a rugó nyomja a membránt...

Kép Kép

Remélem a hozzáértők helyre rakják a dolgokat ;)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: pén. feb. 02, 2018 12:23 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3215
Tartózkodási hely: Pápa
A visszafolyó ágnak elvileg az a szerepe ami le van oda írva. :)
Gyakorlatilag a hirtelen elmozdulásokat nem hinném hogy tudná kezelni. Ilyenkor a fúvóka is spriccel be egy kicsit.
Ha elég lassan nyomod a gázpedált és a visszafolyó ág jól működik akkor a gyorsító fúvókán nem fog benzin kerülni a torokba. (mert ilyenkor nem is kell)
A dugó rövidítésének annyi értelme lehet hogy a golyó jobban kinyitja a csatornát, ezáltal rövidebb idő alatt több benzin tud áramlani a membrán házba. :?
A membránok közt van sok különbség. Régebbi megöregedettek keményebbek, így hirtelen nagyobb nyomásra képesek, de rövidebb ideig.
Újabb után gyártottakból vannak gumisabbak amik jól nyúlnak, ezek hosszabb ideig képesek nyomni de viszonylag kevesebb nyomással.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: pén. feb. 02, 2018 10:07 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 867
Tartózkodási hely: Mohács
Értem.

Tehát a visszafolyó ág ahogy le van írva a motor folyamatos üzemmódját tartja fenn.
Ez abba merül ki hogy hirtelen gázadás után a benzin gyorsítóba visszaáramlásakor nem veszi el a nyomást a membrán az úszóházból?

Hogy szokták ezt beszabályozni, van valami módszer?
Én ezt a csavart tökig be szoktam csavarni, bár szerintem akkor sincs teljesen zárva.
Ugyanis most szórakoztam egy mechanikus karbival, ahol el volt tömődve ez a fúvóka, annyira kicsi hogy egy drótkefe szála ment csak bele, tűhegy vastag volt...
Viszont amíg nem piszkáltam ki a koszt, nem is volt hajlandó működni a gyorsító.

Szerk:

Kipróbáltam, teljesen behajtva sincs a szelep zárva, ha pedig kicsit lazítok a csavaron, látszik hogy bugyborékol a csavar körül gyorsítózásnál


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 03, 2018 12:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3215
Tartózkodási hely: Pápa
Az úszóházban nincs nyomás, vagyis van az ami éppen a levegő szűrő házban is (oda szellőzik).
Azért kell a visszafolyó hogy ne nyomjon feleslegesen is benzint a torokba a gyorsító fúvóka.
Amikor úgy gyorsítasz hogy szép lassan, egyenletesen nyomod be a gázt van elég ideje kialakulni akkora légáramlatnak ami magával rántja a benzint a fúvókákon keresztül. Ha nem lenne visszafolyó a gyorsító ilyenkor is csepegtetne be egy picit feleslegesen, ami tovább dúsítaná a keveréket.
Ha viszont hirtelen adsz gázt a gyorsan kinyíló pillangó szelep miatt a torokban hirtelen leesik a légáram sebessége. A lassabban áramló levegő nem tud magával rántani annyi benzint, így a keverék elszegényedik. A gyorsító azért van hogy ilyen esetben ezt a kieső benzin mennyiséget pótolja és a motor normálisan gyorsuljon, ne fulladozzon minden nagyobb gázadásnál.
Szerintem annak pont hogy teljesen betekerve kell lennie.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 03, 2018 10:10 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 867
Tartózkodási hely: Mohács
Köszi!

Valahogy sejtettem hogy így lehet.

Venturik között mi a különbség?

Vannak vékony 10,5-ös és vastag a 8-as falúak, van amelyikbe keresztbe egy rúd van, van amelyikbe nincs...
Primerbe szokott vastag, szekunderbe vékony, gondolom a egyes a alacsonyabb fordulaton biztosít jobb keverést a vékony falú meg magasnál


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 11:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Hörömpö: A Gépkocsik Porlasztói
Flamisch Ottó:Gépkocsi Porlasztók, Befecskendező Szerkezetek
Régebbi harmadikos, negyedikes :Gépjármű Szerkezettan és Szerelési ismeretek tk
Ha tényleg érdekel próbálj szakirodalmat keresni mert így minden részegységgel órákat lehet (ne) eltölteni! A fizika könyvet kihagytam, mert mielőtt nekiugrik valaki a karbinak , a Venturi gáztörvénnyel, és a Közlekedő edényekre vonatkozó szabályokkal tisztában kell lenni (és még így is lesz homályos terület pl: statikus és dinamikus féklevegő fúvóka közti különbség)
A kérdésedre a válasz: Ha megfigyeled (általában) a primer torokban elhelyezett nagy Venturi kisebb mint a szekunderé (I. és II. torok hivatalos neve). Ez azért van mert az átmeneti rendszerből az üzemibe lépve lényegesen kisebb szívásteljesítménnyel dolgozik a motor ( úgy is mondhatjuk ,hogy kisebb a légnyelése) Ennek következménye ,hogy kisebb az áramlási sebesség! Az áramlási sebességgel fordítottan arányos a cső falára ható nyomás , még magyarabbul ha nincs áramlási sebesség akkor nincs nyomásesés. Ennek a következménye ,hogy a külső (légköri nyomás) kevesebb üzemanyagot képes benyomni. Ugye ezért hívjuk atmoszférikus motornak mert a töltést a légköri nyomás végzi az előre elkészített légritka térbe. Nos a Venturi ami egy félbe vágott csepp alak (ennél a legkisebb a turbulencia és az ellenállás) keresztmetszetet csökkent, van egy cső a torok, ebben áramlik a levegő, elhelyezünk benne egy szűkítőt (nagy Venturi) megnő az áramlási sebesség és légritkulás jön létre de ez még "nem az igazi" ezért beiktatunk egy második gázáramlás gyorsítót a "kis Venturit"! Megkeressük a kis Venturin azt a pontot ahol a legnagyobb az áramlási sebesség és ott vezetjük be a benzin csatornát! Az itt jelentkező légritkulás kiemeli a benzint az úszóházból és a beáramló levegővel keveredve a mociba juttatja egy szabályzón keresztül.Ha a kis Venturi szűkebb keresztmetszetű akkor alul egyenletesebb lesz a keverék képzés a megnövekedett áramlási sebesség miatt és ha a belépő benzint egy hengernek ütköztetem akkor még jobban elporlasztva közelítek a homogén üzemanyag felé (sohasem lesz ilyen) viszont ellenállásba ütközve bizonyos fordulatszám után a motor töltése ,gyengébb lesz ,de alul minél "rücskösebb" a szívósor minél több akadályba ütközik az áramló közeg annál jobban elporlasztódik és ez egyenletesebb égést eredményez!Értelem szerűen ,ha megnő a fordulat és 60 kg alatt aknadeszkát kell magunkra kötni ,hogy ne rántson be a moci a karbin keresztül ott már elhelyezhetünk nagyobb keresztmetszetű Venturikat ,hiszen egyrészt megnőtt az áramlási sebesség másrészt itt a teljesítmény a lényeg (normál üzemi tartományban általában csak az első torok dolgozik ) Kb ennyi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 7:04 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 867
Tartózkodási hely: Mohács
Köszi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 8:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1360
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nincs mit én is kérdezek ,ha villanyról van szó.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: vas. feb. 04, 2018 9:28 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 867
Tartózkodási hely: Mohács
Azért sokkal egyszerűbb mint kiolvasni 3 könyvet ;)
Na meg így ahogy leírtad meg is értettem


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: szer. feb. 14, 2018 8:37 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd jan. 26, 2016 7:56 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Geszteréd
Sziasztok!

Lehet korábbi fórum kérdés volt és elnézést kérek ha igen. :(
Adott 1500-as 2107-esem, 2107-1107010-20 típusjelzésű karburátorral. Sajnos nagyon ramaty állapotban van, abszolút cserére érett.
Sikerült beszerezni egy 2107-1107010 típusú karbit. Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy feltehetem egy-az egyben? Ha igen okoz-e bármi féle teljesítmény csökkenést, egyéb szerelési műveletet.

Válaszotokat előre is Köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: szer. feb. 14, 2018 2:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8793
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Tök ugyan az a kettő.

Max az egyiken van mikrokapcsoló a másikon nincs, de áttehető 2 csavarral.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Karburátor
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 15, 2018 6:54 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd jan. 26, 2016 7:56 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Geszteréd
Köszönöm az infót! :D


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 7472 hozzászólás ]  Oldal Előző 1146 147 148 149 150

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség