Pontos idő: csüt. ápr. 19, 2018 8:19 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4794 hozzászólás ]  Oldal Előző 192 93 94 95 96
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2016 7:50 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 879
Tartózkodási hely: Mohács
Igen!

Én is tapasztaltam, melegen rugalmasabb a szilikon, talán akkor azért nem húz át annyira, de ha már elkezdte, akkor cserés...
Sötétbe lehet szépen látni, vagy ha bátor vagy végigtapogathatod :)

Próbáltam mindenféle kábelt, végül Kuglertől rendeltem egy-egy FL-2k kis ellenállású kábel garnitúrát mindkét Ladámba, 4 és fél éve hibátlanul üzemelnek.
Amúgy 3 év garanciát vállal!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: kedd okt. 25, 2016 9:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3109
Tartózkodási hely: Pécs
Köszi,
régebben nézegettem már, de nem volt ilyen gondom.
http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_328 ... el-keszlet
Ez lenne az konkrétan? (gázos kábellel persze)

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: kedd okt. 25, 2016 10:23 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 879
Tartózkodási hely: Mohács
Nem gyújtáskábel készlet vettem.

Úgy csináltattam FL-2k kis ellenállású zöld 7 mm gyújtókábelből, amit LPG-hez is ajánlott, SIL-GYH hosszú gyertyagumival.
Kábel méreteket is én adtam meg, 2 db 43, 53, 66 mm-es kábel és a trafóhoz 56 mm lett, kicsit hosszabbak a gyári méretnél, hogy ne feszüljön semmi és kényelmesen elférjenek.
Meg természetesen a pipákból is olyat kérsz amilyet szeretnél, nekem a Bosch trafóhoz 4 mm csapos 90 fokos csatlakozó kellett amúgy is a elektronikus gyújtás miatt.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 27, 2016 10:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8109
Tartózkodási hely: Budapest
Én multiméterrel meg szoktam nézni a kábelek ellenállásértékét, mivel idővel előfordul, hogy csont szakadnak mérni őket. Azok szoktak rosszalkodni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: pén. okt. 28, 2016 9:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1365
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Én szinte kizárólag "kukázom" őket ez szó szerint ,mind bontott és éppen ezért mérem végig. Az a "csont szakadt" a szénszálasnál fordul elő inkább,de a hagyományos réz kanócnál is van kontakt hiba elég gyakran és ilyenkor nagyon megnő az ellenállás. Az elektron meg nem hülye és menekül a test felé ,így mindenütt szikrázik csak ott nem ahol kéne. Ezt a bontott dolgot ne szarozzátok le, mert elképzelni sem tudja aki nem jártas benne ,hogy az emberekre mit rá nem dumálnak egy halálán lévő autó esetében és utána (ha szerencsés valaki) gombokért hozza el azt amiért más egy vagyont fizetett ki! Ma vagy holnap felteszem egy fél délelőtt képeit az élményekhez! Egy konténerben állva fotóztam közben bontottam egy alig futott 5 sebességes Lada váltót ,vadi új sachs kuplung volt alatta, ugyan ez Samarán és kilóméter kanóc, osztófej, trafó és mind megy a darálóba, ja gyertyákról nem is beszélek, 5 kibontottból egy garantáltan új! Ez már csak nekünk érték :(


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: pén. okt. 28, 2016 9:34 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 879
Tartózkodási hely: Mohács
Így van, ha szakadt akkor főleg hajlamos egy könnyebb sérült ponton áthúzni, mint a gyertya felé :evil:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 19, 2016 10:52 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 14, 2016 8:33 pm
Hozzászólások: 28
Üdvözlök minden fórumozót!

Segítséget szeretnék kérni tőletek. Lecseréltem a 07-esem megszakítós gyújtását Hall jeladósra. Üzem melegen beállítottuk faterral az előgyújtást is, megy a gép mit az álom, viszont olyan gondom van hogy hidegen az alapjárata nagyon döcögős, mintha egy vagy két henger nem menne. Ilyen hidegekbe (-3 fok körül) a szivatót ráhúzom és pöccen is egyből, de nagyon össze-vissza jár, aztán ha bemelegszik akkor tökéletes. Gyertyákat is kell cserélni esetleg a gyújtás átalakítása miatt? Most Champion N9YC van benne, 0,7-es hézaggal. Ti milyet ajánlotok? Gyújtókábelt is cseréltem új szilikonosra, át nem húz sehol. Széria 1500-as motor, semmi átalakítás a gyújtáson kívül (csak egy 50-es rendszer gyári leömlővel de az már egy ideje dörmög a Zsigán :D )


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: kedd dec. 20, 2016 11:54 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1365
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Elképzelhető, hogy a pillangót nem megfelelően nyitja a vákuum dob. Szériánál érdemes a gyári értékekre állítani amit fúrószárral tudsz mérni. De előtte ellenőrizd a membrán működését.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 05, 2017 12:46 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 427
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Vettem egy stroboszkópot hasonló ehhez csak sima, nem állítható.
A kocsiban új minden: Denso gyertyák, Tesla kék szilikonos kábelek, elektronika, Samara trafó (SZAMARA feliratos, így 'sz'-szel). Hallos elosztó is új AV Autotechnik gyártmány.

Strobi nem nagyon akar működni, az egyes henger kábelén semmit nem csinál, a kettessel rendesen működik (felcserélve 1-2 kábeleket megint semmi). Egyes kábelt kicseréltem egy ezeréves piros sz@rra ugyanúgy semmi. Csak a kettes hengernél meg a trafó kábelén működik... ...majd pislogok minden negyediknél :roll:
3-4-es hengernél villan egyet-kettőt.

Az új elosztón annyit vettem észre hogy a fedél tetejét megfogva-megcibálva lehet mozgatni 1 centit, ráraktam egy másik sehonnai új fedelet azzal csak fél centit mozog. Van itthon még Bakony, CCCP, Citron fedél is de azok oxidosak belül, nem akartam felrakni.

Ötlet?

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 05, 2017 2:05 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 336
Tartózkodási hely: Pest megye
Az én ötletem egy elosztó mentes gyújtásrendszer :) De én nem vagyok "független szakértő", úgyhogy ez nem kiindulási pont.

A középkábelen is nézted a strobit? Ott ugye minden egyes szikránál villannia kéne, és az még az elosztófedél előtt van.

Furcsa, hogy csak a 2-es hengernél "sül el". Elég érzéketlen lehet az a strobi, vagy esetleg van valami olyan belső hibája, ami miatt nem is feltétlenül akkor villan el, amikor indokolt lenne, viszont mivel 2-es hengerről van szó, ezért széria szíjtárcsán még azt sem tudod ellenőrizni, hogy a szög stimmel-e... Ellenben, akkora aszimmetriát nem tudok elképzelni a szikrák közt úgy, hogy amellett a motor teljesen jól jár, de csak a 2-es henger tudja meghajtani, és a másik három nem.

Azt az fél/egy centit forgás irányban kell érteni mondjuk a kerületén? Általában valamennyit lehet forgatni rajta, de annyit nem kéne tudni, kellene lennie egy horonynak a fedélen, és az elosztó alu házában egy műanyag illesztő sínnek, amibe az belepasszol.

SZERK.

Bocsi, most vettem észre, hogy a középkábelen nézted, és ott rendesen villog. Valószínű, hogy az elosztófedélben történik egy kis elnyelés, lecsökkent a ház szigetelőképessége az 1 3 4 hengereknél. Ettől függetlenül fenntartom az előbbi furcsaságot, hogy feltételezem a motor közben jól jár minden terhelés helyzetben... (?)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 05, 2017 8:35 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 427
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Úgy néz ki meggyógyult. :)
Valószínű köze van ahhoz hogy adtam neki még előgyújtást. (amit alapból 7°-nak gondoltam az a valóságban volt kb. 0° levett légszűrőnél lángot is köpött, most kb 5°-nál tartok már csak tüsszög, még mindig kell neki adni)

A fél centis mozgást úgy értettem hogy felpattintom a gy.elosztó fedelet és a tetejét két ujjal megfogva erősen megmozgatva billegtetni tudom jobbra-balra a leszorító csatok vonalában. Direkt megnéztem a gyári CCCP-st, na az meg se moccan. Valószínű nem lesz ettől baja csak engem zavart.

Volt ebben elosztó nélküli gyújtás a központi injettel egyben, csak kivettem (én állat) mert nem lehet az autóban olyan dolog ami normálisan működik. :twisted:

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. nov. 05, 2017 9:22 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: csüt. dec. 03, 2015 9:46 pm
Hozzászólások: 16
Sziasztok!

2105 1.3 Hall-os gyújtáshoz milyen gyertyát javasoltok?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. nov. 05, 2017 9:43 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 336
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv.

A gertyának semmi köze ahhoz, hogy milyen módon van működtetve a gyújtás. A gyertya "típusa" a motor hőháztartásától függ. Érintetlen széria motor esetén Bosch W7DC vagy NGK BP6ES való bele. Ez csak két példa, van még sok kis gyártó, de a jelölésüket fejből biztos nem tudom.

Két vagy több elektródás, továbbá iridium gyertyának ezekben a motorokban semmi értelme (még piszkáltnál is max a hőértéket kell eggyel növelni).

Az elektróda hézag is a gyári 0.6mm-re állítandó.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 09, 2017 12:40 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3220
Tartózkodási hely: Pápa
Ha valami jobb trafót használsz mint a gyári lada akkor nem lesz különösebben "allergiás" a gyertya hézagra. :wink:

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: pén. nov. 24, 2017 3:09 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 909
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Üdv! Éedekelne,hogy honnan és milyen hall jeladót érdemes venni ami sokáig bírja ?
az előző 6 évet bírt most úgy nézt ki jeladót kell cserélnio ,eleinte csak össze vissza járt a motor aztan úgy indítózott hogy hosszabban tartottam a kulcsot majd akkor indult amikor elengedtem,most már indulni sem akart. kicseréltük a régi gyújtásra azzal jól működik de sétál (anno ezért lett jeladós gyújtás bele téve)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: pén. nov. 24, 2017 8:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3150
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Micro Switch.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2017 3:15 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 03, 2010 6:52 pm
Hozzászólások: 82
Hello. Olyan kérdésem lenne, hogy most előszőr cseréltem le teljesen újra a rotort meg az elosztófedelet, és indítás után hallom, hogy kopog vagy kattog valami az elosztóban. Olyan, mintha pl a rotor ütné kicsit a fedelet... nem tudom. Előfordulhat? Így kopik be? :(
a másik dolog, hogy új gyertyáknál nincs kezelve az elektródavég semmi olajjal vagy valamivel? Új, beállított ngk gyertyák behelyezése után, mintha kihagyna a gyújtás. Asszem kiszedem a gyertyákat, megnézem őket.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2017 3:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3150
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Reszelovel a rotor erintkezojebol le kell reszelgetni. Egyszeruen sz@ar es belever az eloszto fedel erintkezoibe. De a javaslat az, hogy vegyel Bosch fedelet es rotort.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2017 11:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3220
Tartózkodási hely: Pápa
Gyertyák elvileg nincsenek semmivel kezelve, vagy legalábbis nem olajjal. NGK-val jártam úgy a robogónál hogy elkezdett akadozni, nem forgott ki. Vettem egy másikat, kb 100 km után ugyan úgy tönkrement. Vettem még egyet, az is így járt. Vettem egy harmadikat azzal meg azóta is jó (kb.2 éve).
Múlthéten egy pannónia motoros géppel jártam úgy hogy a viszonylag új briggs gyertyával nem akart beindulni, csak durrogott (előtte két alkalommal pedig már működött). Bele raktam egy másik, használt gyertyát, azzal meg egyből jó lett. :D

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 30, 2017 9:51 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. ápr. 03, 2010 6:52 pm
Hozzászólások: 82
Köszi. Lehet ez lesz a baj. Sajna kidobtam a régi gyertyákat, azokkal már nem fudom megnézni. Viszont kaptam két garnitúra azt hiszem angol gyertyát, azzal kipróbálom. Azt mondta aki adta, hogy olyanokat raktak a ladákba. Felhozom a garázsból, és megírom itt, hogy milenek, hátha ismeritek. Nehogy mellényúljak.

Nos: Ma lejutottam a garázsba, és felhoztam egy gyertyát.
Jól emlékeztem: angol. AC Delco a márkája, a tipusa C42CXLS. a neten találtam gyújtógyertya helyettesítő oldalt. beírtam az Ngk bp6es-t, és a listában szerepelt az említett gyertya.
Ismeri valaki az ilyen gyertyákat?

Üdv


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. dec. 27, 2017 10:50 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd nov. 18, 2014 7:59 pm
Hozzászólások: 17
Üdv!
Ha a karbin levan dugózva a vákumcső csonkja ami a gyújtáshoz megy az baj?A kis csőbe nyomtak tömítő pasztát. Így mire számítsak ha felrakom az autóra karburátort?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 28, 2017 10:37 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3150
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Azt a pasztat piszkald ki mielott felrakod a karbit mert ha a vakum beszippabrja az nemnlesz tul jo. Ha mar ledugozod akkor egy gumi csobe szorosan betekert csavar a megoldas amit rahuzol a csonkra.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 28, 2017 6:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8806
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Vagy még egyszerűbb ha egy rövid 2cm-es gumicső egyik végét megmelegíted öngyújtóval és fogóval összenyomod. Így összeolvad, a másik felét meg ráhúzod a csonkra.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. jan. 07, 2018 6:04 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd nov. 18, 2014 7:59 pm
Hozzászólások: 17
Ismét segítséget szeretnék kérni.
A probléma a következő: hidegen nagyon nehezen indul az autó, mindig akkor indul be amikor elengedem a kulcsot indítózás után és visszaugrik a kulcs gyújtás állásba. De van hogy egyszerűen nem indul be. Jeladós gyújtás 2103 motor. Szikra van, elosztófedél, kábelek, gyertyák jók, benzint tutira kap az autó. Nem tudom, hogy lehet-e ehhez köze de amikor haladok egyenletes tempóban pl: 50-el negyedikbe akkor apró pici rángatásokat érezni a motoron és motorféknél is ugyanez a helyzet.Gyorsításnál nincs viszont semmi baj. Valaki találkozott már hasonlóval? Merre érdemes elindulni a hibakeresésben?

Köszönöm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. jan. 07, 2018 9:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3150
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Lehet akar gyujtas kimaradas is valanelyik hengernel. Lehet kiszedni a gyertyakat es megnezni, hogy nem log-e ki valamelyik a sorbol. Vagy tul nagy elogyujtasod van melle szegeny keverekkel.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 08, 2018 7:35 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 07, 2006 7:51 pm
Hozzászólások: 634
Tartózkodási hely: Föld
Indítózásnál mérj feszültséget. Lehet, hogy annyira leesik a feszültség, hogy a gyújtómodul már nem tud működni.
Mikor elengeded a kulcsot, az indítómotor már nem terheli az akkut, a feszültség visszaáll közel eredeti értékre, ekkor már van szikra, ( a főtengely még forgásban van) ,ezért indul így a motor.

Rángatózás a túl nagy előgyújtás miatt van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 03, 2018 7:53 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 16, 2008 4:12 pm
Hozzászólások: 625
Tartózkodási hely: Kaposvár / Magyaregres / Buzsák
Sziasztok
Szereztem egy hall jeladós gyújtást, de nem vagyok biztos a bekötésében.
A számok a vezetékeken a modul lábát jelölik, jó ez így vagy a 3 és 5 öst fel kell cserélni?
https://www.kephost.com/image/Exnq


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 07, 2018 5:27 am 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 909
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Üdv!
Érdekelne hogy hall jeladóból jó e ez a fajta érdemes e megvenni
Nekem csak a jeladó kell róla az alaplap nem . 1.3 halloshoz kell mert tönkrement a jeladó nem indult már az autó. Az elektronikán és a trafón is 2108 felirat van. A gyujtásoszlopra LSA automotive van feltüntetve úgy nézem ugyan ez a jeladó van rajta.

http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=925


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 07, 2018 11:41 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 336
Tartózkodási hely: Pest megye
Tartósságról és megbízhatóságról sajnos nem tudok állást foglalni, de a működési elve ugyan az mindegyiknek, és valószínűleg a belük is, így kb azonos az életképességük is.

Találtam a zsombinál is, itt alaplap nélkül is van, nem sokkal kevesebbért (bár az egész nem egy nagy tétel):

http://www.zsombishop.hu/hall-jelado-ladaszamara-p-2197.html

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 08, 2018 6:24 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 909
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Igen néztem a zsombishoposat ,az a gond hogy nem találok típusszámot a gyújtáson hogy milyen jeladó van benne mert ez sokat bírt .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 09, 2018 10:51 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2201
Tartózkodási hely: Túrkeve
Ha jól rémlik akkor a Samara jeladó fel van szegecselve az alaplapra, amit rossz szétszedni, mert a klasszikon csavarral van. Érdemesebb nem Samarát venni, és felcsavarozni a helyére.

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 09, 2018 7:03 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 879
Tartózkodási hely: Mohács
Tegnap szőlőhegyre kiértem, mikor indultam volna haza, nem engedelmeskedett a 05...

Hagyományos gyújtás, csomagtartóba van minden hozzá, nagy gond nem lehet.

Szépen sorjába ellenőrizgettem, benzint kap, trafótól jön szikra, kalapács OK, gyertyák is rendbe, kondit cseréltem hátha az adta meg magát, de még mindig gyenge a szikra... rotor ellenállását kiszedtem, kapott egy másikat, és rögtön be is indult.

Aznap még hosszabb állás után indítva kihagyott kicsit a gyújtás, de csak indítás után, már már kezdtem a benzinszintre gyanakodni, viszont lepadlózva ment rendesen.

Tovább keresgéltem a hibát.
Ma kimérten a "hibás" ellenállást, ami mégis jó.
Így már csak a rotor lehet de az is hibátlan...
Egyedül a ellenállást szorító rugó alja volt elég rozsdás.
(gondolom mikor zavarszűrőt cseréltem a rugó elmozdulás amiatt javult valamit a dolog)
Rugót alaposan megtisztítottam, majd visszaraktam az eredeti ellenállást és azóta minden újra szuper.

Rozsda ennyire le tudta gyengíteni a nagyfeszültséget?
Nem húzott át sehol csak kb harmad olyan gyenge volt a gyertyán a szikra, mint kellett volna.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 10, 2018 9:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3220
Tartózkodási hely: Pápa
A hagyományos gyújtás a gyenge. CPI trafóval elmegy úgy is ha nincs benne a fedélben a kis grafit rúd ami át kéne hogy vigye a szikrát.
Nagyon sok sebezhető pontja van és ha valami nem jó akkor már nincs is meg a szikra energia.
Ha ilyenkor rájön még egy kis kontakt hiba akkor már nem is indul.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 11, 2018 7:17 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 879
Tartózkodási hely: Mohács
Igen sérülékeny, de legalább könnyen orvosolható a hiba is.
Régóta gondolkodok egy elektronikuson, de sok rosszat hallani ezekről a HALL-os gyújtásokról.

Zsigulimba Golf induktív jeladós tirisztoros gyújtás lett befaragva 2007-ben és nem is kellett hozzá nyúlni azóta.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 11, 2018 9:44 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 427
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Venni kell hozzá rendes gyújtáselektronikát, a kettes Golfhoz való Mobiletron volt 4500 kedvezmény nélkül... az orosz 4000 körül megy aztán vagy működik vagy nem. Trafó is valami nyugati, vagy békebeli Samara.
Aztán ha meglesz, szemre beállítva is kulcsfordításra indul. 8)

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 12, 2018 3:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3150
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Gyujtas elektronikabol magyar Remix vagy Remitel. A Mobiletron a legolcsobb kinai cucc amit utangyartottban kapni lehet. Nekem 100e km folott ment az elektronikus szett. Letort a ropsuly tarto pocok mar a kopastol es meg mindig ment. A ropsulyt odacsavarozam egy lemez csavarral es mentem.meg vele fel evet. Trafobol sima ossze vissza szidott MS volt. Rotor meg eloszto Bosch, Rwmitel elektronika, Micro Switch orosz jelado. Mindig indult, soha nem allt meg. Osszehasonlithatatlan a megszakitossal ami ha kicsit nedves a levego mar kohog, kihagy, nem indul meg egyeb nyugje van.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 15, 2018 10:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8109
Tartózkodási hely: Budapest
Én megvédem a Mobiletront, soha ilyen jó fesz.szabályozó nem volt a Ladámban... a Toyotába is ilyent tettem, ott is jól működik. Csodálkoznék, ha a gyújtómodulja rossz lenne, ha eredetiről beszélünk.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 15, 2018 5:50 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 909
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Üdv,sziasztok!
Ezer meg egyszer átrágom a témát de valamire nem tudok rá jönni.
Ti is és a könyv is azt írja, hogy amikor a gyújtást beállítjuk és a főtengely 0 vagy 5 fokon van a vezérmű is jelen van akkor a gyújtás rotor érintkezője az 1 es henger érintkezője felé kell nézzen az elosztón.
Az 1 es henger érintkezője pedíg a vákum dob felé van.
Jól értem ugye?

Édesapám 1.3 szíjasa fúrás óta akkor hajlandó indulni ha a rotor érintkezője a 4 es henger felé néz az elosztón... Pedíg a vezérmű is jelen van a főtengely is és a kábelek is jól vannak berakva.
Most akkor én vagyok a hülye vagy valamit nagyon elrakott ?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 15, 2018 9:22 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 427
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
kalcium írta:
Pedíg a vezérmű is jelen van a főtengely is


Ha jól rémlik... amikor mind a kettő jelen van, akkor a 4es henger sűrít és az 1es kipufog. Ilyenkor kezdjük a szelephézagállítást a 4es hengernél.
Egyszer én is eljátszottam így egy órát (szelephézag volt gyújtáscserével) minden jelen van és az istennek se akart beindulni. :)

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 16, 2018 5:09 am 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 909
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Akkor lényegében nem is az 1 es henger kerül gyújtásra hanem a 4 es :o ?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 16, 2018 9:02 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 427
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Ha mind a kettő jelen van akkor igen, a 4es gyújt.
Szerintem megkavart valami, a könyv sem ír ilyet gyújtásállításhoz hogy a vezérmű jelen legyen. :)

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 17, 2018 10:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1365
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Bizony bizony 84-ben én lerobbantottam egy kipufogót pont ezért. Dögöljek meg ha értem a logikát benne .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 18, 2018 6:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8109
Tartózkodási hely: Budapest
http://zsiguli.hu/cikk/181


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 19, 2018 5:06 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 909
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Idézem a cikket "a rotor (ívátadó szegmensének) vége pedig az elosztófedélen lévő 1-es hengerhez menő érintkezőhöz mutasson."
Nálunk a 4-es hengerre mutat ,állítólag a gyári könyv is a 4-est írja amit én 50x elolvastam de mindíg az 1-es hengeréhez írja akkor nem tudom a miénk miért a 4-en jó :)


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4794 hozzászólás ]  Oldal Előző 192 93 94 95 96

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség