Pontos idő: szer. nov. 14, 2018 1:27 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4836 hozzászólás ]  Oldal Előző 193 94 95 96 97
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 11, 2018 4:06 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 46
Hello!

Létezik olyan gyújtás megszakító, ami 500-600Km-től többet kibír? Az elmúlt 2 évben már 4x rohadt le miatta Zsigmond.
Vagy ezek már mind ilyen gyatrák?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 11, 2018 6:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Vagy a kondenzátor ezer éves és nem csillapítja a fesz lengéseket és beég miatta a megszakítód.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szer. júl. 11, 2018 7:12 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 913
Tartózkodási hely: Mohács
2101 be Golf induktív jeladós gyújtást 2007-óta használom gond nélkül
2105 be hagyományos megszakítós gyújtás van, 7 év alatt egyszer cseréltem kondit és kétszer kalapácsot, amik eltörtek, de ezek amúgy is alap Lada tartozékok, így mindig hazahozott...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 12, 2018 6:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8119
Tartózkodási hely: Budapest
draco31 írta:
Létezik olyan gyújtás megszakító, ami 500-600Km-től többet kibír?...


Gyújtótrafód megszakítós gyújtáshoz való? Biztosan?
Az elektronikushoz való trafó hamar kinyírja a megszakítót...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2018 8:00 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd nov. 18, 2014 7:59 pm
Hozzászólások: 18
Üdv!

Valaki tapasztalt már olyat hogy akkor hajlandó indulni az autó amikor pont elengedem a kulcsot és az visszaugrik gyújtás állásba? Olyan mintha amikor tekerne az önindító nem kapna áramot a gyújtás, de kap mert megnéztem végig a gyertyákig megy a szikra. Ez a jelenség először télen fordult elő, akkor egy gyertya csere megoldotta gondot egészen mostanáig. Mindegy hogy hideg vagy meleg az autó akkor is csinálja. Hall jeladós gyújtás,új gyertyakábelek,gyertyák.(2105-3

Köszönöm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: kedd aug. 21, 2018 8:59 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 913
Tartózkodási hely: Mohács
Volt már nálam is ilyen de utoljára egyértelműen a gyújtáskapcsoló betét okozta.
Mikor gyújtásról továbbfordítva a kulcsot önindítóztam, megszakadt a gyújtásomnál az áramkör, de ahogy visszaengedtem újra volt kontakt és épp hogy beindult a motor.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: pén. aug. 24, 2018 8:10 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 11, 2016 9:16 am
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Kaposvár
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Hétvégén állítottam a gyújtáson és azt vettem észre, hogy alacsony fordulaton elkezdett rángatni viszont 2000 fölött meg jobban húzott mint előtte. Nagyobb előgyújtást kapott. Arra gondoltam mivel a röpsúlyok amik a megszakító rotornál vannak állítják magas fordulaton a gyújtást lehet már elöregedtek a rugók ezért kinyitnak már alacsonyabb fordulatnál. Ezért lehet az, hogy kisebb előgyújtásnál szépen ment az autó de nagyobb előgyújtásnál viszont magasabb fordulaton jobban húzott. Remélem érhetően írtam le a dolgokat. Ja 1500-ös motor mechanikus gyújtással. Előre is köszönöm a javaslatokat.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: pén. aug. 24, 2018 12:56 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 159
A rángatást tipikusan okozhatja a túl nagy előgyújtás.
Ladánál ráadásul még rájön a gyújtásolszop és a többi fogaskerék lógása, ebből adódik hogy az előgyújtás érték eléggé "dinamikussá" tud válni főleg alacsony fordulaton :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: pén. aug. 24, 2018 3:00 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 11, 2016 9:16 am
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Kaposvár
ahavasi írta:
A rángatást tipikusan okozhatja a túl nagy előgyújtás.
Ladánál ráadásul még rájön a gyújtásolszop és a többi fogaskerék lógása, ebből adódik hogy az előgyújtás érték eléggé "dinamikussá" tud válni főleg alacsony fordulaton :D


De az előbb leírt problémát az is okozhatja, hogy a rugók már nem jók és keveset változik a szög mikor gyorsan pörög? Tegnap visszavettem rajta most jobb lett csak mintha nem húzna annyira. Sose állítottam még a gyújtáson. A megszakító kalapácsot állítottam már olyan 0.30-0.35-re szoktam. Ha valakinek van tanácsa ebben a témakörben szívesen elfogadom.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 25, 2018 4:50 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 159
Megszakítóhézagnak 0.4mm az előírás ha jól emlékszem. A röpsúlyok nemhiszem hogy okoznának ilyesmit.
Javaslom, hogy az olajpumpa meghajtó fogaskereket cseréld ki, ezzel valamelyest csökken a gyújtásoszlop lógása. Viszont mostanában elég ótvar fogaskerekeket lehet kapni, valami kék dobozosat árul mindenki, nekem nem szimpatikus. Sajnos olyan világot élünk Lada alkatrész terén, hogy fogni kell egy indikátor órát, ha nincs egy jobb fajta tolómérő és megteszi, és megkell nézni a fogaskerék csapágyazásánál az átmérőt, mert előfordul hogy kisebb egy szétkopott gyárinál.
Ha már kiszedted az oszlopot, szedd le róla a rotort, és ellenőrizd a röpsúlyokat. Nem jellemző, hogy nem szabályoz, esetleg alapjáraton tud lógni ha megnyúlt a rugó szára.

Az előgyújtással pedig ne szállj el nagyon, mert ha csörögni kezd a motor, könnyen leszakadhat a gyűrűhorony a dugattyún.
max 10fokos előgyújtás jó szokott lenni mai üzemanyagoknál


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 25, 2018 10:26 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Pest megye
Többek közt erre is jó egy írható motorvezérlő. Szerencsére egyre kevesebben ragaszkodnak a tisztán mechanikus dolgokhoz, pusztán az egyszerűségükbe kapaszkodva és abba, hogy az által soha nem fog elromlani (dehogynem...). Persze arra is rájöttem az évek során a BlackBox-om kapcsán, hogy túl sok ember van és lesz is, aki képtelen megérni és felnőni ezekhez az elektronikákhoz, amiknek a nagy része valójában szoftver. Nem tudják kihasználni, idegenkednek tőle. Előbbiek csak a tiltást élvezik belőle, utóbbiak messziről fújnak rá. Részint emiatt sem publikálom a komplett motorvezérlőmet, mert azt még inkább csak messziről fújná mindenki. Igény lenne rá, de nem merem úgy kézbe adni, hogy tisztában vagyok az esetleges "ügyfelek" hátterével.

Az alapján, amit írtál, hogy van, ahol jobban húz a nagyobb alapelőgyújtástól, de máshol meg csörög, arra pont egy írható gyújtással tudnál könnyen megoldást találni, elvégre nem vagy kötve a fordulatszámmal arányosan növekvő előgyújtáshoz, olyan görbéket állítasz be magadnak, amilyet akarsz. Azokon a helyeken, ahol a növeléstől jobban ment, de nem csörgött, azokat a helyeket meghagynád a görbében, de a csörgős helyeket visszahúzod 1-2 fokkal.

A csörgés pedig még mindig mumus, pedig már mióta fent van a turbóm és állítgattam is eleget úgy, hogy hallottam brutálisan becsörögni 1.2bar töltés alatt, már rég szét kellett volna hullnia a motoromnak. Egy szívó becsörgése 1-2 fok túlsiettetés miatt jóval enyhébb, mint egy feltöltötté hasonló helyzetben. Rettenetes csörgésviharokat idéztem már elő, és egy teljesen széria motorról van szó. Több, mint egy éve van fent, semmi baja sem lett tőle. Ennyire nem kell rettegni egy-két becsilingeléstől. A későbbi autók csörgésérzékelése is olyan, hogy bőven hagy 2-3 becsörgést, mire visszakorrigál. Vagy ha másból nem is indulunk ki, pl a benzines G astra hajlamos tartósa csörögni kis fordulatokon, mégsem hallani szétszakadt G astra motorokról.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 26, 2018 4:21 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Azt gondolom ,hogy egy nagyon szűk réteg (főleg a Ladások közül) aki igényt tart az általad fejlesztett gyújtáselektronikára! Egy 3D gyújtást pad nélkül megírni? Ha pedig a gyárit írod rá akkor tényleg minek? 40-50 ezer között van pontos stroboszkóp és ezzel tökéletesen be lehet hangolni a gyári görbére. Aki ki tudná fizetni és versenyzik az marad a referenciákkal rendelkező gyártók bevált termékeinél! Nehogy elmenjünk más irányba!!! szeretném leszögezni ,félelmetesen komoly dolog amit fejlesztettél és lehet ,hogy pontosabb és megbízhatóbb mint amiket használnak, de senki sem kockáztat ...... ez hosszú lenne egyszer talán személyesen.
A konkrét problémára, végig kell mérni mindent. A gyertya hőértékét az elektróda hézagot, a kanócok ellenállását, a fedél -rotor állapotát, a megszakító ellenállását, a kondit. Utána a zárásszöget kimérni (nem hézagmérővel), mert ha támolyog a tengely össze-vissza változik a hézag ezzel együtt az előgyújtás is valamint a gyújtófeszültség sem lesz egyenlő az eltérő idők miatt. Utána lehet megmérni mennyit szabályoz a vákum dob és utána papír toll és legalább 500 1/percnél (de jobb szűkebb intervallumokat venni) végigmérni lehúzott vákum csővel az értékeket. Egyből választ kapsz a röpsúllyal kapcsolatos kérdéseidre. Ez az autó ki lett találva ,csak mindenki (bocsánat sokan) úgy közelítik meg á majd fülre, fülre a süvítő szelet lehet megállapítani, nem véletlenül fejlesztette ki az ELKON a diagnosztikai cuccait ami akkor is százezres nagyság volt! Már biztos írtam de nem véletlenül kellett az oszcillogramokat régen úgy bevágni mint a dokiknak a kardiogrammot! ez az alapja az egésznek különben csak tapogatunk!
Túl lihegtem ,de nem mindegy ,hogy egy fél napot szopunk egy hibával ,vagy 2 óra javítással együtt hibátlan és kész.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 26, 2018 7:42 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Pest megye
A sajátomat csak a példa miatt hoztam fel, hogy a kapható (bár most épp nem gyártom egy ideje, de a megkeresések alapján még akár vissza is térhet) írható gyújtások közül ő az egyik, és általa szereztem meg az "ügyfelekről" összegyűjtött tapasztalataimat. Az, hogy megéri-e, az egy elég necces kérdés. Nyilván, aki betont vagy téliszalámit szállít a kocsijával, azt pont nem fogja érdekelni ez a része. Induljon, haladjon, megálljon. De a kérdező is állított a gyújtáson, mert vagy kíváncsi volt, mi lesz, vagy szeretett volna elérni valami pluszt. És ez utóbbi eset volna az a bizonyos szűk réteg, akit érdekelnek az írható vezérlők, akár az enyém, akár másé. Hogy ki és miért ragaszkodik a megszokott dolgokhoz, az megint egy másik kérdés, ahogy te is írtad, nyilván nem mernek kockáztatni, de ez is egyfajta begyöpösödés és szűklátás, és ez pláne akkor hülyeség, amikor vannak, akik simán le mernek esztergálni a gyári lendkerékből és belefúrkálni, vagy típusidegen féket feltaknyolni. Ezek sokkal nagyobb kockázattal járnak, mintha egy motorban összetörnek pár gyűrűt (ami egyébként ahogyan fentebb is írtam, pár csörgés miatt nem fog bekövetkezni). De ez a része már nagyon rég nem izgat, mindenkinek joga van eldönteni, mibe mer belekezdeni, a "nagy motorépítők" kitaposott ösvényei pedig még annyira sem izgatnak, rengeteg zsákutcát erőltetnek a mai napig, rugalmatlanok és csak a 30 évvel ezelőtti, betanult dolgokat tudják, amíg ki nem hal az a pár gépmunkát elvégző öreg szaki, akikkel dolgoztatnak. Elég csak végignézni FB-os csoportok hirdetései közt...

A görbék beállításához egyébként nem strobi kell, hanem "segg", vagy pad, ahogy írtad is. Az megint probléma, hogy akik komolyabb motort akarnak, azok nem viszik el padra és nem ott állítják be. Aki pedig egy nem annyira komoly motort akar, az bizony hogy be tudja állítani seggre is, csak épp nem veszi a fáradságot. És ez az a hozzáállás sajnos, ami picit halott üggyé teszi az írható motorvezérlőket idehaza, és NEM, hangsúlyozom NEM az én termékemről szól a dolog, csak azon keresztül szereztem meg ezt a tapasztalatot. A gyári görbe lemásolásának valóban nincs értelme, de miért is tennék ezt? Az a görbe távolról sem ideális még széria motorhoz sem, módosítások (pl legalapvetőbben a sűrítés növelés és tengelyezés) után pedig végképp. Ha ez a tény nem teszi indokolttá minimum egy gyáritól eltérő, nem röpsúlyra épülő 2D-s görbe kiseggelését, akkor semmi. Egy 3D-st se olyan nehéz amúgy...

Nézzünk egy széria motort. A kérdező emelt az alapelőgyújtáson, tudni lehet a következményeket. Egyfelől pl. az alapjárata kapásból erősebb lesz, így ha bekapcsol egy nagyobb fogyasztót, nem esik párszázat a fordulatszám. Ez "kényelmi" dolog. Továbbá, részterhelésen is jóval dinamikusabb lesz, írta is, hogy erősebb lett. Ám magasabb fordulaton és terhelésen csörög neki. Itt jön be a gyári görbe távolról sem ideális mivolta. És ha valakinek tetszetős volna az első kettő következmény, de a harmadikat el akarja kerülni, akkor csesztetheti a röpsúlyokat és a rugókat, ahogy akarja, sosem lesz igazán jó.

Egyáltalán, mitől lehet igazán jó...? Ha erre már tud/sejt/érez válaszokat valaki, akkor jött el az adott személy számára az írható elektronikák ideje. Amíg az van a köztudatban, hogy "erős szikra" kell meg "dús keverék" és húszelektródás neodímium-arany-platina-gallium-nátrium elektródás turbógyertya, addig nem.

Valóban csak egy szűk réteg az, akiknek a fejében nem ezek vannak.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 26, 2018 12:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Maradjunk ennél a konkrét motornál. Miért emelsz alap előgyújtást? Teljesen egyértelmű a válasz mert több idő kell a keverék elégetéséhez! Ellenkező esetben a gyárban is tudtak volna szűkíteni a karakterisztikán. Itt lép be a szar üzemanyag, a szegény keverék, és vagy a kopott motor. Én még mindig azt mondom ,hogy a kiváltó okot kell megszüntetni! Egy utcai motort (széria) nem tudom elképzelni ,hogy egy jó karbival megfelelő kompresszióval, ne lehessen gyári értékű gyújtásra állítani, gyári akár megszakítós akkumulátoros gyújtással is.
A versenymotorokat hagyjuk az egy másik bolygó és 30 év tapasztalata van az építők mögött, de a lényeg ,hogy 5000-9000-ig használják és az egy egész más tartomány mint elindulni megállni araszolni. Szóval én sem hiszek abban ,hogy a gyárit otthon átírom és jobb lesz mint amit teszteltek mértek hosszú időn keresztül és gyártásra került. Az átalakított nyilván mást igényel.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 26, 2018 1:02 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Pest megye
Azért egy elég fontos tényező mellett elmegyünk. Az a keverékbeállítás, ami ezeknél az autóknál a karbik gyári beállítása mellett kialakul, az nemigen mondható gazdaságosnak sem, és másnak sem. Mindenképpen el van dúsítva, és feleslegesen. Miért volna baj, ha abból elvehetünk és a nagyobb alapelőgyújtás által "megtámaszthatjuk" a motor járását? Nem fog túlmelegedni... Vagy ha igen, akkor a hűtőrendszerrel van a gond. És ezt a manővert egy nem kopott motoron simán el lehetett játszani, és a dús alapjárati és kis terhelési keverék sem azért van, mert kopott a motor, egész egyszerűen anno leszarták a fogyasztást, nem voltak olyan célok kitűzve a tervezők elé, mint manapság.

Egy másik fontos dolog, hogy ezekhez a gyárilag közepesen alacsony sűrítésekhez passzol a 87-es oktánszám is, amikor megtervezték, kb. abból indultak ki. A karakterisztikát pedig tuti, hogy nem módosították később az elérhetővé vált magasabb oktánszámokhoz, ezen kívül ami utángyártott röpsúlyrendszert kapni lehet, lefogadom, hogy mindegyiknek más-más karakterisztika van... Persze volt oktánszám korrektoros elosztó is régen a 01-esekhez, de úgy rémlik, 92 oktán volt a plafon.

Önmagában felesleges előbbre hozni röpsúlyosnál az alapelőgyújtást, mivel nagy terhelésen is követi a változást és ott ezt nem lehet megtenni, az égési közben kialakuló nyomáscsúcsot felesleges túl közel vinni FHP-hez, vagy ne adjisten elé vinni. De abban is biztos vagyok, hogy ha a megtervezéskor rajtahagytak amúgy is 2-3 fokot, akkor gyakorlatilag az ökölszabályokat követve a csúcsnyomás "időpontja" (inkább szöghelyzete) bőven a kívánatos legnagyobb effektív nyomatékot előidéző pont után lesz, tehát, hiába pofozod a már lefelé haladó dugattyút. Ebben fél fok is számít, a turbónál nagyon észrevenni, még seggel is, nem hogy padon.

Ellenben, részterhelésen és alapjáraton igenis van létjogosultsága a gyárinál nagyobb előgyújtásnak. Csak azért, mert a nagyon gyenge hengerfeltöltés miatt "büntetlenül" meg lehet tenni (ez sem igaz, mert egy bizonyos szint felett idegbeteg lesz a járás, lásd motorfékes rángatás, de csörgés nem lesz), amiatt nem érdemes, viszont az biztos, hogy azzal lehet pl. fogyasztást csökkenteni, sőt, jobban is fog menni tőle picit.

És mivel manapság már nem tudsz 95-ösnél kisebb oktánszámú szar benzint tankolni, ezért nagy terhelésen is rá lehet tenni 1-2 fokot. Persze amint túl korai helyre kerül a csúcsnyomás, onnantól kezdve már nem lesz erősebb a motor, sőt, vissza is kezd rúgni, de simán előfordulhat, hogy amellett nem csörög még be.

Az a 30 évnyi másik bolygón szerzett tapasztalat nagyon sokszor csak egy meder, amiből nem tudnak kizökkenni. Sok dolgot kitapasztalt sok ember, megtartotta magának, és meg is maradt ott. Nem azt mondom ezzel, hogy az a tudás nulla, egyáltalán nem. Sőt, az alapja mindennek ugyanaz lesz. Csak épp a megvalósítási módok tekintetében földhözragadtak.

Na de nem akarok erősködni, vagy semmi ellen ágálni... Abban amúgy teljesen egyetértek veled, hogy a kérdező motorjának valószínűleg teljesen megfelel a totálisan gyári beállítás. Valószínű, hogy attól a részterhelési "növekménytől", amihez hozzájutna egy jól belőtt görbével, nem verné a seggét a földhöz :)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 26, 2018 4:18 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 159
Csörgéssel akkor van baj, mikor az illetőnek fogalma sincs hogy egyáltalán mit kell figyelni, vagy esetleg nem hallja a nyitott 60as rendszertől, a nagy tempótól, és zajszigetelés teljes hiányától :D
Egyetértek azzal, hogy széria motor esetén is lehet sokkal jobb görbét összehozni a motornak mint ahogy gyárilag az kivan találva. Eleve kiindulva abból, hogy a gyári görbe rosszabb üzemanyagra van kitalálva, és bele van kalkulálva az oroszos mechanika működésének pontossága.
Javítsatok ki ha tévedek, de szerintem a 66os löketű, és 80as löketű motorok ugyan azzal a gyújtásgörbével mennek, ami biztos hogy nem idális egyinek-másiknak.

A csodás Ecotec motorok csörömpölése nagy melegben néha már inkább kopácsolásnak tekinthető :D Ha ehhez viszonyítunk egy Ladás kisebb "ciripelés" nem vészes, de pl. ha autópályán folyamatosan jelen van, az nem egészséges.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 26, 2018 9:21 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Persze igazatok van ezzel érveltek a szakik annak idején mikor csörrenésre állították a gyújtást. De mind a ketten Ladáztok és van tapasztalatotok és igazán tudjátok ,hogy ennél a konstrukciónál az elnagyolt kivitelezés (minden téren) bőven ad lehetőséget a finomításra ,de szériában nem lövünk nyulat egy teljes átalakítással sem. Azt gondolom ezt elfogadhatjuk (gondolok itt a motor belső ellenállására, a kaszni légellenállási együtthatójára, stb) mert ezekkel biztos nem fogunk mit kezdeni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: vas. aug. 26, 2018 9:47 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 436
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Csabi mester írta korábban, hogy a széria 1.5 10-14° között kívánja az előgyújtást.
Sajátom a gyári 7° körül össze-vissza remeg, 15°-ra állítva kétszer akkora lett a fordulatszám és karbi tekergetésre is sokkal finomabban reagál. Tovább növelve olyan ~20° körül legmagasabb az alapjárat, a fölött viszont hirtelen leromlik és kihagy.

Elosztót ilyenkor már esélyes, hogy szét kell szedni és lehatárolni 15° helyett csak 10°-ot nyisson.
Próbautat most nem tudtam menni, de kiváncsi vagyok mit lehet kihozni belőle.

Csináltam táblázatot gyári röpsúly karakterisztikákról: régi oktánkorrektoros elosztó lin. karakterisztika, újabb (vákuumos) különböző rugókkal. Van benne még két üres oszlop tudtok bele írogatni :P gyári görbék tűrése vicc +-1°, +-150rpm mindezt szorozva kettővel mert a könvyvben elosztó fokban van megadva :lol:
Többi kép itt: https://drive.google.com/drive/folders/ ... G82WEY4Z0k

Ha esetleg van megírt görbe elektronikus vezérléshez széria motorhoz, okulásként szivesen venném. :wink:

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 27, 2018 7:09 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 11, 2016 9:16 am
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Kaposvár
Köszönöm a sok hozzászólást. Elolvastam. Lehet amatőrnek tűnök írta is valaki, hogy lehet nem hallom a csörgést. Tényleg így van nem tudom pontosan milyen ha csörög a motor. Nekem teljesen gyári a motor és a kipufogó rendszer is. Csak egy katalizátor van rajta és egy tüte a karbin. nemrég cseréltem gyújtó kábeleket és marelli gyertyák vannak benne. Ahogy írták előttem a motorféken a rángatást nekem az jött elő városba 4. vagy 5. fokozatban 50-60 között jön elő. Eddig nem volt semmi gondom a kocsival. Ha nem nyomom ki a szemét akkor 7-el simán elmegyek talán még alatta is persze nem városba. Anno a papa mondta hogy át lett fúvókázva, hogy ne fogyasszon sokat. Egyébként az övé volt. De menni megy a gép. Nem akarok nagyképűsködni és tudom, hogy csal az óra de ki lehet vele akasztani. A kocsiba van 117 ezer km. Gondolkoztam már ELEKTRONIKUS gyújtáson sokan dicsérik de még nem vágtam bele. Van egy pár alkatrész a kocsihoz pl komplett mechanikus gyújtás karbi de cserélni még nem cseréltem. Sajnos a kocsi előző tulajától már nem tudok kérdezni. A beállítással kapcsolatba bárki tud mondani hasznosat az köszönöm. egyébként tervben van egy teljes felújítás de az még 1-2 év.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 27, 2018 8:19 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ha vissza fúvókázták ,hogy "keveset fogyasszon" akkor a szegény keverék miatt igényli a nagyobb előgyújtást az egyes torok 2/3-ig. A második torokba nem szoktak belenyúlni mert ha gyorsítani kell benzin nélkül nem megy!115 ezer az nudli, nem felújítani kell hanem átnézni ,beállítani és elfogadni amit tud. És itt jön a sok HA. A legelső, HA nem vagy tisztában egy részegység működésével vagy az egésszel (miért is lennél évekig tanítják és utána is segg hülye az ember hozzá) ne nyúlj bele ,mert csak rombolsz. !Pont ez az autó az ami nincs "idióta biztosra " gyártva (pl. más típusoknál a gyújtáselosztó egyféleképpen megy be a helyére) itt ha nem tudod mit csinálsz soha be nem indítod. A lánc lógás a királytengely kihajtásánál adódó kopás ,az osztó támolygás visz mindent! Ha megkerülő rendszeres karbi van rajta és össze vissza tekergették megint problémába ütközöl. Ha szelephézag tuti, volt olaj mindig a mociban (nem zabálta meg a vezérmű tengelyt) és a kompressziód határon belül van akkor a megszakítós gyújtással is hibátlanul be lehet állítani! Ráadásul (mondjuk pont ehhez kéne tapasztalat) ránézésre meg lehet állapítani,hogy kopott vagy elmegy még, és egy hézagmérővel meg egy próba lámpával elfogadhatóvá lehet tenni.
Ezek öreg autók törődést igényelnek ,ha az ember nem sajátítja el a karbantartásukhoz szükséges tudást drágább fenntartani mint egy korszerűbb ,de drágábbnak mondott modellt.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 27, 2018 9:16 am 
Offline