Pontos idő: kedd jan. 22, 2019 11:19 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4567 hozzászólás ]  Oldal Előző 188 89 90 91 92
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szer. jún. 27, 2018 1:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8868
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Réz, mind a kettő.

Időm még nem volt foglalkozni vele, de amit arato írt azt majd kipróbálom.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szer. jún. 27, 2018 6:40 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. feb. 07, 2007 9:41 pm
Hozzászólások: 771
Sziasztok!
A 112-esben gondok voltak a gyújtással, cseréltem trafót, kábelt, gyertyákat, és még a generátorban a fesszabáylzót. Most szépen jár a motor. De a biztosítéktáblán az index reléje folyamatosan kattog alapjáraton(nincs bekapcsolva az index, sem az elakadás jelző). Még lehet valami elektromos hiba?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: pén. jún. 29, 2018 4:29 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 50
Hello!
Újabb bosszantó hiba van. 2106
Indítás után 1-2 perccel elkezd világítani a töltést jelző lámpa a műszerfalon. Töltés viszont van, van a gyári óra helyén egy VST-7024V nevű mindenes.
Ez mutatja, hogy ha jár a motor, akkor 14.5-15V van, ha áll, akkor 12. Viszont a lámpa világít járó motornál.
Villamossági szerelő azt mondta, amig a műszer mutatja a voltokat ahogy azoknak lenniük kell, addig nem kell vele foglalkozni.
De azért ez így nem megoldás.
Relé volt már cserélve.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: pén. jún. 29, 2018 6:06 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Mohács
15 Volt már nagyon sok, a 12 V pedig kevés... az a 25 %-os töltöttségi szint.
Normális multiméterrel kellene kimérni pontosan!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: pén. jún. 29, 2018 7:00 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 50
A 15 az járó motor, és semmi nincs felkapcsolva. Ha lámpa megy, akkor 14.5 és alá megy kicsivel.
A 12 pedig álló motor, és szintén semmi nem megy.
De lemérem multiméterrel is.
Akkor viszont auért világíthat, mert sok a töltés menet közben?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 30, 2018 11:03 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Mohács
Akku hosszabb állás után is indít?

Ha valóban 15 Voltal tölt akkor az akkunak is leállítva majd 13 Voltokat kellene produkálnia.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. júl. 01, 2018 10:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3233
Tartózkodási hely: Pápa
Az akkumulátor kapocs feszültsége új aksinál általában 12,7V
Nyilván a multiméternek lehet hinni nem az ilyen beépíthető műszereknek, rá kell mérni álló motornál (hosszabb állás után) járó motornál terhelés nélkül és terheléssel is. Nekem is volt VST az óra helyén, nem olyan rossz de azért pár tizedet tévedhet.
Lámpa világítása lehet más okokból is, de csak akkor világít ha nincs töltés.
Abból hogy relét írtál gondolom ez a generátorod van. Vagy esetleg G221?
Ezeknél lehet olyan hiba hogy a csillagponti kivezetés/csati/kábel valahol szakadt vagy oxidálódott ezért a töltés jelző relé nem húz meg.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 02, 2018 3:46 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 50
Nem sikerült még mérni.
221-es generátor van benne. Megnézem amint tudom a csatlakozót, és a vezetéket.
Némi korrózió van rajta azt tudom, mert pont fölötte van a víz elosztó része, nem tudom mi az pontosan, nem jut eszembe, és onnan nagyon ritkán kap pár cseppet.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 02, 2018 6:13 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Mohács
221 külső fesz szabályzós


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: pén. júl. 06, 2018 5:36 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 50
Egy biztosíték nem vezetett tökéletesen, ezért volt a túltöltés.
Illetve a töltés relé sem volt jó, valami olcsó vacak volt, ezért világított a lámpa folyamatosan, gyújtáskor pedig ezért nem világított.
Úgy látom nem éri meg itthon alkatrészt venni hozzá, azt a relét itthon vettük....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd júl. 17, 2018 10:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Kulso fesszabbol van Mobiletron. Mobiletron honlapjan van katalogus a cikkszam miatt. Belso fesszabosnal meg kell venni egy.Bosch szabalyzot, leforrasztani a fesszabot majd atforrasztania a Lada kefetartora. Problema letudva.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 23, 2018 2:28 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 16, 2008 4:12 pm
Hozzászólások: 638
Tartózkodási hely: Kaposvár / Magyaregres / Buzsák
Sziasztok

Van egy VW AG 047 903 017 tipikus generátor,skoda fábia 1,4mpi röl származik, ezt szeretném félteni a Ladára.
3 csatlakozási pont van rajta B+ , L , és DFM, nem tudja véletlen valaki a bekötését?

http://www.vrakoviste-skoda.com/cms-app/001/190/385/main/images/1280x960x0/000/001/591/047903017-40-70a-1590813.jpg


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 23, 2018 7:52 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 263
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Helo.
B+ akku plusz, L a töltéslámpán keresztül gyújtás + (15), DFM et sehova nem kell kötni. Eredeti helyén az ecura ment, pwm jelet ad, terhelési információt szállít az alapjárat szabályzásához.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. aug. 05, 2018 2:50 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szomb. máj. 28, 2005 11:40 am
Hozzászólások: 144
Tartózkodási hely: Pécs, Tatabánya
Szevasztok!

Samarám hűtőventillátora leállt, tegnap csúnyán felforrt a hűtőfolyadékom. Már voltak vele korábban is gondok, és valószínű, hogy a biztosítótáblán, a kijövő oldalon van gond. Ezt majd megnézem, de csak ha lesz időm, mert nem néz ki egyszerűnek. Most viszont nagyon nagyon használnom kell a kocsit, mert épp költözünk (illetve költöznénk, ha nem lenne ez a probléma). Gyors megoldásként az akkumulátorsaruktól vezetnék el 12 voltot és testet a ventillátorhoz.
Első kérdés: az akksi negatív pólusát használhatom testként? Van rajta van egy kiálló lemez, talán pont erre a célra. Közbeiktatnék egy 8 amperes lengőbiztosítékot és egy kapcsolót (az utóbbi talán nem olyan fontos, mert a negatív pólusról le lehetne húzni a sarut.
A második kérdésem: megfelel a célnak, ha összenyomható csatlakozójú sarukat és lengőbiztosítékot (illetve esetleg kapcsolót is) veszek, vagy mindenképpen forrasztani kellene? Ez utóbbit nem tudok, és felszerelésem sincs hozzá. Talán a boltban megcsinálnák, de nem tudom, nem ismerem őket.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 06, 2018 8:21 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A 8A-es biztositek keves. Gyarilag is 16A. Amugy a 2103-as tipusban gyarilag sincs bevezetve a biztositek tablaba hanem egy kulon vezeteken lengo biztositekon talalhato. De van a korben egy rele is. Nem biztos, hogy a bizositek tablaban van a baj. A ventilator kapcsolo is boven meghalhat. Igy jartam en is nemreg. En inkabb levennem a 2 sarut a hogombarol es rovidre zarnam. Ha a venti elindul akkor a hogombad rossz. Ha nem akkor biztositekot ellenoriz. Ha 8A-es van benne akkor egy 16A-essel helyettesiteni mert ki van egve.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: pén. jan. 11, 2019 8:29 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. aug. 21, 2011 12:12 am
Hozzászólások: 28
Szisztok!

2108-as gépem van. A minap olyat tapasztaltam, hogy parkolóból indulás után egyszer csak elszállt volna a töltés a műszerfal szerint. Aztán lassan leállt az összes kijelzés, kivéve a fogyasztásmérő. nem mertem leállni, egyből haza mentem. Otthon azt találtam, hogy kiégett az irányjelző biztosítéka (világítások voltak, és az aksira rámérve az is rendben volt töltéssel együtt). No, gondoltam, megoldva, kicseréltem a 8A-es biztosítkot. Egyből útnak indultam, mert kellett, és minden ok, aztán, amikor parkolás után újra indultam, nem tudom megmondani, hogy egyből-e, de félpercen belül ismét lehalt, index és műszerfal kijelzések nélkül mentem hazáig. Újra csak azt látom, hogy kiment a biztosíték.
Mindkét esetben hátramenetet kellett használnom a parkolásból kiálláshoz,
Átnéztem a hátsó lámpákban a tolató izzókat, azok rendben vannak, igaz csak a jobb hátsó szokott világítani.
Azóta kísérletezgettem vele, és egyértelműen akkor megy ki a bizti, ha hátramenetbe kell tennem a sebváltót.
Szóval, nem tudom, mi lehet, ami terheli egyben az index biztosítékon keresztül a rendszert. Megköszönnék minden segítő ötletet!
Zsolt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 17, 2019 9:24 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. aug. 21, 2011 12:12 am
Hozzászólások: 28
... úgy tűnik, a tolatókapcsoló volt a bűnös.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4567 hozzászólás ]  Oldal Előző 188 89 90 91 92

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség